De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Och ja sneu voor kleine kids die het nog niet snappen. Hier doet mijn man altijd de boodschappen ook als ik niet zwanger ben. Ik heb er ook zo’n hekel aan. En hij vind het serieus leuk.

    vandaag mega pijn in rug halverwege echt zo kut. Kan niks alsof er steeds een mes ingestoken word. Ons fornuis doet het ineens niet meer lekker dan. Wij koken op een elektrisch glasplaat. Huis is van de woningbouw. Ben bang dat er geen monteur wil/mag komen. Er is ook iets mis met de verlichting in bad en slaapkamer en dat hebben ze ook uitgesteld. Maar als je niet kan koken is wel echt niet te doen. Dus morgen maar bellen en hopen dat ze kunnen komen.
     
  2. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Nieuws vanuit hier.

    Vandaag de 36 weken echo, bloeddruk en later telefonisch consult met de vk.
    Tenzij de kleine zelf komt binnen 2 weken anders word ik 5 April (38 weken) ingeleid.
    Ze verwachten anders als ze d'r laten zitten dat ze misschien wel eens een 8-10 ponder zou kunnen worden aangezien madam zich nergens wat van aantrekt en lekker op haar eigen curve doorgroeit.
    Hoofdje en beentje nog gemiddeld maar buikje zit op de p90 lijn (ofzoiets)
    Inleiden was toch het advies dus doen we dat maar.

    Wel merk ik dat er het een en ander veranderd van binnen. Werd vanmorgen enorm misselijk wakker en mijn harde buiken veranderen ook nu. Waar ze in het begin vooral hard onderin werden heb ik nu regelmatig het gevoel tijdens een harde buik dat mijn maag en longen ook samengeknepen worden. Heb ook wat meer het menstruatiepijn gevoel dus al met al hoop ik dat het voortekenen zijn dat ze lekker zelf komt ipv dat het op inleiden uitdraait.
     
  3. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    spannend dan om af te wachten en naar een datum toe te leven. Ik hoop met je mee dat inleiden niet nodig is en de kleine zichzelf gaat melden!

    hier vandaag ook controle gehad, bloeddruk op het randje, en al dagen hoofdpijn en meer vocht vasthouden. De kans dat wij de uitgerekende datum gaan halen wordt dus ook wel klein... donderdag weer heen om het goed in de gaten te houden.
     
  4. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Spannend voor jullie beide.
    Dan is inleiden dus wel echt noodzakelijk Idd. Want dat doen ze nu niet meer zomaar.
     
  5. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Spannend zeg! Wel fijn om een uiterlijke datum te hebben om naar toe te leven. Maar hoop voor jullie beide dat inleiden niet nodig zal zijn en het gewoon spontaan komende weken start.

    Ik heb donderdag weer afspraak en dan zouden ze ook proberen te strippen, dus hoop dat dat iets op gaat leveren. Afgezien van wat menstruatiepijn af en toe is het hier heel rustig verder en zijn er geen voortekenen dat ze snel komt.
     
  6. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    En weer een belletje dat ik nu toch moet komen morgen voor een extra suikertest. "Ja die van vorige week hadden we eigenlijk gewoon door moeten laten gaan maar het was zo'n chaos. We willen het toch graag weten dus kunt u morgen komen?"
    Ehh... ok dan maar, draven we daar ook maar weer voor op xD
     
  7. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Wat een gedoe nu he. Ik heb zelf een apparaatje gekregen om dsgcurvers te prikken. Was tijd terug helemaal prima. En nu prik ik mezelf soms nog eens om te kijken of het nog steeds ik is.
     
  8. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @Cinsam wat balen van je fornuis, hopelijk kan iemand hem komen maken.

    @Amaranthas spannend! Hopelijk komt ze uit zichzelf. En ja hoor, toch die suikertest.. o_O heb je die inmiddels gehad?

    @MolliMuis hopelijk levert het strippen inderdaad wat op!! Vind ook eigenlijk dat jij als eerste aan de beurt bent :D

    Gisteren werd ik gebeld door de verloskundige of ik gistermiddag al kon in plaats van vandaag. Bloeddruk is mooi stabiel gebleven en eiwitten in mijn urine waren verwaarloosbaar, dus dat is fijn! Mijn afspraak van donderdag is naar vrijdag verplaatst, omdat er op donderdag al iemand gestript wordt. Ben zo benieuwd of het al gaat lukken!

    Vandaag komen gelukkig mijn grote onderbroeken binnen haha, heb nu geloof ik wel alles in huis. En nu heerlijk in de tuin, het is gewoon warm! Zo lekker :D
     
    MolliMuis en Maritiem vinden dit leuk.
  9. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Ben met mijn dochtertje even naar de brievenbus gewandeld, die is 500 meter verderop. Nou, dat moet ik dus echt niet meer doen, wat doet dat pijn :cry:
     
  10. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Suikertest gehad vandaag maar pfffff.

    Nuchter was 5.8. Toen weer prikken na een uur (ze prikken nu 3x blijkbaar) en die was 11. nogwat en de 3e keer 9.3 ofzo. Dus wel zwangerschapssuiker nu.
    Werd er een beetje moe van want nu moest ik dus voor een 4e keer bloedprikken + urine inleveren + een gesprek met een dietoloog en een VK. Kreeg nog uitleg voor een glucose meter want moet mijn glucose in de gaten houden voor woensdag en donderdag en vrijdagochtend. Vrijdagmiddag belt de dietoloog alweer.
    Die vond het maar een beetje "het einde van de markt" gedoe omdat ik volgende week word ingeleid maargoed.
    Grappige was dat de glucose meter die ik kreeg exact dezelfde is als die ik zelf had besteld een paar weken terug bij bol.
    Heb wel aangegeven dat ik het maar gezeur vond voor die laatste anderhalve week en de verpleegsters begrepen dat maarja, die dames doen ook maar wat ze opgedragen wordt.

    Ik ga stuk als ik nu zelf met een dag of 2 ga bevallen. Al dat gedoe en werk voor niks :rolleyes:
     
  11. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    sjonge wat een gedoe nog zo op het eind dan... maar ja het moet maar even.

    hier ook in ziekenhuis geweest vandaag. Enorme hoofdpijn heb er vannacht van wakker gelegen, dus vanmorgen even vk gebeld. Oor overleg. Moest langskomen bloeddruk 130/96 dat werd dus een ritje ziekenhuis. Daar was de bloeddruk gelukkig alweer stuk lagen 130/85. Bloed en urine waren ook goed. Dus weer naar huis met nog steeds enorme hoofdpijn. Denk haast dat het mijn holtes zijn die verstopt zitten.. maar in ziekenhuis lieten ze al wel beetje doorschemeren dat ze me ergens binnenkort wel weer verwachten... dus we gaan het zien. Donderdag weer naar de vk om het goed in de gaten te houden...
     
  12. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg Idd wat een gedoe voor die paar dagen nog.
     
  13. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Even niet geweest hier!!

    Hoe voelen jullie je verder dames?
    Hier schiet het op. Niks zit of ligt meer lekker. Pff!! Haha

    Ik heb vorige week controle gehad en hoef 3 april pas weer, vind het vreselijk niet die wekelijkse controle nu de laatste weken :(
    Maar ja we gaan t zien. Hoop dat hij goed ingedaald is zodra t toch begint voor die 3 april want ja dat weet ik nu niet.
     
  14. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    Vandaag 38 weken, joehoee kom je er uit! Ik begin op te raken. Vrijdag weer controle hoop dat ze mogelijk een strip poging willen doen. Begin lichamelijk en nu ook psygisch op te raken, nog 2 banjers thuis rond lopen dus middag slaapje zit er niet in, wel even plat op de bank en af en toe de kinderen naar de speeltuin schoppen maar toch, je stelt je verlof anders voor dan hoe het op dit moment is, keek uit naaf af en toe met vrienden lekker lunchen, rustig in huis lekker rommelen en dan is het toch schakelen.
    Wil mijn lichaam weer terug en goed in mijn vel zitten, mee voetballen in de speeltuin en lekker rommelen zonder al die ongemakken.

    Zo dat was mijn geklaag weer even voor deze week:roflmao:
     
  15. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik kom mee kletsen, 3 jongens hier rondlopen. Mijn "zwangerschapsverlof" had ik zo anders voorgesteld :|. Mijn oudste en middelste ben ik uren zoet mee met huiswerk, het idee dat dit misschien wel, waarschijnlijk wel, tot 1 juni doorgaat vind ik moeilijk. Ik had me zo verheugd op dutjes en Netflix die laatste weken van de zwangerschap. Maar het is niet anders.

    Ik hoop een beetje dat ze later komt, ik ben 8 mei uitgerekend en mijn man zal 3 weken vrij zijn, dus ideaal is dat zodra hij weer aan de slag moet de jongens weer naar school gaan.

    Nog meer moeders die het huiswerk en nog een kleuter die om aandacht vraagt pittig vinden?

    Ik heb ook gezegd dat tot de baby er is er even niet gespeeld wordt buiten met andere kinderen, sowieso mag het niet want ze zijn om en om telkens verkouden en onze oppas tijdens de bevalling is 70,en ook met de baby neem ik geen risico's. Maar het maakt mijn leven er zeker niet makkelijker op en ik vind het zo sneu voor ze...
     
  16. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @tulp123 verlof is zeker anders zo, ik moest ook wel even slikken toen het nieuws kwam dat de scholen dicht gingen. Snap precies hoe je je voelt! Duimen dat ze kunnen strippen vrijdag.

    @Chica82 pittig met 3 jongens! En zeker sneu voor ze, begrijpen ze het wel een beetje?

    Slechte nacht gehad, had veel last van mijn bekken. Vandaag continu harde buiken. Ik hoop dat die iets doen en dat het strippen lukt vrijdag. Moet zeggen dat ik het wel een heel gek idee vind dat, mocht het strippen lukken én ook nog effect hebben, we over een paar dagen misschien al ons zoontje kunnen knuffelen :| Probeer maar niet al te veel te hopen, maar zou toch wel héél fijn zijn!
     
  17. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nee eigenlijk niet echt, omdat sommige kinderen wel gewoon buiten mogen spelen met andere kinderen, hij zag 2 klasgenootjes met elkaar spelen. Zo lastig dit... :(

    @Chica82 pittig met 3 jongens! En zeker sneu voor ze, begrijpen ze het wel een beetje?
     
  18. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Word je nu al gestript vanwege de bekkenklachten? Naar is dat. Ik heb dat ook ve gehad maar deze zwangerschap vooral veel last van zwangerschapsichsias, ik lig er elke nacht wakker van, een pijn uitstraling in mijn heup/bil

     
  19. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Ja vanwege de bekkenklachten en omdat hij groot is. Wat naar joh dat je er wakker van ligt. Ik neem nu standaar paracetamol maar dat helpt nog niet veel.

    Ah ja lastig is dat, als hij andere kindjes ziet spelen. Zie het dan nog maar uit te leggen..
     
  20. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Goedemorgen dames,
    Ik zit inmiddels ook onder de 100 dagen dus kom hier graag meekletsen :) Nu 26 wkn zwanger van de derde, een meisje :)

    Erg rare tijden om zwanger in te zijn... Slaap er wel slecht van, veel piekeren over alles.

    Sterkte voor de dames die bijna gaan bevallen, hopelijk gaat de bevalling ondanks alles toch zoveel mogelijk als gewenst!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina