De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja dat van vasthouden is wel een dingetje. Mensen willen vaak te graag de baby vasthouden.

    1x gaven ze zelfs mijn baby een kus op de mond!!! En begon ze te huilen, dat doen wij zelfs als ouders nooit. In de cultuur waar ik vandaan komt zoent alleen een man en vrouw die amoureuze relatie heeft met elkaar op de mond. Vrienden, broers, ouder/kind Etc niet. Ik kwam in shock toen het gebeurde. Bij dat gezin zoent iedereen elkaar op de mond, maar dacht niet dat ze het ook op niet familie zouden doen.

    Anyway, we wonen niet in de biblebelt (in Overijssel ergens) maar toevallig verscheen onlangs een artikel dat in mijn stad en tot wijkniveau de vaccinatiegraad wat lager is. Dat was net onder of rondom 90% en moest volgens mij ergens tussen 95-99% liggen.

    Maar de post van die vrouw heeft mij wel aan het denken gezet. Want ik ga bij de toekomstige KDV wel vragen of daar (veel) kinderen zijn die niet gevaccineerd worden.
     
  2. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @iez Waaaaauw dat kan zo in het topic 'waar valt je mond van open'. Nou, dáár valt mijn mond echt van open! Dat is echt heel erg raar. Die persoon had van mij (maar wss nog erger van m'n vriend) echt de wind van voren gekregen.

    Sowieso houden wij de baby gewoon lekker bij ons. Hallo, ze is net geboren, laat haar lekker doen. Gelukkig denkt m'n vriend er net zo over. De eerste paar (6) weken krijgen ze sowieso alle prikkels ongefiltert binnen. Het geluid van de regen, alle mensen om haar heen, aanrakingen, echt ALLES. En wat doen ze dan rond een uur of 5-6 's avonds? Juist, huilen. En da's ook echt niet gek, dat is gewoon prikkelverwerking. Dus als je dat zoveel mogelijk rustig kunt houden, is het echt alleen maar fijner voor je baby. Niet dat je op je tenen moet gaan lopen hoor, een beetje geluid zijn ze natuurlijk gewend vanuit de baarmoeder.

    Ik ben daar echt heel fel op :|
     
    iez vindt dit leuk.
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    @iez Je moet doen wat voor jou het beste voelt, en ik snap met je onderschrift dat je voorzichtig bent en daar is niks mis mee.
    Enne degene die de baby een kus gaf op de mond sowieso eerste jaar niet uitnodigen... pfff niet best!
     
    iez vindt dit leuk.
  4. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja, ik zou wat assertiever moeten zijn idd. Maar mensen zijn zo dwingend. We hebben wel geprobeerd dat ze bijv alleen rond de box stonden etc, maar ik vind het moeilijk om nee te zeggen. We planden wel max 2 bezoeken per dag en hadden ze om de dag of max 2-3 dagen in de week. Om zo de prikkels te beperken. Maar blijf het lastig vinden.
     
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Die krijg geen kaartje meer als deze geboren wordt.

    No wayyyy
     
  6. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    @kwebbelsnoes fijn dat je ondanks je beperkingen toch genoten hebt! :)

    @RachelleNM Ik zou gewoon een groei echo eisen. Daar heb je toch gewoon recht op? :oops:

    @Irene2 Veel plezier op je laatste werkdag! :thumup: Ik vond het wel een beetje balen dat ik er al eerder uit lag en daardoor niet fatsoenlijk 'afscheid' heb kunnen nemen. Ben wel nog een keer langgeweest maar de personen met wie ik het beste contact heb die waren er op dat moment niet. Maar ik ga nog zeker met ons beebje langs. Ik moet tenslotte mijn nieuwe rooster nog met hun gaan bespreken voordat ik weer aan de slag ga. Gelukkig hoef ik pas weer in Februari aan de slag en heb ik dus nog alle tijd. :) Oh een bevalbad! Ik vind dat altijd mooi om te zien bij andere vrouwen maar ik weet dat het voor mij gewoon niet weggelegd is.

    Over het vasthouden van het kind: Ik heb daar nog helemaal niet bij stilgestaan. Ik heb als ik mijn vrienden en familie zo ken het gevoel dat alleen de ouders, broers en 1 vriendin ons kindje vast willen houden. Maar we zullen het dan wel zien.


    Afgelopen nacht redelijk veel last gehad down under. Beebje was 's nachts ook overactief dus er werd ook nog eens volop tegen mijn blaas aan getrapt dat behoorlijk pijnlijk was. Man twijfelde of het weeën waren, (Leuk zo'n eerste bevalling, je weet totaal niet hoe het aanvoelt haha) maar ik weet dat het van het voelen van de ontsluiting was aangezien ik ook een beetje bloedverlies had gisteren. Daar hadden ze me gisteren in het ziekenhuis al over geïnformeerd.

    Nou .. vandaag helemaal niks op de planning. Huisje ziet er goed uit. Het regent dus echt ergens naartoe gaan heb ik ook geen zin in aangezien ik alleen de fiets heb.

    Ik merk dat de dagen steeds langer beginnen te duren. Ik kan gewoon echt niet meer wachten, wetende dat ik nu nog van mijn 'rust' moet genieten. :rolleyes:
     
  7. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij zijn in het begin ook heel selectief wie de baby vast mag houden. Idd vanwege de prikkels. De wereld is enorm overweldigend na de warmte en veiligheid van de baarmoeder. Koude lucht, stof op je huid, prikkelingen die je niet kent, harde geluiden. Dus baby hoort wat mij betreft de eerste periode veilig bij mama of papa. En dat de opa’s en oma’s de baby even vast willen houden is logisch, maar daar blijft het bij. En mensen met verkoudheid, griep of koortslip komen maar fijn een andere keer terug.

    En kussen op de mond bij een baby :eek: die had hier ook gelijk kunnen vertrekken
     
    iez vindt dit leuk.
  8. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @iez Gewoon zeggen hoor. Of van tevoren afspreken met je kraamverzorgster.

    Wij hebben afgesproken dat we max. 2 x kraambezoek per dag doen en dan max. 1 uur. Maar als ik er geen behoefte aan heb/het te druk vind/welke andere reden dan ook, dan hebben ze pech. Mijn gezin en onze gezondheid gaat voor. En ja, mensen kunnen idd enorm dwingend zijn, maar dat is dan echt even hun eigen probleem. Mijn tante is net zo hoor. Zij heeft mijn dochter toen ook niet vastgehouden (niemand niet, behalve m'n ouders, ex-schoonouders en mijn oma) en kreeg toen de opmerking 'joh, je moet haar loslaten! Over een jaar ben je blij als ze even weg is' en dat is bij mij zó verkeerd geschoten. Ga gauw weg, het is verdorie mijn kind. En ja, die kan ik idd af en toe achter het behang plakken en soms kijk ik om de 2 minuten op de klok of ze al naar bed gaat, maar op het moment dat ze daadwerkelijk slaapt of weg is, mis ik haar meteen.

    Je bent helemaal op van de spanning en slaaptekort, alles is nieuw, je bent compleet ontploft van beneden, voor je partner is het ook allemaal nieuw, voor je eventuele andere kind(eren) is het ook wennen... Nee hoor, laat maar lekker bij mama of papa :thumup: Dat hebben ze maar te respecteren. Wil je zo graag een baby vasthouden? Koop een Baby Born.
     
    iez en Want2beAmom vinden dit leuk.
  9. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk Ja ik heb dus geen idee... Heb er geen ervaring mee :o: Maar heb net de assistente gebeld, ze laat de vk terugbellen om het eea te bespreken. Heb aangegeven dat ik dat liever face to face doe maar ze mag niet zomaar een afspraak inplannen. Vk belt tegen de middag terug, dus ben benieuwd.
     
  10. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik zou ook echt een groeiecho eisen @RachelleNM.. kan me voorstellen dat je er een beetje ongerust van bent geworden.

