De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Sluit me aan bij bovenstaande, wat betreft flessenvoeding.
    Ik nam 's avonds de waterkoker mee, zette die in de badkamer. Eerste waterkoker aan, dan baby verschonen, vervolgens flesje klaar maken.
    Easy! ;)

iez vindt dit leuk.
  2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik heb al een kind die ook flesvoedingheeft gehad, dus dit deden wij idd al.:thumup: Maar soms kom je er pas later achter dat je zo’n zelfde methode ook voor andere momenten kan gebruiken, haha.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  3. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Helaas nog steeds geen baby :(. Vannacht wel een paar uur wakker geweest. Had een soort van constant druk gevoel van onderen alsof ik morgen ongesteld zou moeten worden. Ook voelde ik kleine beetjes vocht lopen maar dit bleek toch waterig slijm (en verdikt slijm) te zijn. We wachten maar weer rustig af :rolleyes:

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hier ook nog steeds geen baby... En de vk belde net om te zeggen dat ze bezig is met een bevalling. Ze schatte in dat het nog wel eventjes ging duren, dus voor de middag ging het niet meer lukken. Balen! :(

Miekje86 vindt dit leuk.
  5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
  6. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Hetzelfde als al dagen helaas. Zo de verloskundige bellen voor echo en strippen vanmiddag en als het goed is afspraak voor vliezen breken morgenochtend. Dat laatste moet in combinatie met een plekje in het ziekenhuis ook al breken ze de vliezen thuis. 4 uur na het breken moet ik namelijk daarheen als er niks op gang komt en er moet dus plek zijn.

iez vindt dit leuk.
  7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Pfoe, wat balen zeg, had gehoopt voor je dat er inmiddels wel wat gaande zou zijn! Trek je het nog een beetje?

8. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Balen @RachelleNM maar wel fijn dat ze het even door belde, zodat je niet voor niks zit te wachten. Hopelijk kan ze begin van de middag wel langs komen.

Ik lig nu even heerlijk alleen in bed. Man en dochter naar beneden gestuurd. Heerlijk even rust, misschien is dat wat mijn lichaam wil ;). Net wel heel lief ontbijt op bed van ze gekregen :)

RachelleNM vindt dit leuk.
  9. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hier klaarwakker rond 5 uur, maar gelukkig ergens rond half 7 toch nog in slaap gevallen.

En ik mag vandaag 30 kaarsjes uitblazen :) alleen familie uitgenodigd en verder vind ik het wel prima :rolleyes:

GroeneBomen, RachelleNM, iez en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Balen zeg. Is de tijd van vliezen breken veranderd? Of komt dat omdat ze gebroken worden terwijl er nog niks bezig is? Vorige braken de vliezen spontaan bij mij en het moest binnen 24 uur opgang komen. Ookal zou ik om de 10 min weeën dan moest ik naar het ziekenhuis. Bij kwamen toen de weeën na ongeveer 5 uur opgang. En het ging zo vlot dat ik het ziekenhuis (waar ik wilde bevallen) mocht verlaten met baby op het tijdstip dat de inleiding ingeplant stond.

Ik duim voor je dat na het breken van de vliezen je weeën snel op gang komen

iez vindt dit leuk.
  11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Lalaatje90 gefeliciteerd. Maak er een gezellig dag van en doe lekker rustig aan

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Gefeliciteerd!

13. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ja, dat had ik ook gehoopt. Maar helaas... Belde de verloskundige ook vanochtend en die hoopte het ook. Nou ja, niks aan te doen. Plan ligt er dus mits het ziekenhuis morgenochtend niet volstroomd onverwacht ga ik morgen bevallen.

Ik trek het lichamelijk echt heel erg goed, nog behoorlijk fit eigenlijk. Mentaal is wel echt een heel ander verhaal. Huilbuien om weinig, het geduld is echt op. Elk krampjes of andere teken geeft me even hoop wat daarna weer instort. Vanochtend dat ook tegen de verloskundige gezegd waardoor ze wel een kamer ging reserveren IPV vanmiddag de echo en strippen afwachten, heel fijn dat dat gewoon geregeld is.

Is inderdaad het verschil tussen actief breken en spontaan breken. Heb ik namelijk ook gevraagd omdat ik het verschil nogal groot vond. Maar actief breken is de eerste stap van inleiden, in het ziekenhuis zou je (volgens protocol, mag je altijd vanaf wijken natuurlijk) maar een uur krijgen zelfs. Als je vliezen spontaan breken is dat omdat de baby er in principe gewoon aan toe is om geboren te worden. Als ze gebroken worden is dat niet (perse) het geval. Als het op gang komen langer duurt willen ze de baby toch iets beter in de gaten houden. Dit is de uitleg die ik van de verloskundige kreeg.

RachelleNM vindt dit leuk.
  14. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Irene2 vandaar, aan de ene kant wel fijn dat ze dan de kleine in de gaten willen houden. Lichamelijk trek ik het nu een heel stuk beter dan 2 weken geleden, maar mentaal is het ook gewoon op. Geen huilbuien op het moment vorige week wel gehad toen al die adviezen lijn recht tegenover elkaar stonden.

Net weer veel harde buiken gehad en af en toe steken in mijn rug (vorige keer ook rugweeen gehad). Gisteren werd er door mijn nicht al gezegd tis nu al een mama's kindje, hij wil niet bij je weg

15. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Irene2 Kan me héél goed voorstellen dat de koek gewoon op is nu. Morgen gewoon lekker bevallen hoor, ze houden maar een plekje voor je vrij!

@Lalaatje90 Gefeliciteerd!

@LaQueen Jij loopt ook al bijna tegen de uitgerekende datum aan. Nog helemaal niks??

@Miekje86 Hoop voor je dat het gauw gaat doorzetten!

Ik had vanochtend opeens weer een hele hoop slijm? Zag er anders uit dan de slijmprop. En een beetje bloederig. Sorry voor de details :oops: Maar verder nog niks o_O Hoop dat die vrouw een beetje snel bevallen is en de vk deze kant op komt :D

Miekje86 en Loveischocola vinden dit leuk.
  16. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @RachelleNM veel van ons bevalclubje 1 t/m 15 januari zijn nu bijna bij de 40 weken! Zo weet ik dat @iez morgen is uitgerekend, maar vanavond hoort of ze wordt ingeleid. Ook @Haver11 en @LJJ zijn even ver als ik, maar ik weet even niet of zij actief meeschrijven hier.:) En @Isabella2020 is een dag na mij uitgerekend en nu aan het bevallen (ook ingeleid) als het goed is! Zelf heb ik vandaag al de hele dag buikpijn en verlies ik ook weer veel slijm. Mijn lichaam doet dus wel degelijk iets, maar zet niets door.:o: Ben met 38+1 en 39+1 ook al stukjes slijmprop verloren, maar nu inmiddels 39+5 en nog gewoon zwanger. Zei zo straks nog tegen mijn man, dochter kwam om 12.02 uur ‘s middags op dit termijn. Gisteren en eergisteren was ik echt heel verdrietig, nu laat ik het maar los (probeer ik). Mijn zusje en moeder zeggen heel stimulerend ‘de dag is nog lang niet om, je kan nog gewoon bevallen!’:roflmao:

Loveischocola, LJJ, RM1996 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Jazeker ik schrijf mee! @LaQueen

Ik zie nu dat dit een ander topic is. Hier heb ik niet geschreven :p

LaQueen en RachelleNM vinden dit leuk.
  18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ze hebben wel gelijk idd.
    Ook ik was allang bevallen destijds met mijn dochter met 39+6 om 4:50am. Dat ben ik al voorbij en hier is zo rustig dat ik denk dat er ook zonder een steuntje in de rug niets op gang gaat komen. Dus ben blij als ik ingeleid mag worden.

LaQueen vindt dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik was van onze dochter ookal lang bevallen. Beviel toen met 39+4 om 03.56uur. Daar zit ik nu al ruimschoots over heen:(. Mijn idee voor deze bevalling is ook dat het niet zonder hulp geboren gaat worden (kan het altijd mee vallen ;))

iez en LaQueen vinden dit leuk.
  20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @LaQueen Ik was al ruim een week bevallen van de oudste... met 39.2 om 10:51. Vond 't ook erg flauw. En toen kwam en ging de uitgerekende datum ook weer...

iez en LaQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina