De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    @Dame09 Gelukkig maar dat je er niks van voelde..!
     
  2. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hoi dames, ik ben er ook weer. Even vluchtig bijgelegen. Weekend weg geweest met vriendinnen, moet er even van bijkomen :roflmao:

    Wel weer erg geconfronteerd met de beperkingen door mijn bekken en harde buiken. Kan nog geen straat uitlopen met krukken zonder te verrekken van de pijn en gelijk harde buiken. Was niet tof. Wel heerlijk genoten van de jacuzzi, de sauna, het ligbad en de gezelligheid :p
     
  3. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh ik heb net dit pakje besteld. Kon het niet laten. Nu moet hij wel voor kerst komen.

    Bekijk bijlage 633217
     
    Want2beAmom, Boordevol, iez en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Ik wordt ingeleid, vanwege ervaring met macrosomie (grote kinderen). Deze wordt ook weer groot geschat, 4500 bij 40 weken maar ze kunnen er een halve kilo naast zitten. Hoop dat ze niet te lang willen wachten.
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  5. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.212
    5.101
    113
    Vrouw
    D
    M
    Over precies een maand is mijn eerste verlofdag! Nog 4 weken + 1 dag werken.:D

    Precies net boven mijn navel begint het pijn te doen. Voelt echt als een blauwe plek. Lijkt ook of mijn navel er elk moment uit plopt, had ik bij L. niet.. iemand ervaring?

    Kerst/Oud&nieuw - Wij gaan dit jaar ook nergens heen, ben op 1e kerstdag 38+1 en ik durf dat risico niet meer te nemen en ik kan nu nog niet inschatten hoe ik mij dan voel. Ook al kwam dochter met 39+5, ik denk dat ik vanaf 38w langzaam in mijn babybubbel stap.:D Wel komen mijn ouders en schoonmoeder met haar man 2e kerstdag bij ons brunchen onder voorbehoud, maar dat hoef ik uiteraard niet zelf voor te bereiden. Doen we toch nog ff wat, maar kan ik ook zo afblazen als dat nodig is. :thumup: Geen verplichte uitstapjes dit jaar, normaal traditiegetrouw wel. En met oud&nieuw komen onze buren bij ons, dus ook dat is onder voorbehoud en die zouden anders ook gewoon lekker met hun eigen baby (dan 6 maanden oud) bankhangen, dus geen probleem als we toch opeens niet kunnen. Oudejaarsavond precies 39 weken en vanaf dat punt zou het zomaar eens in ins leven kunnen zijn.:p
     
  6. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Kerst: ondanks dat we dan wel weer een aantal weken verder zijn vind ik het gewoon een fijner gedachte om het lekker rustig aan te gaan doen. Had dus aangekaart liever kerst alleen te vieren met ons gezinnetje. Nu heeft manlief besloten de ouders broers en zussen uit te nodigen voor kerstavond en gewoon lekker thuis te koken. Ik hoefde dan niks te doen. Ben benieuwd of ik me eraan kan houden :rolleyes: de andere dagen hebben we dan niks geplant. Lekker kroelen dus! :p

    @jvsd92 Ooooooh dat pakjeeeeee!

    * smelt *
     
    Boordevol, LaQueen, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik heb een druk weekend achter de rug. Man en ik zijn op vriendenweekend geweest met in totaal 22 personen. Was super gezellig, maar ik merk wel dat ik nu gesloopt ben. Voel me soms zo’n granny :roflmao:
     
    Buko, Mell0408, Boordevol en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hier familieweekend gehad met een baby dat aan het indalen was. Liep er erg charmant bij :roflmao:
    Waar zijn jullie geweest?
     
    Boordevol en JosjeM vinden dit leuk.
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Haha, het is ook wat he.:p

    Wij zijn in Den Ham geweest, op een soort ranch. Heel basic, maar prima te doen met zoveel mensen.
    Waar waren jullie?
     
  10. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hihi. Wij gaan 1e kerstdag naar schoonouders. Dan ben ik bijna 37 weken, ze komen hier in ieder geval niet. Ook geen zin in, zit ik met de rommel en ze zijn na 2 uurtjes toch alweer weg! Dus ik geef zelf wel aan wat fijn voor mij is.
    Tweede kerstdag gewoon lekker met z’n drietjes of met wat vrienden kerst vieren. Gourmetten, weet ik het. Maar dan heb ik de rommel wel in huis natuurlijk, en de stank :roflmao: misschien toch maar Chinees bestellen ofZo Haha
     
    Boordevol en RachelleNM vinden dit leuk.
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Leuk!! Wij zaten in de buurt van Best (Brabant). Was ook erg leuk, maar vermoeiend.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  12. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Mijn eerste verlofdag zit erop! Zo raar, maar wat fijn zeg! Ik werk samen met mijn man en nog 6 anderen op een eigen prakijk, en ik ben dus eigenlijk altijd bij hem (al werken we natuurlijk in aparte kamers!). Apart dat we na zolang samen reizen voorlopig even afscheid nemen als collega's haha. En Zo raar dat ik nu geen echte verplichtingen meer heb.. (oké oké zo voelt 't niet). Ik moet zeggen vanuit huis kan ik een hoop nog doen voor werk, maar je eigen ritme bepalen, tussendoor ontspannen en lekker uitslapen bevalt me goed haha.

    1e kerstdag uitgenodigd bij familie... Moet nog maar eens even zien hoe het dan is, hoop dan toch echt al te kunnen baby knuffelen. (12e uitgerekend... Theoretisch zou ze 26e er uiterlijk zijn haha)
     
    LaQueen, Boordevol, Wizzy5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Tja, kerst. Eerste kerstdag ben ik 39.1. Stiekem hoop ik dat we dan toch al wel aan het baby knuffelen zijn :rolleyes:

    En anders schuiven we vast aan bij familie of vrienden. Wil iig niks meer in ons eigen huis denk ik.. En ze wonen vlakbij!
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  14. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    We hebben vanavond de echo gehad. Helaas niet zo veel kunnen zien, baby ligt al heel laag. Echoscopist zei meteen 'oh dat is een flinke!' Zij heeft ook met 13.1 weken binnen 2 seconden kunnen vaststellen dat we een meisje krijgen. Ze schatte in dat ze nu ongeveer 40 cm is en met 40 weken zou ze rond de 4 kilo zijn o_O Dussss ik ga morgen meteen de verloskundige bellen. Dat zie ik dus echt niet zitten :roflmao: Heb al echt last van m'n bekken door die diastase, dus doorlopen tot 40 weken lijkt me echt niet fijn. Ik hooooop echt heel erg dat ze me willen doorsturen voor een groeiecho want ik maak me echt wel een beetje zorgen...
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  15. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi, lig al een uur wakker blehhh

    Dames, ik was even wat topics aan het lezen op zp. Ik las opeens dat iemand kennissen die hun kind(eren) niet vaccineren niet op kraamvisite mogen komen tot de baby 14mnd is (want dan heeft de baby BMR gehad).

    Daar draagt zij allerlei argumenten voor. Ik realiseerme nu dat 1 van onze best bevriende stellen ook hun kind niet vaccineert. Bij onze 1e zijn ze gewoon op kraamvisite gekomen maar ik was me totaal niet bewust dat daar besmettingsrisico’s aan zitten.

    Is dat echt zo dat een niet gevaccineerd kind een besmettingsrisico vormt voor je pasgeboren baby?
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  16. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Met de kerst zou ik 41 weken zijn en iets in mij zegt dat ik dat echt niet ga halen. Ik kijk juist zo uit naar lekker eten en een wijntje met familie dat wij onder voorbehoud juist wel dingen inplannen. Als ze pas een paar dagen is dan kijk ik het even af. Maar met ouder dan een week denk ik dat ik het juist erg leuk vind om weer wat te doen. :p Omg ben ik de enige die gewoon écht uitkijkt naar sushi met droge witte wijn?
     
    LaQueen, Buko, Want2beAmom en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb dat ook gelezen en ik vind dat lichtelijk overdreven. Er is geen uitbraak van bof, mazelen of rode hond, dus om een gevaar te kunnen vormen zal er eerst ergens een besmetting plaats moeten vinden. Ik heb meerdere vriendinnen die hun kinderen niet vaccineren en die mogen gewoon komen. Maar wij wonen niet in de biblebelt en de vaccinatiegraad is hier zo hoog dat de kans op een uitbraak heel klein is. Sterker nog, mijn kinderen worden aangepast gevaccineerd, omdat ik en de kinderen die ik al heb helaas heftig allergisch reageren op vaccinaties, dus in overleg met de kinderarts, krijgen mijn kinderen maar 1 vaccinatie tegelijk ipv 2 en starten we later zodat ze wat sterker zijn/meer weerstand hebben. Dat zou betekenen dat ik mijn kinderen nog langer uit de buurt zou moeten houden van andere kinderen. Onze kinderarts zei dat dat echt niet nodig is. Maar zou me kunnen voorstellen dat als je in een gebied woont waar de vaccinatiegraad veel lager ligt, dat weer anders ligt. En ik denk vooral dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik lees je onderschrift en kan me enorm voorstellen dat de angst om weer een kindje te verliezen enorm groot is en dat zo’n bericht jou wellicht extra triggert.
    Maar nogmaals, onze kinderarts zei dat het echt niet nodig is om ongevaccineerde kinderen te vermijden, zeker als je baby verder gewoon gezond is.
     
    iez vindt dit leuk.
  18. Heather

    Heather Actief lid

    2 apr 2019
    123
    91
    28
    Vrouw
    Ik zou het niet erg vinden, mits ze niet ziek zijn maar dat is mijn voorwaarde sowieso, ingeënt of niet. En daarnaast hoeft bij mij niet iedereen de kleine vast te houden, vooral niet in dit seizoen. Ik heb met m’n eigen kinderen gezien hoe venijnig en gevaarlijk een gewone buikgriep kan zijn voor een baby, en heb een maand lang in het ziekenhuis gezeten toen. Ik vrees dus eerder een gewone griep dan een van de kinderziektes.
    Ik denk ook om eerlijk te zijn dat het een beetje klinkt als discussie uitlokken bij de betreffende vrienden, of een statement willen maken. Je kan prima ze langs hebben en bijv het kindje niet vast laten houden als je je echt zorgen maakt.
     
    iez vindt dit leuk.
  19. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ongevaccineerden zijn hier niet welkom. Maar wij wonen ook in een gebied waar de graad wat lager ligt. En ik ken alleen maar mensen die gevaccineerd zijn :D Zelfde geldt overigens voor verkoudheidjes/koortslippen/etc.

    Hier echt een heel slechte nacht gehad. Ik sliep pas rond 2:30, rond 5 uur weer eventjes wakker en de wekker ging weer om 7:15. Dochter werd steeds huilend wakker (gebeurd noooooit, heb echt een goede slaper) en zei steeds dat ze last had van d'r oor. Ze heeft nog nooit een oorontsteking gehad, dus ik heb geen idee waar ik op moet letten :oops: Uiteindelijk heb ik haar temp gemeten (nog geen 36 graden, erg laag, normaal is ze 36,9) en een kleine zetpil gegeven (120 mg). Daarna hele tijd bij haar gezeten en over d'r hoofdje gekriebeld. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen en niet meer wakker geworden.

    Weet nu ook niet zo goed wat te doen. Ze zou vandaag eigenlijk naar het kdv gaan, maar nu ligt ze nog te slapen. Ik denk dat ik het eventjes aankijk. Als ze weer vrolijk is dan laat ik haar gewoon gaan.
     
    iez vindt dit leuk.
  20. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik lag ook wakker vannacht, denk wel 2 uur uiteindelijk. Gelukkig rond 5.15 weer in slaap gevallen en geslapen tot 8.15.

    Vandaag de laatste keer naar m'n werk. Is maar voor 2 uurtjes en meer om nog even wat lekkers te brengen en afscheid te nemen dan wat anders. Situatie is wel een beetje raar, werk er pas vanaf augustus dus nog vrij kort. Nog geen hele speciale band dus net de meeste collega's.

    En dan dus echt verlof, ben er ook echt wel aan toe. Lekker rustig de laatste dingen voorbereiden en rustig aan doen. Deze week in ieder geval de vlucht tas helemaal klaar maken(deel is al gedaan) en nog het bevalbad bestellen. Eindelijk de knoop doorgehakt dat we het wel gaan doen!
     
    LaQueen en iez vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina