Ja, moet ook nuchter blijven tot die tijd.. mag alleen water of thee drinken tot 11 uur. En inderdaad mooi uitgekiend zo ja, allebei met 39 weken precies
Nou werkt besmettelijk het uitstellen wegens drukte grr We moeten 2,5 uur later bellen dan afgesproken om te kijken wanneer er plek is. Als ze zeggen 'woensdag' ga ik heel hard huilen. Als de weeën zo blijven zoals nu trek ik dat echt niet
Sjonge jonge, heeft iedereen de feestdagen uitgezongen en nu is het dringen overal ofzo... hoop echt dat iedereen die morgen op de planning staat gewoon geholpen gaat worden en we morgen weer veel babynieuws horen....
Hopelijk komt het dan zelf opgang, dan ben je opeens toch weer 1 van de eersten! Over zkh; ik was bij dochter in een echokamertje van het UMCG bevallen. Toen was het ook super druk, maar ik was al poliklinisch en werd toen medisch. Dit keer gaan we weer naar het UMCG. Wij wonen er ongeveer 10 minuten vandaan buiten de spits om.
Ik kom ook mooi nieuws brengen! Vanochtend vroeg ben ik bevallen van onze zoon L.iam! Gister om 17.00 braken m'n vliezen na strippoging nummer 3 een paar uur eerder. Ik had met strippen al 4 cm ontsluiting dus wist dat het er al behoorlijk gunstig uitzag. Om 19.00 kwam de verloskundige langs om even te kijken hoe het ging, ik had toen met enige regelmaat voorweeën maar nog niks wat op het echte werk leek. Afgesproken dat we zouden bellen als het zou veranderen en sowieso nog even om 22.00 contact te hebben. Dat ook gedaan, niks veranderd, sterker nog in het half uur daarvoor nam het af doordat we ons vast gingen klaarmaken om naar bed te gaan. Om 23.00 wilde we dan echt gaan slapen maar ineens voelde ik een raar soort borrelend gevoel in de buurt van ik denk m'n baarmoedermond en meteen daarna kwam er een hele heftige wee opzetten. Ik wist even niet waar ik het zoeken moest en dit was duidelijk het echte werk. Ze kwamen ook meteen regelmatig en het was mij wel duidelijk, wij gingen niet meer slapen. Eerst even proberen op te vangen op bed en naast bed en daarna ook onder de douche. Maar het was allemaal niks. M'n vriend heeft toen na een half uur de verloskundige gebeld en die kwam er aan. Daarna begon hij aan het vullen van het bevalbad en ging ik door met het opvangen op bed, maar wat voelde ik me toen ellendig. Daar lag ik nog toen de verloskundige binnen kwam en vlak daarna moest ik ook een keer overgeven. Iets daarna was het bevalbad vol genoeg om er in te stappen en gelukkig vond ik dat precies zo fijn als dat ik gehoopt had van te voren. Ik voelde de ontspanning over me heen komen toen ik erin stapte. Het bleef heftig maar ik kon de weeën echt beter opvangen. De verloskundige en kraamzorg(die was er ondertussen ook) hebben heerlijk thee zitten drinken en zitten praten beneden terwijl wij boven samen waren in bad. Ik ben maar een hele enkele keer getoucheerd(was ook mijn wens) en ook gewoon in bad. Heel fijn! Veel sneller dan ik dacht voelde ik al dat ik mee wilde persen, dit gaf ik ook aan en de verloskundige raadde aan dit niet tegen te houden maar ook niet actief mee te persen(als in hap lucht, kin op je borst en duwen en dat 3 keer per wee). Nou ja, dat wilde ik ook helemaal niet na m'n hypnobirthing cursus dus ik deed lekker wat goed voelde voor me! Dit was overigens rond 1.30 ofzo geloof ik. Ik ben lekker gaan doen wat goed voelde en dit was m'n lichaam het werk laten doen en naar beneden duwen terwijl ik langzaam "grommend" uitademde. Andere dingen werkte voor mij niet, adem vasthouden voelde niet goed en adem laten gaan ging te snel. Nu dus een beetje last van m'n keel. Oeps. Na een tijdje heeft de verloskundige eens meegevoeld wat er gebeurd tijdens een wee en daarna durfde ik zelf ook te voelen, heel bijzonder om mee te voelen wat je eigenlijk aan het doen bent. Verloskundige zei later tegen m'n vriend dat maar weinig vrouwen dat durven maar mij hielp het goed! Zeker een tip, en zeker in bad ook helemaal niet "eng" vond ik. Daardoor voelde ik ook dat hij ineens voorbij het schaambot kwam en dat z'n kruin al deels eruit kwam. Toen de verloskundige en kraamzorg er weer bijgeroepen(die dus weer beneden zaten, de toppers, want volgens ons vonden ze dat stiekem toch een beetje spannend, waren beide ook nog redelijk jonge meiden, verloskundige was bij de allereerste echo nog in opleiding). Dit vond ik ook meteen het vervelendste deel van de bevalling, ik voelde hoe strak de huid al was en ook dat z'n hoofd groter was dan dat. Verloskundige coachte me er goed doorheen en 2 persweeën later werd hij geboren om 3.40, zo'n 4,5 uur na de start van de echt goede weeën. We hebben nog heerlijk even samen in bad gelegen om bij te komen en de navelstreng uit te laten kloppen. Deze heb ik daarna zelf doorgeknipt(vriend wilde echt niet). Daarna richting bed om daar bij te komen en de placenta geboren te laten worden. Na 25 minuten kwam die ook vrij makkelijk, ook geen occitocine prik gehad. Dit wilde ik alleen als het echt nodig was, ook hier werd heel goed mee omgegaan. Na een tijdje controle van hoe het er allemaal uitzag, wist al dat ik iets gescheurd moest zijn want ook dat durfde ik nog wel even te voelen. Wilde gewoon weten waar ik aan toe was. Helaas een heel heel heel minibeetje(3 vezels ofzo) ingescheurd bij m'n kringspier(anus). Balen, want nu mochten we alsnog naar het ziekenhuis. Wel rustig aan en absoluut geen haast gehad daarmee. Ik mocht met de ambulance zodat ik niet hoefde te zitten, en dat vond ik eigenlijk wel prima. Dit was het Sint Antonius Utrecht overigens waar gewoon plek was vanochtend. Daar was ook al een kamer gereserveerd omdat we eigenlijk vanochtend om 8.00 vliezen zouden breken(thuis). Dit was ook geen probleem nu. Maar weet dat het daar snel vol kan zijn inderdaad. En nu heerlijk aan het genieten, hij ligt lekker naast me! Met mij gaat het ok, wel last van hechtingen en zwelling enzo en aambeien zijn me ook niet bespaard gebleven helaas. Borstvoeding is nog even oefenen, morgen komt de lactatiekundige even langs zodat we gewoon een goede start krijgen. Had sowieso al het plan laagdrempelig iemand in te schakelen maar aangezien ons beertje 4480 gram weegt extra belangrijk dat hij snel goed gaat drinken. Hopelijk kunnen we kunstvoedingen daarmee voorkomen(en anders wel hoor, als het even nodig is, maar liever dus niet). Zo, meteen een heel verhaal maar erg fijn om het even ergens op te kunnen schrijven. Ben nu al dingen vergeten over de bevalling merkte ik toen ik het er met mijn vriend over had.
Wauw wat een fijne bevalling! Gefeliciteerd met jullie zoon! Nu genieten. @RachelleNM hoe is het met jou?
Gefeliciteerd @Irene2 klinkt als een fijne bevalling op het hechten in het ziekenhuis na. Nu lekker genieten!!
Gefeliciteerd @Irene2 Lekker genieten nu! En de bevalling komt wel weer boven water beetje bij beetje herinner je je wel weer dingen
Waaauww! Gefeliciteerd! Geweldige bevallig, bedankt voor 't delen. (jammer vn 't hechten / scheuren) Ik heb online een hypnobirthing cursus gedaan (en yoga voor zwangere daarnaast). Ik kon niet in bevalbad (was medisch en kan niet in ons ziekenhuis, ook jiet zelf meenemen), maar heb ook echt goed dingen kunnen toepassen. Echt een aanrader
Gefeliciteerd! Je hebt er lang op moeten wachten, maar het klinkt als een fijne bevalling. Op het stukje naar het ziekenhuis toe na. Gefeliciteerd met jullie L.iam!