Even in de klaagmodus Ik ben even helemaal.klaar met mijn schoonmoeder. Ze appt mijn man telkens met de vraag hoe het nu met mij is. Kan ze dit ook gewoon aan mij zelf vragen maar ik antwoord denk ik niet snel genoeg of de antwoorden zinnen haar niet . We zijn net toch gezwicht en verteld dat ik 2cm ontsluiting heb, verder weet ze niks over strippoging en inleiden. Ze blijft nu al een door zeuren via de app (ze durft nu niet te bellen want mijn man snoert der dan gewoon der mond ) over hoelaat ze morgen komen en ze gaan me vast helpen want ik.heb al heel veel ontsluiting en ik moet echt ingeleid worden en zij wil weten wanneer het is en morgen MOET ik (niet mijn man) laten weten hoe het was en wat ze verder gaan doen . Wij laten dit soort dingen dus niet weten aan der omdat ze alles door verteld aan iedereen en het groot op de kalender schrijft zodat iedereen het leest die daar komt. En dit willen wij niet. De enige die weten hoe het er voor staat zijn mijn ouders ivm oppas van onze dochter en mij zusje weet het (mij per ongeluk versproken) zij weet alleen dat ik gestript ben en ik ergens deze week een inleiding krijgt. Klaagmodus weer uit en hopen dat mijn bloeddruk weer gaat zakken
Ik begrijp jou heel goed hoor! Mijn schoonouders zijn uit elkaar, gek... want ze gedragen zich op het moment precies hetzelfde. Ze appen telkens mij of mijn man of er al wat aan de hand is.. euhhhh jongens, als er een baby is dan zeggen we dat toch wel?! En om het nog irritanter te maken, ze bellen hem nu ook af en toe om te vragen 'hoe het met ons gaat' .. terwijl ze hem normaal niet wekelijks bellen, dus hoezo... irritant? En dan ook nog tijdens het bellen zeggen 'ja ik hoor vreemde geluiden, ben je wel thuis?!' nou, wat denk je zelf... nee, we zijn bezig met de bevalling, maar nemen doodleuk de telefoon even op?
Ow dat bellen ook herkenbaar en als hij niet opneemt dan is ze boos. Zegt ie ja ik ben aan het werk....krijgt hij ook als antwoord ja maar ik bel dan kan je wel even opnemen want ik wil weten of mijn kleinzoon er al is. Ja wel de eerste die de familienaam doorgeeft en dat zit mij het meeste dwars. Want als dit weer een meid was, was ze weer zwaar teleurgesteld in mij en liet ze nu niet zo van zich weten want ja een meid is niet belangrijk
Oh wat irritant als mensen zo doen hè?! En dan ook niet begrijpen dat ze zich enorm opdringen. Mijn moeder vraagt het ook elke dag, maar die zal ook bij de bevalling zijn. Mijn zusjes en beste vriendinnen houdt ik zelf op de hoogte. Maar daar kies ik zelf voor. Mijn tante daarentegen, die appte gisteren doodleuk dat ik het maar op moest houden. Ze moest namelijk met mijn oom gaan shoppen dus dan kon ze niet komen. Ja... so what. Je denkt toch niet dat je gelijk hier op de stoep mag staan? Doe ff normaal!! Vorige keer heeft ze dat dus wél gedaan, daar is een hele ruzie over geweest met mijn moeder toen. Die vond ook dat ze zich niet zo moest opdringen. Maar vrees dat er deze keer weer ruzie komt. Alleen dan met mij! Echt.. sommige mensen
@LJJ Zo'n appje kreeg ik gisteren ook idd, dat hij niet geboren mocht worden. Nichtje van mijn vriend was toen jarig, dus owee.... jahoor jongens, ik plan het zelf....
En @Miekje86 ohhh die van mij plak ik ook achter het behang. Ze appte ook of alles rustig was. Als iemand het krijgt te weten als het zover zou zijn is zij het. gister kwam ze op bezoek zegt ze eerst ja als het snachts begint zal ze waarschijnlijk niet naar het ziekenhuis komen, prima eigen keuze ik hoef haar ook niet tijdens de bevalling erbij te zijn, hierna kwam de vraag waar mijn auto is, nou die is bij mijn moeder mochten we naar het zh gaan kan ze zelf komen. “Oh dus ik hoef haar niet meer te brengen” nee dat hoef niet “ja maar dat was toch afgesproken!” Ja maar als het snachts begint wilt u niet komen hoe moet mijn moeder dan in godsnaam in het zh komen . Daarna zei ik dat als het snachts gebeurt en wij sochtends/smiddags thuis komen dat het kan zijn dat we sowieso geen bezoek willen dat het kan zijn dat ze langer moet wachten om de baby te zien, nou janken! Dat kwam zo koud op haar dak vallen, hou op, dit hebben we besproken dat we die dag geen uitgebreid bezoek willen en ze zegt ook nog ja dat begrijpt ze, waarom huil je dan my mind was blown mn vriend boos op mij omdat ik te bot had gereageerd, ja sorry maar hier kon ik echt niet tegen..
Kun je nagaan hoe mijn schoonmoeder (en zelfs mijn eigen moeder) reageerde toen ik onze zoon mijn (!) achternaam gaf. Mijn moeder zei letterlijk: voor een meisje had ik het anders gevonden. Toen we aangaven dat we weer een zoon kregen, vroeg schoonzus gelijk; o krijgt deze wel onze achternaam? (Nee muts dat kan niet eens) (Terwijl ze zelf de naam van haar man heeft aangenomen en doorgeeft, als de familienaam echt zo heilig was, had t dan zelf doorgegeven) Grappige was dat mijn schoonvader het dus totaal niet boeide dat wij de naam niet doorgaven, het ging hem om een kleinkind, de naam was niet relevant. Hij zei ook gewoon: het is hun keuze, dus waarom zou het mij wat uitmaken? Kind zelf verandert er niet door. Mijn schoonmoeder stuurt zoon tegenwoordig kaartjes met de goede achternaam ipv alleen voornaam
Mijn schoonmoeder heeft wel eens tegen der zoons gezegd jullie vader kan het tenminste wel jongens maken, jullie maken alleen maar meiden. Ze heeft nog 1 kleinzoon maar die draagt de naam van zijn moeder en die word al erg voorgetrokken op de rest en als ik ergens niet tegen kan is niet gelijk behandeld worden. Mijn moeder en zusje appen ook iedere ochtend of alles nog rustig maar vallen mij daarna niet meer lastig met vervelende vragen. Mijn zusje heeft wel gezegd liever niet maandag inleiden want dan ben ik slecht bereikbaar op mijn werk en wil het nieuws niet te laat horen maar hij moet ook maar zo snel mogelijk komen en als dat maandag is dan is het maandag mijn baas heeft gewoon pech .
Wat gedateerd ook! Mijn opa zei toen zijn eerste kleinzoon werd geboren: Kees??? Ik ken geen Kees! Wie is dat? Puur omdat opa niet vernoemd was zoals het 'hoorde' in die tijd (meer dan 50 jaar geleden is dat gebeurd). Was ook maar 1 oom dwars haha, hun tweede zoon kreeg ook een nieuwe naam werd ook niet gewaardeerd. T is maar een naam.... Pfff
Ja maar ze noemt zich zelf heel modern met alles maar de vrouw boort aan het aanrecht en de man regelt alles. Nu is mijn schoonvader vorig jaar juli overleden en gooit ze alles bij mijn man op zijn bordje, erg handig met 2 uur rijden afstand . Die 2 hebben nu dus geregeld ruzie omdat mijn man vaak zegt moet je zelf doen Denk ook dat ze teleurgesteld gaat zijn in de namen die hij krijgt. Het enige wat hij meekrijgt van de schoonfamilie is de achternaam.
Ook hier even een berichtje. Ik lig in het zkh. Heb cytotec of zoiets gekregen want ik had 2cm ontsluiting dus ballon ging niet meer (wel geprobeerd). nu slapen en morgenochtend kijken ze hoe het ervoor staat en beslissen of ik nog zo’n pilletje krijg of dat mijn vliezen gebroken gaan worden:
Oh, zie nu dat @iez ook bezig is! Succes meid! Hier nu afwachten of de weeën vanzelf gaan komen. Ze doet me wel verdomd veel zeer down under met d'r geduw. Ik wil eigenlijk nog even heel graag slapen, maar denk niet dat dat erin zit
Wij twijfelen hier of ik een scheurtje heb in mijn vliezen, ik blijf lichte menstruatie krampen houden. Zo denk ik maar eens overleggen wat verstandig is
@iez gefeliciteerd! Wat is het nog snel gegaan! Lekker genieten @RachelleNM spannend!! Heb je nog even kunnen slapen? Hopelijk vandaag lekker knuffelen met je kleine meid!