    Over dat vasthouden de eerste weken.. lijkt me heel moeilijk. Wij willen sowieso de eerste 3 weken weinig kraambezoek op alleen onze naaste mensen na (ouders, broer/zus en aangang), maar hoe zorg je er voor dat het kraambezoek daarna je kindje niet vasthoud? Als iemand vraagt: 'mag ik hem/haar vasthouden?' Zeggen jullie dan gewoon nee? Licht je het toe? Ik vind gekke gezichten toch ook wel weer moeilijk haha.
     
    iez vindt dit leuk.
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hahahahahha ik lig echt in een deuk van je laatste zin hahahaha geweldig hahahahaha
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  12. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Idd, gewoon zeggen 'liever niet'. Je hoeft daar echt geen onderbouwd argument voor te hebben. Het is jouw kind. Als het niet goed voelt, niet doen.
     
    Want2beAmom en iez vinden dit leuk.
  13. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Ik heb er nog helemaal niet over nagedacht hoe ik dat zou willen in de eerste weken. Alles is natuurlijk ook nieuw, dus tja? Denk sowieso in de eerste 2 weken dat alleen directe familie en beste vrienden welkom zijn. De rest kan prima langskomen op een later moment.

    Gisteravond had ik weer behoorlijke krampen heel laag in mijn buik. Ben wel benieuwd of dat nu nog steeds door de indaling komt? Het ging wel weer over toen ik eenmaal rustig in bed lag. Slapen is gelukkig wel goed gegaan.

    Vandaag een belangrijk iets af gekregen op het werk. Dat is erg fijn. Geeft me een bepaalde rust. Nog 10 dagen werken :thumup:
     
    Dikkiedikk en iez vinden dit leuk.
  14. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Vandaag weer een groeiecho gehad bij de verloskundige, maar was allemaal nu al heel lastig op te meten. Baby ligt al helemaal ingedaald. Had van het weekend ook sterk het gevoel dat dat nu aan het gebeuren was. De baby blijft mooi haar lijntje volgen, maar de groei van het buikje leek iets af te nemen. Ze schatten haar nu op 3kg en dan rond de 4 bij 40 weken, maar was heel lastig te zeggen omdat het meten zo lastig ging. Volgende week een afspraak bij de gyn en dan horen we meer.

    Ik ben gister zo enorm verrast door m’n collega’s die een babyshower hadden georganiseerd. Ik dacht dat ik met 2 collega’s had afgesproken, zat er opeens 8 man met kadootjes. Zo lief! Kon het maar met moeite droog houden.

    Wat betreft het vasthouden, bij beide jongens lag de baby gewoon lekker bij mij (of m’n man) de eerste dagen en als ze lagen te slapen werden ze ook niet opgetild. Nou was de eerste ook met de vacuümpomp geboren dus die kon daar last van hebben en de 2e bevalling was vrij heftig geweest, dus we hadden een goed excuus. Maar ik hou er ook gewoon niet van om zo’n pasgeboren kindje van de ene naar de andere te laten gaan. Ik zou zelf ook nooit vragen of ik een baby mag vasthouden als ik op kraambezoek ga. En aangezien de jongste met 4 weken het rs virus had en deze baby in dezelfde periode geboren wordt, ben ik daar nu ook weer huiverig voor, dus ze blijft lekker bij mij
     
    LaQueen, Want2beAmom en iez vinden dit leuk.
  15. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Zo, met een tas vol leuke cadeautjes weer thuis! Allemaal super leuke dingen gekregen van m'n collega's! Onder anders zo'n douchehandschoen, een wasbare zwemluier, wat leuke speeltjes voor in de box en ook wat lekkers voor mij. Echt super lief allemaal!

    Hier over vasthouden van de kleine ook nog niet echt nagedacht. Denk dat ik gewoon kijk hoe het op dat moment voelt. Vind het ook van je kindje afhangen, de een vind alles prima en de ander is bij de minste drukte al helemaal overprikkelt. Zoals ik er nu naar kijk (mits alles een beetje goed verloopt) wil ik juist in de eerste week wat meer bezoek, zodat de kraamverzorgster er lekker voor kan zorgen en ze op tijd de deur weer uit kan sturen. Maar wie weet voelt dat op het moment zelf wel helemaal anders en dan doen we het dus ook gewoon lekker anders. Ik ga het nog niet vastleggen in ieder geval.

    Zo maar eens de vluchttassen verder inpakken denk ik, heb eigenlijk nog best wel wat energie merk ik. Ook niks anders gedaan op het werk dan even wat kindjes nog knuffelen, cadeautjes uitpakken en gezellig kletsen. Werken kon ik het echt niet meer noemen.
     
  16. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk @RachelleNM. Normaal ben ik ook best wel assertief haha, als ik iets niet wil dan gebeurd het niet. Maar in zo'n kraamperiode, en zeker bij een eerste kindje, is dat misschien anders. Maar goed, als ik het niet wil dan wil ik het niet idd. Punt. :p

    Ik zie wel een beetje op tegen de kraamtijd. Mijn man heeft een andere cultuur en ik heb begrepen dat zij soms met best veel mensen tegelijk komen en dan ook niet na een half uur weer vertrokken zijn. Daarbij komt kijken dat wij best ver weg wonen, dus de kans is groot dat mensen blijven plakken. En daar zitten ook best wel wat mensen bij die ik niet ken. Misschien schaf ik wel een draagdoek aan en laat ik hem lekker bij mij als er veel bezoek komt.

    Wat leuk dat jullie zo verrast zijn door collega's @Yaisa en @Irene2! Echt heel lief!

    Ik heb sinds een dag of 3/4 soms echt een zeurende menstruatiepijn heel laag in mijn buik. De laatste keer tijdens de 3D/4D echo (vorige week) lag hij ook al met zijn hoofdje naar beneden. Hij kan toch nu niet al aan het indalen zijn o.i.d.? Lijkt me een beetje vroeg. Kan dit ook zijn van het groeien van je buik? Want heb wel het idee dat mijn buik de afgelopen dagen weer wat aan het groeien is. Heb ook harde buiken in rust soms. Niet veel, maar ze zijn er wel zo nu en dan.

    Op dit moment zit ik ziek thuis (nog steeds) en verveel me echt te pletter. Kan genoeg doen zo in huist, maar omdat ik zeeën van tijd heb komt het er niet van.. de grote dingen dan. Schoonmaken doe ik uiteraard gewoon, maar wil graag de berging uitzoeken en leeghalen etc. en dat stel ik maar uit en stel ik maar uit.
     
  17. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Draagdoek klinkt als een heel goed idee in dat geval ja! En misschien dan juist proberen of je ze in de eerste week al meteen langs kunt laten komen? Kan de kraamzorg ze na een (klein) uurtje allemaal de deur weer uitsturen. ;)

    Wil je borstvoeding geven? Dat is ook een goed excuus om jezelf terug te trekken natuurlijk, zeker als het zo'n grote groep is.
     
    iez vindt dit leuk.
  18. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Heerlijke dag vandaag! Heb ook ineens zoveel energie. Ik slaap ook erg goed, nachten slaap ik door van ong 23.00-06.00/07.00 en ik doe vaak overdag einde ochtend nog een dutje.

    Vandaag zoontje naar kdv gebracht, lekker op de bank geploft, Netflix gekeken, dutje gedaan, groentesoep gemaakt, 2 uur gepoetst, nu lekker douchen, zoontje ophalen en even naar prenatal en dan vanavond pizza eten en naar glow met de bus. Zoontje kijkt er helemaal naar uit!

    Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik zulke rotnachten en veel bekkenpijn dus toen zagen mijn laatste weken er zo anders uit. Bijna alleen maar op de bank/in bed gelegen. Heerlijk dit!
     
    iez en RachelleNM vinden dit leuk.
  19. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Di
    die grote dingen stel ik ook uit, dus super herkenbaar hoor. Maar moet er binnenkort toch echt aan geloven... wil sommige dingen gewoon echt persé gedaan hebben.
     
    Want2beAmom vindt dit leuk.
  20. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ja ik wil heel graag borstvoeding geven, dus dan heb ik idd een goed excuus om ons even terug te trekken. Het liefste hebben we de eerste tijd niet zo veel bezoek op onze naaste mensen na, maar denk er toch nog even over na.
     

Deel Deze Pagina