De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik wil hier ook wel mee schrijven. :)
    Dinsdag alweer 28 weken, en dat betekent voor ons dat we hooguit nog 10 weken te gaan hebben!! (ze laten mij niet langer dan 38 weken rondlopen deze zwangerschap)

    Gek idee eigenlijk hoor.. Heb heel deze zwangerschap al het gevoel dat het minder lang duurt en het dus meer haasten is om alles af te krijgen en voor te bereiden omdat je gewoon niet weet wanneer het begint ofzo. :rolleyes:
    Alsof ik al op het einde loop zo voelt het een beetje..
    En merk vooral met mijn hormonen dat het mij onrustig maakt op de een of andere manier.
    Ga deze week echt de vluchttassen in orde maken, van mij + man, van de babies en van de oudste zodat hij dan naar de oppas kan.

    Inprincipe wordt het een keizersnede (ik heb de vrije keuze, maar ik durf een gewone bevalling niet aan met een tweeling en een eerdere keizersnede) mocht alles goed blijven gaan dan krijg ik een geplande keizersnede in week 38.
    Mocht er onverwacht toch groei problemen of ander soort problemen naar boven komen, zullen ze eerder gehaald (ingepland) worden.
    Tenzij de weeën dan echt zijn begonnen en weeën remmers ook niet meer helpen dan word het een spoed keizersnede.
    Maar tot op heden verloopt alles gelukkig nog goed, dus we houden ze nog even binnen voorlopig. :D
     
  2. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb met 32 weken afspraak bij gyneacoloog gehad en met 37 weken pas weer?
    Wel tussendoor afsprak met verpleegkundige maar dat is volgens mij voorbereiding ivm keizersnede
     
  3. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Welkom :D
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  4. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Herkenbaar dit.. hier helaas ook nog niet normaal heb echt bar weinig controles gehad:

    20 wk
    28 wk
    32 wk
    En dan volgende week de 36 wk. zit hier dus sinds de 28w telkens 4 weken tussen en na 36 weken weet ik nog niet wat het wordt! Ik hoop elke week natuurlijk maar geen idee!
     
  5. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Oeh welkom! Wat tof zeg een tweeling!
    Kan goed snappen dat je wat nerveuzer bent en alles graag zsm klaar wilt hebben :)

    hier tik ik morgen de 34 weken aan en heb nog niks af :roflmao: babykamer wel bijna klaar dus dat is iets.. dus ga vd week maar eens beginnen met de wasjes en tas klaarzetten enz. Wil de komende 2 weken alles afmaken dat verlof ook echt verlof is :)
     
    Snies vindt dit leuk.
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Maar je bunt nu 33+5?
    Vind hrt echt best kwalijk hoor, kunnen toch complicaties vrorgtijdig opgespoord worden door vaker controle. Misschien dat het binnen paar weken nog verandert..
     
  7. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    En ben toch aan het thuiswerken. Die merken het niet als ik stiekem boven bezig ben met kast indelen en zo. Hahaha
     
    Thirza78 en vlinderCN vinden dit leuk.
  8. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Jaaa ik vind het niet heel tof natuurlijk, maar moet er wel bij vermelden dat ze wel dringend aangeven dat je áls er iets is wat niet goed voelt meteen moet bellen en je ook echt meteen langs mag komen. Daar zijn ze heel erg soepel en toegankelijk in. Ik heb last gehad van hyperventilatieaanvallen paar weken terug (we weten nog steeds niet waardoor, nooit in mn leven gehad) en zodra ik belde mocht ik er meteen heen voor check dubbelcheck. :) Weet zelf wel erg goed waar ik op moet letten qua klachten, dus ik voel me er niet heel erg slecht bij maar vooral jammer.
     
  9. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Al moet ik wel zeggen dat ik hoop dat ze met die 36 weken eindelijk eens de bevalling met me door gaan nemen:roflmao: dat zou wel fijn zijn.


    Het is nog steeds wennen trouwens, mijn praktijk heeft een 3e Vk erbij gekregen en laat dat nou net de beste vriendin van m’n broertje zijn. Tijdens die hyperventilatieaanval (was savonds) had ik dus ook gebeld, bleek m’n broertje net daar op visite te zijn bij haar en dr man. Ze zegt natuurlijk niet dat ik diegene bent die belt, maar m’n broertje zei later dat er wel eens vrouwen bellen als ze op oproep staat Als hij daar is en zodoende kwamen we erachter dat ik het was :D

    zie het al gebeuren dat ik bel omdat ik ga bevallen en hij daar net is o_O gelukkig is hij diegene die op onze dochter moet passen zodra het gaat gebeuren (mits het na 5 juli is want dan zijn mijn ouders op vakantie en hij is de back up) dus hij mag het best weten als het begint :roflmao:
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik krijg geplande keizersnede. Goede nieuws is dat mijn dochter me een keer op mag komen zoeken in het ziekenhuis! Verder buiten partner niemand welkom
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoe lang moet je dan in zknhs blijven gemiddeld?
     
  12. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Zie idd dat de foto niet scherp is.

    31 controle/ groei echo indien medisch noodzakelijk
    33 Controle
    36 liggings echo/ bevallingsplan
    38 en dan elke week.

    Alles met een echo mag de partner mee.
    Heb zelf net met 31 weken een groei echo gehad en met 36 weken ook weer, ivm verhoogde kans op diabetes,overgewicht door zwangerschap en hij loopt vanaf de 20 weken voor,op het termijn, op zich niet zo erg, want hij blijft in zn eigen groeilijn zitten.

    Hij lag donderdag met zn gezicht al naar beneden helaas, en heb ook niet het idee dat ie gedraaid is,maar goed,we hebben een heeelee rustige baby, dus heb soms geen flauw idee hoe die ligt.
    We gaan het straks zien.

    @NienkeB bij ons wordt de bevalling ook pas besproken rond de 35/36 weken. We hebben het er wel al eens globaal over gehad.
    Haha straks is je broertje gelijk op de hoogte, kunnen ze samen naar jullie toe rijden als het begint:roflmao:

    @Annie82 wat fijn dat je dochter al mag komen!

    K probeer er nog niet teveel aan te denken,qua ziekenhuis/bezoek. Ik denk dat het tegen die tijd ook weer veranderd is. Maar goed, k beval pas eind juli, het is anders voor dames die al bijna moeten bevallen
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  13. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik ga ook meelezen! Vanwege controle's in de 2e lijn, ben ik intussen over op iedere 2 weken controle. Helaas, gezien onze woonplaats, is man niet meer mee gemogen na de 20 weken echo. Wat ik overigens absoluut begrijp. Het is gewoon een van de zoveel dingen die jammer zijn :).

    Wel al 2x voor extra monitoring geweest omdat het wat rommelde, maar intussen al zover gekomen. Nog 3 weken werken en dan verlof!
     
    Liana84 en NienkeB vinden dit leuk.
  14. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik lees ook graag mee! (Ben niet zo goed in meeschrijven haha) wordt af en toe wel nerveus van het idee dat de datum steeds dichterbij komt :roflmao:
     
  15. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Oh, meteen een vraag! Ik ben nog steeds aan het stoeien met het geboortekaartje.Ik zit een beetje in m'n maag met de kraamvisite.

    Bij de vorige kaartjes stond er iets in de trant van 'eerst even bellen'. Maar ik moet zeggen dat we er niet super veel versturen en eigenlijk geen onverwachts bezoek verwachten. Wel een aantal familieleden (waaronder zelfs schoonouders), die wellicht niet heel begrip vol gaan zijn dat wij onze baby niet steeds door iedereen willen laten vasthouden. Normaal stond me dit al tegen, maar nu helemaal. Daarbij val ik zelf ook in een risicogroep (en werk dus extra voorzichtig, bewaar al weken afstand en ga niet onnodig naar winkels ed). Hoewel ik het niet prominent op het kaartje wil, vind ik het belangrijk genoeg om er iets mee te doen. Maar hoe :D?

    Zetten jullie iets op het kaartje over bezoek/ vast houden?

    Ik dacht misschien aan zo iets, klein op de linker binnenkant:

    Kraambezoek vinden we heel fijn,
    maar mag het dan op gepaste afstand zijn?
    Beschuit met muisjes in de tuin is ons idee &
    kom ook liever met niet meer dan twee.

    Edit: wij hebben voornamelijk stellen in onze kennissenkring en zijn de eerste met kinderen. Dus families 'opsplitsen' zal nauwelijks aan de orde zijn ;)
     
    NienkeB en Thirza78 vinden dit leuk.
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zou dan alleen de 1e zin doen, anders wordt het zo'n (overbodige) lap tekst. Ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 2 pers tegelijk kraambezoek gehad (ja degene met kinderen wel natuurlijk) maar bij ons zou ook nooit iemand onaangekondigd langskomen (hoef dus ook niets te zeggen op geb kaartje daarover en over afstand bewaken, dat doe ik wel als ze hier zijn en afhankelijk vd situatie dan)
     
    Denise K vindt dit leuk.
  17. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Hoi!
    Kan ik ook meeschrijven? Nu ruim 38 weken zwanger van mijn 3e kindje. De eerste kwam met 37, 2e met 39 weken, dus wacht echt met veel ongeduld....

    Ik heb al 2 weken lang veel voorweeen, maar niks zet door. Ben zo benieuwd!
     
    NienkeB en Liana84 vinden dit leuk.
  18. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Wij hadden bij de andere kinderen iets op het kaartje van 'even bellen als je langs wilt komen' . Nu hebben we niks staan. Ik heb nog nooit onverwachts bezoek aan de deur gehad, en als je telefonisch een afspraak naakt met iemand dan zullen we indd zeggen op afstand in de tuin oid.

    Nu vind ik het stiekem helemaal niet erg weinig kraambezoek te krijgen... vind dat erg vermoeiend altijd.
     
    NienkeB, Thirza78, Denise K en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik dacht zelf aan een formaat visitekaartje met een tekst. Zo’n geboortekaartje is voor eeuwig en de tekst is eigenlijk niet ‘leuk’. Maar dat zijn mijn afwegingen. Of voor kraamvisite gewoon bellen en dan app je mensen of vertel je aan de telefoon wat je richtlijnen zijn.
     
    NienkeB en Denise K vinden dit leuk.
  20. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Wij sturen ook weinig kaartjes. Maar we kunnen ons niet voorstellen dat (deze) mensen onaangekondigd langskomen.
    Het is lastig he. Ik ben pas uitgerekend in augustus, dus of de corona zit weer in een piek dankzij de vakanties en versoepelingen of het blijkt wel mee te vallen. We gaan uit van gezond verstand.

    Maar zo los je het toch wel mooi op?

     
    NienkeB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina