De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Zoals al genoemd Omeprazol is je grootste vriend haha. Bij elke drogist te koop.

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @melliejzzz Rennies zijn ook echt smerig :roflmao: Zoals gezegd: omeprazol! Ik gebruik die van het kruidvat huismerk 10 mg. 1 Per dag is voldoende :thumup:

Aangezien het vandaag Sint Pannenkoek is -nationale pannenkoekendag, dus- staat vriend nu pannenkoeken te bakken :D We eten erg laat omdat ik net op de bank in slaap was gevallen (finallyyyyy!) en hij heeft me laten slapen. Morgen gaat hij naar Utrecht met de trein, naar z'n zus, om Sinterklaasinkopen te doen voor volgend weekend. Ik ga morgen heerlijk in m'n eentje shoppen. We vieren 5 december uiteraard gewoon lekker thuis met zijn drietjes met cadeautjes voor m'n dochter. En dan doen de volwassenen op zaterdag nog een cadeautje via het loten. Tevens is schoonzus ook jarig, dus lekker alles in één keer :thumup:

Heb voor m'n vriend een December kalender gehaald, en wil van de Jumbo pannenactie de steamer halen - die wil hij al heel lang. Verder nog een keukenmachine voor 'm :D En dan is het wel weer welletjes :roflmao:
    Dochter krijgt voor Sinterklaas een boek van Boer Boris en een Baby Born met allerlei accessoires, maar ik zal morgen geheid nog wat leuks tegenkomen.

Wat geven jullie je kinderen en eventueel partners?

3. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wij hebben hier ook Pannenkoeken gegeten!!! :p

RachelleNM vindt dit leuk.
  4. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Dochter en vriend komen er bekaaid vanaf met Sint haha. Dochter was vorige week jarig, dus is toen al verwend door ons + vrienden. We vieren Sinterklaas donderdag bij mijn ouders en die hebben bizar veel voor haar gekocht, dus wij verder niets. Voor Sint en kerst geven we dit jaar aan elkaar ook niets. Hopelijk een baby :p We geven elkaar meestel weekendjes weg etc, maar dat is wat lastig nu dus we gaan aan het einde van mijn verlof met ons gezinnetje lekker extra op vakantie.

LaQueen en RachelleNM vinden dit leuk.
  5. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Aargh, ik word sinds gistermiddag helemaal gek van de jeuk over heel mijn lijf. Handpalmen, armen, benen. Twijfel of ik het gynaecoloog op de hoogte moet brengen of niet? Ik kijk het morgen nog even aan en anders bel ik toch maar zondag of maandag o_O

Zou dat te maken kunnen hebben met mijn hoge bloeddruk?

6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Lalaatje90 Kan ook niet anders he, op Sint Pannenkoek :p

@Buko Tsja, dat snap ik wel! Ik gok zomaar dat m'n schoonouders ook cadeaus hebben voor 837 kinderen ipv 1, dus daarom wilde ik het ook klein houden. Plus van haar vader krijgt ze natuurlijk ook nog wat en van mijn moeder ook. Ze zal zich niet gauw vervelen in ieder geval :rolleyes:

@Luna87 Zou morgen even bellen, al is het maar voor advies. Wellicht hebben ze er wel een goede tip voor om de jeuk wat te verlichten. Lijkt me erg vervelend! Heb je er ook 's nachts last van?

Ik ga zo lekker naar m'n bedje, ik hoop op een goede nacht! Trusten alvast dames!

Buko, Lalaatje90 en girlmom1989 vinden dit leuk.
  7. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Luna87 ik zou toch even bellen en niet tot maandag wachten. Kan zwamherschapcholestates (als ik het goed heb) zijn, maar kan ook helemaal niks betekenen. Maar liever een check teveel dan 1 te weinig of te laat

@Buko onze dochter is de enige die bij ons van de Sint cadeautjes krijgt. Heb al gehoord dat er een cadeautje verkeerd bezorgd is en deze ligt nu bij der tante dus ze gaat ook flink verwent worden door der oom en tante en ik weet dar opa en oma ook genoeg gekocht hebben, ik heb me dus maar ingehouden :roflmao:. Mijn man is 9ndecember jarig dus die krijgt dan zijn cadeau en verder dit keer niks ja hopelijk binnen nu en 4 weken een baby:roflmao:

Wij hebben vandaag patat op, een andere P ;)

Vanavond regelmatig harde buiken. Daardoor voel ik onze uk minder goed denk. Als ik ben wezen plassen is de harde buik weg. Helaas ben ik verder al 3 dagen niet naar de wc geweest voor de nr 2, nu de hele avond gevoel dat ik moet maar als ik zit komt er niks en gevoel wel. Denk dat mijn harde buiken daar ook mee te maken heeft. En dan opeens a plots is uk super druk en schiet daardoor weer een harde buik er in :rolleyes:. Hoop dat die buiken vast wat voorwerk doen en dan over een week of 3 mag het van mij doorzetten :oops::oops:

girlmom1989 vindt dit leuk.
  8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik lig ook weer in bed. Man gaat op de bank pitten. Heb best wel last van krampen dus ik heb dan even lekker alle ruimte hier in bed. :thumup: Zal vast wel niets zijn, hoop dat de baby weer aan het indalen is, aangezien meneer weer omhoog is komen zetten. Maaaaaar, begin van een bevalling sla ik ook niet over hoor.

Verder een rustig dagje gehad. Vanavond even langs mijn broer geweest, hele familie was er. Mini house warming. Was erg gezellig.

Ook heb ik vandaag best wel wat kunnen scoren met korting. Stonden veel dingen al lang op mijn lijstje. Morgen komt alles al binnen. Verwacht 5(?!) pakketjes. :|

9. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hier nog steeds alles rustig. Wel echt vermoeid. Merk dat ik het nu oppeeens zat begin te worden. Laat volgende week snel komen met hopelijk een bevalling voor mij :)

Buko, RachelleNM en girlmom1989 vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.368
    113
    Vrouw
    Hier de P van pizza gegeten.

Ik merk dat ik onrustig ben en te weinig spullen denk te hebben. Zo stom!

Heb nu 3 voedingsnachthemden besteld, 2 nette joggingbroeken en een zooi aan oerlelijk degelijk ondergoed in diverse maten. (4 voedingshemden en 3 voedings t shirtjes al in huis en 1 bh, 2 zijn en route) En nog denk ik: ik heb meer nodig. Terwijl ik voor de vluchttas hier echt wel genoeg aan heb. Sowieso bij inleiding als ik wel eerst een ballon moet, kan ik voor die nacht wel een gewone nachtpon aan...

En toch denk ik: o jee moet meer! Alsof wij geen wasmachine en droger hebben pffff.
    (En heb ook nog minder nette joggingbroeken in de kast dus t is niet dat ik in mijn blote gat hoef te lopen)

Maar heb dat met elke vakantie ook... alsof ik daar niet kan wassen en of er geen winkels zijn.... heb notabene een campingwasmachientje gekocht zelfs. Dus waarom ik 15 paar sokken mee wil dan voor 14 dagen??

Buko, iez en girlmom1989 vinden dit leuk.
  11. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Kado’s: hier krijgt partner niks, haha. Ja bij lootjes trekken. Maar deze maanden zijn al duur zat.

Zoontje uiteraard wel, die wordt overspoeld. Ik heb voor hem dingen gekocht zoals auto’s, vrachtwagen, nieuwe stiften, knutsel spulletjes, een step, puzzel en een babyborn (jongen).

Uiteraard wel verspreid dat we het geven hoor. Maar juist in de komende maanden is het fijn als we wat nieuw speelgoed hebben en spullen om samen te knutselen, tekenen en spelletjes te doen. En de step zodat hij langs de kinderwagen kan steppen.

Hij is ook in februari alweer jarig. Ik denk dat we dan voor een Efteling abbo gaan (en natuurlijk iets voor hem om open te maken)

Buko, RachelleNM en girlmom1989 vinden dit leuk.
  12. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier goed geslapen. Kramp is weg getrokken. Nog wel een beetje een beurs gevoel down under. Vandaag is het schoonmaakdag! Dus ik ben al begonnen met poetsen.

Ook moet ik vandaag even mijn extensions eruit halen. Ik krijg maandag weer een nieuwe bos! Zodat ik er tijdens de kraamtijd netjes bij lig/loop en de komende drie maanden me daar niet mee bezig hoef te houden. Dus ik heb genoeg te doen! Prima, gaat de dag weer snel voorbij.

Morgen al weer zondag! Deze week ging echt snel. :D

girlmom1989, RachelleNM en Mell0408 vinden dit leuk.
  13. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Zit hier op een telefoontje van de verloskundige te wachten. Voel onze uk heel slecht. Afgelopen 2 uur heel lichtjes gevoeld en hij reageerde naar mijn idee niet als we hem wakker proberen te maken. :(

14. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Oh goed dat je hebt gebeld! Straks dan wss een ctg? Ben benieuwd en hoop dat alles goed is!

Miekje86 vindt dit leuk.
  15. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohw dat is altijd even schrikken hè. Hopelijk is alles goed. Succes!!

Miekje86 vindt dit leuk.
  16. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Oh dat is schrikken! Hopelijk gaat alles goed met jullie kleine uk!

Miekje86 vindt dit leuk.
  17. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik ben net weer terug van de controle. Frequentie hoe vaak ik hem voel is meer dan normaal maar de krachtigheid was heel veel minder dan normaal. Maar alles was goed. Hartje is goed, bloeddruk is goed, suiker was goed (voor mij doen wel hoger maar binnen de normaal waarde) en buik voelde normaal aan. Hij reageerde nu ook niet op haar gepor. Kregen de optie direct naar het ziekenhuis voor een filmpje of 24 uur aankijken en als de krachtigheid niet verbeterd dan naar het ziekenhuis. Wij hebben voor de laatste optie gekozen omdat hij wel meer dan voldoende beweegt.

RoseMurphy vindt dit leuk.
  18. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Omg rondje stofzuigen en dweilen en ik heb direct olifantenvoeten. :rolleyes:

LaQueen en RachelleNM vinden dit leuk.
  19. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je 'm wel gewoon voelt. Is 'ie niet anders gaan liggen? Dat je de bewegingen wel voelt, maar idd minder krachtig? Lastig hoor. Gewoon aan de bel trekken als je het idee hebt dat het niet oké is.

20. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Nou madam ligt weer dwars hoor. En dat terwijl vk de kans echt super klein achtte dat ze nog zou draaien omdat ze beweeglijk was ingedaald.
    Nouja voor mij lichamelijk wel fijn (veel meer ruimte haha).

Dinsdag weer controle. Als ze dan nog dwars ligt dan ga ik om draaipoging + inleiden vragen volgend week of week erop..

Deel Deze Pagina