Iets te snacken voor de tijd dat je moet blijven? Fotocamera met evt lader? Pantoffels/slippers? Slaapshirt voor man?
Eten krijg ik in het ziekenhuis, (ivm maagverkleining zal er weinig snacken zijn ) fotocamera heb ik niet (heb goede camera op m'n telefoon) slaapshirt hebben we idd al en ik heb huissokken ipv pantoffels
Ik vond slippers wel echt een uitkomst hoor. Ik had het na de keizersnede echt heel warm (tijdens de zwangerschap stal de kleine al mijn warmte en had ik het continue koud, nu had ik al mijn warmte opeens terug ), dus lag alleen in een voedingsbh en onderbroek in bed. Ik was erg blij om zo mijn slippers aan te kunnen schieten om naar het toilet te kunnen schuifelen en terug! Ga je echt de hele tijd met je huissokken in bed liggen? Want aantrekken om even naar het toilet te gaan zit er de eerste dagen denk ik ook niet in . Verder denk ik dat je al heel compleet bent. Eventueel een headset voor de tv of telefoon voor als je met iemand anders op de kamer ligt?
Uitgerekend: 03-11 - Ongeduldig90 - 1e kindje 04-11 - SJD1988 - 1e kindje 11-11 - Burb1988 - 3e kindje 16-11 - Mum2be2 - 3e kindje 16-11 - Spectre - 2e kindje 20-11 - Maev - 3e kindje 03-12 - Vaasje - 4e kindje 07-12 - Soturi - 2e kindje 10-12 - mama to b - 2e kindje 10-12 - Lies1611 - 3e kindje 18-12 - Starfire - 2e kindje 25-12 - Dogpaw - 2e kindje 28-12 - JupitR - 3e kindje 06-01 - spannendetijden - 4e (5e) kindje 09-01 - friezin87 - 2e kindje 25-01 - Mammavantwee - 3e kindje (8) meisje (6) Jongen (2) weet/zeg ik niet Bevallen: Datum - moeder - kind - termijn ❤ 06-10-2020 - Pioenne - E.lisa - 37+3 ❤ 08-10-2020 - Wasabi - meisje ❤ 12-10-2020 - Yesera - jongen - 40+6 ❤ 16-10-2020 - Mila1988 - jongen - 41+1 ❤ 17-10-2020 - Katie88 - meisje ❤ 21-10-2020 - DasToch3 - meisje - 39+2 ❤ 22-10-2020 - Dreamer29 - meisje - 42 wk ❤ 29-10-2020 - Marloesje24 - meisje - 39+5 ❤ 29-10-2020 - Sado - meisje - 37+5 ❤ 30-10-2020 - Beelzebub - meisje ❤ 31-10-2020 - Lin18 - jongen - 41+6 ❤ 01-11-2020 - Edge - jongen - 38+1
Ja ik ben juist een enorme koukleum als ik niet zwanger ben haha. Maar slippers zijn idd wel handig, dus die doe ik er nog even bij. Ik kom gelukkig alleen op een kamer (ze hebben alleen kraamsuites en geen meeroersoonskamers)
Hier waren we nog niet zwanger maar zaten we in ivf traject en kwamen in een film een naam tegen en keken elkaar direct aan en wisten het meteen! Dit wordt hem als we ooit een dochtertje mogen krijgen! toen ik zwanger bleek wel andere namen nog voorbij laten komen maar geen 1 was mooier (voor ons dan natuurlijk) We wisten niet of t een jongen en meisje zou worden dus moesten wel een jongens naam ook Dát was stuk lastiger maar al gauw bleek dat we Alexander (Alex) beide erg leuk vonden en weer kwam er niets leukers maar toen werd onze prins koning en dachten we jaaaa dan heet heel zijn klas straks Alex of krijg ke continu de vraag of t door t koningshuis kwam. Gelukkig was het een meisje bij ons sterren meisje waren we het in no time eens! Toen we hoorde dat we hem/haar moesten laten gaan zijn we savonds wezen wandelen in het bos en hebben we het over namen gehad en we waren het direct eens! Tijdens de bevalling hoorden we dat het een meisje was. bij de 3e was het een ramp! We wisten dat t een jongen werd dus dat was makkelijk maar we Konden het niet eens worden en onze lijstje waren totaal verschillend!! En alexander vond ik ook helemaal niets meer Uiteindelijk kwam 1 naam met regelmaat terug op de lijst en met beetje aanpassing van beide tot 1 gekomen en ben echt heel blij ermee!! bij de jongste wisten we weer niet wat het zou worden. Jongens naam hadden we niet ja in de trant van “doe dan die maar als t een jongen is” geen ‘wauw’factor naam Meisjes namen hadden we genoeg en Roepnaam wisten we al direct eigenlijk en hebben toen samen gekeken naar een volledige versie zeg maar waren t vrij snel eens na beetje geven en nemen. Alleen na de bevalling nog aangepast in schrijfwijze! (Ze heeft ook beste tijd dubbel in de computer gestaan - oeps!) nu ging t best grappig. Naam die we hebben is al aantal keren en in diverse variaties voorbij gekomen bij ons beide. overige namen die ik opperde waren allemaal niets. Toen wou hij het misschien vernoemen naar ons overleden vriend en heb daar toen wat variaties op bedacht en kwam tot 1 winnaar voor mezelf maar achteraf toch besloten niet te vernoemen. En vorige wk zegt man ineens wat dacht je van ... ?! Uuh dat was mn nr 1 die jij had afgewimpeld dus ja dat vind ik heel leuk! nu alleen nog discussie over de variant haha (ik had m overigens bij alle zwangerschappen op mn lijst alleen anders geschreven en uitgesproken) Volledige naam staat wel vast! (ben bang dat als ik hem verteld dat zijn variant eigenlijk meisjes naam is , hij weer heel wat anders wil en ik ben me echt al aan t hechten aan de naam zeg maar) wel grappig is dat we het over de 2e namen altijd direct eens zijn geweest! Nooit discussie puntje geweest! dus ook hier zijn namen wel een ding! En toch grappig want ik vind veel namen leuk en heb al snel als hij wat oppert dat ik denk ja leuk! Maar dan vind hij t toch weer niets maar denk echt dat we nu een winnaar hebben! én manlief zei vd wk zelf ook weer afgevinkt! We hebben een naam (tegen mn ouders én vrienden)
Ik vond de slippers ook prettig voor toilet en douche bezoek of even waggelen op de gang. Lippenbalsem was ik ook heeel blij mee En had idd koptelefoon mee gewild voor manlief! Ik heb me zó geërgerd aan t geluid van zn tel/tablet
Wij hebben de 2e naam van onze middelste opgevangen in de wachtkamer bij de huisarts . Was in verwachting van hem en zijn voornaam stond vast. 2e naam kwamen we nog niet helemaal uit. Toen zaten man en ik samen in de wachtkamer bij de huisarts. Daar zaten ook 2 oma's met hun kleinzoon. Een super schattig jongetje van een paar maanden oud. Toen ze zijn naam noemden keken man en ik elkaar direct verliefd aan. En toen zij de wachtkamer uit waren, zeiden we direct tegen elkaar: dat is een leuke naam! Betekenis bleken we ook heel leuk te vinden, dus toen stond het vast
Fijn dat je alleen op een kamer komt! Ik had deze keer geluk dat ik op een 2 persoonskamer lag, maar dat er niemand verder lag. Had dus een grote kamer voor mezelf . Lippenbalsem is idd ook een goede. Ik had zulke droge lippen deze keer. En ook dorst! Heb heel wat van hun flesjes water versleten en was blij met de lippenbalsem in mijn tas.
Ja dat vind ik echt fijn, met de jongste lag ik dus ook op een twee persoonskamer, zij met baby en ik zonder Toen ik daar uiteindelijk best boos om geworden ben kreeg ik een kamer voor mij alleen. Ik heb idd een potje vaseline in de koffer zitten
Plannen gewijzigd. Vk die op route zit had een behoorlijk drukke agenda. Of ik ook langs kon komen.. ja hoor no problemo. Wonen met auto nog geen 5 minuten rijden er vandaan. Moet lukken. Nou ben geweest... eerst kijken of het blaasontsteking was. Urine was mooi schoon. Verder kijken. Meneer is aan het indalen. Dacht he.. zulke pijn had ik niet met indalen dochter. Kunnen 2 dingen zijn. Of dit knaapje is een stuk groter als onze dochter toen der tijd. (Komen we volgende week achter) of de deze pijn ervaar ik door mijn bekken instabiliteit. Iig vandaag lekker rustig aandoen. En mocht er een patroon in de krampen komen dan weer aan de bel trekken
ja hier rond dat termijn met indalen ook flinke ‘indalingsweeen’ gehad. Krampen en steken. Bij de eerste helemaal niks van gevoeld En je bekkeninstabiliteit kan die pijn goed versterken ja! Gelukkig alles gecheckt en bij regelmaat idd aan de bel trekken!
