De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door AnnevandePol, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Nou ik weet nog niet of mijn man de 1e week vrij is. Was hij vorige keer wel, maar heel veel mannelijke collega’s hadden hem voor “gek” verklaard dat hij dat deed omdat de kraamverzorgster er is en de man opdrachten geeft etc (wat ook het geval was). En ook omdat ze zoiets hadden van dan wordt je vrouw de eerste week door kraamzorg ondersteund en daarna als ze weg zijn kun jij het juist overnemen van kraamzorg.

Maar we vonden het toen wel fijn hoor want het was natuurlijk allemaal nieuw en dan kon de kraamverzorgster het aan ons leren tegelijk. Vond ik wel fijn.

We moeten dus nog goed overleggen wat hij nu precies van plan is.

Maar uitproberen kan zeker, maar dat zou wel betekenen dat ik nu opzoek moet gaan naar een co-sleeper of iets dergelijks. Moet even overleggen met manlief want hij kan zo gestresst raken als het to-do lijstje langer wordt ipv korter.

2. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Goedemorgen zet hem op vandaag :thumup:
    De krampen zijn in ieder geval al een goed teken hoop dat je toch nog wat heb kunnen rusten.

3. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    #1643 girlmom1989, 8 dec 2019
    Laatst bewerkt: 8 dec 2019
    Hier bij alle drie in het begin bij mij geslapen tot een jaar:p
    Ben een lichte slaper maar kwam wel aan me nachtrust, borstvoeding geven was makkelijker en ik viel sneller in slaap omdat ik me bed niet uit hoefte om ze te voeden.
    Sliepen trouwens al heel snel door(2,3weken) maar was het zo gewend om ze bij mij op de kamer lagen dat we het zo gehouden hebben.

iez vindt dit leuk.
  4. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier een heerlijke nacht gehad gelukkig! Wij liggen nu lekker wakker te worden in bed. Wat een vies weertje buiten zeg! Echt binnen blijf weer. Hoop dat het vanmiddag wel even droog word. Wou graag even de hond laten uitrazen buiten en zelf nog even wat beweging meepakken.

Hier komt de baby sowieso de eerste periode op onze kamer. We hebben maar 1 slaapkamer nu. We zien wel hoe het gaat. We gaan wel binnen nu en 2/3 maanden verhuizen en dan gaat hij wel naar zijn eigen kamer.

@Mell0408 Super veel succes vandaag!! Hopelijk is er vannacht al het 1 en ander aan voorwerk gedaan waardoor je lekker snel kan baby knuffelen.

iez vindt dit leuk.
  5. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Goedemorgen
    Opgestaan met hele vervelende krampen die nu gelukkig weg zijn onder de douche waren ze toch wel ondragelijk na een uur ben ik maar eruit gestapt.
    Me rug is nog wel gevoelig maar dragelijker dan de buikkrampen die ik kreeg, zit nu al fris en fruitig gedoucht met een volle buik een film te kijken met me 2 oudste dochters die wakker werden door mij geloop en gepuf.

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh wat heerlijk dat ze zo snel doorsliepen!!!

Onze dochter sliep pas door toen ze 1,5 was. De eerste maanden 20x per nacht wakker na ongeveer 4 maanden werd dat variërend tussen 10-15x per nacht. Na 6 maanden werd ze 5-10x per nacht wakker na haar 1e verjaardag kwam dat onder de 5 en pas na 1,5 jr sliep ze door.

girlmom1989 vindt dit leuk.
  7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier komt de baby ook eerst bij ons op de kamer in een wiegje. Ons doel is minimaal 6 maanden. Zoontje is na 3 maanden helaas naar zijn eigen kamertje gegaan. Hij werd juist wakker van mij en sliep daardoor heel onrustig.
    Hoop dat we het nu wel langer volhouden. Ook i.v.m. de borstvoeding en wiegendood.

girlmom1989 en iez vinden dit leuk.
  8. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jah ben best verwend qua dat:rolleyes:
    Bleef ze wel langer wakker maken voor de nacht voeding, omdat ze voor mijn gevoel dat gewoon nodig hadden.
    Waren zulke kleintjes dat ik gewoon me wekker zette om de 3 uur:roflmao:

9. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Hier werd het ook door de kraamverzorgster geadviseerd, hebben dan ook al een co-sleeper staan omdat we dit van plan waren. Wil graag borstvoeding geven en wil ook niet iedere keer mn warme bed uit.
    ze gaf wel aan dat wanneer ik door alle kleine geluidjes niet goed zou kunnen slapen het dan wel handig is om naar eigen kamertje te gaan, eigen rust is ook erg belangrijk :)

vandaag maar eens beginnen aan de kleine wasjes. sinds mn verlof heeft baby ook een ander ritme, stuk rustiger, lag dan ook bij mn laatste controle met zn rug richting mijn buik. Hou ‘t even in de gaten anders denk ik toch even de vk bellen en anders swso dinsdag bespreken tijdens de controle

Buko en iez vinden dit leuk.
  10. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Bij ons komt de kleine man ook eerst in een wiegje bij ons op de kamer. Dan kost de nachtvoeding de minste energie. Ik wil wel alleen de eerste dagen en de nachten hem in het wiegje. Tegen de tijd dat ik beneden ben als hij slaapt gaat meneer in zijn ledikant op eigen kamer om ook daar te wennen.

Wij hebben gisteren een 4D echo gehad en ben helemaal in de wolken. Wij gaan een knap ventje krijgen. Die van ons allebei dingen weg heeft. Zo leuk om al gezien te hebben. Hij maakte het de echoscopist niet makkelijk. Hij lag in stuit met een lange navelstreng voor zijn hoofd en 2 eigenwijze handjes. Maar gelukkig toch een paar goede foto’s kunnen krijgen. Zo leuk!

iez en RM1996 vinden dit leuk.
  11. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Misschien in de kinderwagenbak op jullie kamer? Of anders het bedje wat jullie toch al wilde gebruiken naar jullie kamer als dat past. Kost beide geen geld en ook zo goed als geen tijd. In ieder geval goed dat je er over nadenkt! En hoe het gaat lopen weet je toch pas als ze geboren is.

Hier vanochtend de (door mijn oom gemaakte) co-sleeper uit elkaar gehaald en wat dingen gerepareerd en beter in elkaar gezet. De zijkant ging veel en veel te zwaar open waardoor we het bedje kapot maakten als we het probeerden. Morgen weten we of het geholpen heeft, tot die tijd moet er nog wat lijm drogen. Hoop het wel, vind hem namelijk super mooi en zou er echt van balen als we hem niet kunnen gebruiken zoals hij bedoeld is.

Ook "even" de lamp op de babykamer opgehangen, ook dat viel behoorlijk tegen helaas, terwijl het een vrij simpel systeem is. Uiteindelijk met redelijk wat gedoe het voor elkaar gekregen gelukkig. Weer iets wat van ons lijstje kant. Hier lijkt die lijst namelijk ook alleen maar langer te worden in plaats van korter. Heel irritant!

iez vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.368
    113
    Vrouw
    Mijn kraamzorg zegt heel simpel: doe waar jij je prettig bij voelt. Bij nr 1 raadde ze op dag 3 aan om kindje op zn eigen kamer te leggen en warempel, ze had gelijk. Want baby werd wakker van ons (lagen doodstil in bed, bij elke draaien reageerde hij anders, vreselijk). Eigen kamer en ging uitstekend.
    Gewoon kinderwagen in de slaapkamer neer zetten, co sleeper is snel gekocht als t wel wel bevalt

iez vindt dit leuk.
  13. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hoe is de kraamzorg bij jullie geregeld?

Wij krijgen waarschijnlijk door omstandigheden maar 3 uurtjes kraamzorg per dag, en dat kan ook 's middags zijn... hopelijk 3 effectieve uren. Op dag 6 of 7 vind ik dat prima, de eerste dagen hoop ik wel op volledige zorg en in ieder geval 's morgens.

Gelukkig is mijn man de eerste dagen thuis en zullen mn (schoon-)moeder en (schoon-)zussen er voor ons zijn.

Dus @iez, laat mijn man de eerste week maar thuis zijn!

iez vindt dit leuk.
  14. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wat voor omstandigheden als ik vragen mag?
    Ik heb recht op 59 uren kraamzorg ivm m’n bekken, maar ik mag zelf aangeven tegen die tijd of ik dat nog nodig vind. Moet er uiteindelijk wel voor betalen natuurlijk :rolleyes:
    De eerste paar dagen zijn hier gemiddeld 8 uurtjes per dag en wordt steeds minder, omdat je t zelf aan het eind alleen moet kunnen.

15. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Hier is ook gezegd dat ik kans heb om maar 3 uur per dag te krijgen, afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare kraamverzorgsters. Ik hoop ook heel erg dat dat bij ons niet het geval gaat zijn want dan vallen alle extraatjes eigenlijk weg en is het alleen moeder en kindzorg.

16. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik heb recht op 49 (of was 48 standaard :roflmao:) uur voor de totale week. Ze bekijken aan het begin van de week hoe ze het gaan verdelen, ook in overleg met mij. Ik krijg ook een vaste voor de hele week (wij mogen wel aangeven als we een ander willen als het niet klikt) alleen tijdens de feestdagen is het anders. Dan zijn ze er korter en mogelijk een ander, hangt er vanaf wie er dienst heeft. Mogelijk komt er een stagiaire mee, maar dat horen we ook pas als we bellen.

17. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Omg kidding me.... ballon zit er net in, zegt ze... even snel nog voelen aan je buik.... toch even echo erop... wat blijkt, billen beneden :roflmao:wat een draak zeg. Ballon is er nu uit.

Gelukkig is de gyn aanwezig welke vorige keer ook versie heeft gedaan. Is nu even druk maar komt daarna draaipoging doen. Lukt deze dan gaan ze sluitlaken om doen en inleiden, anders toch keizersnede....

Wizzy5 vindt dit leuk.
  18. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Eigelijk hetzelfde als @Miekje86
    Mn vriend is die week thuis dus op het begin zullen ze wat langer aanwezig zijn tot we het een beetje onder de knie hebben dan kunnen ze ook wat minder uren op n dag komen. We vinden het zonde als ze maar de tijd om moeten kijken als er “niets” te doen is. Aangezien vriend dus gewoon thuis is.
    krijgen ook een vaste kraamverzorgster en evt met stagiaire. Gezegd dat ik dit liever niet tijdens de bevalling wil. Begrepen ze gelukkig :)

19. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ze maakt het je niet gemakkelijk!! Hopelijk krijgen ze dr gedraaid! Veel succes!!

20. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Dat méén je niet! Wat een eigenwijsje!
    Hopelijk is de draaipoging gelukt! Succes, op naar een mooi wonder! ♡

Deel Deze Pagina