nee, bij de anderen ook nooit gedaan. Ik weet niet of je borstvoeding of kunstvoeding geeft. Maar kunst gaat sneller in de magnetron dan in de warmer. Nadeel is alleen dat de magnetron niet naast mijn bed staat s nachts en dat kan met een warmer dan weer wel...
Ik las dat magnetron alle goede eigenschappen in de melk “dood” vandaar dat ik een flessenwarmer overweeg.
Ik heb mijn flessenwarmer ook nagenoeg nooit gebruikt, duurde veel te lang Overigens lees ik al even mee, maar ga ik nu toch ook beginnen met meeschrijven
Ik heb er 1 in huis(gekregen van een vriendin die hem niet gebruikt). Er van uitgaande dat borstvoeding geven gewoon lukt zal mijn vriend hem vooral gebruiken denk ik. Maar wel alleen voor borstvoeding warm te maken, een enkele keer magnetron vind ik ook niet zo erg als hij verder veel aan de borst drinkt overigens. Flesvoeding zou ik sowieso de magnetron voor gebruiken, of ja, water warm maken in de magnetron en daarna dus de voeding erbij.
Voor flesvoeding hebben wij altijd water gekookt en in een thermoskan gedaan. En later gewoon met warm water uit de kraan. Maar dat ligt ook aan je leidingen etc..
Ik heb de flessenwarmer wel gebruikt, boven omdat ik niet mocht traplopen vrij lang. Maar pfff duurde laahaaaang. Beneden magnetron, maar daar ging ook alleen water in.
Dit deden wij ook inderdsaad, thermoskan gekookt water mee naar boven en dan bij het in het flesje doen aanvullen met koud water. Gekookt water in de thermosfles was nog te gebruiken tot de volgende dag, dan was nog voldoende warm.
Flessenwarmer vind ik om borstvoeding op te warmen wel goed werken op m'n werk, duurt inderdaad langer maar geen hotspots. Andere optie is een pannetje op het vuur met water en daarin opwarmen natuurlijk. Of heel langzaam in de magnetron op laag vermogen en vaak zwenken maar dat duurt net zo lang als flessenwarmer of au bain marie.
Voor flesvoeding deden wij ook gewoon gekookt water in een thermoskan. de flessenwarmer zou meer zijn om borstvoeding op te warmen.
Borstvoeding ga ik opwarmen in een pannetje denk ik. Of op kamertemperatuur. Gelezen dat dat ook kan.. Morgen beginnen met handkolven. Benieuwd of er al wat uit gaat komen de komende dagen
Omdat we ons zoontje niet mogen bij voeden met standaard kunstvoeding ivm heftige koemelkallergie van oudste zoon. Dus als we zouden moeten bij voeden, dan liever met borstvoeding.
Wij gaan flesvoeding geven en gebruiken idd de magnetron en de thermosfles vind ik ook een goede tip voor de nacht!
Thermosfles is ook handig voor onderweg. Flesje/dopler met koud water mee en je kan altijd een fles maken