De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik drink voldoende op een dag. Een aantal grote glazen water, 3-4 mokken thee. Kom wel aan de 1,5 liter. Dat is toch genoeg?
     
  2. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Klinkt wel als voldoende ja... dan weet ik het helaas ook niet. Wel vervelend die kramp.
     
  3. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Wat je vaak hoort tegen kramp, is ook magnesium ik geloof zalf of pillen. Geen idee waar te verkrijgen eerlijk gezegd, maar hoor vaak dat mensen magnesium gebruiken tegen kramp..
     
  4. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Tijdens zwangerschap minimaal 2 liter wordt toch wel geadviseerd, zei mijn verloskundige laatst
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ik had vanavond toevallig kramp in mijn teen en in mijn been. Nooit eerder gehad maar wat helpt is direct strekken en op leunen, even door die pijn heen en dan is het weer goed.
    Hoe kramp te voorkomen weet ik niet, ik zou iig niet zomaar extra magnesium (oid) nemen. Misschien de vk vragen om tips?
     
  6. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jeetje dan plas je je helemaal een ongeluk... Haha en ik moet snachts al zo vaak. Deze zwangerschap heb ik zowaar geen last van kramp, wat een rot kwaal is dat ja. Zo'n gekke grootmoeders tip die bij mij in een vorige zwangerschap wel leek te werken: een 'ouderwets' stuk zeep onder je hoeslaken bij je voeten. Geen idee hoe het werkt maar ging prima. Dus in het kader van baat het niet... Succes!
     
  7. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik zal het eens met de verloskundige overleggen. Ik heb ook geen idee.

    Het nadeel is dat ik het vaak 's nachts krijg. De kramp begint als ik slaap dus ik kan niet gelijk strekken. Ik word wakker als het echt al pijnlijk is. En dan zit de kramp er al flink in.

    Heb je dat echt geprobeerd? En het leek te werken? :roflmao:
    Ik kan het proberen. Kwaad kan het niet.
     
  8. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Vandaag trouwens mijn laatste werkweek! Ik vind het een vreemd gevoel. Heb heel veel zin in mijn verlof maar aan de kant kan ik niet wachten. Nog maximaal 6 weken en ik kan zelf babyknuffelen. Raar idee alleen dat ik pas na de zomer weer terug kom.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  9. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Er zijn ook oefeningen die je kan doen tegen kramp. Regelmatig even je voeten op en neer bewegen voor minuutje ofzo achter elkaar. Dat zorgt ervoor dat de doorbloeding in je benen goed blijft. Denk dat je er misschien wel filmpjes van kan vinden op YouTube. Het is heel simpel en werkt bij mij wel goed :)
     
  10. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Wat is het stil hier!

    Al een uur wakker, ben er maar uit gegaan.. Nog meer mensen die slecht slapen? Ik word zo vaak wakker ‘s nachts, draaien doet inmiddels echt pijn aan mijn bekken. Vandaag weer naar de fysio..
     
  11. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hello ladies!

    Ik mag me hier ook melden :) wat gaat de tijd snel zeg jeetje! :eek:
    Vandaag 26 weken zwanger van ons vierde meisje ❤️ Eind april zal ze worden gehaald middels een ks, spannend weer:)
    Verder werk ik 3 dagen per week in het vo als docent en zit ik in het derde jaar van de lerarenopleiding (deeltijd). Ik heb half april nog tentamens, dus veel verlof heb ik niet :roflmao: maar daarna lekker vrij tot september.
    Leuk om hier mee te kletsen!
     
  12. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Balen zeg! Had daar bij de eerste en tweede ook zo erg last van al zo vroeg. Nu gelukkig nog geen last met slapen. Bekkenfysio kan wel helpen en 30m per dag op de crosstrainer ook, mis is dat een idee?
     
    Maaike87 vindt dit leuk.
  13. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    Mijn wekker gaat normaal 7:30 maar de laatste dagen gaat in mijn hoofd een wekken om 7:00 af, dan ga ik er maad uit want ik moet dan toch nodig door eentje die op me blaas zit te springen.

    Voorheem was ik wel 3/4 keer wakker elke nacht maar nu even niet gelukkig.

    Pijn heb ik ook met omdraaien, pff om gek van te worden ja:rolleyes:
     
  14. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Dat slecht slapen herken ik helaas ook. Was al geen diepe slaper, maar nu word ik echt vaak wakker. Inderdaad ook als ik me om wil draaien. Heel vermoeiend o_O
     
  15. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Ga toevallig straks voor de tweede keer naar de fysio. Een crosstrainer heb ik helaas niet maar ga de fysio nog wat tips vragen.
    Gelukkig heb je er nu nog geen last van, hopelijk blijft het zo!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  16. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik moet nog precies 1 maand tot de uitgerekende datum. Nog 3 dagen werken en dan verlof.
    's Nacht begin ik minder lekker te slapen, tja die buik ligt dan toch in de weg. Heb last van kuitkrampen en mijn onderrug. Het gekke is dat deze pijntjes wegtrekken na het opstaan. Bewegen is de oplossing.

    @Mississippi Leuk dat je mee komt kletsen.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Hier ook pijn met omdraaien, en ook veel wakker 's nachts.. dromen, wc, een geluidje ergens, dan weer naar de wc, dan moet ik mij omdraaien (puf puf auw pff ai), weer een droom :rolleyes:

    Ik kan overdag geen slaapje doen (zoon doet geen slaapje meer) dus dat hakt er soms wel in. Maar over het algemeen ben ik best uitgerust ondanks de gebroken nachten.

    @Mississippi , welkom! jij gaat ook hard! en wat leuk nog een dochter! :)

    Ik zie het trouwens toch wel vaak; setjes geslachten. Jongetjes krijgen vaker broertjes, meisjes een zusje. Geen idee of dat echt zo is maar het valt me op dit forum wel op :D
     
  18. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113

    Oh dat plassen is zo irritant. Soms word ik ook wakker midden in de nacht omdat mevrouwtje mijn blaas aan het knuffelen is ofzo. Dan rol ik al knijpend mijn bed uit, in m'n blootje (ja bloot want ik heb het echt bloedje heet 's nachts nu.) in het donker half kreunend en met een hand tussen mijn benen naar de wc om te voorkomen dat ik alles onder pies.
    Om uiteindelijk nadat ik weer in bed lig eerst een uur of anderhalf te liggen draaien voor in eindelijk in slaap val. :rolleyes:
     
    Maaike87 vindt dit leuk.
  19. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    :roflmao:
    ow jeetje dat lijkt mij helemaal verschrikkelijk, zo erg is het hier nog net niet gelukkig. Voorheen dacht ik als ik nog een half uur/uur heb ik draai me nog even om dat hou ik wel vol, maar nu echt niet dan maar er uit.:confused:

    al dacht ik vanmiddag in de auto, trap nog even zo door en er steek straks een arm of been uit van onder, zo druk bezig en dan een harde buik en heel nodig moeten plassen, echt goede timing kind :rolleyes::roflmao:
     
  20. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    En nu lig ik net 15 minuten rustig in bed en kan ik er al weer uit. Dit onderwerp spoort onze blaas aan lijkt wel. :roflmao:
     

Deel Deze Pagina