Ik ben 23-12 uitgerekend, mijn andere kinderen kwamen met 39 weken, dus hoop toch wel voor kerst bevallen te zijn
Ik ben op eerste kerstdag uitgerekend, kan dus echt alle kanten op. Heb niet echt iets voor kerst gekocht, wel een romper gehad met zo'n overhemd look en strikje in maat 50(van Marlies Dekkers, nooit geweten dat die ook in babykleding deed ). Mocht hij dan geboren zijn krijgt hij die wel aan. Mocht hij zo op tijd zijn dat ik nog iets kan bestellen voor kerst doe ik dat denk ik. Qua geboortedatum hoop ik heel erg dat hij tussen 10 en 20 december geboren wordt, of na 2 januari(dat hoop ik dan weer niet voor mezelf). Rond alle feestdagen lijkt me voor hem echt niet leuk en ook heel erg onhandig. Maar goed, weinig invloed op dus we zien het wel!
Ohh feestdagen zou ik ook niet erg vinden hoor. Iedereen vrij, toch? Verplaatsen we de kerstdagen gewoon, haha. Maar het is meer eigen belang. Lekker wijntje bij het kerstdiner
Ja, ik zou het jammer vinden als mijn kind nooit op zijn eigen dag zijn verjaardag kan vieren. Iedereen heeft dan toch familieverplichtingen enzo. Je eigen familie is misschien nog niet eens zo'n probleem(alhoewel het nu al een puzzel is met 1 dag familie en 1 dag schoonfamilie), maar zeker als hij ouder wordt wil je toch ook je verjaardag met vrienden vieren. Niemand kan dan, dus je moet het altijd op een andere dag vieren. Lijkt mij gewoon niet zo leuk. Niet dat ik er dan iets aan kan veranderen, maar ik zou het liever een week/1,5 week eerder hebben voor hem. Ik moet zeggen dat ik een drankje eigenlijk nauwelijks mis, pas 1 keer in de hele zwangerschap zin gehad in een rood wijntje. Verder helemaal niet. Sushi, gerookte zalm en rood vlees kijk ik wel ontzettend naar uit!
@Mell0408 ja ben ook blij dat ze opgeknapt is. Meer voor haar dan voor mij, maar scheelt wel een boel stressen. Wat een nachtje goed doorslapen en uitslapen al niet kan doen, ook voor mij. Heb energie voor 10 (nouja voor zover dat kan met mijn termijn )
Voelt gek hè, rond de feestdagen. Ik zit daarin hetzelfde als jij @Irene2 Aanstaande maandag hebben we een gesprek met de gyn over de keizersnede. Ik ben eerste kerstdag 38+3 en bij mijn dochter braken mijn vliezen met 38+6 dus ik ben erg benieuwd wanneer de keizersnede gepland zal worden. Voorkeur van gyn zal vrijdag 27 december zijn met 38+5, maar het lijkt me eigenlijk fijner om juist net voor kerst jarig te zijn. 27 december is iedereen helemaal gaar van twee dagen binnen zitten, zichzelf vol vreten en verplichte familie dingen. Maar geen idee of ze al willen plannen met 38+1 of 38+2. Ze werd met de laatste groeiecho vorige week wel gemeten op p89. Maar goed grootte zegt niets over in hoeverre ze klaar zijn om geboren te worden.
♡ UITGEREKENDE DATUM <100 DAYS ♡ November 27: Yviev - 30 jaar - 1e kindje - girl ♡ 28: Dikkiedikk - 27 jaar - 1e kindje - boy ♡ December 12: Kikkertjekwak - 28 jaar - 1e kindje - girl ♡ 19: AnnevandePol - 31 jaar - 3e kindje - boy ♡ 19: Jvsd92 - 27 jaar - 1e kindje - boy ♡ 19: Mell0408 - 27 jaar - 2e kindje - girl ♡ 23: Kwebbelsnoes - 37 jaar - 3e kindje - verrassing! ♡ 25: Irene2- 31 jaar - 1e kindje - boy ♡ 31: Luna87 - 32 jaar - 1e kindje - girl ♡ 31: Miekje86 - 33 jaar - 2de kindje - boy♡ Januari 2: RachelleNM - 24 jaar - 2e kindje - girl ♡ 5: Buko - 31 jaar - 2e kindje - girl ♡ 7: LaQueen - 28 jaar - 2e kindje - boy ♡ 14: AapEnOlifant -27 jaar - 1e kindje - boy ♡ 14: RM1996 -23 jaar - 1e kindje - boy ♡ 17: Dame09 - 32 jaar - 1e kindje - boy ♡ 19: Loveischocola- 35 jaar - 1e kindje -boy ♡ 23: JosjeM - 27 jaar - 1e kindje - girl ♡ 26: Mimi1988 - 31 jaar - 3e kindje - boy ♡ Februari [getal]: Naam - XX jaar - XX kindje - boy / girl ♡♡ 1. Wil je op de lijst erbij? Kopieer dan een reeds bestaande regel die je aanpast conform je eigen informatie en zet het juiste hartje uit de titelregel achter je naam. Zo weet je zeker dat je de juiste opmaak pakt. 2. Verder kletsen na de bevalling met andere net bevallen moeders? Hier is een apart topic voor: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/de-eerste-100-dagen-van-je-baby .Zo houden we dit 'afteltopic' voor iedereen overzichtelijk.
Ik ga er stiekem ook vanuit dat de baby er veel eerder is dan 2 januari. Vriend zegt in week 38. En hij heeft best vaak gelijk, ik zou het totaal niet erg vinden Het liefst tussen 16 en 23 december als het even kan
Ja, ik vind dat dus ook heel erg gek. Ik vond mijn verjaardag, zeker als kind, echt iets magisch ofzo. En dat gun ik mijn kind natuurlijk ook. Een dag die helemaal om hem draait en dat iedereen voor hem langs komt. Met kerst kan dat gewoon bijna niet want iedereen heeft toch zo zijn verplichtingen. Zeker voor mensen van buiten de familie is dat gewoon zo. Dus ik hoop echt dat hij gewoon zijn eigen dag heeft straks, en het liefst dus ook niet vlak voor of na kerst. Maar goed, ik kan het niet sturen dus we zien het wel. Ik hoop op een hele natuurlijke thuisbevalling dus dat betekend dat het toch echt vanzelf op gang moet komen. Dus het is zoals het is straks. Heb wel begrepen dat eerste kindjes gemiddeld gezien met 41 weken en 3 dagen geboren worden, dat zou 4 januari zijn. Dat vind ik helemaal prima! Al denk ik wel dat ik er dan echt helemaal klaar mee ben. Leuk dat de lijst weer tevoorschijn is gekomen! Zitten hier toevallig ook dames die het leuk vinden een app groepje te starten? Lijkt mij leuk om met wat mama's contact te hebben/houden die kindjes in dezelfde leeftijd hebben straks en wellicht ook in het midden van het land wonen? Stuur me anders even een DM als je interesse zou hebben.
Mijn eerste kwam met 39.2, dus ik haal het gemiddelde iets naar beneden Een appgroepje lijkt me leuk, maar ik woon niet in het midden vh land, maar in Zeeland
Mijn eerste kwam met 38+6, dus hier klopte die ook niet Ik woon ook in het midden van het land, ik pm je even
Vanmorgen weet controle en centering pregnacy gehad. Alles was goed, wel last van indalen van de baby(last van liezen en pijnlijke onderbuik soms steken,meer hardere buiken ect) maar dat probeert hij waarschijnlijk met zijn kont.. want zoals ze dacht te voelen lag hij nog met hoofdje omhoog. Dus ik hoop dat ze het verkeerd voelt. Maar zou kunnen deze baby is sowieso eigenwijs... ritme nee doen we niet aan als mama er aan went ga ik lekker wat anders doen haha.. 5 dec sowieso na de gyn toe. Dan zullen ze wel liggingsecho doen en kijken hoeveel ruimte meneer nog heeft ivm schotje in de baarmoeder. Rhesus prik gehad, en de vervolg ligt mooi in de groente la haha! Ik hoop echt dat hij uit zichzelf nog draait. Cordring is in ieder geval in huis, en ben al wat spullen voor de vluchttas aan verzamelen.
Ik ben 6 daagjes te vroeg maar ik voeg mijzelf gewoon al lekker toe Ik ben KleineLai, 29 jaar, moeder van een peuter zoon en we verwachten begin maart onze 2e zoon! De zwangerschap gaat eigenlijk wel heel goed. Hier en daar een kwaaltje, zo heb ik nu last van maagzuur en savonds ben ik vaak wat stijf, maar verder gaat het prima. We zijn op dit moment bezig met een naam zoeken. Ik vind het toch wel erg lastig hoor. Hoe zijn jullie aan jullie namen gekomen?
@KleineLai Welkom! Fijn dat het zo goed gaat. Hier had ik een hele lijst met namen door de tijd heen verzameld. Deze door mijn man laten ‘keuren’ uiteindelijk bleef er 1 over en die wordt het haha.
Ik ben echt zo benieuwd hoe het met @Dikkiedikk gaat. Hopelijk allemaal voorspoedig. Hier is net een vriendin langs geweest. Lekker weer bijgekletst. Nu eerst is even lunchen. Daarna wat was doen en dan spring ik weer op de bank. Kreeg net een melding dat het derde seizoen van The Crown online staat. Toooop!
♡ UITGEREKENDE DATUM <100 DAYS ♡ November 27: Yviev - 30 jaar - 1e kindje - girl ♡ 28: Dikkiedikk - 27 jaar - 1e kindje - boy ♡ December 12: Kikkertjekwak - 28 jaar - 1e kindje - girl ♡ 19: AnnevandePol - 31 jaar - 3e kindje - boy ♡ 19: Jvsd92 - 27 jaar - 1e kindje - boy ♡ 19: Mell0408 - 27 jaar - 2e kindje - girl ♡ 23: Kwebbelsnoes - 37 jaar - 3e kindje - verrassing! ♡ 25: Irene2- 31 jaar - 1e kindje - boy ♡ 31: Luna87 - 32 jaar - 1e kindje - girl ♡ 31: Miekje86 - 33 jaar - 2de kindje - boy♡ Januari 2: RachelleNM - 24 jaar - 2e kindje - girl ♡ 5: Buko - 31 jaar - 2e kindje - girl ♡ 7: LaQueen - 28 jaar - 2e kindje - boy ♡ 14: AapEnOlifant -27 jaar-1e kindje -boy♡ 14: RM1996 -23 jaar - 1e kindje - boy ♡ 14: GroeneBomen-34 jaar-2e kindje-boy♡ 17: Dame09 - 32 jaar - 1e kindje - boy ♡ 19: Loveischocola- 35 jaar - 1e kindje -boy ♡ 23: JosjeM - 27 jaar - 1e kindje - girl ♡ 26: Mimi1988 - 31 jaar - 3e kindje - boy ♡ Februari [getal]: Naam - XX jaar - XX kindje - boy / girl ♡♡ 1. Wil je op de lijst erbij? Kopieer dan een reeds bestaande regel die je aanpast conform je eigen informatie en zet het juiste hartje uit de titelregel achter je naam. Zo weet je zeker dat je de juiste opmaak pakt. 2. Verder kletsen na de bevalling met andere net bevallen moeders? Hier is een apart topic voor: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/de-eerste-100-dagen-van-je-baby .Zo houden we dit 'afteltopic' voor iedereen overzichtelijk.