De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben een weekendje naar Scheveningen met mijn man, nog even lekker samen erop uit voor de baby komt. Net heerlijk een uur in bad gezeten met heel veel schuim. Dadelijk de boulevard op, eens kijken wat we voor lekkers gaan eten. En vanavond nog naar de bios.
    En dan morgenochtend lekker ontbijten en we hebben late uitcheck gekozen, dus we hoeven pas om 14:00 de kamer af morgen. Kan ik mooi nog een keer in bad :p

ButterflyPassion, LaQueen, Dorien87 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Oeh dat klinkt heerlijk, een bad!!
    Geniet ervan! Laat je lekker verwennen ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Hallo dames! Ik heb even niks van me laten horen vandaag. Druk druk druk.. :rolleyes:

Vanochtend al met pijn aan mijn rug/down under opgestaan dus manlief heeft de hond uitgelaten. In de tussentijd hebben ik en mijn moeder boodschappen gedaan en de auto van binnen schoongemaakt :p

daarna was ik echt op. Bekaf lag ik op de bank maar manlief wou toch nog dat ik even meeging naar zijn broer om de muurboor op te halen zodat man aan de rolluiken kon beginnen. We bleven iets langer dan gedacht... :eek:

Komen we thuis, man wilt aan de rolluik beginnen. Blijken ze allemaal de verkeerde maat te hebben #facepalm#

HOE DAN?

wij nogmaals op de pagina alles nagelezen en de formaten gecontroleerd. Nu hebben zij dus een grandioze fout gemaakt ipv wij. In ieder geval hebben we nu een goede oplossing kunnen vinden dat ons weer wat geld gaat kosten (hebben we het over een paar tientjes.. maar dan nog) maar ik denk dat we er meer aan zullen hebben dan dat we het probleem achterlaten bij het bedrijf. Tuurlijk gaan we Maandag meteen bellen, kijken of we iets van een vergoeding kunnen krijgen... ik ben allang blij dat we een andere oplossing hebben kunnen vinden. Alleen zonde dat het niet meteen in een keer goed kan. o_O

nu ben ik echt BEKaf. Man is nog bezig met de eerste rolluik en in zit op de bank. Totaal geen puf meer. Vandaag eten we dus iets makkelijks. Soepje met een broodje rookworst misschien?

in ieder geval heb ik net een proef abonnement aangeschaft van story tell. Eventjes uitproberen de aankomende 14 dagen :D denk dat ik hem zometeen aanzet als ik in badje zit. Telefoon verbinden met de blue tooth speaker en even helemaal niks. Zullen mijn bips en rug ook wel fijn vinden :p

morgen heb ik een babyshower van een goede vriendin dus morgen ben ik ook alweer volgeboekt :rolleyes:

fijne avond dames. Ik doe het nu eventjes rustig aan. :D

Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.226
    1.262
    113
    Ik heb gister nog sushi op. Gewoon de varianten met gebakken garnaal en kip en de vega dingen, heerlijk!

jvsd92, LaQueen en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh neeeee @Dikkiedikk wat super vervelend. Alsof je daar nu op zit te wachten. Balen joh!

Zo klinkt dat even lekker zeg! Als ik dat zo hoor dan denk ik: waarom hebben Wii dat niet gedaan? Haha. Maar wij hebben aan het einde van mijn verlof een weekendje Berlijn voor de boeg. Ook een leuk vooruitzicht (ik ben er nog nooit geweest, mijn man wel). Maar het mag niet te snel gaan hoor, de tijd, want dat betekent dat mijn verlof er ook bijna op zit.
    Whoeee! Ik leef met je mee. Hier ook een té grote sushi bestelling gedaan. Mijn man durfde geen rauwe vis mee te bestellen. Ik zei dat ik dat echt zonde vond van het geld dan als we echt alleen maar spicy chicken maki en avocado rolls en dat soort dingen hebben. Maar hij vond het echt niet erg. Het gaat er gewoon om dat we dan lekker voor Netflix ploffen en lekker sushi eten. Ik vind het heerlijk zo en het is denk ik de tweede keer in 1 jaar tijd dat we eten bestellen (wij doen dat écht nooit). Dus ach. Zoonlief is nog bij opa en oma en die komt zo thuis. Even eten en dan naar bed want hij heeft niet geslapen vandaag terwijl meneer al om 7u aan zijn havermout met griekse yoghurt zat. Hopelijk wil hij nog wat en dan lekker naar bed. Thuisbezorgd.nl staat hier dus om 19.30 voor de deur ;).

Chocolade, sushi.. ach.. een beetje energie verzamelen voor de kleine man die ik er hopelijk snel uit moet persen. Heb wel de spicy chicken genomen, heb nog verse ananas toe, neem nog braaf mijn vsm D6 tabletjes én blijf in beweging. Vandaag het hele huis gezogen en driekwartier lekker gewandeld.. toen voelde ik toch een beetje mijn bekken en ben ik op de bank geploft. De droger is bijna klaar dus die was vouw ik nog even op, maar voor de rest doe ik niks meer! :thumup:

Dorien87 en jvsd92 vinden dit leuk.
  6. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik heb vanmiddag Sinterklaas inkopen gedaan. Als dochter straks op bedje ligt ga ik mooi alles inpakken. :D

Dikkiedikk, Dorien87 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Celes jeetje wat heftig! Ik wens je een voorspoedige bevalling en hoop dat alles goed gaat met jou en je kleintje!

Celes vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zo leuk is dat he!

LaQueen vindt dit leuk.
  9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Celes Pfoe, dat is ook nirt niks, zeg. Wat een spanning. Ik duim voor je dat alles uiteindelijk goed komt en je een heel fijne kraamtijd hebt! En dat je baby'tje maar snel mag komen :D

@Nina Sanders Geniet er lekker van!

@LaQueen Ik ga volgende week inkopen doen! Besprak m'n BabyBorn plan met m'n moeder en ze vond het een keigoed idee. Ze wil zelf dan een kinderwagentje kopen :D Superleuk!

Hier net terug van de verjaardag van m'n opa. 83 Is 'ie geworden. Ging super met 'm :D Zag er echt goed uit. Met oma daarentegen minder. Arme vrouw heeft opeens last van reumatische klachten, vorige week 2 x in het zkh geweest. Nu medicijnen die wel wat aan beginnen te slaan, maar vannacht had ze toch de halve nacht wakker gelegen van de pijn. Arme arme vrouw :( Hoop echt dat het gauw beter gaat, want verder is ze echt nog heel goed. Beiden trouwens. Wonen nog zelfstandig enzo, nergens last van. Maar maak me toch wel een beetje zorgen :confused:

Ik ga nu lekker slapen, want heb echt hoofdpijn o_O

LaQueen, Celes en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfff. Ben ik de enige die niet kan slapen?

11. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Jij zit denk ik gewoon al in een baby ritme aangezien jij geloof ik iedere nacht rond die tijd wakker bent? Ik had dat overigens bij tomas ook op het einde hoor. Maar dat kwam dan vooral doordat ik overdag een (te lang) dutje had gedaan (maar dat doe jij geloof ik niet) en door de bekkenpijn.

Ik probeer nu dus bewust later te gaan slapen (tussen 11 en 12) en dan slaap ik de nacht wel door. Overdag slaap ik vaak ook wel 1/1,5 uur omdat ik nu 50% in ziektewet zit. Probeer mijn rust dus wel echt te pakken.

Nina Sanders en iez vinden dit leuk.
  12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Goedemorgen,

Het loopt nog niet storm hier met de babyverhalen. Of is het omdat er weinig deze week uitgerekend zijn?

Sinds ik de 30 wkn heb bereikt gaat de tijd voor mijn gevoel extra langzaam....ik vraag me af of ik het lichamelijk en daardoor mentaal ga trekken tot week 40. Ik wou tot 4 wkn voor de geboortedatum werken, ik begin langzamerhand te denken dat het voor mezelf beter is om 6 weken eerder te stoppen. Ik moet dat nog regelen komende week met mijn werkgever. Liever eerder stoppen dan de ziektewet in. (Heeft te maken met onze cao).

Hebben de vaders meer voordeel als de baby in 2020 wordt geboren dan in 2019? Weet iemand dat?

LaQueen vindt dit leuk.
  13. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Hopelijk kun je snel regelen dat je eerder met verlof kunt. Vind dat jullie ook wel wat rust verdienen.
    De vaders hebben vanaf juli 2020 recht op 6 weken vaderschapsverlof. Dus dat maakt voor ons niet uit dan:)

iez vindt dit leuk.
  14. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik heb voor mijn gevoel ook alleen maar wakker gelegen de hele nacht, met hoofdpijn:(

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopt. Overdag rust ik wel (lekker op de bank met boekje of serie en soms dommel ik wat weg, als ik mijn ogen zwaar voel worden tijdens het serie kijken dan zet ik de tv uit en ga ik echt even bewust slapen, maar dit komt bijna niet voor). S avonds lig ik er tussen 23 en 24 in. In de nacht vaak tussen 3 en 4 wakker (plassen en jeuk buik) en s ochtends rond 6 ook alweer wakker en eruit. Dat nachtelijke moment is pas sinds kort!
    O sliep vanaf begin door (23u laatste fles en om 6u de eerste). Dat was een luxe. Die wilde zijn nachtfles niet.

16. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Als jij de ziektewet in gaat door je zwangerschap, ook al is het maar een uurtje, dan moet je met 34 weken met verlof. Dat betekend ook dat als je na de 34 weken nog werkt maar je door je zwangerschap ziek moet melden(bijvoorbeeld voor een halve dag omdat een hele te zwaar is) dat je gewoon per direct je verlof in gaat. Dus vanaf 34 weken kun je eigenlijk niet meer de ziektewet in, je gaat dan gewoon met verlof.

Geen voordelen voor vaders vanaf 2020, inderdaad pas vanaf juli 2020. Dan mogen ze tot 4 of 5 weken partnerschapsverlof nemen, maar dit is wel onbetaald. Alleen de eerste week is betaald, maar dat is nu ook al zo(sinds begin dit jaar).

iez vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Shit balen. Ik omdat ik ook weer GEK werd van de jeuk op mijn buik.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier nog niks gaande, maar wel lekker mijn darmen aan het legen. Gister 2x En vandaag ook al 2x. Geen diarree overigens. Neem wel even 2 movicolon zakjes op een dag momenteel dus wellicht speelt dat ook mee maar toch..

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen! Ik wil dit bed (hotel) mee naar huis nemen :roflmao: ik heb 6,5 uur ononderbroken geslapen :p dat is al minstens 10 weken niet meer voorgekomen, normaal ben ik elke 1,5 uur wakker van de bekkenpijn of omdat ik moet plassen!
    Wat knap je daar van op zeg :D

LaQueen en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een slechte nacht achter de rug. Geen houding kunnen vinden, last van mijn rug en een paar keer kramp in mijn benen. Zucht:rolleyes:

Ik denk dat ik vandaag ergens in bad ga met flink wat magnesiumkristallen en anders morgenavond misschien. Het is al de derde nacht op rij dat ik ineens kramp in mijn kuiten krijg.

LaQueen en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina