De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @1Hanneke welkom! Inderdaad gekke tijden hè.. Heb jij wel controles bij de verloskundige?

    Ik ben weer vanaf 5 uur wakker, beetje standaard.. Nog steeds veel harde buiken, af en toe wel vervelend want krijg het er een beetje benauwd van.
    En heb last van mijn kies :( heb een verstandskies die half door is, in het begin van mijn zwangerschap was hij ontstoken en heb ik antibiotica gekregen, ze wilden hem niet trekken omdat ze dat liever niet doen tijdens de zwangerschap. Helemaal geen last meer van gehad, zal je zien dat het nu weer gaat ontsteken :eek:
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Mijn vorige controle was net voor de grootste maatregelen, dus nog met man en kinderen. Maar vanaf nu alles anders dus, in mn eentje en als ik de mail goed begrijp alleen bloeddruk en doptone en voelen ze geeneens meer aan mn buik...? Althans dat staat er niet bij genoemd. Er staat dan echo voor 31 en 35 wkn, dan alleen op die manier groei en ligging ofzo...? Geen idee hoe ze dat dat gaan doen met indaling bepalen enzo. Verder alles telefonisch. Vraag me af of ik überhaupt mag komen, want heb al sinds februari een mini kriebelhoest/kuch een paar keer per dag. Maar goed ik probeer nog een beetje hoop te houden dat de maatregelen heel misschien over een tijdje ietsje minder streng zouden kunnen worden weer...? :oops:
    Jammer genoeg ook geen bekkenfysio nu. Afspraak verplaatst naar na 6 april, maar geloof er eigenlijk niks van dat het dan wel al weer mag :(

    Wat naar van je kies zeg! Misschien kan je nog een antibioticakuur krijgen... Hele nare timing zo :(
    Dat van 5 uur wakker ken ik helaas... Al was vanochtend half 6...:rolleyes: Wat dat betreft kan ik wel uitzien naar de kraamtijd, dan slaap ik altijd prima! Wel onderbroken natuurlijk, maar wel steeds direct diep en niet steeds dat uren woelen en wakker liggen...
     
  3. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    Ik had ook last van een kies met een gat en ontsteking er in, ik kon gewoon met een speciale verdoving voor zwangere vrouwen die kies laten trekken. Misschien kun je dat nog vragen? Zo je laatste dagen/weken met pijn rond lopen is ook niet fijn. Heb meer dan een week nog last van hoofdpijn gehad door die ontsteking.
     
  4. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @1Hanneke ze voelen bij mij wel mijn buik. Ze gaf vorige keer aan dat hij al ingedaald was, dat kunnen ze blijkbaar ook voelen? Hopelijk is het tegen de tijd dat je bent uitgerekend alweer wat normaler allemaal.

    @tulp123 ik heb met een gaasje met chloorhexidine gespoeld en het is iets minder, kijk het nog even aan en anders bel ik vanmiddag even wat ik moet doen.

    Wat een rotdag vandaag, heb zoveel pijn aan mijn bekken :( en continu die harde buiken en steken onderin als de kleine beweegt. Wordt een lange dag met mijn dochter thuis. Duimen dat het voorwerk is!
     
  5. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    bah! Hoop snel een fijnere dag!
    Hier ook een ramp. Buik zeer en die klote aambei is weer enorm terug. Kan niks zo.. blegh en die zalf helpt niks.
     
  6. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Even een update vanuit mij. Zou eigenlijk vandaag controle hebben en gestript worden. Maar afspraak is niet nodig geweest, want afgelopen nacht is onze dochter na een vlotte bevalling thuis geboren!
     
    Oilell, Dinpin, Marielle1985 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @MolliMuis heee wat goed!! Gefeliciteerd! Geniet van jullie dochter :)
     
    MolliMuis vindt dit leuk.
  8. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @Tess27 wat balen joh :( die rottige laatste loodjes!!

    Ben blij dat mijn vriend onze dochter nu aan het douchen is en ik eindelijk op de bank kan gaan liggen. Gelukkig was mijn dochter echt lief en heeft ze veel zelf gespeeld vandaag, heb nog even lekker in de zon kunnen zitten, heerlijk!
    Mijn afspraak morgen is verplaatst van 11.00 uur naar 15.30 uur, baal er wel een beetje van :$ heb wel aangegeven net aan de telefoon dat het echt steeds pijnlijker wordt, mocht strippen morgen niet lukken wordt er als het goed is een afspraak bij de gyn gemaakt om in te leiden, ook vanwege zijn grootte. Hoop dat dat dan ergens begin komende week kan :|
     
    mariekie84 vindt dit leuk.
  9. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!!!
     
    MolliMuis vindt dit leuk.
  10. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    @MolliMuis gefeliciteerd! En wat fijn dat het gewoon spontaan begonnen is!
     
    MolliMuis vindt dit leuk.
  11. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik lees al een tijdje mee maar ik zou nu toch wel graag meeschrijven. Ik ben bijna 36 weken zwanger. Ik heb al een zoontje van 2 en nu is er een meisje op komst. Ik ben bij m'n zoontje met een keizersnede bevallen na een 'mislukte' inleiding met 42 weken. Om dit nu te voorkomen is er al een keizersnede gepland tussen de 40 en 41 weken. Als het voor die tijd vanzelf op gang komt, gaan we het gewoon proberen.

    Het wordt nu wel spannend, de laatste weken..
     
    Dinpin en Maritiem vinden dit leuk.
  12. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Welkom @Sammetje83! Heb je een beetje een fijne zwangerschap tot nu toe?

    Hier alweer even wakker, ben toch een beetje zenuwachtig voor vandaag. Heb alvast de badkamer een beetje opgeruimd haha, je zal zien dat alles nog potdicht zit daar beneden maar straks de rest van het huis ook maar een beetje opruimen en schoonmaken (voor zover mijn bekken dat toelaten).
     
  13. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Het zwanger-zijn is niet echt mijn ding dus ben er wel weer klaar mee :roflmao:. Er waren wat hobbels onderweg maar het was verder tot nu toe een prima zwangerschap :thumup:
     
    Maaike87 vindt dit leuk.
  14. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Wij gisteravond een fijn en duidelijk telefonisch gesprek over de bevalling gehad. Zoals het er nu uit ziet word het een thuis bevalling met een bevalbad. Verloskundige doet ook niet moeilijk dat dat evt in de woonkamer staat. Zelf nog even bekijken wat handigste is. Wij wonen op de 1e verdieping( waar geen toilet is) Op de begane grond zit ons kantoor. 2e verdieping slaapkamers en n badkamers. We gaan het zien maak me er nog niet zo druk over.
    Vandaag even eruit geweest werd echt gek binnen. Maar God heb echt 3x moeten vragen of mensen afstand wilde houden. Blijkt toch echt lastig voor mensen.
    Het heeft wel weer een paar leuke setjes opgeleverd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Maritiem en Sammetje83 vinden dit leuk.
  15. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @Cinsam fijn dat het een goed gesprek was! Leuk setjes!!

    Het strippen is gelukt, had 1 cm ontsluiting. Heb meteen een nieuwe afspraak voor maandagochtend om dan opnieuw te strippen. Voel tot nu toe weinig, ben wel actief bezig geweest omdat ze zei ontspannen niet echt zou helpen. Hoop dat ik morgen nog kan lopen :roflmao:
     
    Maritiem en Cinsam vinden dit leuk.
  16. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Succes hoop dat het wat gaat doen voor je.
     
    Maaike87 vindt dit leuk.
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    @MolliMuis ooh wat een droom. Gefeliciteerd!
    Ik hoop ook zo dat onze kleine meid zichzelf aandient voordat ik ingeleid moet worden.
     
    MolliMuis vindt dit leuk.
  18. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Spannend! Wie weet dit weekend!
     
    Maaike87 vindt dit leuk.
  19. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.814
    2.541
    113
    Vrouw
    Super @Maaike87 gestript, veel succes!

    @MolliMuis gefeliciteerd.

    zoon is hier nu een week oud, heerlijke kraamweek gehad. Gek ook wel het gaat snel.
     
    MolliMuis en Maritiem vinden dit leuk.
  20. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    @Anniek88 een week alweer, wat gaat dat snel! Gaat alles goed met jou en de kleine? Had je een leuke kraamverzorgster?

    Ik heb sinds gisteravond voorweeën, op gegeven moment kwamen ze wel erg snel op elkaar en werden ze ook wel pijnlijk, maar het zakte wel weer wat af. Gewoon kunnen slapen ook gelukkig. Hopelijk zet het vandaag een beetje door!
     

Deel Deze Pagina