De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Fijn dat je gister zo'n goeie dag had! En ik hoop dat het nu niet bij rommelen blijft maar echt doorzet :thumup:
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  2. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    oeh goede voortekenen, je lijf ruimt zichzelf al even op, ik hoop echt voor je dat het deze keer eens doorzet hoor!

    ik vandaag even extra ritje naar de vk gemaakt, ik voelde me echt belabberd, licht in het hoofd, zware armen, tintelende vingers, vocht in enkels. Dus was bang dat mijn bloeddruk niet oké was (vorige zwangerschappen te hoge bd gehad) maar gelukkig was er niks aan de hand (onderdruk 82)Voelde me wel beetje dom hoor, spoednummer bellen en dan niks aan de hand, maar goed liever 1 keer te vaak dan te weinig. Anders had ik morgen controle, nu gewoon over 2 weken weer...
     
  3. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Hoi dames, mag ik aansluiten? :)

    Officieel nog net geen 100 dagen te gaan, maar ik weet al dat ik sowieso de 40 weken niet ga halen want krijg een geplande keizersnede. Ik ben zwanger van mijn tweede zoon en mijn man zijn eerste. Na ruim 3,5 jaar is het eindelijk gelukt door middel van een IVF cryo! Ontzettend blij maar nog steeds best onwerkelijk. :rolleyes:
     
    Zonnetje19, Marielle1985, Maaike87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    @KleineLai Dat klinkt goed! Voelt niet fijn natuurlijk, maar dit zou zomaar het begin van het begin kunnen zijn.

    Vanmorgen de groei echo gehad, met dubbele gevoelens naartoe gegaan. Alles hartstikke goed, op of nèt onder de p50 lijn.... In dat kleine buikje van mij zit een heel gemiddeld groeiend meisje die het prima doet.

    We hebben nu ook aangegeven dat we hierna geen groei echo's meer willen. Mijn man staat daar ook achter en het voelt goed dat we dat nu uitgesproken hebben.

    Ik moet echt meer gaan uitspreken wat ik zelf belangrijk vind merk ik. Gisteravond hadden we de rondleiding op de verloskamers. De verpleegkundige die de rondleiding gaf deed uitspraken als "Wij zullen wel zorgen voor goede weeën, als het niet zo vlot gaat dan krijg je gewoon een infuusje". Ze zei dat met zo'n vanzelfsprekendheid, alsof zij dat allemaal wel even bepalen en je als moeder daar eigenlijk volledig buiten staat. "We willen natuurlijk niet dat hier vrouwen liggen te bevallen die úren doen over 4cm".

    Nou... ik doe dus wel uren over 4cm, en dat vind ik prima! Zolang alles met mij en de kleine goed gaat komt er geen synthetisch oxytocine in mijn lijf. Alleen maar omdat zij dat zo gewend zijn, of niet willen dat je te lang op die verloskamer ligt ofzo. Bah.

    Ik ging er echt met een heel opstandig gevoel weg en heb er ook slecht door geslapen. Dit ga ik dus vrijdag ook uitgebreid met de gynaecoloog bespreken. Ze kunnen wel willen dat ik bij de eerste weeën direct naar het ziekenhuis komt, maar als dat betekent dat ik in no-time aan een infuus gehangen wordt dan blijf ik rustig de eerste uren thuis, ze bekijken t maar. Die baby valt er niet zomaar uit en een littekenruptuur (vorige bevalling keizersnede, daarom moet ik medisch bevallen) krijg je echt niet van de eerste ontsluitingsweeën (die zijn bij mij nog best zwak).

    Nu hopen dat ik voet bij stuk hou, want ik vind het best moeilijk in de ziekenhuisomgeving waar al dat ingrijpen in het natuurlijk proces heel normaal gevonden wordt, om dan dicht bij mijn eigen gevoel en overtuigingen te blijven.
     
  5. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    sjonge dat is lekker dan! Hier heb ik het altijd ervaren als dat ik wel keus had, tot op zekere hoogte uiteraard ivm medische zaken... en je hebt zeker recht van inspraak hoor! Maak ook duidelijke afspraken met je man zodat hij ook voor je op kan komen als dat je zelf niet meer lukt. Hopelijk kan de gyn je ook wat gerust stellen.

    o en fijn dat de groeiecho prima was!
     
  6. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Ik heb het er ook met mijn man over gehad en hij heeft het hetzelfde ervaren als ik en denkt er net zo over. Hij is niet op zijn mondje gevallen, dus ik heb aan hem denk ik wel goede steun hierin. Al is dit voor hem allemaal nieuw en laat hij zich ook wel een beetje overdonderen. We gaan er samen voor! :thumup:
     
    Maritiem vindt dit leuk.
  7. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere

    Welkom!!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  8. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    @ManonBB wat fijn dat ze gewoon goed groeit! En snap dat je bij het ziekenhuis dan opstandig weggaat als ze dat soort dingen zeggen, ik zou precies hetzelfde hebben. Gelukkig hadden ze die instelling bij ons ziekenhuis niet (in ieder geval niet gemerkt of zo ervaren). Kwam daar vorige bevalling ook aan nadat ik thuis al een uur geperst had en het niet meer wilde vlotten. Toen juist daarheen gegaan omdat de verloskundige de optie weeënversterkers wilde hebben (vond ik echt heel jammer omdat ik eigenlijk zonder medicatie wilde). Maar in het ziekenhuis vonden ze het niet nodig en mocht ik het gelukkig op eigen kracht afmaken :)
    Nu weer het plan om thuis te bevallen, dus hoop helemaal niet naar het ziekenhuis te hoeven.
     
    ManonBB vindt dit leuk.
  9. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Heb je een bevalplan gekregen van het ziekenhuis? Hier kan je al je wensen in aangeven en moet het personeel zich (indien veilig) aan houden!
     
  10. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Ja, die gaan we vrijdag met de gynaecoloog bespreken. Ik hoop dat zij meedenkend is.

    Dit was natuurlijk maar één verpleegkundige, en zij beslist uiteindelijk niet over zulke zaken. Ik heb t al een beetje laten bezinken inmiddels. Vrijdag maar rustig doorspreken :thumup:.
     
    Marielle1985 vindt dit leuk.
  11. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Hier in huis 1 grote ellende...
    Harde buiken, diarree, misselijk, kan amper wat eten. Hoopte stiekem dat het voortekenen waren, maar mijn man is nu ook ziek, dus toch een buikgriepje :(
    Nouja, beter dat we het nu krijgen dan net na de bevalling:rolleyes:
     
  12. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    Oh nee @Paris91 dan voel je je beroerd zeg. Met zo’n dikke buik al helemaal.

    ik heb vandaag een heerlijk dagje. Dochter is bij oma. Dus ik heb geslapen vanmiddag, series gekeken en net 2 keukenkastjes helemaal uitgeruimd en gesopt. Alvast alle flesjes en spenen ook gesteriliseerd. Heerlijk zonder zo’n babbelende peuter in de weg.
     
    Paris91 en Snoepjes vinden dit leuk.
  13. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Bleh dat is een waardeloze combi, zwanger en buikgriep! Beterschap!
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  14. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Hier is de baby heerlijk aan het bewegen. Mijn blaas, darmen, alles lijkt platgestampt te worden :roflmao:
    Ik weet niet wat ie aan het doen is, maar hij is er maar druk mee!:roflmao:
     
    Zonnetje19 vindt dit leuk.
  15. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @ManonBB vervelend dat je net iemand trof die er zo makkelijk over denkt, en gek ook wel dat ze zoiets zegt. Maar jij bent uiteindelijk de baas, fijn dat je het vrijdag gaat bespreken met de gynaecoloog!

    @Paris91 wat vervelend, beterschap!

    Hier ook wel een gezellige dag gehad, ik heb met mijn dochter een poging slijm maken gedaan maar dat is mislukt haha, dus we zaten allebei nogal onder.
    Nu lekker op de bank en ik heb honger.. :rolleyes:
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  16. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik ga straks als het een normale tijd is toch maar de verloskundige bellen. Dat mijn buik zo hard blijft en vooral zó pijnlijk is bovenin zit mij toch niet lekker. Verder slaap ik ook al een aantal nachten amper van de pijn. Zelfs met mijn slaapmedicatie lukt het niet. Daar mocht ik toch nog maar een week mee doorgaan, vanaf dan moest ik in het ziekenhuis komen slapen met een spuitje, omdat dat minder risico voor het kind geeft tov de tabletten.
    Vind het zo lastig om te bellen. Maandag heb ik het kindje nog gezien op de echo, ik voel het 2 keer per dag wel bewegen, en wil ze ook niet voor niets storen. :(
     
  17. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @Paris91 wat vervelend zeg. Ik snap dat je het lastig vind om te bellen, maar ze zijn er ook niet voor niets toch? Als ze je alleen al gerust kunnen stellen is dat fijn. Is 2x per dag niet weinig? Ik heb begrepen dat als je 2 uur op je linkerzij gaat liggen en de bewegingen moet tellen, dat je je kindje dan 10x moet voelen bewegen. Niet om je extra ongerust te maken hoor.. Maar ik zou straks inderdaad gewoon even bellen als ik jou was!!
     
  18. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    @Paris91 heb je al gebeld? Zo niet wel even doen hoor! Pijn in je boven buik is wel reden om te bellen. En als het niks is ben je tenminste gerustgesteld, dat is ook belangrijk!
     
  19. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Oh, ja ik voel wel meer dan 2 bewegingen. Het is meer dat het niet de hele dag is, maar 2 momenten: pas wanneer ik naar bed ga, en wanneer ik net wakker ben bijvoorbeeld.
    Nog niet, telefonisch spreekuur is om 1 uur. Vind het lastig, want ik ben 3 weken terug nog naar het ziekenhuis gestuurd omdat ik toen ook buikpijn bovenin had, hoofdpijn en hoge bloeddruk. Maar toen was er ook niks aan de hand.
     
  20. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    @Paris91 met jouw klachten had ik gewoon het spoednummer gebeld. Klinkt als best wel heftige klachten daar zou ik niet te lang mee afwachten.
     
    Paris91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina