De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113

    De munt is voor de rolstoel denk ik?
     
    Marlau vindt dit leuk.
  2. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Voor een eventuele rolstoel bij het ziekenhuis. Daar gaan alleen 2 euro munten in.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Rolstoelen zijn bij ons gratis (in ieder geval snachts).

    Wel handig is geld om het parkeerterrein af te kunnen.

    Ik lig dus in het zkh en mijn man heeft mij gebracht. Hij heeft de bewaking gevraagd of hij er weer uit mocht.

    Overigens niks met de kleine man. Maar ik heb een extreme onverklaarbare pijn in mijn linkerzij. Alle testen gedaan en niks gevonden.

    Wel had ik lichte uitdrogingsverschijnselen, dus ik moest water drinken. Maar dat was gezien de situatie (Mijn sm is zondagochtend overleden en manlief is enigst kind) niet zo vreemd.

    Morgenochtend komt er nog een chirurg langs. Misschien heb ik een beginnende blinde darmontsteking. Of ik zou heel erg last kunnen hebben van het clipje dat ze plaatsen na een galblaas verwijdering.

    Ik heb pijn medicatie gekregen, maar die was na 2.5 uur alweer uitgewerkt en toen werd ik alweer wakker van de pijn.
     
  4. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    sterkte!!
     
  5. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hier alles rustig.. vriend weer thuis na 14 dagen weg te zijn geweest en morgen paar dagen weg. Heerlijk ff zwemmen enzo!
     
    Maritiem en KleineLai vinden dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Beterschap @2de leg !

    Gisternacht zo goed geslapen, ook geen hoofdpijn meer.
    Vandaag helaas weer vroeg met koppijn en maagzuur! Bah!

    Baby werd tegelijk met mij wakker, dat was dan wel weer leuk ♡ :D
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Hoe gaat het met jullie @Loveischocola ? Hartstikke begrijpelijk als je dit berichtje niet eens leest natuurlijk. Ik wil je in elk geval laten weten dat ik veel aan je moet denken, en ik hoop dat je familie en vrienden om je heen hebt die je enigszins kunnen steunen in je verdriet.
     
  8. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    ❤️
     
  9. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Jeetje heftig allemaal in deze periode. Gecondoleerd met je schoonmoeder en beterschap! Hopelijk voel je je wat beter voordat jullie kindje komt
     
  10. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    @2de leg hoe is het nu met je? Is de pijn al wat minder in je zij?

    Gecondoleerd en sterkte met alles wat er bij jullie nu verplicht op de planning staat...
     
  11. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Na heel veel onderzoeken en testen blijk ik nierstenen te hebben. Volgens de radioloog, veel en best groot (4/5 mm).

    De pijn is nu even weg, maar die komt dus in vlagen. Ik lig nu te wachten op de artsen voor een plan van aanpak.
     
  12. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Oei klinkt heel pijnlijk, beterschap! Hopelijk kunnen de artsen snel iets voor je doen zodat de pijn weg is (en blijft).
     
  13. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Oei, net iets waar je zeker niet op zit te wachten op dit moment. Hopelijk komen ze gauw met een plan van aanpak om je zoveel mogelijk pijn te besparen!
     
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Auww! Ben benieuwd wat ze voor je kunnen doen! Beterschap!
    En ook gecondoleerd met je schoonvader :(
     
  15. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @Loveischocola wat vreselijk, krijg er kippenvel van.. Heel veel sterkte, heb er geen woorden voor :(
     
  16. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    @2de leg Jeetje ben jij mooi klaar mee zeg. Ben benieuwd hoe ze je gaan helpen.

    Hier vandaag een 5 tal uren in het ziekenhuis geweest voor de suikertest, echo, vk etc etc.

    Echo was goed. Ze zagen wel dat het buikje boven het gemiddelde zat. Verder was de kleine meid lekker bewegelijk en uiteraard weer koppig. Waar we de echo's hiervoor eigenlijk graag nog eens tussen de beentjes wilde kijken voor extra bevestiging ( we konden het alleen op 16 weken zien dat het een meisje is en daarna werkte ze niet meer mee) Liet ze het vandaag wel heel goed zien. Alleen een leuke echo foto van haar gezichtje zat er dus niet in want madame hield mooi d'r handjes voor haar gezicht. Werkt nu al lekker mee dus :rolleyes::D

    Suikertest was even verwarrend. Ik bleek nuchter op een waarde van 6.6 te zitten en na het drankje en de nieuwe bloedtest op 7.3
    Ze zijn er niet heel blij mee maar zetten me niet echt op zwangerschapssuiker nog hoewel de buikomvang van de kleine wel iets boven het gemiddelde zit.
    Over 4 weken terug en dan gaan ze weer kijken en indien nodig toch verder kijken of we wat gaan doen. In de tussentijd kreeg ik wel het advies om eens naar mijn dieet te kijken want kwaad zou dat niet kunnen.
    Krijg je zo'n folder mee. Heel leuk natuurlijk maar met mijn PCOS weet ik dat ik extra gevoelig ben voor koolhydraten en laat ik nu net veel meer brood, pasta en aardappelen gegeten hebben de afgelopen maanden en niet zozeer snoep en andere zoetigheid.
    Normaal eet ik behoorlijk koolhydraat beperkt. In die folder staat dat je bv 6 boterhammen per dag moet + ook nog eens 4 aardappelen. Lol als ik dat doe groei ik helemaal dicht.
    Maargoed ik ga dus wel weer wat aanpassen en meer terug naar koolhydraat beperkt en dan zien we over 4 weken wel wat eruit komt.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  17. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Vandaag bevallen door inleiding met 39.1 vanwege grote baby... onze zoon is helemaal gezond en weegt 4445gram :)
     
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Van harte gefeliciteerd! En wat een flinkerd! ♡
     
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Nog even spannend dus betreft suiker @Amaranthas . Duimen dat je waardes over 4 weken gezakt zijn.
    Hier ook een mannetje met altijd de handjes voor zijn gezichtje maar we zagen hem vorige week toch nog even gapen en zijn tong uitsteken :roflmao:
     
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Lieve Allemaal,

    Ten eerste bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik wil alsnog heel erg graag mijn mooie bevalling met jullie delen ❤️

    Zondag avond werden we opgenomen in het ziekenhuis voor het plaatsen van een ballonetje ik had toen een kleine 3 cm ontsluiting en plaatsen ging makkelijk en voelde ik weinig van. Maandag hebben ze eerst klein gaatje gemaakt in vruchtwater onder zijn billen om vruchtwater af te nemen voor onderzoeken. Om 9:45 lag ik aan de wee opwekkers met zo 4 cm ontsluiting. Op gegeven moment had ik van ik wil toch een ruggenprik ( ik mocht laagdrempelig ruggenprik aanvragen om het voor mij zo fijn mogelijk te laten verlopen) dat kon had 6 cm ontsluiting. Kleine 20 min en vele weeën later had ik het poepidee dus persweeën. Ze kwam weer kijken 8 cm ontsluiting dus werd geen prik meer. Het laatste randje ontsluiting was lastig dus op me zei liggen mocht wel heel licht af en toe mee persen als ik de wee niet weggepuft kreeg. Toen had ik volledig ontsluiting, na een uurtje persen en een knip uit voorzorg vanwege het hoofdje als laatste komt ( dat is met stuitbevalling altijd wat lastiger, maar met slap lichaam helemaal, en ze wouden liever niet dat we na de ok moesten voor mij onder narcose te brengen om laatste stuk bevalling te doen) zijn we om 13:39 hele trotse ouders geworden van R.a.v.e P.e.t.r.u.s. 51 cm en 2835 gram, met laaaange benen en grote voeten hihi.. Hij werd gelijk op mijn buik gelegd ❤️ In 4 uurtjes en de bevalling hoe ik hem oorspronkelijk wou is hij geboren.

    Ik voel me eigenlijks best wel goed nu lichamelijk. En we hebben gisteren onwijs genoten van onze mooie man en zijn zwaar verliefd. De onderzoeken die hij krijgt zijn soms wel zwaar om te zien, maar wel belangenrijk om er achter te komen hoe dit kon gebeuren vandaag de laatste dingen en dan mag hij mee na huis ❤️
     

Deel Deze Pagina