Ja blij dat ik even ben geweest. Gelijk bloeddruk even gemeten. Mooi laag en het hartje weer even geluisterd
Fijn dat alles in orde was @Friezin87! Indalingsweeën klinken wel aannemelijk. @Vaasje, enig idee waar de stopcontacten zitten op je kamer? Ik heb een nogal korte mobiele oplader, dus als die aan de lader zit, kan ik er niets mee doen. Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, haha, zo verslaafd ben ik er ook niet aan, maar misschien op een saai moment wel onhandig. Dan zou ik dus een langer kabeltje zoeken/regelen oid. Verder zou ik idd ook wat eten meenemen. Maar ik neem aan dat je partner altijd even op en neer kan als er echt iets mist. Hoeveel dagen moet/mag je blijven in he ziekenhuis? @Maev, had jij nou alweer een (groei)echo gehad? Qua namen willen wij er 3 voor ons kindje. Dus we maken het onszelf wel extra moeilijk. De eerste naam stond voor de verwekking al vast. Man zei: Oké, we gaan voor een derde kindje, maar dan moet hij zo heten als het een jongen is. Ik zei: Oké, en dacht: Dat kan altijd nog veranderen, haha. Maar zijn mening veranderde niet en ik heb geen alternatief, dus wordt het die naam. Ben er nu ook aal gewend en noem kindje ook zo. Kindje heeft ook al een 2e of 3e naam (positie van die naam staat niet vast), waar ik ook geen alternatief voor heb. Dus voor mij blijft 1 naam over om nog te bedenken. Ik ben daarin toch ook wel makkelijk merk ik. Bij mijn jongste bepaalde man ook naam 2 en 3. Voor oudste stond de naam ook al vast voordat hij geboren was. Dat was gewoon de allermooiste naam. En toen moesten we voor de 2e dus een tweede keus naam, zo voelde het toch althans. Maar ben nu wel heel blij met zijn naam ook.
De stopcontacten zitten achter het hoofdeinde bed, best ideaal heb m'n oplader al uitgeprobeerd als ik er nu slaap en dat gaat goed haha. En eten is niet nodig. Ik heb een maagverkleining gehad dus vanuit het ziekenhuis krijg ik 6x per dag eten. Mijn man drie keer (hebben partnerpakket welke door m'n verzekering vergoed wordt) Er zit een prenatal op loopafstand van het ziekenhuis en een winkelcentrum met lidl, ah en jumbo dus mochten we echt wat missen is er zo wat bij gehaald. En ik krijg op een maandag de keizersnede en dan ga ik (mits alles goed is natuurlijk) woensdag weer lekker naar huis en anders donderdag.
@JupitR ja hebben gisteren een groeiecho gehad, de gyn van vrijdag kan volgens mij gewoon niet schatten. Ze zit nog steeds op dezelfde lijn als hiervoor. Werd gemeten op 2800 gram is niet groot maar aanzienlijk groter dan de 2500 gram waar de gyn haar op schatte vrijdag. Al had ze het bij H ook al fout toen schatte ze haar op 3200 gram en kwam ze met nog geen 2800 ter wereld, maar zij was in mijn buik duidelijk ingeteerd.
Fijn dat ze nog wel op dezelfde lijn zit! Dus geen zorgen nu voor jou dan en 'gewoon' afwachten tot de bevalling begint?
Ik had met de eerste ook een kamer alleen wel een 2 pers. Kamer. Manlief werd gevraagd of hij wou bkijven. Maar sliep liever thuis. Zodat hij genoeg energie had wanneer ik thuis zou komen. En dat vond ik eigenlijk een hele goeie. Tot er om snachts 4 uur een moeder met krijsende baby bij mij de kamer oo werd gerold. Licht werd aangegooid. En haar bed knalde nog tegen de mijne op. Wat was ik chagarijnig.
Ik heb sowieso niet zo veel vertrouwen in die metingen tijdens de groeiecho's. Je hoort zo vaak dat ze er naast zitten. Bij de jongste ook. Metingen van hoofd en been kwamen uit op p50 en buik op p97. Zou dus een grote buik hebben en gewicht dat hij met 40 weken zou hebben werd geschat op 3800 gram. Hij is geboren met 40w6d met 3344 gram. Komt neer op p17 en totaal geen dikke buik....