Update ik moet vanavond al naar het ziekenhuis voor de inleiding i.v.m. te weinig vruchtwater zonder gebroken vliezen en te weinig kindbeweging na paar uur ctg en echo controle. Heb een volledig verweekte bmm met 2 half cm ontsluiting die ze willen oprekken tot 4cm met een ballon. Morgenochtend worden dan me vliezen gebroken en beginnen ze met de weeenopwekkers.
Hier loopt kdv in principe gewoon door als de baby geboren wordt. Zoveel mogelijk het normale ritme houden, wel even afhankelijk hoe alles gaat. Mijn vriend kan als de middelste dan naar het kdv is wat leuks met de oudste doen. De kraamzorg zorgt wel voor mij en de baby. @Buko, Ik vier gewoon kerst zoals altijd, maar ik ben ‘pas’ 35 weken zwanger met kerst.
Hier pas de eerste maar ik zou als het de tweede zou zijn de oudste zoveel mogelijk in het normale ritme laten. Dus ook naar gastouder/KDV wanneer dat normaal ook zou gebeuren(misschien niet de allereerste dag, maar verder wel). Er veranderd al zoveel, nog een beetje het normale aanhouden is dan juist wel fijn lijkt mij. Zag dit ook vaak gebeuren in mijn werk(ik werk op een KDV), dat veel kinderen juist nog gewoon kwamen. Het normale voor de oudste en thuis even wat rust en niet de aandacht moeten verdelen. Maar verder dus dan wel gewoon thuis, zodat je als gezin kunt wennen aan de nieuwe situatie. Kerst en oud en nieuw geen plannen voor gemaakt, gezegd dat als het nog wel uitkomt we wellicht even langskomen maar dat ze nergens vanuit moeten gaan. Vind het echt zo onhandig dat ik geen idee heb of de baby er dan al is of niet. Kan nu maar kan ook nog 4 weken duren. Maar we wachten maar rustig af, geen andere optie.
Wij hebben de 23e een etentje buiten de deur met onze oude buren/vrienden (ovb), 1e kerstdag lekker met z’n 3en een film via Netflix kijken en genieten van het niets hoeven en denk gewoon iets van kaasfondue, 2e kerstdag komen mijn ouders, zusje, schoonmoeder en haar partner en gaan we samen lunchen. Geheel verzorgd door moeder en schoonmoeder, dus ik hoef lekker niets te doen. Oh en dat is uiteraard ook ovb. Jaarwisseling komen onze buren met baby (dan 6 maanden oud) gezellig bij ons spelletjes doen, ook ovb. Voor hun met een lekker drankje, man en ik doen een alcoholvrije ronde. Normaal zijn we kerstavond vaak bij schoonmoeder (gourmetten met goedkoop vies vlees), 1e kerstdag bij schoonvader incl gourmetten (met luxe en lekkere producten), lootjes en cadeautjes onder de boom, 2e kerstdag bij mijn ouders (waarbij iedereen iets lekkers maakt) & jaarwisseling sinds we een dochter hebben altijd mensen hier over de vloer en vaak gewoon een gezellige avond met spelletjes en allemaal hapjes en drankjes.
@girlmom1989 Spannend! Je bent dan sowieso de eerst volgende met een baby! @LaQueen Haha goedkoop vlees wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gefeliciteerd @Mell0408 met jullie mooie meisje! <3 Spannendddd @girlmom1989, jij bent de eerst volgende met een baby! Succes!! Hier hebben we eerst een bruiloft, 1e kerstdag hebben we niets en 2e kerstdag komt de fam bij ons eten.. waar ik eigenlijk wel een beetje spijt van heb, want weet niet of ik zin heb om zo uitgebreid te koken. Heb me toch wat verkeken toen ik nog niet zo ver zwanger was haha.
Hahahhaha ik moest er ook om lachen goedkoop vies vlees bij de een en lekker luxe bij de ander hahaha. Kerst: we hebben ons afgemeld voor het familiediner en blijven thuis. Is ook dichterbij het ziekenhuis en wil dan niet op pas zijn omdat ik een verleden heb met snelle bevallingen. @girlmom1989 zo dat is even een stroomversnelling. Succes! Alles wel goed met de kleine?
@girlmom1989 Spannend! En fijn om te weten waar je aan toe bent denk ik? Mag ik Ohra even een dikke pluim geven?! Kwam er vandaag achter dat mijn aanvullende verzekering niet goed was gegaan. Deze is per 1 september gewijzigd, ik dacht naar het meest uitgebreide pakket waardoor we flink wat kosten gedekt zouden krijgen rondom zwangerschap en bevalling. Alleen hij bleek op extra aanvullend te staan in plaats van uitgebreid. Bij uitgebreid wordt er bijvoorbeeld 200 euro van een zwangerschapscursus vergoed, de eigen bijdrage van de kraamzorg ook en lactatiekundige zorg tot 200 euro. Bij extra aanvullend krijg je dat allemaal niet, dan alleen de standaard vergoeding uit de basisverzekering, scheelt nog al dus. Maar goed, het was dus niet goed gegaan, geen idee of ik het fout heb gedaan of dat bij hun een fout is gemaakt, ik heb het niet doorgehad in ieder geval. Super stom natuurlijk. Toch maar even gebeld of we nog iets konden regelen en ze zetten hem met terugwerkende kracht nog om naar een uitgebreide verzekering vanaf 1 september! Gewoon wat ooit dus de bedoeling was. Ik had echt niet gedacht dat dit ging lukken en hoopte op een soort coulance regeling ofzo. Ben er echt blij mee, gaat ons een hoop geld schelen nog. Kreeg meteen de tip mee dat de meegroeiservice (waardoor je tussentijds je aanvullende verzekering mag wijzigen) ook geldt na de geboorte van je kind. Kan dus ook prima in januari of februari dan weer omlaag naar een minder uitgebreid pakket zodra het niet meer nodig is. Vanochtend nog wat kleine plantjes gehaald voor op de babykamer, staat erg schattig al zeg ik het zelf. Verder nog even langs kennissen geweest om wat langs te brengen en kon daar meteen mee eten, lekker makkelijk! Ook nog even langs het winkelcentrum geweest voor wat boodschapjes, hydrofiel washandjes en meteen in de Xenos nog wat mandjes gehaald. Fijn dagje zo, schiet de tijd tenminste een beetje op!
Mag ik me aanmelden? Nog niet eens omdat ik het perse heel erg zat ben, wil vooral geen verjaardag rond kerst voor m'n mannetje. Lijkt me gewoon echt niet leuk.
Ik wil ook wel op de lijst voor vannacht @girlmom1989 succes alvast!!!! Voor de kerst maken we geen plannen. Ik ben dan 39 weken ongeveer.
Jah de spanning voor de bevalling komt nu wel binnen maar de vooruitzicht dat ze er dit weekend is maakt me weer zen
Dankje en zeker fijn heb de afgelopen 2 dagen zo slecht geslapen omdat ik me steeds druk maakte om de baby's conditie.
Zeker had eerder vrijdag verwacht maar ze is heel snel achteruit gegaan qua beweging, vruchtwater en navelstreng toevoer dat ze het niet willen uitrekken tot de 39ste week.