De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Jaaa, het is zo ver! Heel veel succes @Nina Sanders

Dit gaat veel f5en worden vandaag :rolleyes:

2. XMamaMX

XMamaMX Actief lid

26 jan 2019
    232
    328
    63
    Vrouw
    Jaaa @Nina Sanders today is the day! Zet m op, het is eindelijk tijd op baby O te knuffelen !!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dank allemaal! Ik had stiekem wel gewoon trek dus heb 4 volkoren crackers op met nutella. Omdat ik vanaf nu dus niet meer ga eten waarschijnlijk!
    Oef, ik heb er onwijs veel zin in en ben enorm verrast door alle meldingen en reacties (maar liefst 47 haha)! :)

LaQueen, RM1996, GroeneBomen en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zet hem op vandaag!! @Nina Sanders
    Wens je een mooie bevalling en dat baby O maar snel gezond en wel op je buik ligt zodat je na al die zware weken nu kan genieten.

5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Heel veel succes vandaag @Nina Sanders hopelijk heb je al wel wat gegeten ;)

Hier houd uk het spannend:rolleyes: gisteren minder gevoeld dan normaal. Vanmorgen ook niet direct wakker te krijgen. Op het moment dat ik dacht als ik met een kwartier niks voel dan ga ik bellen en wie geeft er een paar ferme schoppen:rolleyes: nu voel ik hem zachtjes rommelen in mijn buik. Heb wel sinds paar dagen snel last van harde buiken als hij beweegt, hopelijk is dat ook weer snel over. Vanmorgen ook mijn suiker gemeten en die was iets te hoog :( maarja heb gisteren een patatje op maar misschien ook wel verhoging door toch stress van het amper/niet voelen van onze uk. Maar eens kijken hoe de dagcurve verloopt vandaag en anders morgen maar weer nuchter meten

RachelleNM vindt dit leuk.
  6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ooohh ik krijg nu ook wel zin om te bevallen hoor!!! Nog 11 weken max... aftellen!!!

7. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    (Stille lezer hier)
    Succes @Nina Sanders !!! Je gaat gewoon je baby ontmoeten vandaag! Hoe gaaf! Succes, you can do this!!

8. AapEnOlifant

AapEnOlifant Bekend lid

30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    @Nina Sanders jaaaaaa!! Vandaag is de dag! Heel veel succes en plezier en hopelijk snel genieten van jullie frummeltje!

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Yeah succes vandaag! Hopelijk ligt baby o snel in je armen

10. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
  11. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Wij hebben gisteren weer een groeiecho gehad! Ze zit inmiddels op de p94 lijn (vorige keer p91). Ik vraag me soms wel af hoe goed dat nu allemaal gemeten wordt. Vorige keer was haar hoofdje p41 en nu ineens p81. Haar buikje zit nu op p94 (vorige keer p84), dus ik moet wederom een suikertest. Alles voor het goede doel natuurlijk. Maar fijn is anders.

Ze wordt nu ongeveer 2280 gram geschat met 32 weken en 1 dag. Waar gaat dit heen? :eek:
    De vk blijft er heel rustig onder. Ja, sommige mensen maken nu eenmaal grote baby's. Komt allemaal wel goed. Terwijl ik ook wel lees dat ze hierdoor dus soms kiezen om in te leiden met 38 weken? Iemand hier ervaring mee?

Ik maak me geen zorgen ofzo. Maar zit natuurlijk ook niet op een bevalling te wachten van een baby van 5 kilo :o:

iez, RachelleNM, Poolvos en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier alles nog steeds prima. Ik zal vanaf nu even niet meer posten. Maar ik lig heel relaxed met een kop thee aan de ctg met man laatste stukje Peaky Blinders te kijken en de vk is met de gyn aan het bespreken wat voor mij de gepaste volgorde is mbt vliezen breken en ruggenprik (ivm mijn fobie).

LaQueen, iez, Magnolia29 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Vk in ons ziekenhuis (radboud) zei dat ze terug komen van inleiden met 38 weken en grote kindjes. Vooral omdat de kindjes eigenlijk nog erg jong zijn en meestal nog niet helemaal klaar voor de geboorte.
    Wij verwachten ook een groot kind, maar tot nu toe gaan ze hem niet eerder halen dan week 39 (wordt dan een keizersnede) als hij niet uit zichzelf komt. De geplande keizersnede heeft dan nog meer redenen dan alleen zijn grootte.

Ons zoontje van 3 is ingeleid met 38 weken en geboren met een keizersnede met 38.3 en heeft nog een hele tijd dysmatuur gedrag vertoont.

Ik hoor trouwens ook steeds vaker dat de metingen niet altijd kloppen.
    Hier werd oudste zoontje met 40 weken op 3500 gram geschat, hij was met 38.3 al 3724 gram..

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier klopten de groeiecho’s ook voor geen meter. Eerste keer wel ingeleid met 38.5 op basis van groeiecho, maar toen bleek hij lang niet zo zwaar als geschat. Dus tweede keer gewoon afgewacht en ben ik gewoon spontaan bevallen. Baby wordt ook nu weer groot geschat, maar ik neem het met een korrel zout. Ook deze zal er wel uit komen

15. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hmm, jullie ervaringen stellen mij wel wat gerust. En ik ben er ook niet bang voor dat ze er niet uit komt en zie ook totaal niet op tegen de bevalling ofzo. Komt vast allemaal wel goed.

We krijgen nu ook geen groeiecho meer tot de bevalling, dus hoe ze het nu verder in de gaten gaan houden? Ze ligt gemiddeld 2 weken voor op groei, dus als ze zich nu ook gewoon 2 weken eerder meldt :rolleyes:

16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Succes meis, zet 'm op! (heb je opgezocht want nieuwsgierig of er al een kleine O. is:oops::oops:)
    O ja ik kreeg tijdens de bevalling een broodje frikandel.. Ging prima :thumup::roflmao:

17. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik maak ook lange babies. Onze dochter was 54cm lang en 3345gr bij de geboorte. Als ik het goed heb was onze dochter toen op p97 gezet. Ik had toen ook suiker, maar mijn bevalling is spontaan begonnen met ruim 39 weken. Zolang de kleine het goed doet leiden ze volgens mij niet zo snel in, ze wilde mij alleen toen niet over tijd laten lopen vanwege mijn suiker en omdat mijn bloeddruk steeg in de laatste week.

Onze uk is nu ook weer langer dan gemiddeld (geen idee welke p lengte) maar niet schrikbarend. Zijn buikje is normaal voor dit termijn. Werd gezegt hij heeft geen last van je suiker en ja hij is langer maar jullie zijn lang wij zouden ons dus meer zorgen maken als hij kleiner is dan gemiddeld.

Ik zelf denk dus dat inleiden met 38 weken afhangt van meerdere factoren

18. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Ha, grappig. Bij ons zijn de beentjes ook het langste en dus hoogste P score. Suiker heb ik tot op heden niet (vorige keer een goede uitslag), maar omdat buikje dus nu boven die p90 score zit, toch nog een keer checken. Wij zijn beide ook lang en groot, dus dat we een grote baby krijgen kijkt niemand raar van op. Ik heb ook het liefst dat de bevalling gewoon zo natuurlijk mogelijk begint.. we zullen zien :D

Miekje86 vindt dit leuk.
  19. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.226
    1.262
    113
    Wij maken kennelijk ook grote baby’s. Bij de jongens nooit groeiecho’s gehad. Ze voelden alleen en hadden het over een grote baby. Maar dit hoefde verder niet voor problemen te zorgen tijdens de bevalling. Ik heb me daar ook nooit druk om gemaakt. De 1e is geboren met een vacuümpomp, omdat na 5 kwartier persen zn hartslag dipte en niet snel genoeg herstelde, had dus niets met de grootte te maken. Hij woog 4080 bij de geboorte, p90 geloof ik. Bij de 2e ook nooit groeiecho’s gehad, geen suikertest, niets. Alleen zo’n vingerprikje voor suiker en dat was toen prima. Deze knul werd ook weer groot geschat, maar niets om je zorgen om te hoeven maken. Alleen tijdens de bevalling bleken zijn schouders toch te groot voor mijn bekken en heeft ie vast gezeten (schouderdystocie). Dat zorgde voor flink wat paniek, zowel bij het ziekenhuis personeel als bij mij en m’n man. Uiteindelijk was ie heel snel los, prima apgar score en er niets aan over gehouden. Werd met 4590 gram geboren, p97 geloof ik. Maar die paniek wilden m’n man en ik nooit meer meemaken. Vandaar dat ik nu groeiecho’s krijg en goed in de gaten gehouden word. Deze baby wordt ook weer groot geschat, maar eerder p90 dan p97. Ze schatten haar op ruim 4 kg bij 40 weken. De gynaecoloog wil proberen te voorkomen dat deze baby over de 4kg heen gaat, dus waarschijnlijk een inleiding met 38 weken. Alleen aan een inleiding kleven natuurlijk ook nadelen, omdat het kindje en je lijf eigenlijk nog niet klaar zijn voor de bevalling. Het kan dus dat de bevalling heel lang gaat duren of dat de baby wat opstartproblemen heeft.
    Om me heen hoor ik verhalen van vrouwen waarbij de bevalling van zulke grote baby’s probleemloos is verlopen, ook bij eerste kindjes. Het is gewoon dat dit formaat baby en m’n lijf niet helemaal lekker samen gaan. Had ik nou niet de vorige keer die schouderdystocie meegemaakt, dan was er geen reden geweest voor een inleiding en extra controles en had ik ook gewoon gewacht totdat de bevalling vanzelf op gang zou komen.
    Misschien makkelijk gezegd, maar ik zou me proberen niet te druk te maken. Die metingen zijn schattingen, ze kunnen er ook echt wel naast zitten. Ik weet niet of de metingen bij jou elke keer door dezelfde persoon gedaan worden, maar daardoor kunnen ook foutmarges ontstaan.
    Ik heb over 2 weken weer een afspraak met de gynaecoloog staan en afhankelijk van de meting dan gaan we waarschijnlijk een datum prikken voor de inleiding.

RachelleNM vindt dit leuk.
  20. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Nee, de metingen zijn nu door 2 verschillende verloskundige gedaan. Ze gaf zelf ook aan dat er daardoor verschil kan zitten in de meting. Daarnaast gaf ze aan dat het nu geen zin meer heeft om een meting te doen omdat het naarmate je verder in de weken komt, steeds lastiger wordt.

Nouja, we zullen het wel zien. Wanneer we het bevallingsgesprek zullen hebben met de vk zal ik toch nog eens aankaarten dat het me wel bezig houdt. Wellicht vindt ze het ook goed om dan eens een gynaecoloog te laten meekijken? Of wellicht ben ik dan al zelf wel helemaal gerustgesteld.

Het is een beetje een rare mix in mijn hoofd, ik maak me geen zorgen, maar wil wel graag weten hoe het gaat lopen. Maar das het lastige van een bevalling, dat weet je nooit.

Deel Deze Pagina