De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh nee @Lotion t is wat allemaal met je meisje. Zo sneu. Hopelijk voelt ze zich snel beter.

    Hier voel ik een ik-ga-de-noten-en-chocolade-chunks-uit-het-nog-nieuwe-pak-cruesli-vissen-bui op komen.
    Maar dan ook echt állemaal he. Doe ik mbv een pan, lepel, spatel en maat kan zodat ik de inhoud weer terug in het pak krijg. Tegen mijn man zeg ik niks maar hij weet dat ik dat al 15 jaar zo doe. :p gaat echt niet veranderen.. hihi
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en ik heb echt non-stop harde buiken vanavond. Word er niet goed van...
     
  3. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Wow alweer pagina 5!!! Volgende week deel drie als dit hier zo door gaat:eek::roflmao: maar wel leuk om alles te lezen. Ofja, die harde buiken en voorweeën dan niet per se leuk maar, ik bedoel om op de hoogte te blijven. Ik heb zelf nergens last van, hooguit een keer een harde buik die ik amper opmerk. Wel een drukke baby die van mij ook af en toe wel eens even uit mag rusten:thumup:

    Mijn verlof is nu ook officieel begonnen vandaag! Echt zo naartoe geleefd en nu is het zo ver en vind ik het opeens spannend ofzoo_O wat moet ik nou allemaal doen? En straks vergeet ik alles en o ja ik maak mezelf nu al gek haha.
    Over dat eten gesproken, ik ga vast beginnen met een after bevalling boodschappenlijst prioriteit 1. Filet Americain/sushi.
    O en ik heb bij de zeeman dus tenten gehaald maar die ene waar jullie hier over hebben (iets met de Ma...) Ja sorry maar dat kon ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Ik ben eigenlijk helemaal niet ijdel maar dit ging mij toch net iets te ver dus ik heb de, ook nog goedkopere, variant met stipjes en een randje kant aan de bovenkant gekocht. Waren net zo groot en breed maar dan nog een klein beetje minder heftig:o: of zouden die echt niet lekker zitten? O en ik heb xl mannentshirts gekocht 2 stuks en die zullen misschien wel net niet lang genoeg zijn maar nu die buik ervoor zit zie ik zelf toch niks dus dat zal ook wel.
     
    Marsepein, Dikkiedikk en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ah nee @Lotion alweer?! Morgen gelijk weer aan de telefoon hangen, dat een kind zo vaak moet spugen is echt niet normaal! Hopelijk kunnen jullie beiden nog wat slaap pakken straks... Sterkte!
     
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Heb de 5 pagina's gelezen en vanalles geliked, maar dit plaatje says it all voor mij vandaag... Welterusten ;) FB_IMG_1568891238166.jpg
     
    Kolibrie2, Boordevol, Poolvos en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    O jee, ik zie net in mijn PostNL-app dat mijn kraampakket morgen komt :eek:
    Dan is het altijd ineens echt ofzo, dat ik ook nog een keer moet gaan bevallen :roflmao:
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Jep. Maak dat kraamverband ff open als je wil lachen. Die zijn nét zo groot als mijn dweil. Nee maar echt hoor..
     
  8. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Hier ook hoor, had het ook koud tijdens de bevalling. Sokken aan. Lang shirt en zeker geen korte mouwen en ziekenhuisdeken om me heen. Als ik gespannen ben krijg ik het ook nog eens koud maar kan me gewoon nog goed herinneren dat het koud was in die bevalkamers
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Hahaha ik heb exact dezelfde onderbroeken gehaald, vond die maddy’s ook too much en ik ken mezelf. Als ik ze lekker vind zitten dan blijf ik ze aantrekken en worden ze part of my life en dat mag niet. Heb ook nog van die hoge positie onderbroeken en die kan ik evt ook nog aan in de kraamweek. Verwacht dat Mn buik toch nog opgezet zal zijn die eerste weken en dan kunnen we hem mooi daarin vouwen.

    @Lotion vervelend zeg voor je meid dat ze nog steeds zo ziek is, ook lastig voor jou. Het ergste lijkt me de onzekerheid. Ze is al een paar weken aan het sukkelen nu toch ?
    Mijn zoon heeft daar vorig jaar na de zomer ook last van gehad zomaar om de zoveel dagen spugen en diaree met vage buikpijn en continue moe en bleek gezichtje. Huisarts deed daar heel laconiek over en zou wel een virusje zijn wat paar weken kan aanhouden.
    Uiteindelijk afgedwongen om bloed te laten prikken en een ontlasting te laten onderzoeken en toen bleek er een parasiet in zijn ontlasting te zitten. Heeft zeker een een maand of twee geduurd voordat ie enigzins weer een beetje hersteld was. Moeheid en buikpijn hield nog wel maanden aan.
    Succes meid, als je het niet vertrouwd gewoon weer langs de huisarts gaan en verder onderzoek eisen. Desnoods een schepje bovenop gooien qua heftigheid.

    @Line85 ja dat nare gevoel onderin herken ik ook, alsof er daar gegraaid wordt met handjes of zo, heel naar.

    @wolkje1994 sterkte meid, snap goed dat je er doorheen zit nu. Hoop dat je kindje gauw komt vanaf 37 weken.

    Wou nog op een paar andere dames reageren maar ben het alweer kwijt..

    Hier wakker van de voorweeen, niet heeeeel pijnlijk maar wel pijnlijk genoeg om er wakker van te worden. Voel ook een hoofdpijn maar die had ik wel verwacht met het inmiddels chronische slaaptekort. Lukt me nu ook niet meer om overdag een dutje te doen helaas.

    Succes iedereen met de laatste loodjes!
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Net deze luiertas besteld!

    Screenshot_20190920-062251_H&M.jpg Screenshot_20190920-062300_H&M.jpg
     
    Line85, jvsd92, Poolvos en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En ja, hier gaat mijn man ook mee lopen hoor. Onze wagen is grijs tweed met bruine leren details!
     
    kwebbelsnoes en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Oeh panterrrr ❤

    Ben je altijd zo'n vroege vogel, ook als je niet hoeft te werken? ;)
     
  13. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    #93 Dikkiedikk, 20 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2019
    Goedemorgen dames.

    Redelijk geslapen. Kon beter, kon ook slechter. Wederom rugpijn, word er niet goed van.. :eek: Ik heb gisteren besloten om toch volledig de ziektewet in te gaan.

    Zit een beetje in een dubio. Ergens wel opgelucht dat ik niet meer hoef te stressen hoe ik de aankomende weken ga “overleven” op het werk en mijn rust kan nemen wanneer ik het ook nodig heb maar ik kan ook niet echt genieten op het moment. misschien komt dat wel nog. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen met de bedrijfsarts en UWV. Iemand enige ervaring?

    Ergens voel ik me ook wel als een opgever. sorry weet even niet wat ik van mijn gevoelens moet vinden.
     
    Siepie85 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk Hartstikke goed dat je voor jezelf kiest in deze!! En een opgever? Ben je gek! Deze 9 maanden ben jij de enige die voor je kindje in je buik kan zorgen en die aanvoelt hoe het gaat. Werken kan daarna je hele loopbaan nog!
     
    Dikkiedikk en Marsepein vinden dit leuk.
  15. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @Dikkiedikk ik zit al vanaf 17 weken volledig in de ziektewet, het ging gewoon echt niet meer. Maar ik werk in de kraamzorg en 20 trappen per dag en bekkenklachten gaan echt niet samen helaas.
    Ik moest eerst bij onze bedrijfsarts komen, maar dat was formaliteit, bij zwangerschap word je gelijk aangemeld bij UWV, die belden na 2 weken, ik mijn klachten uitgelegd en dat was het. Fijne zwangerschap verder, de uitkering wordt geregeld
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja altijd! Sta rond 5.30/6u op. ;)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ik. Heb me vanaf week 13 volledig ziek gemeld vanwege ernstige bekkenklachten en vanaf week 20 weer volledig beter gemeld. Ik ben extreem egoïstisch geweest in het pakken van rust en het heeft geholpen. Vanaf week 20 ben ik weer gaan werken maar ik ben wel een extra dag thuis gaan werken en heb mijn tijden flexibel ingedeeld om het rijden in de spits te vermijden. Ik ontkom er nu niet meer aan hoor maar mijn ervaring leert dat je voor jezelf MOET opkomen, want niemand anders doet het voor je. Als je een beetje een fatsoenlijke werkgever hebt die van deze tijd is, dan is er lijkt me alle begrip voor je situatie. En zo niet dan steek je lekker een dikke vinger op!
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier zojuist ontwerp gehad van sluit stickers en adres etiketten. Sluitstickers worden rond uitgesneden en zijn transparant. (Enveloppen zijn heel donker groen).

    Adres etiketten worden ook afgerond in de hoeken. Wat vinden jullie?
    De postzegel bevat de 2 kolibrie's samen dicht bij elkaar. Zie onderste afbeelding
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  19. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wauw, heel erg gaaf!! Gaat heel mooi staan op een donkergroene achtergrond!

    Mijn zusje gaat onze geboortekaartjes ontwerpen, maar ze is 4 weken geleden zelf bevallen, dus moet geduld hebben :p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mogge dames.

    Redelijke nacht gehad. Vanaf half 11 tot half 8 maar 3x er uit om te plassen. Expres vanaf t avond eten niks meer gedronken, maar men wat had ik een dorst. Altijd dorstig snachts.

    Sliep van half 11 tot half 12 dat mn man thuis kwam (sleutel in het slot en ik ben wakker) toen ineens voorweeën die ik echt wel weg moest ademen. Voelde als een soort harde buiken, maar dan onderin mn buik die doortrok naar mijn benen. Heel fijn icm een drukke baby.
    Uiteindelijk hebben man en ik nog een Disney film liggen kijken ter afleiding en ben ik na een uur/anderhalf uur in slaap gevallen. Maar ook de ochtend begint weer met harde buiken en wat krampen onderin mijn buik.

    Nou. Ok heb om 10 uur een fotoshoot. Dus nog even een paar uurtjes blijven zitten. Op de laatste foto mogen de sluizen open.
    Hoe hilarisch zou dat zijn? Een foto waarop mn vliezen breken en er een vloedgolf aan vruchtwater uit komt. Wahaha. Zie het al helemaal voor me.
     
    Kolibrie2, active82, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina