De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Ik moet van mn vk ook een beetje opvangen in een bakje of iets zodat zij het ook kunnen checken..

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja dat moet maar net kunnen. Maar ik heb gewoon geen goed beeld hoe dat gaat omdat ik het nog nooit heb meegemaakt.

Ik ken alleen dat ze erin prikken in het zkh en zo alles floept als den waterval in 1x uit.

Dus ik denk de hele tijd zo zal het ook gaan als het thuis zou breken, dan heb je geen kans om iets op te vangen. Dat is seconden werk.

3. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Vanaf nu gewoon inlegkruisjes dragen, dan weet je zeker dat je iets opvangt. :thumup:

nadine001 vindt dit leuk.
  4. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @iez dat is een iets wat grotere gemeente als waar wij komen :roflmao:. Bij ons zit er denk ik ongeveer 200 man tijdens de dienst in de kerk. Woon ook in een klein dorpje. Voor het vruchtwater heb ik op de bank een celstofmatje liggen. Ook draag ik een inlegkruisje. Het schijnt dat je het al aan een klein beetje kan zien. De vorige was het bij ons gewoon helder en dat was ook maar een klein beetje wat ik kon opvangen

iez vindt dit leuk.
  5. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dat ook nog idd, ik zit ook telkens op een celstofmatje thuis en in de auto. Maar ook ter bescherming van. :roflmao: Al moesten ze bij mijn 1e mijn vliezen breken met 8cm, dus ik denk niet dat mijn lichaam het uit zichzelf zal regelen.:p

iez vindt dit leuk.
  6. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Nou het loopt hier niet allemaal lekker. Ik moest vrij snel aan de weeënopwekkers omdat mijn weeën niet effectief genoeg waren. Om te beginnen lukte het infuus niet, na 4 keer prikken moest er een anesthesist aan te pas komen. Toen de weeënopwekkers gestart. Direct vol in een weeëstorm.

Vrij snel besloten dat ik een ruggenprik wilde. Je raad het nooit, ze hebben 6x moeten prikken voordat hij erin zat. Inmiddels doet hij zijn werk en ben ik weer zen. Ik word zo gecheckt rond 13.00 hoe het ervoor staat met de ontsluiting.

7. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Zet hem op meid! Bijna die kleine in je armen! :)

jvsd92 vindt dit leuk.
  8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @jvsd92 Spannend joh! Hopelijk kun je lekker ontspannen door de ruggenprik en vordert je ontsluiting daardoor snel! Heel veel succes nog!

jvsd92 vindt dit leuk.
  9. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ogh gelukkig is de start er en heb je ruggenprik! Zet hem op meid bijna en hij is er

10. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    @kwebbelsnoes vervelend dat je bent opgenomen maar de eindstreep is voor jou ook ein de lijk in zicht toi toi toi!!

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @jvsd92 fijn dat je nu een ruggeprik hebt, hopelijk snel je baby in je armen!!!

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn ctg was goed! Ik ben nu even lekker thuis, vanavond mag ik me melden en krijg ik slaapmedicatie en dan wordt morgenochtend mijn ontsluiting nog een keer gecheckt, om te kijken of een ballonnetje nog nodig is of dat ze gelijk mijn vliezen kunnen breken. Vind het doodeng, maar ook fijn dat het einde in zicht is

2de leg, RachelleNM, Isabella2020 en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hou vol @jvsd92 , bijna genieten!!

Mbt het vruchtwater; meestal blijf je gewoon vruchtwater verliezen nadat je vliezen gebroken zijn. Bij onze dochter begon ik met mooi helder vruchtwater, maar na een paar uur was het ineens heel vies groen/bruin. Dat verschil was mega duidelijk, dus ik zou me er echt geen zorgen om maken.

RachelleNM, jvsd92 en iez vinden dit leuk.
  14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wat naar dat het prikken elke keer mislukte. Maar fijn dat alles eindelijk erin zit. Hopelijk gaat het snel met de ontsluiting en kun je gauw over gaan naar persen.

jvsd92 vindt dit leuk.
  15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ah kijk dat scheelt als je blijft verliezen dan kan ik idd wat opvangen.

Ik weet niet of ik celmatjes heb, kwam dat mee in het kraampakket?

Ik draag eigenlijk geen ondergoed want het bekneld zoveel dat ik moeilijk ervan adem of het veroorzaakt pijn in mijn liezen. Dus inlegkruisje is lastiger.

16. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Die zitten in je kraampakket idd hoor. Als ze gebroken zijn en je “perst” wat (bijvoorbeeld door op de binnenkant van je hand te blazen) komt er ook wel weer wat uit en kun je het met wc papier checken.
    In mijn geval had ik kraamverband in wat steeds doorweekt was.

iez vindt dit leuk.
  17. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Nu 5cm! Om half 4 krijg ik weer een check.

RachelleNM, Mell0408, iez en 13 anderen vinden dit leuk.
  18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Die zitten in je kraampakket je kan denk ik ook een lichte handdoek gebruiken om op te zitten. Op mijn bed ligt gewoon een badlaken om alles op te vangen. Wil straks met verschonen toch wel de beschermer daaronder ook nog leggen, zou het toch zonde vinden van mijn matras.

Mijn buik is weer vaag bezig hier. Weer last van menstruatiekrampje af en toe een scherpe steek en als ik denk er lijkt regelmaat er in te komen is alles weer weg :rolleyes:. Denk persoonlijk niet dat ik dit weekend of de komende dagen ga bevallen :( is een beetje een voorgevoel wat ik heb. Vanmorgen wel weer drang gehad om even alles glad te trekken dus daar maar even aan over gegeven. Stel dat het begint is het opgeruimdin huis:roflmao:

RachelleNM en iez vinden dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Kijk je zit op de helft nog even en jullie kleine is er

jvsd92 vindt dit leuk.
  20. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    @jvsd92 Gogo ik denk aan je! We moedigen je allemaal in gedachte aan! Kerst met je kleine is in zicht

@kwebbelsnoes ahhh morgen! Zo spannend nog een nachtje. Fijn dat het goed was, even thuis je energieniveau omhoog gooien

Ik bleef overigens ook vruchtwater verliezen en bleef duidelijk helder alleen door 't strippen was er wat bloed. De vk gebeld en die zei inderdaad dat je niet goed vruchtwater duidelijk kon zien

iez en jvsd92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina