De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Oef!! Een warme douche nemen?

    Ik heb een blauwe plek gevoel in m’n bovenarm van die vaccinatie. Irritant:confused:
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  2. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt! Gaat prima hoor! Nu alleen enorm last van m'n buik, zie vorige post :p
     
    iez vindt dit leuk.
  3. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ja kijk het even aan. Kan ook komen doordat mevrouw nu weer behoorlijk actief is :)
     
  4. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Heb ik ook soms hoor, kan wel uren duren. Dan krijg ik harde buiken, niet pijnlijk, maar dan beweegt ze ook veel. Alsof ze op
    die harde buiken reageert.
     
  5. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nou deze zijn wel een beetje pijnlijk. Niet vergelijkbaar met het echte werk hoor. Maar wel in m'n zij ook. Erg vervelend!
     
  6. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    #26 Dikkiedikk, 9 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2019
    @RachelleNM even opletten dat het niet te pijnlijk gaat worden! Anders toch even aan de bel trekken!

    goodmorning ladies!

    ik heb eindelijk weer een goede nacht gehad en ben echt net pas wakker. Het is een wonder :eek: dat is weer even lekker wakker worden!

    Gisteravond alweer meerdere appjes gekregen met de vraag of er al iets is gebeurd. Ksshht mensen jullie zijn zo ongeduldig :roflmao: (ik ook trouwens)

    zometeen opstaan, bakkie thee. Het is weekend dus manlief helpt me zometeen met de hond uit te laten ipv mijn ouders :) (hij kan het ook zelf doen maar ik vind wandelen met de hond gewoon heerlijk dus ik loop liever mee als ik me er goed voor voel)

    in het weekend gooi ik altijd broodjes in de oven. Vind het dan altijd lekker om uitgebreid met mijn man te gaan ontbijten omdat we daar doordeweeks geen tijd voor hebben. :rolleyes:

    ik hoop dat ik me dan nog goed genoeg voel om naar de kapper toe te gaan. Mijn pony moet echt echt echt nu bijgeknipt worden voordat ik zometeen echt te laat ben en de kleine in mijn armen heb :roflmao: daarna ook even een bezoekje aan de prenatal brengen. Ons filiaal gaat helaas sluiten..

    en dan vanavond even langs mijn moeders toe. Ze was afgelopen Donderdag jarig maar door het ziekenhuis-blaas incidentje voelde ik me zo beroerd dat ze zei dat ik beter Zaterdag een stukje taart kan komen eten :)

    leuke dag dus. Stiekem hoop ik toch dat er vandaag wat gaat gebeuren. But we shall see. Fijne dag dames! :roflmao:
     
    LaQueen, Buko en RachelleNM vinden dit leuk.
  7. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier een prima nacht achter de rug! Merk dat ik wel mee druk krijg down under en dat mijn liezen gevoelig zijn. Af en toe ook wat menstruatie krampjes. Hopelijk is hij lekker aan het indalen.

    Vandaag ga ik maar verder met schoonmaken. Gisteren uiteindelijk niets meer van gekomen door die doktersbezoekjes. Verder geen plannen.
     
    LaQueen en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  8. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nou, uiteindelijk is het weer gezakt en ben ik in slaap gevallen! Baby ligt nu wel echt ongelukkig, als ik sta dan komt er best veel druk op de bovenkant van m'n buik en dat voelt niet echt aangenaam. Hopelijk draait ze weer snel!

    Ik wil eigenlijk ook naar de kapper binnenkort. Heb wel een afspraak staan voor dochter as woensdag (kinderknipmiddag: 11,50 euro :thumup:).

    Vriend en ik gaan straks naar een kleine babybeurs hier in de buurt. Hij zou eerst verderop in het land zijn, maar zag het toch niet zo zitten. En het had voor hem niet zoveel toegevoegde waarde. Vind het ook wel fijn eigenlijk :oops:

    Onze onderburen begonnen om 8:15 al met bonken (zijn aan het verbouwen) en daar word ik echt gestoord van. Prima dat je aan het werk gaat maar niet zo vroeg in het weekend, mafkees.

    Verder nog niet echt plannen. Zometeen maar eens een rondje opruimen.
     
  9. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Fijn dat het weer afgezakt is :) maar een onhandige houding van de baby is ook niet prettig nee...

    Hier nog steeds last van de prik op die plek. Slapen op m'n zij was een beetje ongemakkelijk, maar op zich wel lekker geslapen.
    Vandaag maar even een hoop was opvouwen en in de kasten stoppen. Stofzuigen, huis een beetje opruimen, morgen vieren we verjaardag van m'n zoontje :D
    En wil eigenlijk nog even naar het winkelcentrum hier om lekkere geurstokjes te halen voor in huis :rolleyes:
     
    LaQueen, Dikkiedikk, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Ja onze baby’s kunnen soms vervelend liggen. De mijne met hoofdje in me ribben heel fijn..

    ik heb zometeen een crematie goeie vriend van ons is overleden 41 jaar. Vrouw en 3 kindjes pfff
     
  11. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Jeetje, gecondoleerd. Dat is wel heftig.

    Voetjes in je ribben zijn vervelender :p
     
  12. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Loveischocola Jemig wat jong, zo heftig. Gecondoleerd!

    @RachelleNM Wat moet dat flauwvallen naar zijn geweest. Vandaag ondanks je plannen maar een beetje rustig aan dan als het nu icm pijn ook is.

    En woow, deel 3! Ik schrijf alweer een week of 5 mee. Het gaat achteraf best snel zo, maar nu het steeds dichterbij komt, ben ik toch wel echt aan het aftellen naar het verlof en de komst van onze zoon. Begin al een beetje ongeduldig te worden, dus ik zie mijzelf al wel weer chagrijnig zijn vanaf 39 weken zwangerschap. Ik hoop zo erg dat hij niet tot over de 40 weken blijft zitten. Dat kan mijn lichaam niet, maar mijn geduld ook niet!

    Weekendplannen - Vandaag zijn we wat wasjes aan het draaien en aangezien het niet zo fantastisch weer is, gaan we met onze peuter vanmiddag even naar Ballorig. Zo even lekker eitjes bakken boor op brood, de laatste was ophangen en dan die kant op. Morgenochtend komt de schoonmaakster (hoeraaaaa!) en verder nog geen idee, even lekker rustig aan denk ik. Komende week een drukke (werk)week en dat blijft eigenlijk zo de komende 4 weken tot ik met verlof ga.

    Verder vind ik het best spannend. Vriend start een nieuw project met werk dag tot mei 2021 duurt. Vanaf nu moet hij elke dinsdag naar Hoofddorp en elke woensdag naar Den Haag. Wij wonen in Groningen, dus hij blijft daar ergens overnachten. Vanaf dat ik 37 weken ben blijft hij wel weer in de buurt, hij blijft vanaf de geboorte 3 weken thuis en daarna begint het hele project weer. Ik zit dus straks als baby 3/4 weekjes is elke Di op woe nacht alleen thuis met baby en peuter. Mijn moeder komt wel zo veel mogelijk op Di of woe helpen wanneer ze kan, maar toch denk ik dat het best even pittig is en wennen om 2 kleintjes thuis te hebben. Helemaal als ik vanaf april zelf ook weer moet werken zal ik af en toe wel helemaal gesloopt zijn.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  13. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Wij zijn bezig met de babykamer. Muur is geschilderd, alle meubeltjes staan op hun plek. Nu is de aankleding aan de beurt. Wel al wat dingetjes gekocht, maar nog niet alles. Beetje bij beetje vordert het prima :)
     
    Boordevol en girlmom1989 vinden dit leuk.
  14. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Zo ik ben even een avondje uit en we hebben deel 3 :roflmao:.

    Gisteren eerst de hele dag gewerkt en daarna door naar de bruiloft van mijn neef. Is iets later geworden dan ik van te voren had gewild. Zit nu als een zombie op de bank :roflmao:. Vanavond weer door naar een surprise party van een collega die 30 word binnenkort. Mijn planning is weer om het niet te laat te maken :roflmao::roflmao:. Morgen maar even een dagje niks plannen of misschien toch naar de ballenbak met onze dochter :rolleyes:

    En ik hoef nog maar 2 weken te werken voordat ik verlof heb :D:D. Ik ben verder helemaal niet aan het aftellen :roflmao::oops:
     
    Boordevol en girlmom1989 vinden dit leuk.
  15. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.358
    775
    113
    Vrouw
    Hoi meiden

    Loveischocolade Gecondoleerd met dit grote verlies echt verschrikkelijk zeg! Sterkte vandaag

    Hier lekker weekend deze week 4 dagen op kantoor gewerkt omdat de planner een weekje vakantie had en vanavond ga ik van 20.00 tot 22.30 nog even in de zorg werken ;)
    Vanmorgen hebben wij volop klusjes in huis gedaan. Man en mijn broer hebben een tegelvloer in de hal gelegd en zijn bezig met steigerhout om de kapstok netjes af te werken.
    Ook in de bijkeuken zijn ze volop nieuwe plinten aan het bevestigen het wordt zo mooi allemaal.

    Vanmiddag hebben we nog een verjaardag. Morgenochtend gaan wij naar de kerk en daarna rijden wij naar vrienden en blijven we de rest van de dag.

    Hier nog 3 weken in de zorg werken en nog 1 week de planner vervangen en dan heerlijk verlof! Moet zeggen dat het nog steeds goed gaat terwijl ik echt een mega buik heb en echt standaard de vraag nu krijg dat duurt niet lang meer haha nou ben 26 januari uitgerekend ;)

    Gisteren de kinkhoest vaccinatie gehad flink spierpijn gevoel gehad maar dat is nu wel een eind afgezakt.

    Geniet van jullie weekend in elk geval!
     
    Boordevol en girlmom1989 vinden dit leuk.
  16. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hier ook wat afgezakt opende plek van vaccinatie. Zal morgen wel helemaal weg zijn toch :D
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Herkenbaar alles nog steeds hoor, die einde zwangerschap klachten. Pijn bij ribben herken ik ook van de laatste week! Had ik ook. Zo leuk om te lezen hoe het iedereen verder vergaat, ondanks dat ik nu echt nog in die eerste dagen fase zit. Ik lees alles mee maar het lukt me niet op iedereen te reageren.
    Oh en @Loveischocola wat onwijs heftig. Gecondoleerd! :$

    Even kort hoe het met ons gaat:
    • Baby O doet het super. Is nu 2 dagen na de geboorte afgevallen tot 2840 gram (start 2986) dus dat is prima. Hij drinkt nu 30cc goed weg (in 8 voedingen om 3, 6, 9, 13, 15, 18, 21 en 24u). Pittig, maar goed te doen aangezien man en ik goed op elkaar zijn afgestemd daarin. De voeding van afgelopen nacht duurde daardoor maar 20 min incl het hele verschonen en temperatuur circus erbij én de vaatwasser is nog even uitgeruimd zodat we vanochtend hoppa de boel weer gelijk bij de hand hadden. Super makkelijk want 2 kindjes die om 6u tegelijk wakker worden is vrij pittig. Maar dit ging eigenlijk wel soepel vanochtend haha.
    • Vanochtend kijk ik in de spiegel: joepie. Grote borsten joh. Yes yes yes. Ik roep man en die komt gierend naar boven want hij wéét al waarom ik hem roep. Waarom roep ik hem anders voor het douchen. Nog geen last van dus hoop dat de stuwing blijft bij enkel grote borsten zonder last. Heb wel een goede bh.
    • Oh hallo Kotex day! Vloeien doe ik nog wel, maar stukken minder.
    • Bye bye kilo's. Nog 1 kg en dan zit ik weer op mijn startgewicht. Super blij mee. Al zou je dat dus écht niet zeggen als ik in de spiegel kijk. Hoi pudddingbuik, cellulite, spatader (met minder zwellingen!)-benen en blauwe armen van het infuus...
    • ... Ik ben niet blij met jullie maar wij zullen afscheid van elkaar nemen wanneer de tijd daar rijp voor is want...
    • ... jullie hebben mij baby O gebracht.
    • Die is dus zo ongelofelijk lief he. Tjonge jonge. Niet normaal gewoon. Ik denk dat ik écht een dusdanig zware verliefdheid te pakken heb dat ik er gewoon nooit meer uit kom. :o:
    • Grote broer O doet het ook steeds beter. Gaf zn broertje vanochtend kusjes en zn allermooiste autootje om mee te spelen. No words needed. :oops:
    • Mijn vader is langs geweest. Super lief met allemaal luiers (maandboxen) voor beide kindjes, want zo hoefden we voorlopig niet de deur uit. Enorm fijn. En ook maar 0 voor baby O. Hij is erg smal en kan zwemmen in maat 1. Daarnaast voor mij de wijnadvent kalender (YES!) en toen hij weg ging drukte mijn vader me nog een briefje van 50€ in de hand met de nadrukkelijke boodschap dat man en ik hier samen zodra ik het kon maar eens lekker van moesten gaan lunchen. Met zn tweetjes en dat we trots mogen zijn op onze kroost. Ahh, weer zo lief allemaal.
    • Minder leuk zijn dan toch de aambeien zeg. Pff. Minder dan de vorige keer maar getsie wat irritant. En mensen: luister! Ik hoefde niet eens te poepen tijdens de bevalling! :o:
    • En de zwelling aan de voorkant dan. Dat gaat nooit meer goed komen...
    • ... zo lijkt het nu.
    Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
     
    AapEnOlifant, Yviev, Yaisa en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Nina Sanders heerlijk weer jouw update. De liefde spat er vanaf! En super prettig en liefdevol ook dat je vader zo lief voor jullie is.
     
    Nina Sanders en iez vinden dit leuk.
  19. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wauw! Wat een liefdevol bericht om te lezen. Klinkt allemaal zo geweldig! :D happy face hier achter m’n scherm :p
     
    Nina Sanders en iez vinden dit leuk.
  20. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina