De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Eens, maar ik krijg wel erg jeuk van vrouwen die zeggen: ik ben trots op mijn mooie tijgervelletje. Dan denk ik: 'whut'? Waarom? Waarom kun je niet gewoon zeggen dat je het accepteert (wat op zichzelf heel mooi is) vanwege het respect dat je hebt (gekregen) voor je lichaam? Dat is voldoende. Een slank postuur vol paarse striae is niet mooi. Punt. Geef dat dan ook gewoon toe.

Eliesjee vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Holy, als ik naar mijn banner kijk: morgen alweer 33 weken!!!

Gister zei O onder de douche dat zijn broertje uit mama's buik moest komen :roflmao:

ButterflyPassion, Eliesjee en Siepie85 vinden dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Heel herkenbaar, ben ook echt alleen buik aangekomen. Snap bijv ook zelf niet hoe zwangerschapskleding te klein kan worden ik heb de hele zwangerschap gewoon maat 34/36. Hier idd ook weer een platte buik na E maar niet meer zo strak als daarvoor iets met diastase idd en al veeeel meer buikoperaties wat het er ook niet beter op maakt. Ik ga wel zoeken naar yoga of met andere mama’s sporten na 6 weken als ik weer mag. Eens kijken wat ik er nog van kan maken hehe.
    Ik heb me juist nu wel meteen snel gewogen omdat ik de laatste keer ineens 48kg woog en ik wil 50kg wegen absoluut niet lichter want dan voel ik me totaal niet fijn. Dus daar pas ik nu heel erg op, anders voel ik me echt snel flauw etc.
    Ja en ook eens met ik je oude kleding passen, ga echt geen nieuwe kleding willen kopen kom op zeg, vorige keer ook niet nodig dus nu ook niet!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Siepie85 ja dan past dat gewicht bij jou en moet je ervoor waken dat je idd niet daar onder gaat zitten. Goed dat je erop let. Want je flauw voelen is niks!
    Ik heb dat een keer gehad na de zwangerschap van O. Toen was ik zo druk met alles dat ik ook sneller voor gemak koos qua eten en soms ook gewoon pas heel laat at etc en toen hoppa, ging ik een keer van mn stokkie! Niet fijn!

Siepie85 vindt dit leuk.
  5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    alleen als ik weer als een idioot zou gaan sporten wat ik een tijd heb gedaan dan zak ik zo tot 43 maar dan zit er geen vet meer op en dan eet ik me een slag in de rondte. Maar als ik normaal doe past 50 idd echt het beste bij me en dan is het ook een keer niet erg als ik wat later eet. Als ik dat doe als ik onder de 50 ben dan kom ik echt in de problemen en zeker nu ik weer borstvoeding geef is dat idd een probleem, echt eten eten en eten.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zou echt omvallen met 43 kg hahaha!
    Met 45 kg vind ik mijn gezicht al mager...

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nu ik mijn gezicht bekijk trouwens, vind ik mijn gezicht in deze fase van de zwangerschap ook mager. Ik kan me dat bij O ook nog herinneren. Trok later wel bij. Maar aangezien de baby afgelopen dinsdag op 2 kg werd geschat gok ik zo dat ik van binnen word opgegeten :roflmao:

8. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Poolvos super fijn dat het zo goed is gegaan! Fijne start zo !

cordring, ik ben er een keer een topic over gestart. Echt alleen maar goede ervaringen. Bij ons dit net als @Magnolia29 ook de cordring bij de papieren. Kunnen we het niet vergeten.

Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    hier altijd opmerkingen hoe zo’n kleintje zulke grote kinderen kan krijgen. Aangezien T op de p95 zat en ze vonden m’n buik zo klein schattig. Geluk wat dat betreft anders denk ik dat ie het een stuk minder had gedaan als hij een stuk lichter had geweest.

10. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Leuk! Wij gaan dinsdag! Echt zin in, was het kerstcadeau voor m'n vriend. We hebben er even op moeten wachten maar nu dan eindelijk zover!

Nog een paar uurtjes werken en dan weekend!:D

Kolibrie2 en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook weer striae, maar is vorige keer ook weggetrokken dat je t zo goed als niet meer zag. Dus zal nu ook wel weer goed komen. En zo niet, dan niet. Kan me er druk om maken of niet, Daar verdwijnt het niet ineens van ofzo.

Hier toch wel lichte zenuwen. Niet per se voor de bevalling maar ja je zal natuurlijk zien.. krijg precies NU een zere keel... let op hoor. Tegen de tijd dat t zondag/maandag is keelontsteking. Geef ik dat meteen lekker aan de kleine mee...

Met mn zoontje had ik een koortslip tijdens de bevalling. Kwam ook echt 3 dagen van te voren opzetten..

Hoop dat dit weg trekt en niet dat ik ons kleine mannetje meteen een virus mee geef..

Eliesjee vindt dit leuk.
  12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Hier vroeg de vk me ook om het bij de papieren te stoppen.

Net even naar de prenatal geweest. Nog wat dingen gehaald: lakentje, tepelcreme, droogrek voor flessen, dooky hoes voor de maxicosi, zo'n boek om het eerste jaar in te vullen.

Gisteren had ik deze nog besteld
    Screenshot_20190927-152020_Chrome.jpg

Wizzy5, Marsepein, Eliesjee en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Ohh dat klinkt goed. En wat handig zo een moeser. Zal vast niet goedkoop zijn zo een behandeling. Ik zal me er eens in verdiepen want nu is mijn buik exht lelijk :(.

14. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb er 2 online besteld, om mee te nemen naar het ziekenhuis :)

15. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Oohw lief is dat hè?! P. Zegt dat nu ook bijna elke dag, zo lief <3 .

Poolvos vindt dit leuk.
  16. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Vandaag een heerlijk dagje hier gehad, eindelijk niet meer aan mn examen hoeven denken :) .
    Gister voor mn mondeling ook een 9 gehaald. Ze vertelde me dat dit examen nu +- 1000x is afgenomen, en ik pas de 2e ben met eindcijfer 9. Dus ik ben echt mega trots. Mijn eigen perfectionisme maakt me soms zó onzeker, dus dit is even een goede boost voor mijn zelfvertrouwen, dat ik echt wel heel goed weet wat ik aan het doen ben en goed advies uit kan brengen naar klanten.

Maar goed, vandaag dus lekker een dagje met P. Vanochtend even een rondje gewandeld, en vanmiddag met haar naar de speeltuin. Sinds 2 weken slaapt ze savonds iedere keer pas tussen 21.30 en 22.30, terwijl ze 19.30 al maximaal op bed ligt. Al geprobeerd haar middag slaapje te vervroegen en in te korten, maar hielp niks! Vandaag dus eens geprobeerd om haar smiddags niet op bed te doen. En wat ik niet verwacht had, ze is de hele dag zó lief gebleven (kan écht een draak zijn als ze moe is ;) ). Nu zit ze lekker op de bank tv te kijken en lijkt ze wel een beetje moe, maar zeker nog niet oververmoeid. Ben benieuwd hoe het tijdens het eten en met slapen gaat vanavond!

Kirzy, Nina Sanders, Kolibrie2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Voor de dames die verwachten spontaan te gaan bevallen;

Hebben jullie een voorgevoel wanneer de bevalling zal gaan beginnen? Overdag of in de nacht? En baseer je dat voorgevoel ook nog ergens op? :roflmao:

Heb zelf sterk het idee dat het in de nacht gaat beginnen. En heb steeds 6 oktober in m'n hoofd, geen idee waarom :D.

Wizzy5, Marsepein, ButterflyPassion en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ik had in m’n hoofd zelfde termijn als met onze dochter. I was so wrong haha. En was wel hetzelfde dat ik de eerste 2 uur dacht dat het gewoon harde buiken waren en zwaar twijfelde of het echt begonnen was.

active82 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Haha! Hier ook een voorgevoel voor 6 oktober. Mn beste vriendin is dan jarig en die zei het ook al. Maar tja... ik weet het niet. Ben echt heel benieuwd wanneer het begint.

20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik denk dat deze druif ook eerder komt, net zoals haar zus. Geboren met 39.2 weken, dus prima termijn. En ik hoop dat de bevalling ergens in de nacht begint, zodat m'n dochter er niet veel van mee krijgt en daarna gewoon lekker bij m'n moeder kan gaan spelen. Dat zou ik ideaal vinden :D Dus wss zal het wel totaal anders gaan :roflmao:

Deel Deze Pagina