De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Bij onze baby verwachten ze een beetje hetzelfde... morgen weer een groeiecho, net 35.5. Maar de vorige keer zeiden ze dat als ze deze lijn bleef volgen, ze 3800 gram schatte bij 38 weken en 4200 gram bij 40 weken. Een beetje tussen m’n 2 andere kinderen in, die (spontaan) geboren werden met 4100 gram en 4600 gram bij 40 weken. In principe zou dat gewicht geen probleem moeten zijn, maar omdat m’n laatste bevalling vrij heftig was gaan ze me nu eerder inleiden. En wij zijn beiden echt niet heel erg groot ofzo, maar we maken gewoon grote kindjes.
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  2. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @Yaisa klopt. Ze zeiden inderdaad dat we ons geen zorgen hoefde te maken :) maar dit is voor ons eigenlijk wel beter ook omdat ik nog eens bloedverdunners gebruik. Dus combinatie van en/en. Nu kan ik daar ook rekening mee houden en mag ik die zondag mijn laatste spuit zetten :D

    of meneer besluit toch eerder te komen :rolleyes:
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  3. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Oja, dan is het inderdaad wel beter als je een datum hebt en weet wanneer je de bloedverdunnens voor het laatst kunt gebruiken. Was toch ook iets in combinatie met de pijnstillers die je dan wel of niet mag?
     
  4. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @Yaisa klopt! Ik mag 24 uur geen bloedverdunners gebruikt hebben als ik de ruggenprik wil hebben en daar sta ik toch wel voor open.

    daarnaast mocht het toch een keizersnede worden en ik bloedverdunners gebruikt heb dan moet ik sowieso onder volledige narcose en dat wil ik gewoon echt niet, alleen als het echt niet anders is uiteraard.
     
  5. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Dan kan je daar echt naar toe leven. Spannend!
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  6. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    @Dikkiedikk snap ik helemaal! Je wilt gewoon alle opties open houden en onder narcose moeten is dan wel het laatste wat je wilt (tenzij het moet en echt niet anders kan uiteraard)
     
  7. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk Wat fijn! Lijkt me heel spannend!!

    Ik heb net de Sinterklaascadeaus binnen gekregen voor dochter, en 144 Pampers maat 1 :roflmao: Man, wat zijn die klein zeg! Zometeen eens kijken of ik ze in de kast krijg :D Zo eerst de cadeautjes inpakken en eens bedenken waar ik ze ga verstoppen... Ik denk in de kast waar een slot op zit, daar komt ze toch nooit in. Kan ik die meteen eens leeghalen en schoonmaken :thumup:
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  8. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Fijn @Dikkiedikk !! Je hebt een datum om naar toe te leven :).

    ik heb volgende week afspraak bij de gyn en hoor dan de datum. Kan niet wachten!

    ondertussen vandaag een rustig dagje gehad. Even op de koffie bij een vriendin, toen nog even boodschapje gedaan en zo nog even beneden stofzuigen. Ik zit voor het eerst sinds m’n verlof ook ‘gewoon’ even op de bank overdag, en merk dat ik regelmatig harde buiken heb. Hoort bij het termijn denk ik (ruim 35wk)? Ik denk ook dat ik ze niet goed herken als ik bezig ben. Maar voel ze juist in de auto of in rust. Gelukkig niets pijnlijks.

    de rest van de week ook afspraken, zo kom ik de week wel door. Ben toch echt wel bang voor verveling in m’n verlof, dus wil een beetje bezig blijven. Herkennen meer dit?
     
  9. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Heather Het is normaal dat je harde buiken pas komen wanneer je eventjes gaat zitten. Is vaak wel een teken dat je het even wat rustiger aan moet gaan doen!
     
  10. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
  11. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    @Dikkiedikk wat fijn dat je een datum hebt! Kun je deze week leker de laatste dingen regelen en volgende week hopelijk heel snel genieten van jullie wondertje!

    Hier vandaag nog een beetje baby inkopen gedaan. Heb een luiertas, difrax flesjes, kruik, badcape en een heeel schattig hangmatje voor in de box gehaald.:D zo blij mee.
    Dit weekend ga ik lekker nog ff verder shoppen voor de baby maar ook voor de rest van het gezin, want denk niet dat ik er nog echt aan toe zal komen voor de bevalling aangezien de bekken steeds meer pijn doen en dit een drukke periode zal worden met sinterklaas en kerst:|

    Mijn man heeft vandaag aangegeven dat hij vanaf de 38e week dichter bij huis wil werken. Hopelijk komt de baby ook echt vanaf dan ergens en niet stiekem in de 37e week:p
    Vind dat stiekem toch wel spannend hoor . Ik acht de kans klein(daarom ook aangegeven vanaf week 38), maar stel dat de baby toch besluit met 37 weken te komen....mijn man is vrachtwagenchauffeur en zit ook regelmatig in België of in Duitsland. Dat gaat hij dan niet redden ben ik bang voor.
    Naja...we kunnen niet anders dan afwachten ;)
     
    Dikkiedikk en LaQueen vinden dit leuk.
  12. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @Wizzy5 oh ik snap het heel erg goed! Mijn vader is ook zelf vrachtwagen chauffeur en rijd ook voornamelijk midden Duitsland. :rolleyes: Zoiets kun je nooit plannen dus het is inderdaad fijn dat je man vanaf w38 dichterbij in de buurt is!

    @Heather precies wat RachelleNM omschrijft. Als ik even gepoetst heb bijv. Dan voel ik het ook pas nadat ik rustig zit. Wat voor datum krijg je? Word je ook ingeleid? Mag ik vragen waarom? :roflmao: ik ben nu wel heel blij met de inleidingsdatum. Kan ik van tevoren alles nog snel goed plannen. Maarja moet toch in mijn achterhoofd houden dat hij ook nog spontaan kan komen dus ik wil het deze week nog echt even rustig aan doen en dagelijks kleine beetjes poetsen :)
     
    LaQueen, RachelleNM en Wizzy5 vinden dit leuk.
  13. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    #113 Dikkiedikk, 11 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2019
    Maandag om 16:00 uur mag ik me dus melden voor de ballon katheter en dan blijf ik er ook meteen slapen. Ik ben eens benieuwd. Dit is mijn eerste bevalling. Zijn er hier dames die ervaring hebben met zo’n ballon katheter?

    ik denk dat manlief die avond nog thuis gaat slapen aangezien ze hebben gezegd dat er op Maandag nog vrij weinig kan gebeuren (moet ik wel geen ontsluiting hebben heet dat..) mocht er toch wat gebeuren, we wonen maar 3 minuten van het ziekenhuis af dus is hij binnen no time bij mij. Als alles volgens plan gaat willen ze dan Dinsdag de vliezen gaan breken.

    die Dinsdag trekt mijn schoonvader even met zijn hond bij ons in zodat onze hond niet zolang alleen zit. Wil toch dat ze gewoon thuis is als wij thuis komen. :) Mocht het nodig zijn blijft hij de woensdag ook nog bij ons. Super lief!
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  14. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Tsjonge, maandag al! Dat is nog een weekje. Voor je het weet is dat al heel snel, ik vind de dagen sowieso supersnel gaan.
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  15. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ja ik heb ervaring! Ik zat nog dicht dus ook ballon geplaatst. Rond 8 uur pas. Rond 11 uur viel die er al uit!! En toen een uur later vliezen al spontaan gebroken.... toen ging het langzaam... uiteindelijk op weeën opwekkers over. Volgende dag rond 2 uur in de middag geboren. Dus bij mij gebeurde er wel al vanalles. Ik vond het fijn dat mijn vriend bij mij sliep, ook al wonen we maar 5 min van ziekenhuis af. Ofja, sliep... uiteindelijk dus niet :p
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  16. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk Een heel goede vriendin van mij heeft 2 van haar bevallingen met een ballon laten opwekken. Sowieso is zij echt een ster in bevallen, dus zij heeft er heel positieve verhalen over! De eerste keer vond ze het wel een beetje gek, en dat kan ik me ook wel voorstellen :roflmao:
     
  17. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nou, precies dat! Tis echt aftellen! En iedereen vraagt 'wat doe je met kerst?' nou uuh waarschijnlijk zit ik gewoon lekker thuis met de baby :D (vk en gyn hebben allebei aangegeven dat ik de 40 weken niet ga redden. Heb zelf ook dat gevoel).

    Begint het hier opeens keihard te hagelen :eek:
     
    Lalaatje90 en jvsd92 vinden dit leuk.
  18. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Oja hier ook die vraag....tja ik kan niks beloven he. Vind het beetje vervelende vraag. Ik bedoel het is nog geen week voor de uitgerekende datum...het kan dan elke moment gebeuren. Ook al zou ik niet bevallen zijn,weet ik nog niet of ik he wel aankan om hele dag kerst te vieren.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  19. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Die vraag ja; wat doe je met kerst? Nou wat zou ik nou doen. Ik hoop heeeeeel hard met een baby knuffelen haha.
     
    RachelleNM, LaQueen en Wizzy5 vinden dit leuk.
  20. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk fijn dat je een datum hebt :)

    Hier vanmiddag controle gehad. Meneer ligt netjes met z'n hoofd naar beneden, maar nog niet vast. Hopelijk blijft hij wel gewoon zo liggen. Baarmoeder was volgens termijn en hartje was prima.

    Anti-D prik gehad, dat viel me echt alles mee. Had vervelende verhalen gehoord, over dat het pijnlijk was en ook de verloskundige zei dat het best wel even geniepig kon zijn... Niks van gevoeld o_O prima dus!
     
    RachelleNM, JosjeM, Dikkiedikk en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina