De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dank jullie wel.
    @Spectre een tweede bevalling kan zo anders zijn dan een eerste. Hier bij de eerste ook 2 uur geperst, gebroken staartbeen en denk 30 hechtingen.
    2e geboren met 2 of 3 persweeen met licht meepersen en een paar oppervlakkige hechtingen. Echt een wereld van verschil.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  2. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd @zonnetje2015 ! Eindelijk je mooie kleintje in je armen. Geniet ervan!

    Ja spannend blijft het toch wel hoor! Je bedenkt je toch weer dat je nooit weet hoe het loopt. Bij de anderen ging het volgens het boekje, maar deze keer zou zomaar anders kunnen zijn. Ben allang blij dat ie goed ligt nu :thumup: en verder heb ik er wel vertrouwen in.
    Bespreken met de verloskundige is inderdaad wel fijn @Spectre , ze weet je vaak net een beetje meer gerust te stellen. Ik hoop voor je dat het deze keer vlotter gaat, en die kans is wel groot bij een tweede:)
     
    Spectre en Lin18 vinden dit leuk.
  3. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
  4. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wij hebben gekeken bij hippe-geboortekaartjes.nl. Misschien dat zij iets voor jullie hebben.
    Fijn dat alles af is wat je wilde.

    Bijna is het zo ver. Ik vind het nu ook wel spannend worden....
    Mijn man en zoon ook dus ben gelukkig niet de enige hihi.

    @Yesera spannend!!

    Inderdaad maar goed bespreken. Vragen ze sowieso ivm geboorteplan (tenminste bij mij)
    Hopelijk mag het deze keer sneller gaan en idd aangeven dat je pijnstilling wilt op tijd.
     
    SJD1988, Spectre en Dreamer29 vinden dit leuk.
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dat lijkt me pittig @Spectre! Voordeel is idd wel dat bij een volgende bevalling persen vaak sneller gaat, dus hopelijk is dat bij jou ook zo! Bij mijn eerste 1 uur en 19 minuten geperst. En bij de jongste 41 minuten, maar toen vielen mijn weeën weg dus met goede weeën had het waarschijnlijk korter geduurd.
    Wat voor pijnstilling heb je in gedachten? Ik was bij beide bevallingen te laat voor een ruggenprik. Bij de 2e boden ze lachgas als alternatief maar daar werd ik zo mega beroerd van. Dat doe ik echt nooit meer.

    Ik heb weer een mijlpaal gehaald!! :D 38w6d en baby zit nog in mijn buik. Dit is dus officieel mijn langste zwangerschap :thumup::thumup::thumup:. Had ik een paar weken geleden niet durven dromen, dus ben echt blij. Laatste mijlpaal is aanstaande donderdag, dan is het oktober :)
     
    Love2Live, Jiseb, Moto en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Jeeej mijlpaal gehaald. Nu inderdaad nog even op donderdag wachten haha.
     
  7. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik zie er ook tegen op, mede door een eerste zware bevalling. En ook al weet ik dat t helemaal niks zegt over een volgende bevalling, het is toch je referentiekader.
    Ik heb vanmiddag controle bij de verloskundige, en ga het ook even opnieuw weer aankaarten. Merk dat ik er sinds t weekend ineens enorm tegen op zie, geen idee waarom. Het leek steeds een soort van ver van mijn bed show nog, maar nu ineens voelt t heel dichtbij en eng! Ik ben ook ineens mega emotioneel nu :$

    @Yesera : mijlpaal!! :thumup: Op naar oktober nu!
     
  8. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk. Je denkt toch terug aan de vorige keer he.
    Gelukkig straks controle, dan kun je het bespreken. Hopelijk voel je je daarna weer wat rustiger. Sterkte!
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat de vk je wat gerust kan stellen. T is ook gewoon het onzekere dat je niet weet hoe het gaat lopen. Ik hoop dan maar dat het klopt wat ze zeggen dat de 2e bevalling vaak sneller gaat
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29 en @Spectre een bevalling is idd heel onzeker. Je weet niet hoe het zal beginnen, hoe lang het gaat duren, hoe je het zal handelen etc. Je moet het over je heen laten komen, maar dat is moeilijk als je eerder een nare ervaring hebt gehad.

    Vervelend dat je zo emotioneel bent nu @Dreamer29. Hopelijk straks een goede controle bij de verloskundige en een goed gesprek om er weer wat meer vertrouwen in te krijgen.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  11. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Bedankt dames! Het is inderdaad die onzekerheid vooral denk ik... je hebt gewoon geen idee hoe, wat en wanneer en voor een beetje een controlefreak is dat best lastig.
    Gister een fijne controle gehad! Emoties er even uit gegooid en verloskundige nam uitgebreid de tijd, dus dat was wel fijn. Nog wat tips gekregen, plus adres van eventueel nog coach of voetreflex, mocht ik nog iets zoeken om daar wat in te helpen. Maar merk dat ik vandaag al weer wat rustiger ben. Toch fijn om het even besproken te hebben. Benieuwd of ik nu wat rustiger blijft of dat onrustige/paniekerige vaker terug komt. We gaan het zien!
    Baby weer goed gekeurd trouwens en bloeddruk ook nog steeds netjes. Volgende week weer en ik mag ook altijd even bellen als ik t nodig heb.
     
    Lin18, Yesera en Spectre vinden dit leuk.
  12. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Ah wat fijn dat je er wat meer rust in hebt kunnen vinden! En dat je tips hebt gekregen, ook altijd fijn zodat je nog iets kunt doen als je wilt.
    Lekker dat je bloeddruk ook goed blijft, dus geen gedwongen inleiding voorlopig;) deze baby is gewoon superchill joh, komt helemaal goed:)
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  13. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat je je nu al rustiger voelt. Gewoon aangeven als het weer ff minder gaat. Desnoods keer extra bellen. Daar zijn ze ook voor.

    Goed dat je bloeddruk en de baby goedgekeurd zijn.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  14. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd @zonnetje2015

    VK ging inwendig checken. Ik heb behoorlijk vaak en veel pijnlijke harde buiken. Maar de boel zit nog dicht. Maar ze denkt niet dat ik nog 2 weken loop. Ik ben me een partij onrustig :rolleyes:
    Is het ook niet bijna volle maan? :roflmao:
     
    Katie88, mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Spannend :D 2 weken is helemaal niet lang meer
     
    Dastoch3 vindt dit leuk.
  16. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Wel logisch dat je er ineens even onzeker van kunt worden. Het komt nu echt serieus dichterbij en een baby laat zich niet plannen hoe of wat. Gelukkig je controle weer goed! Nu rustig afwachten en je niet druk maken, komt allemaal goed.

    Ik zat trouwens ook bevallings videos te kijken ben daar nu wel mee gestopt nu het bijna zo ver is. Haha vind het toch wel spannend worden. Maar je weet waar je het voor doet.. daarna je kleintje veilig in je armen hebben!
     
    Katie88, Lin18, Dreamer29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Volle maan is aanstaande donderdagavond laat. Das wel een beetje erg vroeg voor je! Of was je bij de andere 2 ook zo vroeg bevallen? Ben benieuwd of je verloskundige gelijk heeft.
     
    Dastoch3 vindt dit leuk.
  18. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Weet je waar ze die uitspraak op baseert?
    Mijn verloskundige zei gister dat ze dacht dat ik de volgende afspraak wel zou halen. Ik heb er verder niet op door gevraagd, maar achteraf was ik wel nieuwsgierig of het nu zo maar een opmerking is of dat ze dat echt ergens op baseren.
     
  19. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Bij de andere 2 36.6 en 37.6. Tot nu toe dus 2 keer aan de vroege kant bevallen. Ik hoop de 37 weken te bereiken, dan vind ik 't wel prima :oops:

    @Dreamer29 ik vermoed dat ze het baseert door het iets eerder bevallen en het feit dat ik binnen 2 weken van al huppelend naar puffend, steunend en kwakkelend ben gegaan :|
     
  20. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Gefeliciteerd, geniet lekker van je kleintje en laat je goed verwennen:D
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina