Haha neeee, de echoscopiste zit hier apart. En omdat het een afspraak is/was zoals ik al dacht dat hij ging worden. ‘Hoi, hoe gaat het?’ Ja best klaar mee zeg maar. Vind het niet heel leuk meer nu. Last van dit en dit en dat. ‘Nee, dat snap ik, ik kan nu alleen niets voor je doen. Zullen we even bloeddruk meten en wegen enz.?’ Ben langer onderweg en zit langer te wachtte dan dat ik daar binnen ben. Maar goed, alles was weer prima! Bloeddruk nog steeds laag. Geen bijzonderheden. Baby ligt nog lekker te chillen. Prima hartslag ook. Ze denkt dat hij iets groter is dan gemiddeld. Nou top, kom er nu maar uit.
Voor de moeders die van een 2e bevallen: Waar is jullie 1e kindje in de 1e week ala jullie bevallen zijn van de nieuwe? 1. Thuis gewoon 2. Uitlogeren?
@Mell0408 van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Bijzonder bevallingsverhaal, maar fijn dat ze er is
Gewoon thuis. Als het ‘s avonds of ‘s nachts begint, komt oma hier. Begint het overdag, gaat hij naar oma toe. Hij zal daar denk ik maar Max 1 nachtje slapen. De rest gewoon thuis met ons, of met papa. Kinderdagverblijf slaan we die week waarschijnlijk wel even over.
Ik beval straks van de derde, maar toen mijn tweede geboren werd (met keizersnede) heeft mijn oudste zolang ik in het ziekenhuis lag bij opa en oma gelogeerd. Mijn vriend pendelde heen en weer tussen zijn ouders en het ziekenhuis. Dat gaf bij ons het meeste rust. Toen ik en de baby ontslagen waren uit het ziekenhuis is ze weer thuis komen slapen. Nu bij de derde gaan we het weer zo doen.
Och ja die sleur terwijl je het liefst gewoon hoort dat je desnoods ff van onder bekeken wordt als er wat gebeurd
Gewoon thuis, als de bevalling begint gaat ze wel naar opa en oma. In de week dat ik uitgerekend ben is de opvang gesloten. In principe zijn ze daar ook normaal naar toe gaan of ze moet aangeven dat ze thuis wil blijven.
Maaar echt haha. Nou gaan ze dat wel maandag doen. Ik heb alleen zelf het idee dat er gewoon echt niets gebeurd daar. Ach we gaan het meemaken. Stiekem hoop ik dat die afspraak niet meer nodig is natuurlijk haha. Stel je voor dat we dit weekend onze baby’s gewoon hebben.
Ik krijg een keizersnede en in de tijd dat ik in het zkh lig gaat ze naar mijn ouders toe, samen met onze honden. Als baby en ik naar huis gaan komt ze ook naar huis, er van uit gaande dat we na 48u naar huis mogen. De honden blijven dan nog een paar dagen bij mijn ouders.
Haha @Miekje86 morgen flesje maken dus. Vanochtend visite gehad van een kennis met haar zoon van 4, volgens hem komt onze baby over 1 nachtje slapen en hij vroeg steeds: ga je de baby er bijna uit persen? haha. Nu even op bed liggen, dan even eten en dan mijn beste vriendin met haar moeder op bezoek, en mijn eigen moeder komt ook als t goed is Vandaag ook taarten maken die mijn man morgen mee kan nemen naar zijn laatste werkdag. Sorry voor de details maar hier kan het haha; Ik heb vandaag echt erg veel afscheiding al. Wel gewoon wit tot nu toe. Ook al flink naar de wc geweest. Ben toch benieuwd of het voortekenen zijn. Maargoed dat kunnen voortekenen zijn die 2 weken aanhouden natuurlijk
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag of jullie kind thuis is of uitlogeren. Ik maakte me zorgen dat het misschien te zwaar zou zijn met de baby, de voedingen en een kleine peuter erbij. Maar als iedereen het aandurft of aangedurfd heeft dan zal het mij ook vast lukken Hier gaat ze tijdens de bevalling ook naar opa en oma, maar wist nog niet wat we daarna zouden doen.
Precies dat hoop ik ook voor je dat het niet meer nodig is. Bij me 2de en 3de dochter dacht ik ook dat het niet pijnlijk genoeg was voor een eventuele ontsluiting maar was toch wel zo wie weet heb jij hetzelfde
Thuis, ze hoort bij ons gezin. Moet ook wennen aan de nieuwe situatie! En mijn vriend is er wel, dus die kan haar eventueel wat extra aandacht geven.
@iez hier was de 2e ziek geboren. Maar zodra ik naar huis moest,(na 2/3 dagen) kwam de oudste ook thuis. Als deze baby er is, zijn ze ook alle 4 gewoon thuis hoor (na de bevalling). Juist fijn als gezin samen zijn en samen wennen.
Wij hebben gezegd dat we komen onder voorbehoud. Eerste Kerstdag bij schoonfamilie, Tweede Kerstdag bij mijn ouders. Ik hou echt van Kerst maar als ik me op dat moment niet lekker voel, net bevallen ben en het niet zie zitten of zelfs aan het bevallen ben (haha) dan gaan we niet heen. Iedereen snapt dat ook. En ze kunnen eventueel nog even bij ons langs komen als we dat zien zitten
Hier zien we het wel eventjes! Ik vind kerst ook enorm leuk. Maar het ligt eraan wat de kleine man hier van plan is. Ik hoop van harte dat hij er dan al is en we de deur al uit kunnen/mogen. Nog even spannend!
Hello! Het is nog wel wat aan het rommelen, maar niks serieus. Dochter gaat naar mijn moeder als de bevalling begint, zij brengt haar dan naar het zkh en dan nemen wij haar weer mee naar huis. Vanaf januari gaat ze ook minder naar het kdv (dinsdagochtend en vrijdagmiddag). Februari gaat ze een aantal dagen wennen op de basisschool en in maart start ze daar. Ik laat haar de eerste periode kiezen of ze naar het kdv wil als haar zusje is geboren, tenzij ik/wij het echt even goed kan gebruiken dat ze door iemand anders verzorgd wordt We hebben niks gepland voor de kerst. Hoop eigenlijk gewoon lekker thuis te zijn met baby