De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

mamamilou Niet meer actief

Ik heb om 10.15 een controle bij de verloskundige.

KleineLai vindt dit leuk.
  2. Pennetje

Pennetje Bekend lid

6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik heb wel redelijk wat last van mijn lijf inmiddels, vooral met het vasthouden van al dat vocht. Maar vooralsnog blijft de kleine gewoon lekker zitten - mama pesten door steeds tegen d'r zij/onderste rib te schoppen, haha!

Ben inmiddels wel echt benieuwd wanneer hij zich aan gaat dienen!

3. MolliMuis

MolliMuis Niet meer actief

Dat tegen de ribben schoppen deed mijn zoontje ook, dat was zo pijnlijk. Zeker tegen het einde. Hopen dat het niet te lang meer duurt voordat hij eruit komt dan! Hij mag ieder moment komen in ieder geval dus wie weet :thumup:

4. mamamilou

mamamilou Niet meer actief

Ik ben weer goedgekeurd. Bloeddruk prima, buik mooi soepel, hartje klopte stevig.

Tess27, Maritiem en KleineLai vinden dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.375
    28.662
    113
    Mooi! Houden we van :D

6. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ja er staat nog steeds volgen maar niks:(

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.375
    28.662
    113
    Ik bedenk me net dat de kleine in mijn buik wellicht al een koppie vol haar heeft! Mijn zoontje werd met veel haartjes geboren, iets waar ik toen helemaal niet over had nagedacht haha.

Hoe waren de haartjes van jullie babies?

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.375
    28.662
    113
    Dat hele volgen gebeuren werkt niet. Je krijgt 1x een melding en daarna stopt het.

Zonnetje19 vindt dit leuk.
  9. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ja klopt, doe dat bij andere groep ook maar daar werkt het wel.

10. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Jeej, 30 weken.
    Ik vertel mezelf dat ik "nog maar" 8 a 10 weken hoef! haha. Altijd hoop houden.

Lichamelijk is het zwaarder ja en ik neem meer pauzes maar eigenlijk voel ik me prima. Vind het heerlijk om rond te hobbelen en waggelen en de kleine te voelen. Hopelijk voel ik me over 8 weken nog zo.

11. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Haha ja hoop het ook. Gaat hard hoor, 8 weken is zo voorbij

12. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    @Zonnetje19 hier helpt het dan vaak .9m even te ontvlogen en opnieuw op volgen te drukken, dan krijg ik de meldingen wel weer...

@Amaranthas heerlijk dat aftellen vanaf tien weken! Vond dat vorige week ook heel fijn. Nu nog 9 voor mij... wel ook even een momentje dat je denkt ik moet nu echt dingen gaan regelen ( echt nog niks gedaan hier voor de baby) ...

13. MolliMuis

MolliMuis Niet meer actief

Hier ook al aan het aftellen, komt nu echt dichtbij! Al verwacht ik dat ik wel over de 40 weken ga net zoals bij mijn zoontje, vind het toch wel een gek idee dat ze over 4 weken al mag komen... gaat hard!

@KleineLai mijn zoontje had ook volle bos haar, was ook al op de echo te zien :) ben benieuwd hoe het deze keer is.

KleineLai vindt dit leuk.
  14. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hier vandaag ziekgemeld van het werk. Werk al op 50% (thuiszorg) maar gister had ik zo veel pijn, alsof iemand je keihard van onder geschopt heeft zo beurs voelden het, onwijs drukke stuiterbal die bezig is en vermoed indalings weeën of oefen weeën geen idee het is in elk geval heel vervelend dus besloten me af te melden en rustig aan te gaan doen. Donderdag nog een avond dienst daarna een week vakantie en dan nog 2 ochtend diensten. Dan gaat mijn verlof al in :) oja en 21-2 krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis dus we moeten tussendoor ook nog verhuizen:roflmao:

15. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Ik vind het nog knap dat je het tot nu hebt volgehouden in de thuiszorg tulp123, pittig werk!

tulp123 vindt dit leuk.
  16. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Ik ben als verpleegkundige in het ziekenhuis in november als gestopt met werken. Mijn lijf trok het helemaal niet. Net als @tulp123 continue harde buiken en bekkenklachten die zich uiten als het gevoel dat ik van ondere getrapt was. Dus respect met voor mensen met lichamelijk zwaar werk die het zo lang volhouden.

Gisteren 26 geworden! En op die dag ook 37 weken. Kom maar op kleintje. Had gehoopt met de drukte van gisteren dan ik hem er uit zou wiebelen. Maar helaas. Nu maar hopen dat die niet te lang op zich laat wachten. Zo nieuwsgierig !!!

Louise11110 vindt dit leuk.
  17. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    dankjewel, ik vindt het wel lastig om toe te geven dat het te zwaar werd. Hoop dat ik de laatste 3 dienstjes nog wel kan werken. Wil het zo graag goed af sluiten en als ik dat nu zou doen zou dat toch niet juist zijn voor mijn gevoel, zo dubbel allemaal:confused:

18. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    O ja kan me goed voorstellen als je fysiek zwaar werk hebt dat het heel pittig is. Ik waggel al door de dagen heen haha. En ik heb het geluk dat mijn man en ik een eigen bedrijf hebben. Dus ik kan alles zelf indelen. Nu is het meer zo, ik spring bij waar nodig en hij bij mij. Ik doe vooral de zorg voor mijn zorgintensieve dochter. Werken voor een baas zou echt onmogelijk zijn nu. Vorig jaar hebben wij een ernstig auto ongeluk gehad. En ben met alles wat ik heb zo dankbaar dat we nog leven. Nu ervaar ik daar nog een flinke nasleep van. Pees in mijn linker enkel is ingescheurd. Moet eigenlijk met een walker lopen. Nou dat ding is letterlijk een blok aan mijn been, mag zo min mogelijk belasten ook onmogelijk. Na de zwangerschap moet die enkel geopereerd worden. En als dat allemaal achter de rug is. Is mijn rechter knie aan de beurt, reconstructie en waarschijnlijk gehele nieuwe knie en knieschijf. Nu is mijn knieschijf door het ongeluk voor 2/3 weg. Maar het had echt zoveel erger kunnen aflopen. Het was bijzonder om dit proces en trauma samen te doorlopen. En als kersje deze bijzondere zwangerschap die ook ruim 3 op zich heeft laten wachten. Dingen gebeuren met reden, hoe heftig soms ook. Zo lang verhaal geworden zie ik. Soms helpt het om even van me af te schrijven. ;)

19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113

ooh nee ik ben al bijna klaar. Eind van de maand maakt man nog even een tafeltje boven e wasmachine in de badkamer zodat ik daar een aankleedkussen op kan leggen en we niet de gang over hoeven met de kleine. Nog een lampje ophangen op haar kamertje maar ik kan nog niets naar mijn zin vinden. Wat gordijnen extra op onze kamer en wat klein spul halen zoals 2 kruikjes, hydrofieldoeken en beddengoed voor de co-sleeper en dan zijn we er helemaal klaar voor.

Maritiem vindt dit leuk.
  20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    @Zonnetje19 Ik heb een instelling in je profiel aangepast. Als het goed is krijg je nu wel weer meldingen.
    Er stond dat je dit topic wel volgt maar dat je geen meldingen wil ontvangen.

Deel Deze Pagina