De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Wij willen de eerste week alleen ouders broers/zussen. Daarna zien we wel! Ligt een vooral aan hoeveel zin we er zelf in hebben. Als ik me goed voel zijn ze welkom, mits niet verkouden uiteraard :)

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Bij de oudste zijn mijn ouders, broers en zussen, een paar vriendinnen en buren in de eerste week langsgekomen op kraamvisite.
    Met de jongste ging het niet zo goed, dus daar alleen mijn ouders en broers en zussen in het begin langsgeweest. Pas weken later wat andere mensen. En zo wil ik het deze keer weer doen.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Kraamvisite eerste week/2 weken beperkt. Naaste familie wel. En vasthouden vind ik ook geen probleem. Wel de nodige hygiëne regels, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
    Vrienden kunnen wel eventjes wachten, bij de eerste te drukke kraamweek vond ik achteraf dus in dat opzicht doen we het anders.
    Qua vasthouden weet ik het niet. Bij m'n zoontje was ik er heel makkelijk in, maar nu toch wat voorzichtiger.

4. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Hmm ja ik zit ook te denken aan alleen naaste familie. Vind vasthouden wel een beetje eng.. maarja wil het ook niet gaan verbieden.
    Denk alleen ouders en broers/zussen.
    Wordt wel een rustige kraamweek, ook wel lekker! :)

Pff de hele avond al harde buiken, zo irritant. Dat worden een lange laatste drie weken..

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Rustige kraamweek is ook helemaal niet verkeerd. Ik heb het bij de 1e gewoon verkeerd aangepakt haha. Was véél te druk en ik was echt nog doodmoe van alles dus geen goede combi. Maar goed daar leer je van :) en nu met de corona situatie ook een mooi excuus om bezoek uit te stellen haha.

@Katie88 wat vervelend van de harde buiken. Misschien toch al wat voorwerk.. ;) hopelijk hoef je niet lang meer te wachten

6. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier zo weinig mogelijk kraamvisite, ik hou er toch niet van.
    Opa en oma en onze broers en zus mogen komen, voor de rest niemand voorlopig.

We gaan ook verhuizen dus ze komen maar in het nieuwe huis. ;)

Sado vindt dit leuk.
  7. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Haha ja, ik ben met zulke dingen in staat om altijd te denken: er zijn genoeg vrouwen al veel verder dan ik, díe zijn hoogzwanger, ik nog lang niet joh :p
    Gisteren was het trouwens dat iedereen zelfs zei “sterkte” in plaats van “succes” en ik kon alleen maar denken dat ik het hilarisch vond dat mensen er zo moeilijk en zwaar over doen :roflmao:

Maar inderdaad, kleine mag hier zeker nog even blijven zitten hoor! Ze mag nog even wat baby spekjes kweken voordat ze komt :thumup:

Lin18, Ongeduldig90 en Yesera vinden dit leuk.
  8. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik vond (en vind) mensen ook nog niet hoogzwanger bij 32 weken ofzo.
    Voor nu zou ik denk ik vanaf 35 a 36 weken zeggen. Volgens mij begon ik toen bij R. fysiek echt achteruit te gaan. Daarvoor natuurlijk ook wel, maar toen ging het hard.

Maar als ik die redenatie weer zou moeten gebruiken, zou ik nu al een aantal weken hoogzwanger moeten zijn. Dat toch echt niet.

9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Mijn kraamweek is nog wat verder weg dan van de meeste van jullie hier. Dus sowieso zien hoe Corona zich ontwikkelt. Maar ik denk dat ik dat ook hetzelfde ga doen als bij R.
    Spontaan langskomen gaan we niet doen, dan kom je er niet in. Maar ik hou sowieso al niet van spontaan bezoek.
    Bel (of app) even zodat ik ruimte heb om aan te geven of het uit komt of niet. En dan vind ik het nog niet eens zo erg als mensen via de telefoon vragen of ze eventueel diezelfde middag mogen komen. Maar via telefoon is toch makkelijker grenzen aangeven voor mij dan als ze recht voor je neus staan.

Ik moet sowieso zeggen dat bij R mijn kraambezoek wel redelijk gespreid kwam. Dat de meesten uit zichzelf al wachtten tot iets verder na de geboorte om ons bij te laten komen.

Ik ben niet zo bang voor Corona. Dus qua vasthouden ga ik denk ik ook niet strikter doen dan ik anders zou doen. Ook daar ga ik mijn gevoel volgen, zoals ik ook bij R. deed.
    Niemand met klachten gaat de baby vast krijgen. Maar dat staat voor mij los van Corona. De kleintjes zijn nog zo kwetsbaar.

Ongeduldig90 en Sado vinden dit leuk.
  10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    oh dames, de vluchttas... ik kom er niet uit! Waarschijnlijk denk ik veel te moeilijk... iets met hormonen zullen we maar zeggen...:rolleyes:
    Ik kom er vooral niet uit wat voor kleren nou handig zijn om voor mezelf mee te nemen tijdens en na de bevalling. Vorige keer bevallen uiteindelijk met een ruggenprik en dus gewoon zo'n ziekenhuisshirt aan gehad. Toen ook meerdere dagen moeten blijven, maar geen idee meer wat ik allemaal bij me had! Wie helpt me?! Wat nemen jullie mee?
    Probleem is ook dat mijn zwangerschapsbroeken al een poos niet meer lekker zitten, dus mijn garderobe bestaat nu überhaupt maar uit een paar jurkjes die ik continu afwissel. Dus hoezo heb ik dan ook nog iets over om in mijn vluchttas te doen voor na de bevalling :roflmao:

Schoon setje voor man, toiletartikelen, babyspulletjes en wat te eten ben ik verder al wel uit.

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    Nog een vraagje... Leggen jullie ook ter bescherming in de auto al iets van handdoek met vuilniszak, voor stel dat je vliezen ineens al breken die laatste weken?

12. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Ja zo'n matje uit het kraampakket. Lag ook op mijn stoel onderweg naar het zkh toen de weeën begonnen waren.

Wat betreft outfit tijdens de bevalling. Ik ging naar het zkh op sandalen, in joggingbroek en met een tshirt aan. Ik ben daar nog onder de douche geweest. Daarna mijn bh en broek niet meer terug aangedaan en op een zeker moment na toucheren ook geen onderbroek meer. Ik had tijdens de bevalling dus alleen dat ene mama tshirt van h&m aan. Dat is na de bevalling gewoon de prullenbak ingegaan :roflmao: En voor het "gouden uur" zat het shirt gewoon omhoog tot aan mijn hals zodat mijn zoontje huid op huid lag en aan de borst kon. Ik was te moe om het nog uit te trekken:p

Kleding mee naar zkh: extra joggingbroek, shirt korte mouw, lange mouw, vest, nachthemd voor na het douchen en ochtendjas. Geen strakzittende dingen, ben voor comfort gegaan.

13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    O ja, handig... zo’n matje uit t kraampakket!
    Thanks ook voor t delen van je verdere tips. Daar kan ik wel wat mee!

Moto vindt dit leuk.
  14. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier ook joggingbroek (yoga broek van decathlon met hoge band) en zwart ruim t-shirt voor naar huis met vest.
    Zwart jurkje/nachthemd met knoopjes voor tijdens en voedinghempje voor in bad. Badjas en slippers. En nog wat klaarleggen om naar zij te gaan mocht t snachts ofzo beginnen.

Ben ook onzeker of het goed en genoeg is. Echt irritant hihi.

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik heb bij de eerste ook enkel makkelijke kleding voor mezelf meegenomen.. joggingsbroek en een trui.. oma tenten voor het kraamverband :o::roflmao:
    Ik zat helemaal in m'n eigen bubbel dus eenmaal in het ziekenhuis heb ik enkel m'n broek en trui uitgedaan, bh en hemdje nog aan tijdens de bevalling hahah. Ik weet ook gewoon niet meer wat ik al die uren gedaan heb, weeën opvangen waarschijnlijk :roflmao: ik snap dan ook niet dat sommige dames tijd hebben om rond te lopen of nog te eten :p

Ik zie wel hoe het deze keer gaat lopen :)

Lin18 vindt dit leuk.
  16. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    ik had bij de jongste een voedingsnachthemd (jurk model) tijdens de bevalling. Die heb ik nu weer mee om in te bevallen. Voor de terugweg de enige broek die ik nog pas (soort joggingbroek). Verder leef ik ook in jurkjes met of zonder legging/panty :roflmao:. Verder een voedings T-shirt en vest in de tas. Heb er ook wel een pyjama in, maar slaap eigenlijk altijd alleen in mijn onderbroek :rolleyes:. En idd schone kleding voor mijn man en tandpasta, deo etc.

@Spectre, ik moet altijd lachen als ik op van die lijsten lees neem een boek mee. Dan denk ik, hoe dan?? Als ik beval, dan heb ik echt geen tijd om te lezen hoor :roflmao:. Dan ben ik weeën aan het opvangen of voor 1 à 2 minuten aan het bijkomen tot de volgende wee. Maar kan me wel voorstellen dat als je een normale snelheid van bevallen hebt (1 cm per uur) dat je dan tussendoor iets meer kunt doen.

Spectre vindt dit leuk.
  17. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    Precies dit inderdaad.... ik wil gewoon precies t juiste meenemen ofzo, maar t is toch niet te voorspellen en uiteindelijk waarschijnlijk mega onbelangrijk.
    We wonen ook maar kwartiertje van t ziekenhuis, dus altijd nog zo iets bijgehaald. Maar toch! Haha!

Bedankt allemaal voor t delen van jullie vluchttas, ik kan er wel mee vooruit. Morgen nog even de laatste dingetjes verder zoeken en dan kijken of t bij ‘vluchttas’ blijft of dat t in meerdere tassen moet... als ik nu al de stapel zie :roflmao:

Jij bevalt best snel toch? Hier bij dochter een inleiding met 1,5 dag ballonnetje zonder dat er iets gebeurde... dan is een boekje wel fijn om je bezig te houden ;)

Lin18 vindt dit leuk.
  18. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja beval best snel en vooral van 0 naar 100. Zo voel ik niks en zo heb ik weeën om de 1 à 2 minuten. Met 1,5 dag wil je idd wel het een en ander mee om je te vermaken.

19. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Nee is ook zo maar voor nu fijn idee. Wij wonen ook 15 min van zkh dus een ramp is het niet hihi
    Ik haal het ook niet met 1 koffer dus ook nog een tas erbij. Moet voor 4 meenemen dus ja...

Bij mijn zoon inleiding gehad en duurde zo lang. Mijn moeder had toen een mand met kadootjes gemaakt en die mocht ik af en toe uitpakken. Boek was o p zich ook fijn geweest.

20. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik ga denk ik wel voor dingen die deels ook overbodig kunnen zijn. Al is het hier al anders omdat mijn vriend geen rijbewijs heeft, dus even snel op en neer wordt hem toch al niet.

Ik wil denk ik iets van puzzelboekjes nog meenemen ofzo. En wat eetbaars. Mueslirepen, liga's of dextro ofzo. Allemaal de categorie dat ik het liever voor niks meeneem dan dat ik baal dat het er niet is. En drinken ook.
    Het ziekenhuis waar ik heen wil, heeft een koelkast op de kraamafdeling. Dus dat is ook erg mooi.

Deel Deze Pagina