Ik hoop op een spontane bevalling ergens komende week Urine was goed. Moet volgende week weer terug en dan gaan we kijken voor een inleiding. Bij klachten uiteraard eerder bellen en langs gaan.
R is alweer een dag oud en we hebben het fijn samen! Hij doet het goed en is vandaag een tevreden baby (op een enkel krampje na). We hebben een rustig dagje gehad en ik vind het stiekem echt heel fijn dat we in ‘t ziekenhuis zijn Zo rustig nog, lekker veel met z’n tweetjes en heerlijk veel slaapjes. Maar ik mis L wel om me heen L. was er dus vanochtend en ze was zo blij en lief! Ze wilde ‘m vasthouden maar vond ‘t ook spannend, dus papa moest ‘m al snel weer terugpakken van d’r. Daarna kwam ze steeds speeltjes brengen. En ze wilde mama overal mee helpen ❤️
Even ego berichtje ! Ik ben ondertussen huiverig van mijn eigen lichaam, zo vaak voor de gek gehouden. Durf amper te bellen. Maar verlies nu iedere keer vocht. Soms druppelt het bij op handen blazen, soms echt een straal. Voelt alsof ik aan t plassen ben maar kan het op den duur niet ophouden terwijl ik op mijn handen blaas. Ik heb het opgevangen in een glas en het is heel licht geel met wittige vlokjes. Dan is het vast urine toch? Las dat het kleurloos is of bruin/rood/roze.
Aan de geur zou je het wel moeten herkennen. Maar als je twijfelt gewoon je verloskundige bellen, zij kunnen ook testen of het vruchtwater is.
Wij zijn vandaag weer goed gekeurd! Baby lag in een stuit met haar voetjes voor haar gezicht. Verder alles prima! Donderdag suikertest en rhesus prikken. Ben benieuwd. Vanaf nu elke 2 weken op controle, ergens ook wel een fijn gevoel.
Ik zou wel bellen! Ik heb geen idee hoe vruchtwater er uit ziet. Geen ervaring mee. Bij beide zwangerschappen zijn de vliezen gebroken tijdens de weeën, dus echt niet op gelet toen! Witte vlokjes zou volgens mij wel kunnen wijzen op vruchtwater. Maar zoals gezegd geen ervaring mee, dus ik zou bellen.
@wolkje1994 sorry op een foto kan ik dat echt niet beoordelen. Aangezien je het mooi hebt opgevangen gewoon de vk bellen en die moet maar komen kijken!
Ik hoop spontaan te bevallen en dan thuis te bevallen. De vorige twee keren begon het een dag na een strippoging. Beide kinderen zijn met 40+6 geboren dus daar ga ik nu ook vanuit! Dus 24 oktober
Wat fijn zeg!!! Hier vandaag weer eens buiten geweest!! Even naar de prenatal, E heeft een nieuwe winterjas gekregen en verder nog wat kleine dingen zoals de invrieszakken van medela voor de moedermelk.
Fijn he Siepie als je weer naar buiten kunt. Ik heb ineens een gevoelige plek op mijn buik links boven. Ben meteen bang dat daar de plek van de placenta is en dat er van binnen iets mis is . Het voelt alleen gevoelig van buiten als een blauwe plek en alleen dat stukje van mijn buik (links boven).
Je baarmoeder zit daar gelukkig niet meer om je gerust te stellen die is als het goed is alweer bijna helemaal onder je schaambot!
Aangezien mijn zwangerschap echt identiek verloopt als de eerste keer, verwacht ik stiekem ook qua bevalling een vergelijkbare ervaring. Dat betekent in de vroege nacht wakker worden en s middags bevallen. Al hoop ik niet dat ik weer met 10 cm ontsluiting nog een uur moet wachten op persdrang en ik vervolgens ook nog 50 min moet persen. Ik hoop dus op een zelfde verloop, maar wel korter. Vorige keer met 38.2 bevallen maar nu ben ik ondanks IUI 5 dagen vooruit gezet. Wat dus eigenlijk niet kan. Maar toch denk ik dat deze baby eerder komt. Gewoon omdat mijn lichaam een zwangerschap wel zwaar vindt. Ik mag niet klagen, heb erg weinig tot geen klachten. Ook in het begin niet. Maar mijn kleine romp maakt het wel lastig. Op de buik staat zo gigantisch veel spanning. Ook straks richting einde toe, die buik de vorige keer kon gewoon niet groter. Ik dacht dat mijn buik zou ontploffen. En die jeuk, om gek van te worden. Jeuk is erger dan pijn. Liep de hele dag met een koude Deo bus tegen mijn buik.
Die cordring wilde ik ook aanschaffen nav berichten erover en toen ben ik het helemaaaaal vergeten. Dus wel een gewone navelklem hier en hij was er denk ik op dag 4 afgevallen.
@Poolvos Wat klinkt dat fijn zeg! Door jouw berichtjes kan ik nu al niet wachten op onze kleine boef. Lekker even nog genieten zo samen. Eerst was het samen toen hij in de buik was, nu nog even lekker samen buiten de buik, en straks met zijn allen. Óók heel mooi! Maar ik zou echt even genieten zo saampjes <3 @wolkje1994 gewoon bellen hoor! Ik heb je voorgeschiedenis ook gelezen maar toch, daar is de vk voor @Magnolia29 ik heb het gevoel dat ik weer overtijd ga. Vorige keer spontaan bevallen met 40+5, ga er nu weer van uit. Dat zou dan 31-10 zijn. Eerlijk gezegd hoop ik ook niet ineens met 38w ofzo te bevallen. Dat is namelijk al over 2 weken (!!!) , en ik zou écht in shock zijn dan haha. Ik verwacht ook dat het snachts weer begint. Vorige bevalling begon net toen ik wilde gaan slapen, meteen ook met een duidelijke wee. Verwacht nu ook dat het weer gaat starten wanneer ik volledig in rust ben. Maar goed, je weet het nooit @Nina Sanders ik had ze dus besteld bij Liefdevollestart.nl , maar zie inderdaad dat ze daar nu zijn uitverkocht. De latex vrije variant is er nog wel, maar die schijnt wat stugger en lastiger te zijn. https://dalalounatuurlijk.nl/product/cordring/ Hier zijn ze nog wel zie ik, en ook niet zulke hoge verzendkosten (€1,84)
Hier lichamelijk ook een goede zwangerschap en een megabuik en slank postuur (baby was ook iets meer dan 4kg) en dat voel je op een gegeven moment ook echt. De nachten dat hij tegen mijn ribben aandrukte vergeet ik niet. Dat was zooo pijnlijk.
Wat is er weer veel gekletst vandaag. Ik ben vanmorgen nadat ik E naar de peuterspeelzaal had gebracht lekker naar de kapper geweest. Heerlijk verwend (massagestoelen bij de wasbakken, wie dat uitgevonden heeft is een held ) en daarna even thuis wat gedronken, E opgehaald en even naar de winkel gelopen voor verse broodjes. 's Middags bij mijn ouders op bezoek geweest en daarna, omdat ik me niet helemaal lekker voel, maar bij de Jumbo een pizza gaan eten. Ik heb net ook nog even een cord ring besteld bij https://dalalounatuurlijk.nl/product/cordring/ Over de bevalling: ik hoop zo snel mogelijk nu, of het nou overdag of in de nacht gebeurt. Vorige keer moest ik met 41+6 's avonds naar het ziekenhuis om ingeleid te worden en 2 dagen daarvoor was er niets aan de hand, toen bleek ik ineens 3cm ontsluiting te hebben. Die nacht mochten we nog naar huis en toen begonnen al vrij snel toch wat weeën te komen. Helaas de dag er na toch naar het ziekenhuis moeten gaan en kwam mijn dochter pas na een hele dag aan de weeënopwekkers en een keizersnede. Dus ik verwacht er niet te veel van deze keer. Daarom staat de keizersnede ook al gepland. Maar stiekem hoop ik toch nog een beetje op een spontane bevalling vóór die tijd.