De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag al een tijd een beetje een zeurende buikpijn, echt onderin mijn buik. Maar het komt niet in golven oid.. Afwachten of het iets betekent of gewoon een beetje buikpijn blijft. Wachten duurt inderdaad lang :)

Met vlagen stuitert de baby er echt op los, en dan is hij weer even rustig alsof hij dan moe is, haha.

Ik merk trouwens dat ik af en toe echt moet opletten dat ik de naam van de kleine niet noem waar anderen dan mijn man bij zijn (we houden de naam geheim tm geboorte:)), hebben jullie dat ook? of is de naam al bekend ook bij anderen? Ik ben ergens dan ook wel blij dat we zijn naam pas een paar weken weten haha. Droomde laatst zelfs dat ik ná de geboorte nog zijn naam fluisterde omdat er anderen bij waren..

LaQueen vindt dit leuk.
  2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Luna87 wachten duurt zeker lang. Baby kom nou :cool:

@RoseMurphy wij spreken de naam zo min mogelijk uit. Willen het ook geheim houden tot na de geboorte. Zeggen hem dus bewust niet vanwege onze 3 jarige dochter die alles zo door verteld :roflmao:. Zij wist net dat ik zwanger was, ziet ze opa op straat lopen rent ze op hem af en roept keihard mama heeft een baby in der buik:roflmao:, gelukkig wist opa het allang maar dit risico willen we niet nemen met de naam :roflmao::roflmao:

Hier lig ik alweer lekker gedoucht en al in bed. Lig vurige te hopen dat de uitspraak van de verloskundige heel snel uit gaat komen al vermoed ik meer dat het van het weekend gaat zijn. Ga in ieder geval mijn rust nemen, hopelijk ben ik dan zo uitgerust mogelijk als alles echt door zet.

LaQueen en iez vinden dit leuk.
  3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hallo dames, ik meld me ook weer even! Nog niet bevallen helaas :roflmao: Maar lees wel dat er een aantal op het punt staan... Spannend hoor!
    Heb wel alles bijgelezen, maar heb heel even geen puf om op iedereen apart te reageren :| Zit er redelijk doorheen.

Morgen onverwachts een afspraak met de psychiator van de pop-poli. Zij is net terug van verlof en wilde graag kennis maken. Prima. Ga ik meteen aankaarten dat ik er he-le-maal klaar mee ben en me steeds minder fijn begin te voelen (dagen duren lang, die vroege donkerte buiten helpt ook niet met m'n jaarlijkse winterdip etc. Psygisch gewoon niet top dus).

Ik ga nu proberen wat slaap te pakken :)

jvsd92 vindt dit leuk.
  4. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij spreken de naam ook nog niet vaak uit. Heel af en toe is. Maar ben ook veeeelste bang dat ik me verspreek. Mijn zusje weet zijn naam al wel. Eigen schuld. Ze wist het lijstje namen wat we hadden. Daar was er maar 1 van met 4 letters. Ik heb dus daarna een keer geroepen dat het een naam is geworden met 4 letters, toen wist zij genoeg haha. Gelukkig kan ze heel goed geheimen bewaren.

Ik merk dat ik me niet zo lekker voel. Beetje raar gevoel in mijn buik. Met vlagen misselijk. Gewoon gekkig. Even in de gaten houden.

Ik lig inmiddels weer in bed. Leuk geweest voor vandaag!

5. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Wij spreken der naam ook nog niet heel veel uit. Was het enige wat we echt geheim wilde houden. Is bijna gelukt. Mijn beste vriendin wist van mijn favorieten en heeft toen gelijk goed gegokt en ik kon het niet ontkennen. Naja, zij houdt er mond wel.

Hier ben ik inmiddels klaar wakker in het ziekenhuis. Krampen zijn bijna helemaal afgenomen en ballon zit er nog in. Ben benieuwd wat ze er van vinden over een paar uurtjes. Bloeddruk is gelukkig goed gezakt met medicatie!

Miekje86, Loveischocola, RoseMurphy en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Spannend @Luna87 !

Ik word hier helemaal leip van mezelf en van vriend. Ik kan niet slapen en hij snurkt de hele godganse tijd. Aaaaarhg :mad::mad:

Want2beAmom vindt dit leuk.
  7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen!

Naam gebruiken: wij weten het geslacht niet, dus we hebben 2 namen, maar die gebruiken we dus nog helemaal niet. Tijdens mijn babyshower mocht iedereen een gokje doen op datum, geslacht en naam en toen heeft een vriendin wel de meisjesnaam geraden, maar ik heb een goede poker-face, dus denk niet dat ze het doorheeft.

Gistermiddag dus voetreflexmassage gehad. Het heeft nog niet voor een bevalling gezorgd, maar wel voor veel, heel veel voorweeën. En het rommelt wel door. Vannacht wel paar uurtjes geslapen, maar nu is wakker ben zet het wel weer gelijk in zeg maar, dus hopelijk zorgt het wel mooi voor wat extra verweking en/of ontsluiting.
    En ze heeft gezegd dat als het niet doorzet ik morgenochtend even moet bellen, dan propt ze me er woensdag of donderdag nog een keertje tussen voor nog een sessie (ze zit erg vol).

AapEnOlifant, Loveischocola, jvsd92 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wat fijn dat dat aangeboden werd, @kwebbelsnoes. Attent zulke mensen!

Maar als ik het zo lees, is een herhaling wellicht heel niet nodig! ;) Spannend hoor!

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @kwebbelsnoes Hopen dat je die volgende sessie niet nodig hebt :D

Ik had het slapen maar opgegeven. Hopelijk later nog even m'n oogjes dicht doen. Ga over een halfuurtje dochter wakker maken, dan breng ik haar naar het kdv. Om 1 uur kennismaking met de psychiater en om tien voor half 3 moet vriend in het zkh zijn voor een afspraak vanwege zijn knie en voet. Na de operatie is het nog steeds niet goed. Hij is er heel zenuwachtig voor; bang dat 'ie weer onder het mes moet. We zullen zien!

10. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    In mijn hoofd noem ik de baby al wel bij z’n naam, maar idd niet in het bijzijn van anderen. Ik ben soms ook bang dat ik mij verspreek. Bij dochter was het nog moeilijker, want wij wisten het geslacht en hielden dat voor de rest van de wereld geheim.

11. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hier weten we de namen ook al, ze krijgt 2 namen net als haar broer. Ik houd de naam lekker voor mezelf, moet toch wel iets geheim blijven :p

LaQueen vindt dit leuk.
  12. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Nou, hier zijn ontwikkelingen! Ballon had zijn werk gedaan en heb 4 cm ontsluiting. Mijn vliezen zijn gebroken en de baby heeft een elektrode gekregen voor haar hartslag. Lig nu aan het infuus met weeënopwekkers. Ze zal vandaag geboren worden :rolleyes:

Isabella2020, Want2beAmom, RM1996 en 18 anderen vinden dit leuk.
  13. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Luna87 Wat fijn zeg!! Super veel succes, hopelijk loopt het laatste stukje ook lekker vlot.

Hier opzich weer prima geslapen. Ik voel me nu opzich weer oké.. hopelijk blijft dat misselijke/ziekachtige gevoel weg vandaag. Geen plannen vandaag. Beetje een wasje draaien en een klein rondje schoonmaken huis. Zodat alles nog steeds fris is. Wie weet komt er eindelijk een keer een baby?!

LaQueen vindt dit leuk.
  14. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh spannend @Luna87 !! Wat een fijn vooruitzicht dat je later deze dag jullie dochter mag ontmoeten!

15. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wat spannend! Heel veel succes!

16. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Goedemorgen, hier een goeie nacht gehad. Net onze dochter naar de opvang gebracht. Doe dit altijd lopend (zijn 3 straatjes) normaal geen problemen, maar nu op de heen weg al last van mijn rug en zit gewoon nu helemaal kapot op de bank :eek:. Vandaag maar rustig aan doen wel de kleine dingetjes doen zoals de was op vouwen en de koffer van onze dochter maar eens inpakken voor het geval dat

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik breek even in maar ik vond die slaapgeluiden ook zo vervelend en die maakten mij ook echt pisnijdig :roflmao: Zo herkenbaar haha!

RachelleNM vindt dit leuk.
  18. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Whahaha, ja normaal kan ik het wel hebben. Of ik stoot 'm even aan en dan stopt 'ie ermee. Vannacht dus niet. Vreselijk!
    Om 6 uur kwam die even kijken waar ik was :roflmao: En of alles wel goed ging.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Oef, ik heb last van nesteldrang! Vanmorgen kinderen naar school gebracht, boodschappen gedaan, daarna beneden alles gesopt en gezogen. Nu even thee en chocola en dan boven nog even het toilet en alles stofzuigen.
    Na maanden bedlegerig vanwege mijn bekken gaat het de laatste week wonderlijk genoeg een stuk beter. Dus daar maak ik maar even goed gebruik van!

Isabella2020, RachelleNM, Buko en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hey ik heb ook het idee dat mijn bekkenpijn een stuk minder is!!! Wat gek eigenlijk. Of zal het komen omdat de baby uit de bekken is gegaan?

kwebbelsnoes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina