De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Net stond mijn banner op 38+1 en nu weer terug naar 38, raarrrr

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Vind ik ook en zo te lezen dus ook overal andere regels..

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Zou je niet in overleg iets kunnen afspreken in dat geval? Of zijn ziekenhuizen echt zo streng daarin. Als het ene kind wel mag en het andere niet is ook niet leuk, kunnen ze zelf toch ook wel begrijpen... en je kindjes een paar dagen lang niet zien is ook helemaal niet leuk

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik zie 38+1 :p

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier zijn ze vrij streng begreep ik, maar afhankelijk van wie er op de afdeling staat willen ze voor de oudste evt een uitzondering maken omdat hij ook pas net 12 is.
    Maar heb al verhalen gehoord dat er gewoon hele 'groepen' bezoekers komen en zich dan verstoppen op de badkamer van een verpleegkundige :| ging wel over een andere afdeling overigens.

6. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier in Zwolle, mijn oudste is 12 en wordt dus als volwassene gezien, maar kan moeilijk de jongste buiten laten staan dan.:$
    Nou hopelijk snel na de geplande KS naar huis.(vorige keer ging ik de volgende dag al, dat hoop ik nu weer)

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nou jaaa :D

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja precies, das geen optie! Hopelijk snel naar huis inderdaad :)

mum2be2 vindt dit leuk.
  9. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Onwijs gefeliciteerd met jullie mannetje!! Super dat het nu achter de rug is. Jullie leven met dIt nieuwe leventje kan beginnen. ♡

Lin18 vindt dit leuk.
  10. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Bij mij staat ie op 38+1

11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik mocht 2 volwassenen op bezoek, maar dat was inclusief partner. Dus naast mijn man nog 1 andere volwassene. Kinderen mochten gewoon komen. Maar wij hadden bewust gekozen dat mijn man en kinderen niet op bezoek kwamen. Oudste is hooggevoelig en raakte al helemaal in de stress van de gedachte dat hij me weer achter moest laten in het ziekenhuis. Bij de middelste heb ik 2 weken in het ziekenhuis gelegen en dat heeft hij toen heel moeilijk gevonden. En de middelste kopieert in alles grote broer, dus ook al zou hij het zelf geen probleem vinden om weer weg te gaan, als grote broer overstuur zou zijn, zou hij ook mee gaan in zijn gevoel. Dus om de rust te bewaren voor iedereen besloten om het gewoon alleen bij videobellen te houden en geen fysieke bezoeken. Zondagavond had ik ze nog zelf op bed gedaan en woensdag eind van de ochtend was ik weer thuis. Voor ons werkte dit perfect.
    Mijn ouders zijn op dinsdag wel op bezoek geweest. Mocht eigenlijk maar 1 van hen ontvangen (omdat ze dus uitgaan van 1 volwassene naast partner), maar toen ze hoorden dat mijn man helemaal niet zou komen hebben ze het door de vingers gezien zodat mijn ouders samen konden komen.

Edge, Spectre, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.306
    17.365
    113
    Dat zou hier echt niet gebeurd zijn. Er zijn stond nog net geen beveiliger bij de kraamafdeling, er zomaar in kwam je écht niet:roflmao:
    Mijn moeder is arts in het ziekenhuis waar ik ben bevallen en is na de bevalling direct bij mij langsgegaan op de verloskamer. Had ik netjes vooraf overlegd en kreeg toestemming (ze was immers toch al aanwezig in het ziekenhuis ivm werk), maar zelfs ondanks haar witte jas en het feit dat ze echt wel herkenbaar was als personeel, werd ze uitgebreid “ondervraagd” wie ze was en wat ze kwam doen, puur omdat ze haar - logisch, want hele andere afdeling - niet herkenden als naaste collega.

Mijn ervaring was dat de regeltjes best omgebogen konden worden (zoals mondkapjesplicht voor mijn man), maar wel gewoon netjes en in overleg.

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Was begreep ik ook niet op de kraamafdeling of verloskamers. Maar heb echt even met grote ogen zitten kijken, zelfs bij de triage waren ze hier enorm streng en strikt, zo ga je overigens ook naar de verloskamers, kraamafdeling weten we nog niet waar die is :roflmao:

Sado vindt dit leuk.
  14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.805
    7.446
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Mag ik ook meeschrijven? Ik lees hier en daar af en toe mee, dus ken de meeste namen hier in ieder geval wel ;) Gefeliciteerd voor iedereen die pas bevallen is! En toch ook best een aantal bij wie het elk moment kan gaan beginnen. Ik ben zelf ter voorbereiding maar weer One Born Every Minute gaan kijken ;)

Ik ben trouwens 31 en zwanger van een derde jongetje. Ben de hele zwangerschap al moe en misselijk en kijk wat dat betreft erg uit naar het einde van deze zwangerschap, en natuurlijk ook heel benieuwd om ons zoontje te gaan ontmoeten. Oudste was met 36 weken geboren, met keizersnede ivm stuitligging, en jongste is vaginaal geboren bij 38 wekeb, waarna ik 2L bloedverlies had en naar de OK moest. Zowaar heb ik wel wat positieve vibes gevonden voor deze komende bevalling. Ben wel erg benieuwd hoe hij nu ligt (afgelopen weken wisselde hij nog tussen hoofdligging en stuit) en wanneer hij van plan is geboren te gaan worden.

Twee weken terug had ik een groeiecho waar zijn buikje 2 weken achterliep, dus dinsdag ben ik weer aan de beurt om te kijken of hij goed gegroeid is. Verder nog 2 weken werken en dan verlof en daar kijk ik enorm naar uit.

Zo, dat was mijn introductie ;)

Lin18, Edge, Starfire en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    @Lin18 GEFELICITEERD!! Hopelijk kun je toch een beetje genieten!

Welkom! Leuk, ook zwanger van de 3e :DKerstkindje?

Lin18 vindt dit leuk.
  16. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Mocht ik naar het ziekenhuis gaan om te bevallen,dit staat op de site van het MCL:

Voor de afdelingen Kindergeneeskunde, Neonatologie en Kraamafdeling geldt dat broertjes en zusjes worden toegelaten, ongeacht aantal en leeftijd. Deze kinderen mogen zelf niet ziek zijn (snotterig, hoesten, koorts, etc.) en moeten ze minimaal de eerste BMR-vaccinatie hebben gekregen

Dus weer een zorg minder.
    Het was iig 1 van de redenen waarom ik graag thuis wou omdat ik dacht dat onze dochter niet mocht komen.

Lin18, SJD1988 en mum2be2 vinden dit leuk.
  17. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Welkom, one born every minute zag ik in mijn vorige zwangerschap altijd op tlc.. maar dat word toch niet meer uitgezonden? Zou dit ook heel graag weer willen zien..(verveel me nogal) waar kan ik het nu vragen?

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Welkom! En wat spannend zeg de aankomende echo!

19. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Jaaaaaaa eindelijk! Gefeliciteerd @Lin18 nu lekker genieten en knuffelen!

Lin18 vindt dit leuk.
  20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Hey we lopen gelijk :D

Mama to B vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina