Omdat bij de groeiecho vorige week haar buikje op p94 werd gemeten. Ze willen het daarom nog een keer checken. De vorige keer is ook alweer 5 weken geleden. Volgens mij kan je ook prima nu nog zwangerschapsdiabetes ontwikkelen hoor. Al hoop ik daar niet op natuurlijk.
Ik ben hier nu toch maar begonnen aan de eerste babywas. Beddengoed, hydrofiele en molton luiers, washandjes etc. Geen idee hoe lang dit fris blijft. Ik heb ook geen idee meer wanneer ik dit bij de eerste deed.
Slechte slapen kan heel goed komen door de volle maan van afgelopen nacht Hier wel lang geslapen maar niet heel lekker en het wordt een lange dag want ik werk van 16.30 tot 23.00. Het is weer 1.5 week geleden dat ik in de zorg gewerkt heb vanwege kantoorwerk. Wij zijn allerlei klusjes in huis aan het doen net nog even samen met mijn man een lamp in de hal opgehangen. Donderdagavond gaan we de tegelvloer voegen in de hal ik hoop dat het mij nog lukt om een avondje op mijn knieen te werken haha. Wat een herfstweer he vandaag! Aanstaande dinsdag heb ik weer een groeiecho ben benieuwd hoever de baby nu voor loopt met 20 weken was het al 2 weken.
Ik sluit me aan bij het clubje van slecht slapen. Wat een bekkenpijn vannacht! En dan zoontje ook om 6u (!!!) wakker. Mag zo de kinkhoestvaccinatie halen. De baby vindt het wel leuk volgens mij, ik wat minder
@Luna87 Bij ons waren ze ook flink aan het twijfelen om weer een suikertest uit te voeren. Maar bij de vorige test was de uitslag gewoon prima in orde dus ik kreeg een extra groei echo daarvoor in de plaats. Nu vroeg de verloskundige aan de gynaecoloog of ik voor de inleiding nog een suikertest moest doen maar die vond dat gelukkig niet meer nodig. Volgens mij kun je dus inderdaad nog steeds kans hebben op zwangerschapsdiabetes. Mijn ouders waren zo lief om net even verse croissantjes en broodjes langs te brengen. Ik durf nu bijna het huis niet uit. Wel voor onze hond uit te laten maar niet om even op de fiets te springen om verse broodjes te halen. Wij hebben ook maar 1 auto ter beschikking en manlief heeft die natuurlijk nodig om op zijn werk te komen. Net even gesmikkeld en nu vraag ik me weer af wat ik moet doen. Ik wil niet meer teveel poetsen. Alles is redelijk goed bij en als ik aankomend weekend nog niet bevallen ben dan wil ik nog even een laatste poetsronde doen met mijn moeder voordat het Maandag is. Ik wil bewust niet teveel op de telefoon/computer zitten want ik heb het idee dat ik weer onnodig geld ga uitgeven Dat thuis zitten is niet goed voor mijn portemonnee.
Me moeder had de laatste twee weken dat ze zwanger was van mij last van suiker. Hier ook door de volle maan een vreselijke rotnacht gehad, meer wakker dan slapen! Vanmorgen nog wel licht wat geslapen.
Ja precies, ik heb dat weleens vaker gehoord dat het zich toch later ontwikkelt. Nouja, we zullen zien. Ik kijk er niet naar uit, maar het is ook geen ramp. Zal wel pas maandag uitslag krijgen denk ik. Nog 9 dagen werken.. ik tel gewoon hier af hoor
Hebben jullie ook getrakteerd op het werk op de laatste werkdag? Of zijn jullie van plan dat te doen? En zo ja, wat dan? Ik zat te denken aan mini roze tompouce en roze koeken ofzo. Heb wel voor een stuk of 30 a 35 man nodig.. iemand nog andere leuke ideeën?
@Luna87 ik twijfel om te trakteren. De vorige keer niet gedaan. Nu maak ik eigenlijk altijd gevulde speculaas in de sint periode voor het werk. Misschien dat ik dit toch nog even de laatste dag mee neem, maar dan in een koolhydraatarm(beperkt) variant vanwege mijn suiker. Al twijfel ik of die wel lekker is
Hier een gevulde snoeppot achter gelaten op ons kantoortje. Bijna nooit allemaal tegelijk aan het werk of bij de koffie dus zo kan iedereen er van genieten. hier niet anders geslapen dan anders 2x plassen en elke keer met draaien wakker, ach het went. Nog even volhouden!
Ik heb getrakteerd op het moment dat ik liet weten dat ik een kleintje verwacht. Ben niet van plan nogmaals te trakteren. Althans, niet voordat hij er is
Ik heb bij de Albert Heijn verschillende soorten soesjes gekocht en een doos met macarons. Ze hebben nu chocoladesoesjes met speculaas vulling. Erg lekker! Dat heb ik gister getrakteerd op het werk. Net intake van de kraamzorg gehad, leuk gesprek en eigenlijk weinig bijzonders. Bed kan alleen niet op klossen door de vorm van de poten, dus binnenkort bij de supermarkt even wat bierkratten halen.
@Irene2 dat probleem hadden wij ook met ons bed. Nu staan er 4 kratten bier onder Kan het bed amper in. Traktatie werk: ik had geen traktatie aangezien ik met 30 weken de ziektewet inging. Wel wil ik nadat ons beebje geboren is eventjes langsgaan om beschuit met muisjes achter te laten. Wij werken in een groot bedrijf met +\- 200 man dus ik koop me gewoon een aantal pakken en dan zet ik het in de kantine neer met het geboortekaartje. Dan is het aan de rest wat ze ermee gaan doen
Bij de eerste wel gedaan voor het hele bedrijf waar ik toen werkte (50 pers). Maar dat was sowieso ook mijn laatste werkdag omdat mijn contract af liep. Deze keer niet, omdat ik al met 28 weken volledig moest stoppen. Had een mix van vanalles gemaakt, mini tomoucen, mini roze koeken, negerzoenen met muisjes dip, soesjes met muisjes dip, blondies met muisjes dip, rocky road met muisjes dip.
Reactie vriend toen ik appte dat we bierkratten onder het bed moesten doen: "O, dan mogen we wel doordrinken.". Ik heb hem even uit de droom geholpen, gelukkig kun je die dingen ook leeg "kopen"(voor statiegeld).
Ik werk thuis, dus trakteer ik mezelf wel op wat lekkers Ik zat net even lekker onderuit gezakt met zoontje op de bank en ineens krijg ik een flinke duw van de baby, een hele dikke bobbel kwam er tevoorschijn te bubbelen. Echt zo grappig! Gewoon een dikke punt
Ooooh dat wist ik niet! Wij zaten met hetzelfde probleem; bed kan niet op klossen. Dus idd bierkratjes. Ik ga ze inpakken want vriend vind het 'nogal tokkie' om die kratjes zo in het zicht te zetten
Bierkratten: hier ook een (net) te laag bed maar wij lossen het op door er in de kraamtijd een matras bovenop te leggen alleen aan mijn kant. Dan redden we het net wel. traktatie: ik heb niet getrakteerd. Maar mijn werk zit ook verspreid door het land dus was ook een beetje lastig geweest. Ik trakteer trouwens ook vaak niet op mijn verjaardag. kraamzorg: ik heb net gehoord Via via dat onze kraamzorg organisatie stelselmatig te veel aanmeldingen aanneemt en kampt met enorme tekorten in personeel om het allemaal te kunnen verwerken. Hoor horrorverhalen over (flink) gekort worden in uren en het zelf maar moeten oplossen. Nog meer die dit gehoord hebben? Heb recensies gegoogled en kom op verhalen van mensen die tot maar een 2u per dag kregen, maar ook dat kraamzorg niet op komt dagen en dat pas om 12u doorgeven dat er ook niemand anders komt etc. Ik heb ze gekozen ivm fijn ervaringen vorige zwangerschap en niet echt verder gekeken. Ik weet eigenlijk ook niet of ik nog zsm achter een zzp’er aan kan gaan en het contract nog mag ontbinden...
Ik kreeg van een collega de tip om wel een plankje op de bierkratten te leggen, daar gingen de poten namelijk door de kratten heen op een bepaald moment