De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.973
    1.191
    113
    Mag ik ook meeschrijven? Inmiddels ruim 26 weken weer.

Ik vind het niet erg als er stagiaires bij de bevalling zijn. Op het moment zelf beslis ik wel wat ze wel en niet mogen doen.
    Ik wil alleen nooit meer een stagiaire in de kraamweek. Dat heb ik de vorige keer gehad. Wat een drukte in huis. Hele dag kletsen en toen kwam ook nog het cb met een stagiaire, zaten ze met z’n vieren te kletsen. Ik voelde me echt wel prima die week, maar was zo blij dat ze weg waren.

Poolvos, LaQueen, Miekje86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Het gaat @Miles er toch niet om of ze erbij mag zijn of niet, maar dat ze alleen mag komen opdraven om haar blauw te trappen.

Miles vindt dit leuk.
  3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Maar steun zoeken in een zij is heel wat anders dan iemand blauw trappen!
    Als ik als kraamverzorgende bij een bevalling ben zeg ik ook dat ze haar voet in mijn zij mag zetten tijdens het persen, zo kun je namelijk veel meer kracht zetten. Dus dan is het fijn als er een extra persoon is zodat je met beide voeten kunt afzetten. Ik weet zeker dat @Nina Sanders het zo bedoelde.

Sabje333, Poolvos, AapEnOlifant en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Celes

Celes Lid

10 nov 2015
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    Hier zal ik niet zoveel keus hebben met wie of hoe of waar en wat ze gaan doen. Aangezien de medische indicatie hoog is, er gyneacoloog en kinderarts etc bijzijn. Ze weten niet of de baby gezond is, zonder syndroom en of ik goed uit de bevalling kom. Het enige wat ik kon aangeven was dat wij, mijn partner en ik mee willen beslissen en van te voren willen weten wat ze gaan doen. En zo natuurlijk mogelijk willen bevallen. Ik word er soms wel angstig van om gebonden te zijn en mijn man heeft duidelijk aangegeven geen piepjes van de hartslag te willen horen:rolleyes: We zullen het zien:o:

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Best grappig dat iedereen zo zijn eigen reden waarom wel of niet iemand extra aan zijn bed.

Ik wil het in ieder geval niet. Mijn dochter van 14 zal bij de bevalling aanwezig zijn en stagiaires hebben het in het verleden voor elkaar gekregen om mijn ex aan de kant te duwen tijdens de bevalling.
    En dat wil ik absoluut niet nog eens meemaken.

Dus een vk, een kraamverzorgster, mijn man en mijn dochter en verder niemand.

Liefst wil ik zelfs dat de vk en kraamverzorgster een stapje terug doen en het ons zelf laat doen.
    Dat werkt voor mij toch echt het beste.

6. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    AMEN! Ik sluit me hierbij aan, en zullen we het hoofdstuk nu afsluiten??? :rolleyes:

7. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.973
    1.191
    113
    Doet dat geen pijn eigenlijk? Fijn dat je het wil doen als extra steuntje voor degene die aan het bevallen is, maar het lijkt me echt pijnlijk.

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mijn reactie was trouwens algemeen gebaseerd op mijn ervaringen. Zoals anderen hun wensen hebben geventileerd dus geen specifieke reactie op iemands post etc.

Meningen verschillen eenmaal, ik ga zeker niet in discussie iedereen heeft zo zijn redenen/beleving etc.

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nee hoor, als ze de voet precies in het kuiltje van je zij zet onder je ribben en je geeft goed tegendruk, doet het geen pijn. Bij langdurig persen heb ik wellicht wat lichte spierpijn, maar niks bij de spierpijn die een net bevallen vrouw heeft the day after ;)

Marlau, 2de leg en LaQueen vinden dit leuk.
  10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb ook aangegeven het zelf te willen doen met mijn man, vk en kraamzorg op de achtergrond.

11. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Aangezien mijn dochter regelmatig zegt 'ik wil ook een baby!' zit ik eraan te denken om een BabyBorn voor haar te kopen. Deze wil ik haar dan cadeau doen voor Sinterklaas. Bij dat setje zit ook een potje, luier, speen en speenkoord, een bordje met lepel en pap en een fles. De BabyBorn is waterbestendig en kan ook in badje. Lijkt me erg leuk om haar op die manier te betrekken bij het verzorgen van de baby. Uiteraard mag ze ook gewoon helpen met de 'echte' baby :D

Ben alleen best wel aan het twijfelen, omdat ze normaal niet echt met haar speelgoed speelt :o: Wat zouden jullie doen?

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Peuters willen heel graag kopiëren, dus kan best zijn dat ze juist heel erg gaat imiteren wat jullie doen, dan is een pop wel echt heel leuk. En met de babyborn heb je natuurlijk ook allemaal accessoires die jullie ook voor de echte baby gebruiken

RachelleNM vindt dit leuk.
  13. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hier wil ik tijdens de bevalling en kraamweek ook geen stagiaires. Tijdens de bevalling wil ik zo weinig mogelijk mensen om mijn heen voor mijn eigen concentratie en tijdens de kraamweek wil ik ook geen extra polonaise aan mijn lijf en voor dochter wat meet de rust bewaren.

14. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik heb vroeger precies op deze manier een babyborn gekregen toen mijn zusje geboren werd. Er zijn heeeeel veel foto’s dat ik naast mijn moeder stond, mijn moeder mijn zusje in bad doen en ik de babyborn. Super leuk cadeau dus!

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier denk ik net voor het douchen weer stukje slijmprop verloren.. Maar echt heel weinig. Kan dat ook? En ik heb vandaag trouwens onwijs kramp in mijn benen als ik bepaalde bewegingen maak, zoals traplopen. Ik moet dan echt gauw weer anders gaan staan oid anders ga ik door de grond van de pijn. En ik had vanmiddag ook enorm bandenpijn toen ik even op de bank lag? Ik lag eventjes op mijn rug omdat ik geen extra kussen bij de hand had om mijn buik mee te ondersteunen. Maar dat vond ik niet prettig liggen dus wilde weer normaal gaan zitten. Blijkbaar verkeerde houding want man man man ik kon niet eens overeind komen. Heb echt 5 min muisstil gelegen. Daarna was het over. Pff :p

16. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

#4416 Dikkiedikk, 1 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2019
    Leuk idee van de babyborn! Denk dat ik het ook wel gedaan zou hebben! :roflmao:

Net terug van de dierenarts. Hond heeft haar APK keuring ook weer gehad :thumup:;):p
    Omdat we zo laat thuis zijn hebben we even een pitstop gemaakt bij de friettent. Ik lig nu op de bank. Beetje duizelig, beebje heeft de hik en als ik rechtop ga zitten voel ik me heel kortademig. :eek: Dus ik blijf lekker liggen. Gelukkig is er vanavond genoeg op televisie! :)

17. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @jvsd92 Oh wat leuk zeg!!

@Nina Sanders Je kunt je slijmprop idd in delen verliezen. Betekend wel dat je baarmoedermond aan het verweken is en wellicht dat je al wel wat ontsluiting gaat creeëren. Spannend! :D

Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Onze dochter heeft voor haar 3de verjaardag een babyborn gekregen. Ene moment speelt/verzorgt ze haar heel goed andere moment negeert ze baby born. Van de Sint krijgt ze allemaal kleertjes (via ali express).

Ik vind persoonlijk dat baby born niet waterproof is. Van de zomer kreeg ze zwemles :rolleyes: heeft dagen geduurd voordat er geen water meer uit der armen en benen kwam. Ik leer onze dochter ook maar niet aan dat ze der flesjes water kan voeren :roflmao:

19. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ohh ja ik zie overal dat ze d'r hebben vernieuwd? Geen idee, mijn eigen BabyBorn is inmiddels zo'n 20 jaar oud :D

20. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Haha de mijne ook al >20 idd. Die ligt hier nu in de box, zoontje loopt er geregeld mee rond. Maar idd maar niet in bad doen en zo, goede tip :rolleyes:

Deel Deze Pagina