Hier een goede nacht gehad. Geslapen van 00u tot 9u met maar 1X wakker worden @Badproducten. Bij zoon gebruiken we Carrefour (supermarkt) huismerk. Shampoo en body in 1. Verder geen producten als bodylotion of olie. De geur van mijn new born wilde ik niet maskeren *hearteyes* Ik lees sommige dames die richting de 39/40 weken gaan! Nog maar heel even!! Vandaag wordt onze kinderwagen geleverd!! Ik ben al sinds maandag (dag van verzending) zo hyper hierover, haha!
Baby wordt nu 2,5 kilo geschat, blijft groot kind. Tijdens de echo werd ik onwel (hoera voor liggen op de rug), rot gevoel. Maar met niet zo mini baby is alles oke en ze gaan mij inleiden tussen 38-39 weken. Direct na oud en nieuw dus (+1 of 2 dagen max). Nog 5 week te gaan
Yes, de enveloppen voor de kaartjes zijn er! Liep net met de hond buiten toen ik het DPD busje zag rijden, dus ik baalde al haha maar gelukkig paste het in de brievenbus. Even mooie pen zoeken straks en lekker schrijven vandaag Mijn moeder komt zo nog even, denk dat zij wel wil dweilen. Ik nog even was opvouwen. Daarna denk ik in bad, vanmiddag een dutje, dan iets van serie/(kerst)film en vanavond nog bezoek. Lekker dagje zo
3 cm en de vliezen zijn gebroken! Op naar een baby binnen 24 uur. Wee opwekkers zijn nog niet gestart omdat m’n lijf het goed lijkt op te pakken.
Nou zeg, vandaag 38 weken zwanger dus ik bij de vk.. Als ze 41,5 week er nog in zit gaan ze pas na kerst inleiden dus als ik 42+1 ben pas beginnen met inleiden (tenzij de klachten te heftig zij. Natuurlijk of er andere reden is haar eerder te halen) . Ik duim heel hard dat ze zich voor kerst zelf meldt
@Kikkertjekwak Wow dat vind ik wel heel laat pas met inleiden. Hopelijk besluit ze zelf eerder te komen
Heb je niet zoiets dat je uiterlijk in week 41 ingeleid wil worden gezien de laatste onderzoeksresultaten in Scandinavië? Trouwens diezelfde resultaten zijn al langer bekend in Nederland. Omdat er bij dat onderzoek 6 sterfgevallen waren bij inleiden vanaf week 42 en bij week 41 waren er geen sterfgevallen hebben ze het onderzoek direct gestopt. Niet om je bang te maken hoor maar Missxhien heb je het nieuws hierover gemist.
Nee, heb ik inderdaad gelezen. Maar d e verloskundige zegt dat er altijd weer risico's aan 't inleiden zitten! Maar de keuze is inderdaad bij mij. Met 40 weken krijg je daar een gesprek over en stiekem hoop ik dat dat hele gesprek niet nodig is haha. Maar anders gok ik zomaar dat ik 41 weken zou kiezen maar ik wil oo lk de mening van de vk hier heel graag in mee hebben. 42 plus 1 lijkt me niet zo gezond
Wow, daar was ik niet mee akkoord gegaan! Vind ik wel erg laat. Helemaal na het nieuws van vorige week!
Mijn gynaecoloog zei iig dat hij niet begrijpt als verloskundige met zulk hard bewijs nog de risico willen nemen. In de stad waar ik woon hebben de verloskundigen wel besloten om voor week 42 in te leiden. Maar fijn om te weten dat je het iig weet dan kun je tzt zelf een overwogen besluit nemen en niet alleen maar afgaan op de verloskundige al snap ik uiteraard wel gezien je vertrouwensband dat je haar advies mee wilt nemen. Hopelijk komt het niet zover en komt je baby vanzelf. Ik ben trouwens heel benieuwd naar de risico’s van inleiden. Ben zelf vorig jaar ingeleid en weet eigenlijk niet eens wat de risico’s dan zijn. In het gebied waar ik oorspronkelijk vandaan kom is inleiden en keizersnede de manier om te bevallen. Eigenlijk bevalt niemand thuis (willen ze liever niet) dus vind het zo normaal dat ik er geen eens naar risico’s heb gevraagd.
Haha ben ook niet echt akkoord gegaan, met 41 weken heb je al een soort van keuze, alleen ze zei wel denk erover na of het misschien dan niet beter is om juist langer te wachten , wat haar aanraden eigenlijk zou zijn, maar daar krijg je nog een gesprek over. Maargoed. Als je met 41 weken besluit dat je ingeleid wilt worden duurt dat denk ook nog even dus blijft spannend in m'n hoofd wel of geen kerstkindje. Gelukkig nog even niet aan de orde, en het is zo als ze maar gezond is teken ik ervoor!
Ik ken de risico's niet hoor, hebben we het niet over gehad. Zullen wel allemaal relative risico's zijn. Denk dat ze bedoelde dat ik niet voor een inleiding moest kiezen puur omdat ik geen kerstkindje wil of een kindje dat pas na kerst komt, dat dat niet de hoofdreden moet zijn. Maar goed mag hopen dat elke moeder gezondheid van baby op 1 zet Maar bedankt, want ga het onderzoek voor volge de week sowieso lezen haha