De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Jo913 mijn man is wel betrokken maar het hangt wel samen met zn werk af en toe. Momenteel zit hij in een vreselijke piek en kan hij gewoon minder mee met afspraken etc. Nu hoeft hij ook niet bij elke afspraak mee vind ik. Als ik hem vraag iets voor mij of in huis te doen, dan doet hij het. Soms mag dat iets meer uit zichzelf vind ik maargoed.. mannen..
    In het begin van de zwangerschap wel iets anders ervaren. Toen liepen een aantal dingen minder lekker en was het mega druk. Ik wisselde van baan, we hadden net een huis gekocht, gingen verbouwen, moest vreselijk lange werkweken maken, we waren het iui traject aan het verwerken etc etc dus nee, toen vond ik heb niet zo betrokken. Simpelweg omdat er zoveel dingen speelden. Later toen er meer rust kwam, toen veranderde dat wel

active82 en Poolvos vinden dit leuk.
  2. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

@wolkje1994 kijk je even niet op het forum gebeurd er dit! Heel veel succes! Probeer ook vooral lekker te genieten! Ik snap de angst wel, ik mag nog wel even maar ik vind het ook zo super spannend! :p Hopelijk heb jij nu heel snel jou wonder in je armen!

@Jo913 ik herken een klein beetje hiervan. Die van mij vind shoppen niks. Ging wel mee naar babywinkels maar had het vrij snel weer gezien. Ik mag nu meerendeels zelf de winkels bezoeken.
    De eerste weken toen ik de kleine echt goed begon te voelen dan wou hij niet echt voelen. Na 1x voelen vond hij het wel prima.

Nu is hij een stuk betrokkener. Denk ook dat dit komt omdat het steeds dichterbij komt. Voelt nu ook vaker aan de buik. Vind de workshops waar ik ons voor opgeef ook niet vervelend, juist interessant.

het enige wat ik wel jammer vind is dat hij in de maand Oktober nog veel opdrachten heeft gepland waardoor hij pas erg laat in de avonden thuis is. Hij had deze al vrij vroeg in het jaar gepland zodat hij na de geboorte van ons beebje alle tijd had. Maar hij had geen rekening gehouden met eventuele bijzonderheden (in dit geval de bekkeninstabiliteit) en de meerdere afspraken in het ziekenhuis waar die nu niet bij kan zijn. Kon die toen ook niet weten, neem hem dus niks kwalijk maar vind het wel jammer.

active82, Poolvos en wolkje1994 vinden dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Jo913 mijn vriend is sinds de laatste weken pas wat meer betrokken.
    Vraagt vaak hoe het gaat en of we alles in huis hebben.
    Maar das pas sinds een week of 2 hoor.
    Daarvoor moest ik hem ook op dingen wijzen.
    Over de naam waren we het al vroeg eens.
    Het kaartje heb ik uitgezocht.. of naja ik heb er meerdere uitgezocht die ik mooi vond en hij heeft de definitieve keus gemaakt.

Vorige keren ging het precies hetzelfde.

active82 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    33 weken! Nog 49 dagen :D

active82, Dikkiedikk, Magnolia29 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier wakker voor plassen - denk je dat je daarvan af bent na bevallen, helaas! ;)
    Baby was gisteravond onrustig en in mn armen samen in slaap gevallen. Nu met weg leggen wakker, dus meteen maar een voeding erin. Kunnen we zo verder tukken :)

@wolkje1994 hoe gaaat t?

@Jo913 mannen!! Ik heb een lieve, betrokken man - maar was deze zwangerschap ook echt minder dan vorige keer. Alle echo’s ging ie mee. Maar verder echt niet bij standaard controles ofzo. Hij koopt echt niet spontaan dingen en laat mij mn gang gaan. Helpt wel met álles, maar veel dingen moest ik wel vragen anders was t nooit gedaan. In huis nam hij wel spontaan veel over. Maar had dan weer gerust tot nu gewacht met uberhaupt bed/wagen/autostoel van zolder halen. Nou - mijn hormonen hadden alles in mei al frisgewassen in de zon staan :D
    Had dan wel weer uit zichzelf nee gezegd tegen werkreizen (in eigen land, maar >4u van huis) vanaf week 30 ofzo. Ik heb m een paar keer weggestuurd tot week 37 :roflmao: - je kunt t ook overdrijven.

Beste strategie. Dit telt ook voor nachtelijke (borst)voedingen toch? :rolleyes: Ik wil ál die dingen ook.

active82, Magnolia29 en Marsepein vinden dit leuk.
  6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @wolkje1994 heel veel succes. En die spanning is normaal hoor. Maar het komt allemaal goed. Links om of rechts om.

@Jo913 mijn man is heel betrokken. Zit zelf ook op internet te struinen voor spullen voor de baby. En vraagt regelmatig hoe het met me gaat. Aan mijn buik voelen etc etc. Is ook echt gek
    Met onze andere zoon. Zo leuk om te zien.

@Boordevol ja in principe wel.
    Morgen nog lekker een dag alle aandacht aan Rohan geven. Lekker met hem zwemmen.
    Verder zorgen dat de was bijgehouden wordt.
    Wil morgen boven en beneden gestofzuigd en gedweild hebben en wc geschuurd.
    Dan zondag overdag nog een keer stofzuigen en wc nog een keer en de konijnen verschoond en de bedden verschoond. Laatste spullen in de tas (toiletspullen) en alles alvast in de auto en gaan met die banaan.
    Vind het aan de ene kant heel spannend hoe alles weer gaat lopen met de bevalling en de kleine en gaat mijn borstvoeding snel op gang komen en krijgen we weer onze kraamzorg van vorige keer (grote kans van wel). Heb er aan de andere kant onwijs veel zin in om onze kleine te ontmoeten en de kraantje etc. Dus heel veel emoties hier. En ik laat ze lekker gaan.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja. Present. Wc bezoekje.
    Heb ik altijd last van gehouden na de bevalling. Eenmaal wakker is plassen. Moet tegenwoordig elke macht tussen 1 en 2 uur poepen. Haha. Wat een tijd ook. Hahah

Kirzy vindt dit leuk.
  8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hahahaa ritme top, maar dát mag wel anders.
    Spannend voor jou ook. ‘T is zondag voor je het weet. Vind je t geen gek gevoel datje precies weet wanneer t gaat gebeuren/beginnen?

9. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Mooooooi allebei!!! Waar komen ze vandaan ?

10. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    #1030 Marsepein, 28 sep 2019
    Laatst bewerkt: 28 sep 2019
    @wolkje1994 als het blijft druppelen en je hebt op je hand geblazen dan zou ik wel bellen, al is het om uit te sluiten. Goed dat je iets hebt opgevangen zodat het onderzocht kan worden

EDit: mosterd na de maaltijd. Las net de vk al heeft uitgezocht dat het vruchtwater is en je bent opgenomen. Spannend meid heel veel succes!

Betreft de Klossen, ook wij hebben een boxspring maar toch eronder gekregen en ik vind het heerlijk! Ben lang dus kan nu gewoon eerst zitten en dan meteen liggen. Hoef niet meer ts bukken en uitstappen is nu ook heerlijk. Ik weet nu zeker dat we andere poten gaan kopen voor het bed zodat het bed voorgoed hoog kan blijven staan.

@Poolvos fijn dat de nacht goed is verlopen en je beetje tot rust komt in het ziekenhuis

@Magnolia29
    Ik heb steeds het idee dat ik vanaf as zondag tm as donderdag zou kunnen bevallen en dan snachts. Met de andere 3 ben ik ook s nachts bevallen met de oudste op exact 39 weken, de tweede 38+5 en de derde 39+1 dus ik ga er voor het gemak vanuit dat deze ergens tussen hetzelfde termijn zal komen haha. Ik hoop het tenminste en dan het liefst as zondag al.

@Boordevol als die plek niet ok aanvoelt dan aangeven hoor bij vk of inmiddels huisarts misschien ? Niet ergens mee rondlopen wat niet goed aanvoelt.

@Jo913 zijn wij met dezelfde man getrouwd??! Hier nog zo eentje. Ben het inmiddels gewend. Voor hem leeft het pas allemaal als het achter de rug is. Het liefst had hij pas babyspul in huis nadat de baby in huis was haha.

active82, Jo913, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt, had een drukke dag gister. Ik hoop iedere dag op een rustige dag maar blijf rennen met de kids, sport wegbrengen en halen, afspraken en klusjes in huis. Jongste had in bed geplast dus alles wassen en de oudste kwam terug van werkweek school met mega veel was. Heb koekjes gemaakt voor kraambezoek en daarna voelde ik me niet goed door heftige voorweeen.

active82 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nee eigenlijk niet. Maar dat komt omdat ik met mijn zoontje ook ben ingeleid. Dus ik weet niet anders. Haha. En eigenlijk vind ik het juist heel fijn.
    En ja, opnieuw plaspauze. Haha

Poolvos vindt dit leuk.
  13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 oooohw spannend!! heel veel succes!! Dus toch niet tot het einde doorlopen. Hopelijk gaat alles goed met jou en de baby straks. Geniet er van, het is zó magisch die eerste momenten samen :) . En het komt echt goed als mama <3.

@Jo913 mijn man is wel heel erg betrokken, maar sommige dingen die jij omschrijft heeft hij ook hoor. Hij is alleen met de 12w en 20w echo meegeweest. Maar eerlijk gezegd: ik zou ook niet weten waarom hij al die andere afspraken erbij zou moeten zijn? Ik ben in ieder geval altijd alleen geweest , vorige zwangerschap ook, en dat voelt niet meer dan logisch voor mij. Dingen die ik wil bespreken of besproken zijn hebben we het altijd even over thuis, zodat hij wel volledig op de hoogte is. Spulletjes kopen, nu écht eens gaan zitten voor de naam, dat kwam ook écht van mij. Hij heeft geen idee wat we nou allemaal moesten hebben. Maar, hij wilde er wel mega graag bij zijn toen we naar de prenatal gingen om alles te kopen. Verder kwam ik bijv met 30w thuis, en stond de box ineens alweer omhoog met allemaal knuffeltjes er in. Bed moest 3 weken geleden al op klossen én de commode moest van hem toen ook écht naar onze slaapkamer. Dus die praktische dingen is hij wel écht heel rap mee. Evenals wat extra huishoudelijke taken overnemen. Maar geboortekaartjes? Ja weet je, als ik ze niet had gemaakt waren ze straal vergeten. Maar goed, ik snap dat! Wij leven, ruiken, ademen, en voelen op het moment alleen maar hormonen en baby. De mannen hebben dat niet, die maken het toch meer van de zijlijn mee. Dus probeer op die kleine dingetjes te letten waar hij wél laat zien dat hij uitkijkt naar de baby, een ieder laat dat weer anders merken :) . (Maar oké, op je telefoon tijdens de voorlichting zou ik ook echt niet chill vinden :|)

Wijn inslaan voor na de bevalling: helemaal niet gek! Staat hier ook al klaar hoor :) . Sterker nog, hier mag je in het ziekenhuis wat meenemen om te proosten. Nou dat laat ik me geen 2e keer zeggen haha, kan ik daarna snel een slokje pikken. Het kleine flesje Prosecco gaat zéker in mn vluchttas :roflmao: . Verder wil ik een pizza tuna en carpaccio :|

Hier vandaag 36 weken, maar het voelt zó niet zo! Tijd gaat zo snel. Heb ook weer een best kleine buik, net zoals bij mn dochter. Terwijl ik wel heel slank ben. Snap echt niet dat er een hele baby in mn buik zit. Mensen zien met mn jas aan überhaupt niet dat ik zwanger ben. Bij mn dochter kreeg ik met 40+3, hoogzomer, dus echt niet alles bedekt, de vraag van een buurvrouw (die ik dus zelden spreek) : oooh ben je zwanger?! Wat leuk?! Wanneer ben je uitgerekend?? Uuh afgelopen dinsdag... ;) vrouwtje sloeg zowat stijl achterover haha. Wel bijna dagelijks snachts wakker door mega drukke ingedaald baby met bijbehorende steken naar onderen, HONGER, beetje rugpijn... ach, vind dat eigenlijk niet eens zo erg. Ik ga lekker op de bank zitten, ETEN, en daarna verder slapen op de bank. Vind ik heerlijk met de leuning in mn rug.

active82, Marsepein, Boordevol en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Man viel in slaap op de bank, besloot om half 5 toch maar naar bed te gaan. Dus nu snurkt hij fijn verder, ben ik klaarwakker en heb ik honger :thumup::roflmao:

Kirzy en active82 vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    H&M / Zara!

Marsepein vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ook alweer present. Ook nachtelijke wakker-lig-buien @ButterflyPassion dus haha! Wat heb je gegeten en smaakte het? En die kleine buik, joh, dont worry. Zolang je genoeg eet en aankomt maakt het niks uit toch? Dan draag jij vooral naar binnen.

Oké, ik ga er even een was inknallen en dan eerst eens heeeeeeerlijk ontbijten en koffie lurken en serie kijken. Ik hoop dat de rest nog tot minimaal 8.30 op 1 oor ligt;). Is dat een erg egoïstische gedachte?

Verder wil ik vanochtend wat klusjes in huis doen, was, vaat, toilet etc etc.
    En verder straks met O kapper. Verder geen bijzondere plannen. Gordijnen ophangen en vanavond misschien sushi bestellen.

Marsepein en Boordevol vinden dit leuk.
  17. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Jo913 ik herken dit voor een deel wel bij mijn man. Hij zal ook niet zo snel uit zichzelf iets kopen voor de baby, maar kijkt wel mee als ik iets heb gekocht en grotere aankopen doen we sowieso samen.
    Hij ging niet alle afspraken mee, eigenlijk alleen de echo's en de eerste afspraak bij de verloskundige en later bij de gynaecoloog. En dan zegt hij nog niet veel.
    Over de baby praten doet hij ook niet veel (maar dat komt omdat hij eigenlijk nooit veel praat :roflmao:), hoewel hij nu de laatste dagen wel eens uit zichzelf over de baby praat.
    Ik denk echt wel dat hij er naar uitkijkt en het spannend vindt, maar er gewoon wat minder over praat. En ik denk ook dat het voor vrouwen sowieso anders is: wij voelen aan alles dat die baby er al is. Dat kindje is alleen nog niet zichtbaar voor anderen, maar als zwangere hoef je het ook niet te zien om je helemaal verbonden te voelen, je bent namelijk letterlijk verbonden! Voor mannen begint dat denk ik toch meer na de bevalling, als ze hun kindje kunnen vasthouden. ;)

active82 vindt dit leuk.
  18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 Heb je wat kunnen slapen vannacht...? Ben benieuwd of er al iets heeft doorgezet!

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @wolkje1994 hoe gaat het?
    @Imona bijna bijna bijna! Overmorgen heb je kleine L in je armen!

Mijn buik jeukt als een idioot. Ontbijt werd Perzik yoghurt (met stukjes), een banaan er doorheen en een berg hagelslag er overheen :rolleyes:. Wel puur! Dat dan weer wel ;).

Imona vindt dit leuk.
  20. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Ha Dames!

nou ik heb er wel twee uurtjes slaap opzitten, doet een mens goed zeg! Echt niet dus

Om drie uur nog een keer aan het ctg, alles werd erg regelmatig en pijnlijk. Uiteindelijk hebben ze dmv van de eendenbek gekeken of dat ik ontsluiting heb. Nog niet heel veel! Maar was opgang aan t komen, een ruime vingertop naar de gyn haar idee. Ze wilde nu niet toucheren. Uiteindelijk met slaappillen twee uurtjes geslapen. Ze hadden ook iets van een spuit in mijn been, maar ik ga super slecht op zwaardere slaapmedicatie (Kan er erg misselijk en beroerd op mijn evenwichtsorgaan orgaan van worden), wilde graag zonder proberen. Nu een beetje spijt van, ben kapot. Slapen lukt niet meer vanwege de nare krampen.
    VP en gyn hebben wel gelachen om mijn vriend. Hij was kapot en uiteindelijk heb ik gezegd dat hij moest slapen. Hij heeft zijn energie straks een keer hard nodig. Vervolgens heeft hij overal doorheen geslapen, felle lichten, hardop praten, de onderzoeken. Ik keek er niet van op, de andere wel :roflmao::roflmao:

super fijn is trouwens wel dat we op onze eigen verlossuite liggen. Heel mooi, nieuw en ruim! Mogen hier blijven tot de kleine er is. Gisteren vertelde de arts ook al wat @Siepie85 vertelde. Tot 37 weken op zijn beloop laten. Andere vp had ons verkeerd geïnformeerd. Maargoed ze gaven zelf al aan, ‘die kleine komt wel eerder denken we’.

active82, Magnolia29, Marsepein en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina