De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Nee hoor helemaal niet raar! Wij waren er ook niet op voorbereid :roflmao:

Iedereen in mijn familie maakt joepsters van kinderen; allemaal meer dan 4 kg en boven de 56 cm bij geboorte. Dus wij hadden alleen maar maatje 56 bij ons en toevallig 1 pakje in maat 50. Toen ze werd geboren was ze 46 cm en woog ze 3020 gram. Echt een ukkie! Maat 56 was veel te groot, dus de volgende dag m'n moeder op pad gestuurd om maat 50 te kopen en daar verzoop ze zelfs in :roflmao:. Deze baby schatten ze nu heel gemiddeld, dus heb zowel maat 50 als 56 ingepakt in de vluchttas :D

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ook geen 44 gekocht. O droeg gewoon heeeeeeel lang maat 50 met opgeslagen mouwen.

Hier nog even los gegaan bij prenatal online. Een basic donkerblauwe wipstoel, 2 okergele badcapes, 12 okergele hydrofiele doeken en 6 bijpassende washandjes gehaald. Die mazzeldagen zijn niet goed v mij.
    Op zich had ik dat spul nog van O maar dat is zo verwassen.. weg ermee! Bovendien hoeft baby O niet álles van zn broer..

Heb al een leuk verlof klusje: lijstje maken met nog aan te schaffen baby textiel én O zijn kast opruimen. Ligt aardig wat te klein spul in wat kwalitatief nog prachtig is. Maar goed opbergen.
    Nu ga ik slapen!

Marsepein, jvsd92 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  3. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Wow! 39 pagina’s in een week dames. Wat praten we veel !

Maar dat was al duidelijk:roflmao:

Poolvos vindt dit leuk.
  4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier wakker om te plassen en nu HONGER. Een halve pizza was toch niet de meest voedzame keuze :roflmao:
    Nou, ‘t is de laatste nacht dat ik zwanger ben. Dus net een volkoren boterham geroosterd en super dik kaas erop gedaan. Njum njum.

Nu nog een lekker kopje thee. En dan terug naar bed.
    Ik ben gisteravond om 20u omgevallen en heb er al 6u heeeerlijk slapen op zitten. En nu mag ik nóg zeker 4u slapen :D wat een feest.

Net even bijgelezen en ook hier blij met de wipstoel. Die hebben we vorige keer als kraamcadeau van schoonbroer&zus gehad. :thumup:
    @Eliesjee mijn man zou ook niet moeten afkomen met dat soort geklets van z’n moeder. Dan zou ik meteen de zwanger/hormonen/wieiserstraksmetbabythuis-kaart spelen :roflmao:

Nou, welteruste maar weer!!

Eliesjee, Kirzy, Jo913 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bijna bijna bijna @Poolvos
    Hier wakker wegens een mega drukke baby. Slaap laatste tijd lichter dan voorheen.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En nu heb ik kramp in mijn been, harde buiken en gigantische jeuk..

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En alweer op..

Neilia vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Want trek. Ben maar uit de pindakaaspot gaan lepelen.. o_O en nu een kop koffie! Pfff... bijna verlof. Gelukkig begin ik vandaag wat later op kantoor!

ButterflyPassion en AnnevandePol vinden dit leuk.
  9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou tópnacht zie ik :roflmao:

Hier ook op tijd op, want ik mag ontbijten voor 7u vandaag en daarna basically de hele dag niets meer. Ik ga zo een groot bord havermoutpap maken. Dan heb ik in ieder geval het gevoel goed te hebben gegeten :)

Marsepein, USAbaby, Siepie85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Goedemorgen dames!

Ik heb wel wat in maatje 44 klaarliggen. Vorige 2 wogen 2580 en 2750 en hebben nog een paar weken in maatje 44 gezeten. Net als pampers maat 0. :rolleyes:

Ben ook echt heel benieuwd hoe groot/klein #3 gaat zijn!

11. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Poolvos vindt dit leuk.
  12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Wipstoel
    Wij hebben deze gehaald https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken/kinderstoelen/wipstoelen/bright-starts-ingenuity-swing-and-go-bella-teddy-boutique-babyswing-4517539.html?gclid=EAIaIQobChMIwoepudDt5AIVj8CyCh0-GQq3EAQYAyABEgLR4PD_BwE

Voor mij was een normale goed geweest maar mn man wilde graag deze.

@kwebbelsnoes Bij de 2e hadden wij de doomoo seat en dat was hier geen succes. Hij vond een wipstoel veel fijner.

Ik zou graag nog een newborn set hebben voor de tripp trapp maar ik hou daarvoor marktplaats even in de gaten.

Marsepein, Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Allebei de vorige keren een goedkope wipstoel gehad maar ze zaten er nooit goed in, dus niet gebruikt. Wel elektrische schommelstoelen gehad i.v.m. huilbaby en allebei reflux, dat hielp redelijk!
    Nu hebben we (via marktplaats) een babybjorn wipstoel gekocht in de hoop dat die wel bevalt. Maar echt veel zullen we hem niet gebruiken denk ik. Meestal heb ik plakbaby's die vooral bij mij hangen. Doen de kids nu nog steeds. :roflmao:

Marsepein, Boordevol en active82 vinden dit leuk.
  14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier alweer ruim voor de wekker wakker door karatekid in buik o_O
    Dus ik ga zo maar vast douchen enzo, kan ik even rustig aan doen voor de kinderen ook wakker zijn.

Maatjes: bij mijn oudste had ik heel enthousiast 5 setjes maat 50, hij heeft er geen 1 van gedragen, want zelfs 56 was net aan, heeft hij 1,5 week gedragen en toen kon hij al in 62.
    Dus bij de tweede uiteindelijk alleen 56 gekocht, maar dat was bij haar wel wat aan de ruime kant, dus toen heb ik nog 50 laten halen.
    Nu lijkt het erop dat dit wel weer een iets grotere baby zal zijn, dus heb wat kleding tussenmaatjes 50/56 gekocht en verder alleen 56 en 3 rompers maat 50. Maar 44 ga ik zeker niet halen dus. Kan altijd nog mocht baby per ongeluk te vroeg komen.

Boordevol en active82 vinden dit leuk.
  15. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje werd pas met 42 weken geboren, heeft nog heel eventjes maat 50 aan gehad en toen snel over naar 56. Deze kleine man komt maximaal met 39+4, dus ik ga er een beetje van uit dat hij iets langer 50 aan kan.

Hier weer een rot nacht. Dochter had om 23:15 gisteravond een nachtmerrie en mijn man was niet thuis, dus maar m'n bed uit gerold om haar te troosten. Vanmorgen om 5:15 was het al weer raak en mijn man was zo sloom (als ik met m'n dikke buik, pijnlijke ribben en verstrikt in een voedingskussen sneller ben, mag ik je sloom noemen :p) dat ik maar weer ging kijken. Ze slaapt sinds een paar dagen zonder luier, dus ik wacht liever niet af of ze vanzelf in slaap valt. :rolleyes:

Maar goed: 37 weken vandaag! Komt u maar, baby! Wat een raar idee dat het nu mag! Ook al ga ik er niet van uit dat hij vanzelf komt, het voelt toch als een mijlpaal! :D

Marsepein, Boordevol, Eliesjee en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Hahaha ik las heel vluchtig 'jij mag al bijhijnawijn'

Maar ik voel bijna de spanning voor jou @Poolvos ! Hoe vind je het zelf eigenlijk? Geschreven tekst is natuurlijk qua gevoel niet te interpreteren maar op de een of andere manier kom je ontzettend relax en rustig en ontspannen over! Je hebt gewoon aan het eind van de dag een baby erbij, echt niet te bevatten lijkt me maar ook zo bijzonder en echt iets om zo ontzettend naar uit te kijken dat de tijd niet snel genoeg kan gaan. Kan het me allemaal gewoon ook zo nog niet voorstellen:roflmao: maar ik ga waarschijnlijk de hele dag aan je denken en voor je duimen dat het allemaal heel goed mag gaan!

Marsepein, Boordevol, active82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja was een topnacht o_O haha. Maar eigenlijk is dit pas de eerste keer in de zwangerschap. Ik maak wel korte nachten maar voor het eerst zo veel wakker en niet kunnen slapen. Ach.. nog een weekje tot verlof.

Zet m op vandaag! Ahh ben zó benieuwd! :D heel veel succes en gezondheid! Geniet van je heerlijke bord havermout!

Boordevol, active82 en Poolvos vinden dit leuk.
  18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    En zin in wijn heb ik! :D
    Ik heb een lekkere droge witte bubbel gekocht om mee te proosten als ik (na t weekend?) weer thuis ben!

Ik ben eigenlijk best relaxt! Het enige spannende momentje vind ik de ruggenprik. Niet omdat het pijn doet ofzo: vond ik vorige keer niet - maar omdat ik wat overgewicht heb en dat zit vooral zo op heuphoogte. Ze hebben verteld dat ‘t soms daardoor toch niet lukt. Ik wil echt niet slapen onder algehele narcose als t niet hoeft. Dus zodra die prik erin zit ben ik blij :thumup: Daarna komt ‘t allemaal vast goed!

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Veel succes ! Hier flink overgewicht ook op heuphoogte ;) maar zetten van de ruggenprik ging prima :)

Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina