De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Heather Ik weet niet bij welke organisatie je je hebt aangemeld? Tijdens onze intake gaf de dame wel aan dat ze echt een tekort hebben aan personeel en heel veel aanvragen. Hun nemen wel alle aanmeldingen aan en garanderen dat je sowieso per dag 3 uur krijgt. Het kan dat je wel meer uur krijgt maar sowieso 3. Vriendin van mij kreeg dit ook te horen tijdens hun intake en heeft elke dag gewoon volop hulp gehad, dus dat liep los daar. Geen idee of dat in december ook het geval is .. Lastige periode ook.

2. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde gehoord, ik zit bij Naviva.

Plankjes op de bierkratten, hele goede tip! Gaan we doen! En ik had zelf ook al zitten denken om iets om de kratten heen te doen, ik vind het ook wel uber lelijk namelijk. Ga ik dus ook even over nadenken.

Net nog een nieuwe mijlpaal. Heb maar eens op Facebook gezet dat ik zwanger ben. Beter laat dan nooit toch? :roflmao: Heb een foto van de cadeautjes die ik gister kreeg erop gezet en een foto van m'n buik. Meeste weten natuurlijk allang dat ik zwanger ben, maar er zitten ook wat mensen tussen die ik nooit meer zie maar waarvan ik het wel leuk vind dat ze het toch nog weten. Dus toch nog even gedeeld.

3. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Irene2 Haha, nou dan vertellen ze geen onzin. Wij ook Naviva!

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Goede tip idd, van die plankjes!

Ik ga nog even proberen te slapen, ben opeens echt heel erg moe. Straks dochter ophalen bij m'n moeder. Hopelijk gaan de onderburen niet weer lopen boren/hakken/zagen/iets wat veel lawaai maakt o_O

5. Heather

Heather Actief lid

2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Ja wij zitten daar dus ook... maar aan ons is dit dus niet verteld! Niet bij aanmelding maar ook niet bij intake. Zou dit aan de regio dan evt liggen? Ik hoop het zo!

6. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik zit in regio Utrecht, en @jvsd92 volgens mij ook. Hoop wel echt dat het meevalt, kijk er eigenlijk wel naar uit om iemand in huis te hebben die alles even regelt en schoonhoudt. :oops:

jvsd92 vindt dit leuk.
  7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    @Luna87 ik ga niet trakteren, dat doe ik pas als mijn baby veilig en levend in mijn armen ligt, maar ja ik kan niet meer “luchtig” kijken naar zwangerschappen en hou dus een slag om de arm.

Kraamzorg:
    Ik heb ooit bij Naviva gezeten, maar ben bewust op zoek gegaan naar een kraamzorg organisatie die vindt dat schoonmaken tijdens de kraamweek ook tot het takenpakket behoord van de kraamzorgmedewerker en bijv boodschappen doen en koken. Ben dus overgestapt naar een andere. Die had ik vorig jaar, dat beviel me prima dus nu weer.

Ik stelde die vragen ook over tekorten. En ze zeiden dat ik mijn uren wel zou krijgen, dat ze het idd mogelijk hebben maar dat dat probleem vooral in de zomermaanden speelt. En niet in de komende periode, dus daar hoefde ik me verder niet druk over te maken.

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh en over klossen, ons bed kan er niet op. Ze zei dat alleen nodig is dat iemand dan helpt met bed verschonen, dat wou manlief wel dus we verhogen het verder niet.
    Maar ja, ik beval ook niet thuis dus misschien is het minder verplicht zegmaar.

9. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hier ook bij Naviva. Twee jaar geleden ook en dat ging perfect. Hele fijne ijverige dame die haar uren meer dan maakte.. wegens omstandigheden werd de kraamzorg verlengd en dat was ook prima geregeld.

Het zal vast schelen per regio en per moment, en je moet sowieso geluk hebben wie er in huis komt.

10. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Irene2 Inderdaad regio Utrecht!

11. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.226
    1.262
    113
    Ik zat de vorige keer bij naviva en nu weer. Toen geen problemen gehad met de uren (en schoonmaken deden ze gewoon, met de oudste naar de speeltuin enz). Ze hebben het hier wel gehad over die uren, maar erbij gezegd dat dat met name over de kerstperiode ging en ik hoop toch echt dat ik dan al bevallen ben en geen kraamzorg meer nodig heb.

Buko vindt dit leuk.
  12. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Heather Ja, hier vertelde ze wel dat taken zoals schoonmaken enz. misschien lastig wordt. Nu zijn wij ‘gelukkig’ niet verhuisd naar ons nieuwe huis tegen die tijd. Dat is echt een mega huis en was wel een dingetje geweest. Nu wonen we nog in ons huidige appartement en dat kan mijn vriend makkelijk zelf even schoonmaken tis zo inimini hier. Dus voor ons maakt dat nu niet uit.

13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bij welke organisatie zit je.
    Kennis van mij is kraamhulp. Bij haar organisatie klopt het dat de kraamhulpen 2 gezinnen op 1 dag doen. Dus dan krijg je maar 4u ipv 8.
    Gisteren zelf intake gehad. Zitten bij een andere organisatie. Zij zei dat zij dat probleem niet hebben. Alleen rond de feestdagen. Januari schijnt een rustigere maand te zijn

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Kraamzorg: ik ben zelf kraamverzorgster en het is overal drama, er is een groot tekort aan personeel (niet alleen het onderwijs ligt op zijn kop qua personeel), waardoor er regelmatig gedubbeld moet worden. En dan vallen schoonmaaktaken idd als eerste af. Moeder- en kindzorg staat op 1 en wat er dan nog aan tijd over blijft is voor de schoonmaak. Het is behelpen en ook voor ons als verzorgenden is het ellendig, want wij willen de gezinnen ook gewoon geven waar ze recht op hebben.
    Daarom zelf voor een zzp’er gegaan, maar ook die lopen over van de aanvragen. Ik heb het met 7 weken zwangerschap al geregeld en toen was ik nog maar op het nippertje, had het laatste plekje wat ze beschikbaar had voor 2019

iez, Buko en Loveischocola vinden dit leuk.
  15. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Hier heeft de kraamzorg niet gehad over eventueel minder uren. Wel dat mama/baby voor gaan idd! En ik beval sowieso in het ziekenhuis, voor controles doen we een extra matras op het logeerbed. Want we hebben een waterbed en die verschoont mijn man dan

16. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik heb ook weer gekozen voor naviva. 3 jaar geleden ook gehad (toen heette ze nog careijn). Was helemaal top. Was in onze regio erg druk dus kwam er een kraamverzorgster uit een andere regio. Top mens ze deed heel veel bij ons in huis, ze verveelde zich op een gegeven moment en heeft toen maar onkruid gewied (uit der eigen) :roflmao::roflmao:

Tijdens telefonische intake zei ze tegen mij dat ze streven naar de hele week dezelfde kraamverzorgster maar omdat ik rond de feestdagen ben uit gerekend kan het zijn dat ik op een feestdag een ander krijg, maar daarna weer mijn 'eigen'. Ik heb ook recht op 49 uur en in het begin zijn ze er langer en worden de dagen wat korter maar dat was de vorige keer ook

17. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Controle was weer goed. Bloeddruk lijkt weer onder controle, hoe fijn! En ze is van dwarsligging nu echt goed gaan liggen. Al vanaf het weekend en nu ook groot deel al ingedaald. Enige aandachtspuntje is dat haar buikje p97 is en dus op ruim 38 weken uitkomt. Ik moet nu toch suiker laten prikken. Doe ik morgen meteen en dan ook als het goed is die dag uitslag.

Weet iemand wat op dit termijn nog het behandelplan is? Naast evt een aangepast dieet?

Ze weegt nu ong 2800 gram en ze zei dat ik daar ong een kilo bij op moet tellen tot geboorte dus zal net als zoontje wel rond 4 kilo uitkomen.

jvsd92 vindt dit leuk.
  18. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik krijg net als de vorige keer dezelfde kraamverzorgende. Heb toen bewust gekozen voor een organisatie waarbij het vooraf duidelijk is wie er komt. Dit toen ivm 2 angstige hondjes. Ik krijg haar dus ook weer, mits er natuurlijk iets onverhoopt tussen komt. Stagiaire heb ik vriendelijk voor bedankt.

19. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Oh dames al de hele dag heb ik last van harde buiken die komen en gaan. Maar dan bedoel ik echt de hele dag terwijl ik vandaag letterlijk zo goed als niks gedaan heb.

Man is nog steeds niet thuis van het uiteten met zijn collega’s. Had hem liever nu gewoon thuis gehad aangezien ik me nu best beroerd voel. Maarja ik weet dat hij daarna voor een lange tijd niks meer gaat doen met collega’s en vrienden (wilt die zelf niet gaf die aan) dus wil voor hem de pret niet bederven dus ik laat hem maar.
    Stiekem hoop ik toch dat hij binnen enkele minuten belt dat hij onderweg naar huis is.. :oops:

Ik hoop trouwens dat ik vandaag toch echt weer beter slaap dan afgelopen nacht. :rolleyes:

20. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Vandaag ook de groeiecho gehad, meneer groeit precies op curve en is gemiddeld in alle 3 de punten. hij ligt al zeker 3 weken met zn hoofdje naar beneden en vandaag dus ook weer. Vk gaf ook aan dat hij nog niet ingedaald is maar het zou haar niet verbazen als dit niet lang meer zou duren :oops: ijzerwaarde 8.3 erg goed dus.
    wij weer gelukkig dat we dit even gevierd hebben bij de babydump :roflmao: nu door met online shoppen bij mamaloes e.a. voor wat leuk bed textiel.

Iemand nog leuke sites (niet stik duur) ?

Dikkiedikk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina