De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ja precies. Je kunt je er beter ook bij neerleggen, want veranderen kun je het niet, maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan!

2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Lotion wat balen zeg! Snap dat je er even flink van baalt ! Ik ben ben benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen!

Hier groei echo gehad. Alles was super. De kleine ligt een weekje voor met de groei. Is natuurlijk een schatting. 2710 gram !

ook besproken dat met 37 weken er nog niks gedaan kan worden ivm de kleine haar gezondheid. En dat begrijp ik natuurlijk helemaal. Wel mocht ik lekker aan de frambozenbladthee en weer zelf het huishouden gaan doen. Ze snapt dat ik er psychisch doorheen ga zitten na 20 weken niks doen. Dus dat scheelt al heel veel voor mij.

Magnolia29, Marsepein en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  3. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Nuttig ochtendje gehad :). Kinderwagen zit in elkaar, wiegje staat op de kamer, badje van zolder gehaald, boodschappen gedaan, kleding gekocht voor de oudste, koffie gedaan met een buurvrouw. Heerlijk zo'n productief ochtendje!

Vanmiddag nog even een Tripp Trapp stoel ophalen die ik heb gekocht op MP en verder wat omrommelen in huis :).

4. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik heb via Marktplaats een Doomoo gekocht voor 11 euro om uit te proberen. Wij vonden het ook er erg comfortabel uitzien. Als niet bevalt ga ik denk ik voor babyset op de Stokke.

5. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Wie heeft er goede tips om online kinderkleding te kopen (en ook nog betaalbaar)? Gaat dan om maat 92 voor meisjes en 98/104 voor jongens...

6. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb vorige week een aantal setjes voor het eerst bij kiabi besteld voor school en ze zijn gisteren binnengekomen, goede kwaliteit, betaalbaar en leuke kleding .

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    H&M, Hema, Zara, Mango, Wehkamp, C&A, schattige babykleertjes (sale), jayno (sale) ?

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben overgedragen aan de gynaecoloog.
    Moet nu 24 uur mijn urine opvangen en morgen om 14:00 uur alles inleveren en bloedprikken.
    Om 16:00 uur heb ik een afspraak met de gynaecoloog.
    Als er weer eiwitten in mijn urine zitten dan krijg ik een datum om in te leiden.
    Anders krijg ik extra controles.
    Maar de arts die me te woord stond zei al dat met een verhoogde bloeddruk ze eigenlijk altijd inleiden rond de 38 weken.

En nu willen we de box neerzetten.. kunnen we de boutjes niet meer vinden en we weten echt niet welke er in moeten en online kunnen we de box niet vinden..
    Dus racen we zo naar de babypark voor een andere zo goedkoop mogelijke box :rolleyes:

Kolibrie2 en active82 vinden dit leuk.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    EVen jullie hulp weer nodig..
    Zoontje heeft lange en scherpe nagels. Geen krabwandjes betekent zijn gezicht onder de krassen. Maar de hele tijd krabwandjes is ook drie keer niks. Tips? Knippen mag pas vanaf 6 weken en vijlen (met babyvijl) doet eigenlijk niks. Ze blijven lang of ik doe te voorzichtig :$

active82 vindt dit leuk.
  10. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Stille meelezer hier... onze dochter is ruim een week. Had hetzelfde “probleem”. Heb ze toch gewoon voorzichtig geknipt hoor. Bij vorige dochter ook gedaan. Wel even doen als de baby slaapt en niet te kort...

active82 vindt dit leuk.
  11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zou dan toch nog meer proberen te veilen of de krabwantjes/sokjes om z'n handjes proberen. Vraag desnoods of je man wil veilen als je het eng vindt haha ;)

active82 vindt dit leuk.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zul je altijd zien, stomme boutjes en schroefjes ook :roflmao: Maar goed dat je bent overgedragen baar de gyn, ben benieuwd naar de uitslag morgen! En anders is inleiden idd het beste, dan heb je over een weekje jullie kleintje in je armen!

active82 vindt dit leuk.
  13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ook niet hoor. Alleen een schatting qua lengte hier.
    Zo sneu als ze die mini mensjes uit elkaar trekken net na de geboorte.

active82 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja joh stomme dingen.
    Wij zijn in de tussentijd verhuisd dus dan weet je het wel he :rolleyes:

Heb ik straks nog eerder mijn baby dan jij :p

active82 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Lotion fijn dat ze het zo serieus aanpakken en klopt idd ook alleen met een hoge bloeddruk leiden ze in met 38 weken.
    Hier ook de angst gehad van dat de schroeven foetsie waren gelukkig lagen ze precies waar ik dacht dat ze lagen.

@Boordevol ik zou dan toch die wantjes aantrekken. Je kan ook kijken of je ze af kan scheuren omdat ze nog heel zacht zijn.

16. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Bij de oudste durfde ik het niet. Maar bij de andere heb ik de nageltjes gewoon al vroeg geknipt hoor. Gewoon voorzichtig kijken naar einde van het huidje en dan is het zo gepiept.
    Ik vind die krabhandschoentjes ook niks.

17. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bedankt voor de tip!

girlmom1989 vindt dit leuk.
  18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Knippen heb ik trauma’s aan overgehouden bij de oudste. Toen had ik in zijn velletje geknipt en baby ontroostbaar. Dus dat durf ik echt niet. Scheuren ook niet :eek:.Tot nu toe heb ik dus ook de wandjes omgedaan maar vind het echt niks. Ga mn man vragen of hij dan wil vijlen.

19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja vorige keren bleef ik heen en weer gestuurd worden dus ergens geeft dit wel rust.
    We hebben in de outlet bij babypark de box die we online zagen gescoord voor 40 euro minder als de nieuwprijs.
    3 krasjes erop en die neem ik voor lief :p

Siepie85 vindt dit leuk.
  20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    kijk dat is altijd fijn, zo kom ik ook aan m’n Voedingskussen want de verpakking was kapot en de koeka voetenzak in de maxicosi omdat de drukknoop eraf was terwijl er reserve bij zit dus die zit er weer op.

Deel Deze Pagina