De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Vooral dat topgedeelte moet wel lekker zitten, dus met een Cup F zou ik ook wel een maat L moeten hebben? De andere die ik heb zijn maat M. Die zitten ook gewoon nog prima, maar is een hele andere stof dan gewoon katoen.

2. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Anders bestel je gewoon 2 maten. Je kunt ze altijd weer terugsturen.

Loveischocola vindt dit leuk.
  3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Baby heeft bijna de hele zwangerschap over dwars gelegen.
    vorige week een versie gehad, maar meneer heeft nog te veel ruimte (veel vruchtwater).
    In week 39 staat een keizersnede gepland. Dit ivm onze voorgeschiedenis en een groot kind. Maar het liefst beval ik vaginaal, in bad. Daarom optie 3..

LJJ vindt dit leuk.
  4. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoi! Ik breek even in omdat ik eigenlijk een precies dezelfde verhaal had als jij. Baby bijna hele zwangerschap dwars. Bij 36 weken gedraaid, gelukt. Toen meerdere keren gedraaid weer maar bij controles lag ze iedere keer goed. Ik ben uiteindelijk ingeleid vanwege te hoge bloeddruk. Dit is op een zaterdag besloten, na alle controles en een echo. Ze lag goed op dat moment. Op zondag werd mijn ballon geplaatst, bleek ze weer gedraaid te zijn!!! De draak.

Ballon eruit en baby meteen gedraaid. Sluitlaken om. Ik was nog niet verstreken en baby niet ingedaald dus zowel ballon als vliezen breken kon niet. Moest dus pilletjes. Uiteindelijk op dinsdagmorgen bevallen.

Ik wil je wel een tip meegeven. Je schrijft dat je graag in bad wil bevallen. Maar als het draaien en inleiden is, dan heb je een sluitlaken om én willen ze de baby nauwlettend in de gaten houden. Dit wil zeggen dat als je in bad gaat, heel je sluitlaken nat is. Bij mij in het ziekenhuis hadden ze er maar één omdat het niet veel voorkomt en ze wrs de voorraad niet op orde hadden. Betekende dus dat ik niet kon douchen of in bad. En dat lijkt me sowieso niet handig met zo’n sluitlaken?

Ik zou je er wel even goed over laten informeren! Ik kan begrijpen dat als ze de vliezen wel meteen kunnen breken, het een ander verhaal is, omdat ze dan vaak meteen indalen en in je bekken raken, maar dat was bij mij dus niet zo haha.

In ieder geval heel veel succes!! :thumup:

5. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    O met in de gaten houden bedoel ik dat ik heel vaak ctg had, en dat dus niet zo handig is in combinatie met bad en sluitlaken.

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bedankt voor je verhaal. Ze hebben het gisteren niet over een sluitlaken gehad. Dat ga ik even navragen. In bad kon gewoon zeiden ze (hebben een draadloze ctg). Maar wel goed om dit allemaal even na te vragen. Bedankt voor de tip!

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.413
    28.783
    113
    MamaSelina en LJJ vinden dit leuk.
  8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Gefeliciteerd dames die bevallen zijn! Succes voor de dames die nu bezig zijn! En hallo voor de dames die aan het wachten zijn!

Nog "maar" 99 dagen hier :D

Zonnetje19, KleineLai, MamaSelina en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier nog 6. Maar ik reken maar op 13 ofzo, meneer maakt totaal geen aanstalten...

10. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Vanaf hoeveel cm ontsluiting zit je officieel in je bevalling
    Anders gezegd als je 3cm hebt , is dit dan een voorteken of absoluut niet?
    Denk aan geen vruchtwater geknapt en geen slijmprop? Vroeg het me af heb zelf ontsluiting maar geen weeën en lees wel dat het gewoon zo nog 3 weken kan duren in principe.

11. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik zit op 2 a 3. Vanaf 4 cm zei de vk noemen zij het dat je bevalling is begonnen.

MamaSelina vindt dit leuk.
  12. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Met 3 cm kan je prima een tijdje rondlopen schijnt.

Officeel wordt er gerekend vanaf effectieve weeënactiviteit.
    Zo heb ik bijna 24 uur met gebroken vliezen gelopen vorige keer, met weeën vanaf het begin.
    Maar pas toen ik een paar cm (3/4) had en de weeën effectief waren gingen ze ‘tellen’. Dus ‘slechts’ 14 uur.

MamaSelina vindt dit leuk.
  13. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ben benieuwd, of ik nog een paar weekjes loop. En hoe het gaat beginnen,vooral omdat elke bevalling weer anders kan gaan. Dankjewel voor het antwoord.:D

LJJ en 2de leg vinden dit leuk.
  14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.271
    12.644
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen Alles goed daar? Maak me inm beetje zorgen

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.764
    27.410
    113
    Vrouw
    Hij is er! Gister eind vd middag geboren :)

Hij heeft het ons heeeeeeeel spannend gemaakt. Ontsluiting schoot niet op, uren weeën en dan van 2 naar 3 cm gaan is niet tof. Wij dachten ook dat zijn sensor mijn hartslag pakte af en toe, maar hij zelf had moeite met de weeën. Eerst herstelde hij goed en als ik op links lag was t oke, maar bij de weeenstormen om van 3 naar 4 cm te gaan herstelde hij pas na minuten. Hartslag zat dan hooguit op 60. Had veel artsen meekijken ondertussen want t was écht niet oke.
    Ik kon weeën niet meer opvangen, kreeg ruggenprik gelukkig (hemels!) En ze hebben zelfs weeenopwekkers uitgezet om te kijken of dat hielp. Zo kwam ik wel uit de weeenstormen gelukkig, maar hij bleef in nood. Of keizersnede of ik moest binnen no time bevallen. Opwekkers weer aan maar ik zat ook al op 8 cm, toen definitief besloten zo te bevallen en voelde al dat hij eruit wou. Zat snel op 9 en toen heeft ze t laatste randje handmatig weggeduwd naar 10 en ik lanceerde hem 10 minuten later al

Navelstreng heel strak om de nek en hij was levenloos en paars/blauw. Gelijk afgevoerd en kinderarts opgeroepen, ze waren met 5 man met hem bezig, gelukkig trok hij snel bij en uur later zag ik hem dan voor t eerst weer.

We zijn nu thuis, hij drinkt nog niet zelf: voelt zich te ziek. Maar krijgt theelepeltje melk binnen gelukkig.

Ik ben inwendig giga uitgescheurd. Tm spieren. Complete reconstructie daaro, ik zei al: voel me weer 10 jaar jonger ;) zo strak

Dus zware aanloop, nare bevalling maar goddank een gezonde zoon :)

Kaaat, Zonnetje19, iez en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    o joh wat een verhaal! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar dit moet voor jullie wel mega spannend geweest zijn allemaal. Hopelijk voelt de kleine man zich snel wat beter en gaat hij lekker eten. Nu een kraamweek om met zijn allen bij te komen van dit avontuur, hopelijk kunnen jullie daar nu lekker van genieten.

17. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Jeetje heftig @GroeneBomen .. gelukkig is alles goed gekomen en zijn jullie lekker thuis! Zal schrikken zijn geweest. Een goed herstel gewenst en geniet van jullie gezin!

18. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Jeetje wat heftig @GroeneBomen
    Gelukkig is het goed afgelopen en dat drinken komt vanzelf wel.
    Heel veel sterkte met t herstel en lekker genieten van jullie zoontje! :)

19. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Jeetje @GroeneBomen wat een enorm heftig verhaal!
    Gelukkig is nu alles achter de rug! Hopelijk kan je het een plekje geven en dat drinken komt vanzelf wel!
    Hopelijk kan je genieten van de kraamtijd en heb je niet teveel last van het herstel!

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Jeetje wat heftig @GroeneBomen
    Hopelijk een voorspoedig herstel voor jullie allebei.

Deel Deze Pagina