Ik vind een volle koelkast ook heerlijk. Gewoon voor een dag of 5 eten in huis en nog wat in de vriezer. Ik zou er echt ongelukkig van worden als ik dagelijks boodschappen zou moeten doen.
Nee joh, dat doen wij ook niet. Maar in deze laatste fase beslis ik vaak pas op het moment zelf wat ik zou willen eten, ook niet handig . Normaal bestellen wij altijd 1x per week grote boodschappen, maar brood en fruit halen we absoluut dagelijks vers bij
De laatste 5 dagen voordat t salaris weer binnenkomt is onze koelkast altijd heel angstvallig leeg. Dan proberen we echt te rekken haha Dan kun je ook fluiten naar je plakje kaas op t brood Beide denken we dan : oooh salaris komt over 5 dagen, nou wachten we wel met aanvullen. Ook tevens t moment dat we weer in de vriezer kijken wat we er in hebben liggen nog en wat we kunnen gebruiken. Dus dan komen de diepvries doperwten eruit haha (Mijn salaris komt pas paar dagen na zijn salaris, vandaar t enkelvoud )
Ik vind het ook lastig nu om voor een week vooruit te bedenken wat we eten. Plus dat verse groenten vaak toch niet een week mooi blijven. Dus bestel nu steeds voor 4 dagen ongeveer
Oh echt? Wij houden best eens (te vaak naar mijn mening) en stukje maand over. Puur omdat ik de afgelopen tijd echt enorm heb geshopt voor de baby en in huis en we echt wel wat grote lasten hebben gehad (wat rekeningen maar ook kosten nog in het kader van het huis, we wonen hier pas sinds april na een flinke verbouwing). En we doen gewoon echt té vaak onnodige boodschappen tijdens mijn zwangerschap én gaan regelmatig spontaan ergens eten (nu wat minder). Tsja, op een gegeven moment houdt het dan even op haha. Maar liever heb ik wel gewoon normaal eten en drinken in huis haha. Dan lunch ik wel een keer niet in de stad of dan laat ik gewoon een paar luxe producten staan.
Wij (voornamelijk mijn man, ik ga soms mee, maar maak altijd het lijstje) doen altijd op woensdag en zondag boodschappen. Halen dan zoveel mogelijk in huis. Ik moet zeggen dat ik het altijd al erg lastig vind om van te voren te bedenken wat we moeten gaan eten. Soms moet er nog wat tussendoor bijgehaald worden maar eigenlijk komen we altijd goed uit. AH zit hier 5 min verderop alleen we hebben beide echt een hekel aan boodschappen doen.
Ik maak meestal een lijstje met wat we een week lang willen eten en schrijf dan alle boodschappen op. En die halen we dan. Zo doen we 1 x per week groot boodschappen en dan nog 1 x tussendoor bij de supermarkt hier in het dorp. Brood haal ik bij de bakker en maak ik in zakjes in de vriezer, die halen we er dan in de avond uit voor de dag erna. Wij eten meestal dan de eerste 4 a 5 dagen na de grote boodschappen alle verse dingen. En dan nog een dagje iets uit de vriezer en vaak ook nog wel een dag buiten de deur (uit eten/vrienden/familie).
Ja zo gaat t hier ook met kosten, extra onnodige uitgaven, net ff teveel boodschappen en ach ff lunchen doe ook maar (en dat we de laatste week echt krap zitten. Of nou ja deze maand nu al grr) maar t zit er gewoon in gek genoeg, of we nou wel 500 euro overhouden of juist -200 staan. Zodra salaris binnen handbereik is, wachten we wel. En nu hebben we echt wel beleg hoor en ook echt wel brood genoeg, maar zoals kaas vullen we niet aan. Normaal keuze uit 3 soorten fruit maar kan maar zo zijn dat er dan alleen bananen en/of appels liggen. Wij zijn ook saaie eters en drinkers wat dat betreft dus missen ook niets dan. Staat alleen zo leeg... Ik eet zelden wat anders op mijn brood dan vlokken of kaas haha (en die kaas kan ik zelfs prima missen. Mijn vlokken niet! )
ik haal normaal ieder weekend gewoon het broodnodige in huis zoals brood, beleg, drinken, voer voor de beestjes. Heb dan ook de auto ter beschikking. door de weeks ga ik wel vaker naar de supermarkt voor het avondeten. Dit puur omdat we heel vaak onverwachts uitgenodigd worden door onze (schoon)ouders en omdat ik vaak van tevoren niet kan plannen waar ik zin in heb waardoor ik al een paar keer (erg zonde) eten weg heb moeten gooien. de afgelopen weken ben ik alleen niet meer zo fit dus heb ik samen met mijn moeder in het weekend boodschappen gedaan voor de hele week. Ik krijg Maandag weer loon en dan ga ik echt weer proberen op de centjes te letten. Wij hebben namelijk de afgelopen 2 maanden verwachts maar ook zeer zeker onverwachts ontzettend veel geld uitgegeven waardoor we ook echt even aan onze spaargeld moesten gaan zitten. Kosten dierenarts, laatste spul in huis halen voor de baby, overal nieuwe rolluiken (waarvan de maten niet eens kloppen.. kkkssshhhht) etc etc. Dus deze week moeten we even op de tandjes bijten en dan vanaf volgende week even weer wat extra’s sparen.
Oh volgende week donderdag komen de klossen enz. Ik kan niet wachtte! Je wilt niet weten hoe ik nu soms uit bed moet komen. Zo laag dit bed. Als we gaan verhuizen komt er echt als eerste een ander bed. Een fijne hoge boxspring voor deze oma.
T is wat, met al die boodschappen.. Rood staan we nooit want dat kunnen we niet. Wij krijgen op dezelfde dag ons salaris en direct gaat daar 60% van opzij voor de vaste (zoals hypotheek, autoverzekering..) en flexibele lasten (boodschappen, marge potje voor onderhoud aan bijv huis of auto), 20% gaat naar de spaarrekening en 20% is gewoon marge. En ik kan je vertellen: alles mag en gáát dus ook gewoon altijd op haha. O is inmiddels opgehaald, hier zit ik op mijn man te wachten. Die is bijna thuis en pikt nog even de Jumbo bestelling op. Ik leeg nog even de prullenbakjes, zet nog even de vaatwasser enz aan en pak de laatste dingen. Hoewel ik er niet per se meer vanuit ga dat ik een ballon krijg en dus gewoon lekker mee naar huis ga, weet je het natuurlijk niet zeker. Maargoed.. het komt nu écht dichterbij. Ben er nog zeer relaxed onder haha. In mijn hoofd zit ik vanavond lekker met een theetje en dekentje op de bank peaky blinders te kijken haha. Beter heb ik inieminie kleine baby O op mijn buik
Vanmorgen bij de verloskundige geweest omdat ik al sinds woensdag pijnlijke harde buiken heb ‘s nachts. Volgens de verloskundige zijn het voorweeën. Ze hebben aan mijn buik gevoeld en deze staat inderdaad strak. Ben op blaasontsteking gecheckt, maar ook niet. Ook heeft ze inwendig gevoeld. Ze kon al iets naar binnen, maar nog net geen 1cm ontsluiting (gelukkig!). Dit was wel normaal zei ze omdat ik eerder bevallen ben. Ik moet nu 2 weken volledig rust nemen. Als de voorweeën niet afnemen, dan weer terug komen en gaan ze kijken of ze me doorsturen naar het ziekenhuis (daar hebben we over 2 weken sowieso een groeiecho). @Nina Sanders succes de komende uren!!
Ik heb vandaag ons punniknaam binnengekregen❤️ Qua naam kunnen we dus niet meer terug, of ja dat kan wel, maar dat is zonde natuurlijk! Heb het ook als kraamcadeau binnengekregen, dus ik hoop dat het in de smaak valt.