De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Onze dochter is in mei 3 geworden en heeft de vernieuwde versie. Ze is iets zachter, voelt niet zo aan als plastic. Maar ik vind der niet waterproef. Ik heb vroeger geen baby born gekregen (kindermishandeling ;)) weet dus niet hoe die precies voelt

Friesje203 en RachelleNM vinden dit leuk.
  2. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie

Ik ben helemaal voor!! Het werkt ook echt. De meiden lopen nu al volop mama en grote zus te spelen met kleedjes, buggy en toebehoren. Indertijd werkte het soms ook prima als afleidingsmanoeuvre... "maak jij ook een flesje voor de baby?" bijv. Zelfs onze kleine man loopt rond met de baby van tijd tot tijd.
    Ik voorzie voor de kleintjes ook altijd een cadeautje uit naam van de baby en zij brengen een cadeautje mee. Altijd een heel mooi moment. En vorige keer waren dat dus twee poppen.

Friesje203 en RachelleNM vinden dit leuk.
  3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wat leuk zeg! Het plan is hier dat m'n dochter naar ons toe komt in het zkh. Ik zat er idd ook aan te denken om een klein cadeautje te geven. Weet alleen nog niet wat.. :o:

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Goh dames, nog een vraag :o: Zou het kunnen dat de baby nu al aan het indalen is? Ik heb echt last van een stekende pijn rond m'n liezen en onderbuik. Niet de hele tijd, echt met vlagen. Als ik het google lees ik juist het tegenovergestelde: omdat het de tweede is, daalt ze vaak pas later in de zwangerschap in, of pas tijdens de bevalling.

Dusja... :rolleyes:

5. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Bevalling; ik heb ook liever de voorkeur om zonder leerling/stagiaire te bevallen. Dit is mijn eerste bevalling en denk dat ik het dan al spannend genoeg vind laat staan als de kamer vol staat :oops: ben zelf tijdens mijn opleiding verpleegkunde ook stagiaire geweest en snap dat iedereen moet leren maar niet bij mij..

Avond: zojuist terug van het werken, nu omkleden en naar de verjaardag van een goede vriendin. Dit wordt geen late want ben nu al pan gaar o_O

Fijne avond/weekend dames!

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nu nog naar een verjaardag gaan vind ik al laat hoor :roflmao:

RM1996 vindt dit leuk.
  7. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @RM1996 10 voor 10 en nog op verjaardag moeten. Ik was gewoon niet gegaan. :roflmao:

RM1996 vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies dit idd. Helpt ook niet mee dat ik zeer vroeg alweer op sta hoor

9. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    #4429 RM1996, 1 nov 2019
    Laatst bewerkt: 2 nov 2019
    @LaQueen @Nina Sanders hahaha begrijpelijk! Zo laat had ook niet mijn voorkeur maar kon het ook niet laten om niet te gaan (werk tot 21u-goede vriendin). :D Heb morgen ook late dienst dus kan (nog) uitslapen :rolleyes: én gelukkig komt het niet dagelijks voor :p

LaQueen, RachelleNM en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat is gewoon bandenpijn. Voelt hetzelfde. Maar indalingspijn is nu nog veel te vroeg.
    Je kleintje kan nog alle kanten op als die wil, dus zal nog niet indelen.

En als je twijfelt altijd de vk bellen.

RachelleNM vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lig al een uur wakker. Zal ik er zo maar uit gaan? Wat een ramp

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dit klopt niet helemaal, meestal daalt een volgend kindje niet zo vroeg in, maar het kan zeker wel! Ik ben nog geen 33 weken, 3e kindje (8e zwangerschap), maar baby is 1,5 week geleden begonnen met indalen en ligt inmiddels al heel diep in mijn bekken, de vk zei dat het niet vaak gebeurt, maar soms dus wel. Het is ook duidelijk voelbaar dat mijn baby al diep ligt

girlmom1989 en RachelleNM vinden dit leuk.
  13. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.525
    866
    113
    Vrouw
    Babyborn wij hebben zowel een nieuwe als een oude variant en hier mogen ze absoluut niet in het water of een flesje geven. Er blijft altijd water in achter en gaat schimmelen echt heel vies haha.

Gisteren heb ik van mijn man een nieuwe telefoon gekregen zodat ik weer mooie foto's kan maken zeker voor straks ook erg belangrijk:)

Vervelend die slechte nachten! Ik heb gelukkig nog geen problemen hoef er ook niet uit om te plassen terwijl ik veel drink.
    Vandaag weer beetje klussen en ergens nog wat gaan eten met ons gezin. Van 3 tot 6 ga ik nog even extra werken en vanavond heerlijk op de bank.

Poolvos en RachelleNM vinden dit leuk.
  14. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik heb maandag een controle bij de vk, dus ze zal het wel zeggen dan :D

Hier echt een super nacht gehad, maar 1 x wakker geworden en meteen weer in slaap gevallen. Jammer genoeg begonnen onze onderburen om 9 uur met verbouwen :cry:

Vandaag verjaardag van m'n lieve opa, begint rond een uur of 4. Even kijken of m'n vriend mee wil, die vind verjaardagen niet zo leuk :roflmao: Ik denk dat ik vandaag een appel-kaneel cake ga maken. Verder nog wat aan de was doen en even de stad in. Zag dat ze bij de Zeeman zo'n schattig berenpakje hebben (heb ik al, maar dan van de Prenatal). Ben benieuwd naar de kwaliteit. En m'n oudste heeft nog wat hempjes nodig. Misschien nog even langs de Hema/Prenatal want ik ben op zoek naar overslagrompers in een kleur die we nog niet hebben (nu roze, wit en een roze met stipjes).

girlmom1989 vindt dit leuk.
  15. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik zag vorige week wel leuke overslagrompers bij Prenatal. ;)

16. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het kan me oudste 3 waren rond jou termijn volledig ingedaald, bij je volgende controle zal je vk zien als het wel of geen indaling was

17. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb de berenpakje gezien afgelopen donderdag toen ik daar was voor ondergoed en het is niet zo zacht als van prenatal voor de rest zag het er wel goed uit.

18. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoe gaan jullie eigenlijk op met ‘minder leven voelen’? Ik vind het zo lastig. Helemaal omdat ik afgelopen weken al 2x in zkh ben geweest voor hoge bloeddruk en minder leven. Tuurlijk begon ze toen weer volop te bewegen.

Maar ik heb haar deze morgen eigenlijk nog helemaal niet zoveel uit haarzelf gevoeld. Heel af en toe voel ik een flauwe beweging.

Ik ga zo denk ik even paar uur op bed liggen om het te monitoren. Maar ben ik de enige die hier echt onzeker van kan worden? Wil niet om iedere poep op scheet bellen.

Boordevol vindt dit leuk.
  19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik zou idd eerst even in rust bewegingen tellen, maar bij twijfel altijd bellen.
    Mijn baby lijkt wel 24 uur per dag in beweging, van mij mag het af en toe wel wat minder, want doet pijn, maar herken het wel van mijn 2e kindje, die was veel rustiger in de buik en voelde ik soms nauwelijks. Bij haar hielp het wel om even rustig te gaan liggen, handen op mijn buik en diep naar de buik ademen. Vaak ging ze dan wel bewegen en was ik weer gerustgesteld

20. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja ga ik idd ook doen. Maar dat is het nu net. Deze baby is altijd de hele dag zo druk. Schopt echt veel. Kan me dat van mijn zoontje niet zo herinneren. Vandaar dat het me nu zo opvalt. Maar goed kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze een rustige dag heeft ofzo :$

girlmom1989 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina