De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    ButterflyPassion en lovejay vinden dit leuk.
  3. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Nina Sanders, nu heerlijk genieten met elkaar!

    Hier was ons ventje super druk vanmiddag, zo erg dat het soms pijnlijk is. Wel fijn om te merken dat het zo goed met hem gaat. Zolang hij niet tegen m'n ribben trapt vind ik het allemaal goed.
     
  4. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Haha ja sorry je hebt gelijk..verkeerde aangeklikt denk ik:confused::rolleyes:
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  5. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @mimi1988 & @GroeneBomen Ja heel vervelend. Nu heb ik weer super veel last van dat snijdend gevoel tussen mijn liezen dus lig weer met de kruik tussen mijn benen. :$ Zo charmant. Moeder natuur is me aan het plagen. Hij ligt nu wel met zijn hoofdje in de bekken dus dat is dan weer mooi meegenomen

    man heeft net met zijn vader het bed verhoogd met behulp van kratten bier. (Ons bed kan niet op klossen) nou ik heb nog net geen trapje nodig :roflmao:

    Daarnaast de bestelling van de AH weer terug gezet naar morgen. :rolleyes: Die moeten ook denken waarom blijft zij telkens switchen :roflmao:
     
    LaQueen en AnnevandePol vinden dit leuk.
  6. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Heeft er iemand nog originele dingen om te vragen als kraamkado? We hebben echt alles al en heb al extra dingen zoals een baby hangmatje, slaapzak, gym etc gevraagd. Maar nu zijn mijn ideeën echt op haha :p
     
  7. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.106
    4.949
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wauw dat klinkt als een fijne bevalling @Nina Sanders! Heerlijk, ik wil ook wel starten met 4cm en er vervolgens nog maar 3 uurtjes over doen. Heel erg veel knuffelplezier met jullie nieuwste aanwinst! En hopelijk niet te veel naweeën.

    Het valt mij op dat de dames hier gemiddeld gezien behoorlijk vlot bevallen trouwens. Op een enkeling na.
     
  8. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders gefeliciteerd!!

    @Dikkiedikk nou... da's balen o_O

    Hier vanmiddag naar m'n opa en oma geweest met dochter. Was enorm gezellig, oma voelde zich gelukkig weer beter.
    Daarna samen met vriend verse pizza gemaakt. Ik had 2 stukjes chocola op de tafel laten liggen, laat wel vaker wat liggen (snoepjes bijvoorbeeld). Kom ik de woonkamer weer binnen, chocola weg! 3 x raden wie dát heeft gedaan... Juist, de 3-jarige die tv aan het kijken was. Chocola zat nog in d'r mondhoeken, maar glashard ontkennen :rolleyes: Het was hilarisch, maar toch m'n lachen in kunnen houden. Ze weet iig dat ze het geen tweede keer hoeft te proberen!

    Zit nu lekker op de bank tv te kijken met een bus Pringles :D
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier zit ik lekker genesteld op de bank naast een in slaap gevallen man (ik vergeef het hem, hij wilde per se nog niet naar bed voor de voeding van 12u) en slapende baby. Kan ik mooi mijn beknopte bevallingsverhaal doen.

    Het was echt een heel relaxte bevalling. Rond 8.30 meldden wij ons en werd ik aan de ctg gelegd. Ik maakte mijn fobie kenbaar en ook dat ik me erg zorgen maakte over dat het wel eens heel snel zou kunnen gaan allemaal en ik dan geen ruggenprik meer zou kunnen krijgen. Veel vrouwen schijnen ziek te worden en ohjeetje ik had ontbeten. Ongelofelijk dom want hallo, zo kon ik misselijk worden en misschien wel erger. Eerst ctg en mogelijkheden bespreken.
    Met de gyn gesprek gehad en besloten dat we geen pijnbestrijding gingen geven nog voordat er pijn was. Ja natuurlijk, dat is ook te idioot voor woorden. Ik heb dit eerder gedaan, kom op, even sterk zijn.

    Wij maakten 2 afspraken:
    • zo gauw ik weeën kreeg door toediening oxytocine (omdat mijn lichaam het niet zelf zou oppakken) en een ruggenprik wilde omdat ik pijn voelde zou die aangevraagd worden. Maar eerst vliezen breken en kijken hoe of wat. Niet op voorhand al medicatie. Om me wel tegemoet te komen werd er wel vast een infuus geprikt (natrium) zodat de boel snel opgestart kon worden. Want: als het idd snel zou gaan en ik geen ruggenprik meer kon zouden we gaan voor het morfine pompje. Check. :thumup: Daar kon ik achter staan.
    • Morfine pompje? Help. Daar had ik niet op gerekend. Vanochtend nog een verhaal gelezen dat iemand daar kotsmisselijk van werd. Ja daahaaaaggg. Dat kon echt niet. Afgesproken dat als ik idd dat pompje moest en ik zou misselijk worden en in paniek raken, ik een infuus met primperan zou krijgen. Yes. Goede afspraken! Wel kreeg ik een paar tranen want het voelde eventjes zo zwak. Het ging echt gebeuren en verdorie ik had het alleen maar over mijn rot fobie en het idee dat het anders kon lopen dan gepland vond ik zo eng. Na 5 min heb ik me herpakt, was ik weer super relaxed en konden we verder. Prima afspraken.
    Infuus werd voorbereid en man en ik dronken thee en keken Peaky Blinders. :roflmao: Toen kreeg ik een infuus (moesten wel 3x prikken!) en werden om 10u mijn vliezen gebroken.

    Er gebeurde nog niet heel veel, na een uur ong kreeg ik serieuze weeën en vroeg ik toch om een epidurale die ik direct kreeg. Heerlijk. Die zat er rond 11.30 in denk ik. 12.15 had ik 5 cm ontsluiting en had ik wel af en toe weeën maar goed te doen. Voelde enkel de druk, geen pijn.

    Een half uur later voelde ik me opeens flauw worden, zwart voor de ogen en een zwaar hoofd. Ik moest even op mijn linkerzijde liggen en natrium werd toegediend maar: oh mensen ik moest poepen! Nee nee nee ik wilde echt terug op mijn rug want ik moest echt zo nodig poepen (dacht ik). :o: Nee hoor. Ik had direct 10 cm. Maar dat kon toch niet. Want ik had alleen maar last van een dalende bloeddruk en ik moest gewoon poepen! Nou niet dus. Dat was om 12.45. Iets over enen is onze mooie zoon geboren. Mijn man heeft hem zelf aangepakt en natuurlijk de navelstreng doorgeknipt.

    Het was echt een droombevalling die uiteindelijk in 3 uurtjes was gepiept en precies zo verliep als ik wilde. De placenta liet wel even op zich wachten waardoor ik nog 4 uur aan het infuus moest blijven maar na de warme maaltijd mochten we lekker naar huis en is de kraamhulp nog 2 uurtjes geweest.
    Ik voel me prima, heb wel hechtingen maar weinig bloedverlies. Ik ben in de wolken en mijn man en ik waren echt een team, zo heb ik het lang niet gevoeld.

    Baby O is zo verschrikkelijk mooi en lief en zacht en is een exacte kopie van zijn broer. Ik begrijp niet waar ik zo'n rijkdom aan het verdiend, maar ik voel me zo onoverwinnelijk op dit moment, maar tegelijkertijd ook kwetsbaar omdat ik voor de tweede keer zoiets kostbaars op de wereld heb mogen zetten. Ik keek sowieso al uit naar de bevalling, maar ik vond het oprecht weer magisch en het allermooiste wat er is. Ik ben dus ook super trots op mijn gezin (en stiekem op mezelf en daarom ga ik zometeen alsnog dat glaasje bubbels mee nemen naar bed waar ik waarschijnlijk de hele nacht naar baby O ga kijken, want het kan en mag weer en ik heb het verdiend)! En ik neem er nog een wraphapje zalm met roomkaas bij.

    Welterusten! Xoxo :)
     
    Lisa890, Kimmetjuh90, Berenmama en 33 anderen vinden dit leuk.
  10. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Wat fijn dat je je bevalling zo positief hebt ervaren!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Klinkt als een hele fijne en relaxte bevalling! Fijn dat je het allemaal zo goed is gegaan. Geniet van jullie mannetje! (En van de bubbels en wrapje zalm:p)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kan heel niet slapen joh :o:
    Over 2 uurtjes volgt de volgende voeding haha!
     
    iez en Boordevol vinden dit leuk.
  13. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @Nina Sanders klinkt als een droombevalling. Het is je gegund! :)

    hier lig ik alweer sinds half 5 wakker. Wel er even bij vermelden dat ik al om 21:30 naar bed ben gegaan omdat ik me zo beroerd voelde. Manlief was gisteren zo lief voor me. Mocht ik rond 6 niet weer in slaap zijn gevallen, dan maak ik even een heerlijk ontbijtje voor hem. Zal die vast wel fijn vinden :) arm kind was gisteren natuurlijk ook behoorlijk gespannen nadat ik hem opgebeld had.

    hier trouwens nog steeds de aandrang om telkens te moeten plassen. Super irritant.
     
  14. Dorien87

    Dorien87 Bekend lid

    31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    @Nina Sanders gefeliciteerd met jullie kleine man en wat een mooi verhaal.

    Hier stonden om half 6 al twee dames aan bed die uiteraard onmiddellijk bediend moesten worden van alle gemakken en totaal geen medeleven toonden met een mama die het nu echt gehad heeft. Nog een discussie met ml er boven op en de dag kan nu al niet meer stuk. En dan wacht me nog een dag met non-stop lesgeven plus middagvergadering plus observatie van lessen door pedagoog van de scholengemeenschap. Bleikes... en dan vanavond drie oververmoeide kinderen en een rondje winkelen. Nogmaals bleikes...
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  15. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    @Nina Sanders wat een leuk verhaal weer om te lezen.
    Fijn dat het uiteindelijk zo goed ging.

    Dat van poepdrang heel herkenbaar. Bij mijn eerste die totaal onverwachts kwam riep ik heel hard de hele tijd ik moet poepen ik moet poepen daar schaam ik me tot de dag van vandaag voor hahahaha. Het was persdrang. Wist ik veel, had me rond dat termijn totaal niet in bevallen verdiept nog.

    Wat is eigenlijk je fobie Nina? Overgeven? De Pijn? Dat is mij nog njet helemaal helder maar je zegt elke keer “mijn fobie” dat ik me afvraag wat dat precies is.

    Wat mooi dat je man zelf hem mocht opvangen!!! Ik ga ook met mijn man bespreken of hij dat iets vindt en zo ja met het zkh of dat zou mogen.

    Ik wil ook absoluut niet zonder ruggenprik bevallen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Pfffd ik word al moe bij het lezen van je verhaal. Sterkte vandaag
     
    Dorien87 vindt dit leuk.
  17. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames. Hier een kutnacht, heb effectief maar 5 uurtjes geslapen ofzo. Zometeen dochter naar het kdv brengen, het is mijn ex z'n weekend.

    Nog maar eens kijken wat ik vandaag ga doen, moet nog een paar lakentjes strijken. Die hebben we gekregen van vriend z'n ouders, ze zijn superoud. Zijn oma heeft die gemaakt en vriend heeft er nog onder geslapen. Ik vind het echt 3 x niks met dat geel enzo, maar kon het ook niet over m'n hart verkrijgen om ze af te slaan. Dus ik heb ze netjes gewassen :rolleyes: En ze krijgen een mooi plekje in de kast :thumup:
     
    ButterflyPassion en Boordevol vinden dit leuk.
  18. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @Nina Sanders klinkt als een superbevalling!! Fijn dat er zo goed naar je geluisterd werd en je laagdrempelig de epidurale kon krijgen. Genietze!
     
  19. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ga straks de kinderen naar school brengen, mijn koffer inpakken en dan nog even chillen. Vanmiddag word ik opgehaald en ga ik lekker een lang weekend weg met 3 lieve vriendinnen ❤️ Heerlijk in een luxe huisje met jacuzzi buiten, een groot ligbad en een sauna :D maar vooral gezelligheid, lol en uitslapen
     
    Buko, RachelleNM, iez en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @kwebbelsnoes lekker hoor! Jij gaat een heerlijk weekend tegenmoet! :)

    wat zijn jullie plannen voor het weekend dames? Ik wil toch nog echt even snel naar de kapper toe, mijn pony moet bijgeknipt worden :p daarna even een bezoekje aan de prenatal, die bij ons in de stad gaat sluiten dus ze hebben 30%korting op alles en aangezien wij nog wat cadeaukaarten hebben :rolleyes: man gaat met me mee. Wat een lieverd is het toch :roflmao:
     
    iez en girlmom1989 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina