De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Nou al sinds een uur of 4 scherpe pijnsteken die nu ook (vooral links) in mijn onderbuik voelbaar zijn. Ik herken deze pijn niet. Heb de kruik er al tegenaan maar pff het snijd gewoon zo enorm, ook bij mijn vagina. (mijn uitleg kunsten zijn niet echt fantastisch, het zijn in ieder geval geen krampen)

    Ik heb gelukkig de dingen kunnen doen die ik vandaag wou doen. Maar was helemaal op dus heb ik net nog even geslapen.
    Het leek even opgehouden te zijn na het wakker worden maar de pijn is dus alweer terug en lijkt wel een tikkeltje erger..

    ik durf door het incidentje van afgelopen Donderdag niet weer te bellen. Dadelijk bel ik alweer voor niks en verdoe ik hun tijd. Ik bedoel, het is een vervelende pijn maar (nog) wel uit te houden. Iemand die dit herkent? :oops: Oh ik voel me zo’n mietje.
     
  2. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Klinkt als het laatste stukje van het indalen.
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb geen ervaring met indalingsweeen.

    Wat je omschrijft komt eigenlijk overeen met wat ik heb ervaren bij mijn vorige zwangerschappen. Bij mij was het echter bandenpijn zei de gyn destijds. En dat het komt is een teken dat je te veel hebt gedaan. Als het dat zou zijn. Het enige wat bij mij hielp is eigenlijk gewoon blijven liggen.

    Dingen doen zoals huishouden of veel bewegen en lopen leidde altijd tot die pijn. En hoe meer, hoe langer de pijn aanhield voordat het weg ging.

    Maar ja, jij hebt dus blijkbaar indalingsweeen daar heb ik geen adviezen voor.
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  4. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    ik snap mijn lichaam gewoon echt niet. :rolleyes:
     
  5. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Wat je schrijft herken ik ook als indalen. Of ja, ik had er de laatste week ook last van en gister bevestigde de vk dat de baby aan het indelen is.

    Maar als je het niet vertrouwd, gewoon bellen he!
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  6. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dames moet je een verkleinen hebben in de maxicosi?
     
  7. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Volgens mij wel, vanwege het heen en weer bungelen van het hoofdje. Zodra ze stevigheid in het nekje hebben kun je m eruit halen.
     
    Dikkiedikk en iez vinden dit leuk.
  8. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik zou gewoon bellen.
    Mijn vk zei bij de vorige al ik heb liever dat je teveel belt dan te weinig (5 min daarna zaten we in de auto voor een niet leven echo richting het zkh, ook al hadden we het hartje al gehoord)
    Maar ik dacht ook jeetje bel ik alweer.....

    Maar het lijkt inderdaad als indalingspijn of bandenpijn.
    Dat laatste had ik extreem last van bij de vorige toen ik zo ver als jou was.
    Zelfs even naar school en terug wandelen (lees samen 240 m) was al teveel.
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  9. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Uiteindelijk niet meer gebeld. Pijntjes waren na enige tijd plotseling weer verdwenen. Toch nog wel vaak last gehad van harde buiken en mijn navel deed ook voor de 1e keer zeer.. :eek:

    Ik kan echt niet meer wachten tot Maandag. Groeiecho en dan toch hopelijk echt het bespreken van een inleiding. Ik ben het zwanger zijn echt beu nu :$ ben de laatste dagen niks anders aan het doen dan alleen maar klagen. Man reageert er gelukkig goed op. Wat een schat is het toch. Maar heb het toch wel met hem te doen. Hij staat er zo machteloos tegenover..

    morgen geen plannen. Rustig aan doen dus :rolleyes:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Hier is de dwarsligger volgens mij eindelijk gekeerd! Vrijdagavond brak ze echt mijn hele buik af, overstrekte zich vaak, was bijzonder maar wel raar gevoel haha. Nu gisteren zelfs wat indalingsweeen gehad, denk ik.

    Nu gaan denk ik wel wat meer klachten beginnen zoals bekkenpijn en ik heb inmiddels echt een geïrriteerde maag, misselijk. Maar dat komt denk ik doordat ze nu in de lengte ligt ipv breedte.

    Vraagje aan mama’s waar de baby goed ligt, waar voelen jullie de bewegingen? Ik voel nu vooral haar ledematen in mijn rechterzijde heb ik het idee.
     
    Dikkiedikk en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hier al volledig ingedaald, en voel de ledematen meestal links maar soms ook nog wel rechts. Voel dan ook wel duidelijk waar het kontje zit, of links of rechts onder ribben.
     
  12. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Die van mij ligt al sinds dat we kunnen voelen hoe hij ligt (26 weken ofzo?) met zijn hoofd beneden en rug rechts. Ik voel vooral heel vaak voeten links, daar ook af en toe een flinke bobbel die uitsteekt. Ook rechts iets lager voel ik soms wat, ik denk schouder of ellebogen ofzo? Dat voel ik vooral als hij ook links flink trapt of als ik denk dat hij de hik heeft.

    Gaat hikken bij jullie ook zo snel? Is bijna een rustige hartslag qua snelheid, maar dan net iets minder regelmatig.

    Gister de eerste hypnobirthing cursus gehad, was veel luisteren nog. Wel interessant, maar gelukkig is de rest iets meer interactief zei ze al. Van de 5 stellen zijn wij en twee anderen zo goed als gelijk uitgerekend (23-24-25 december), erg leuk. De anderen meteen ook veel later(februari/maart pas). Hopelijk ontstaat er wat leuk contact uit, lijkt me leuk om wat mensen in m'n directe omgeving te hebben met kinderen in dezelfde leeftijd om af en toe wat mee af te spreken.

    Vandaag komt m'n oom langs, die heeft voor ons een co sleeper gemaakt en die komt hij brengen. Ben echt zo benieuwd hoe hij eruit ziet! Hij is er heel erg druk mee geweest heb ik begrepen(zelfs overnieuw begonnen een keer :oops:). Ik heb er nog niks van gezien dus ben echt heel erg benieuwd hij hij eruit ziet.
     
    Buko en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  13. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Nou ik heb eindelijk weer een keer wat langer geslapen, heeeerlijk!!

    Ik ben gisteren verrast met een babyshower, was echt onwijs leuk! Heb zulke lieve vrienden en familie om me heen♡!

    Gister is het laatste grote item voor de babykamer binnen gekomen(staande lamp) dus vandaag even het e.e.a. afwerken en dan zal ik wat foto's posten van t kamertje. Ook op de babyshower van een goede vriendin een soort 'luchtballon' gehad die ze zelf heeft gemaakt van een lampion en een mandjes, met erin zelfgemaakte vilten diertjes.. Echt zo leuk! Dus die gaan we ook nog even een plekje geven.

    Voor de rest lekker aanrommelen in huis vandaag!
     
    Buko, RM1996, LaQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @Mell0408 ik voel de bewegingen voornamelijk links vlak onder mijn borst. Maar daar lag die laatst ook met zijn bips :rolleyes:

    @Irene2 wat leuk dat jou oom een co sleeper gemaakt heeft :p ik vind zelfgemaakte spul altijd zoveel leuker!

    @AapEnOlifant Jij hebt een super dag gehad gisteren zo te lezen! :thumup: Ben benieuwd naar het kamertje!
     
  15. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk Ik herken het ook als indalingsweeën, die kunnen echt lelijk zeer doen. Helpt eigenlijk niet veel tegen, behalve accepteren :rolleyes:

    @iez Een verkleiner is wel echt nodig ja! Voor de rug een stuk beter en het is nog veiliger ook. Heb ook wel eens gelezen dat ze het gingen oplossen met hydrofielen oid, maar dat raad ik echt af!

    Wij zijn gisteren naar die babybeurs gegaan, was echt leuk! Veel leerzame dingen opgepikt en een klein cursusje 'het eerste uur na de bevalling' gevolgd. Heb ook een korte massage gehad, dat was echt héél lekker voor m'n bekken. Ennn... a.s. maandagavond hebben we een gratis echo! Superleuk :D Hopen dat ze er een beetje goed voor ligt. Ben erg benieuwd, de laatste keer was met 19 weken (20 weken echo).
    Daarna zijn we lekker gaan lunchen en toch nog even naar de Prenatal gereden. Het enige wat we nog nodig hadden was een luieremmer. Vriend wilde graag zo eentje van Tommee Tippee (santanic tec volgens mij). En er was er nog 1! Filiaal gaat hier namelijk dicht. Verder nog een schattig roze mutsje en een speenhouder gekocht. Alles bij elkaar 22 euro. Echt geen geld :thumup:
    We zijn naar Veere gereden en daar de auto neergezet om te gaan wandelen in het bos. Nou, dat werd meer survivallen :roflmao: Echt een blubberzooi en een boer was bezig met het omzagen van wat bomen, dus we moesten steeds over die takken heen klimmen. We hebben ons iig flink vermaakt :D Eenmaal thuis hadden we beiden geen zin meer om te koken dus hebben we lekker besteld :| Al met al echt een heel fijne dag gehad!
     
    LaQueen, AapEnOlifant en iez vinden dit leuk.
  16. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Wow deel 3 pagina 3 alweer.. het is niet bij te houden hier haha.

    @Nina Sanders wat een leuke update weer. De liefde spat er van af! Fijn dat alles zo goed verloopt met baby O. ❤
     
  17. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik voel me echt nu al compleet energieloos trouwens, ook wat ademloos ofzo. Heb het idee dat m'n longen een beetje dichtgeduwd worden ofzo. Rustig aan dus maar vandaag...

    Ja, ik vind het ook super leuk! Stomme is eigenlijk dat ik normaal helemaal niet heel veel contact heb met hem. Sterker nog, moest zijn nummer aan m'n vader vragen voor ik hem kon laten weten dat ik zwanger was. Zag hem een paar keer per jaar op een verjaardag of met kerst ofzo, maar verder niet. Maar hij was dus meteen echt super enthousiast en bood meteen aan om een wieg te maken toen ik hem liet weten zwanger te zijn.

    Sowieso hebben we bijna geen nieuwe meubels gekocht voor de kleine. We gebruiken mijn oude ledikant, mijn vriend zijn oude commode(wel wat opgeknapt/geverfd) en de box hebben we van marktplaats gehaald. Alleen de kledingkast hebben we nieuw gekocht(wilde wel iets nieuw kopen voor hem), Visthus van Ikea. Veel te groot nu nog maar hij vult zich vast vanzelf. En wil nog een stoel gaan kopen voor op de babykamer.
     
    Dikkiedikk en RachelleNM vinden dit leuk.
  18. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik weet even niet meer wie baby born aan haar dochter wilde geven voor als de baby er is maar komende week is hij in de aanbieding bij de blokker
     

    Bijgevoegde bestanden:

    RachelleNM vindt dit leuk.
  19. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Dezelfde pop ongeveer ook bij de action gezien, wel wat goedkoper
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  20. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier een heerlijk dagje gehad. Lekker chill wat opgeruimd en daarna omkleden en richting vrienden gegaan. Gezellige middag gehad.

    Net heeeeeerlijk KFC gegeten en nu uitbuiken voor de tv. Ik heb sinds een paar dagen wat meer krampjes in mijn onderbuik en gevoelige liezen. Ook voel ik de baby vaak bewegen met zijn handjes ofzo down under. Gek gevoel zeg. Ik hoop dus dat hij een stukje naar beneden is gekomen. Dinsdag weer controle dus dan hoor ik het!

    Ook aankomende week alweer 35 weken. Het is echt snel gegaan. Ookal duren deze laatste weken eeuwig voor mijn gevoel. Ik kan echt niet wachtte om onze baby te ontmoeten.
     

Deel Deze Pagina