De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ze hadden onze dochter geschat met de groeiecho (36 weken) op 3200 gr. Ze is met 37+1 geboren en woog 2660

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.289
    17.351
    113
    Hier waren de geboortegewichten bij de groeiecho’s perfect ingeschat, maar heb er in alle zwangerschappen dan ook minimaal 4 gehad én ze zijn steeds door dezelfde echoscopiste gedaan. Dus dat geeft wel een betrouwbaar beeld. Vaak worden er maar 1 of 2 gedaan of te vroeg of te laat in de zwangerschap, dan zegt het vaak ook niet zoveel meer...

1e zwangerschap: schatting 3500gr met 38 weken, geboren met 3550gr met 38+0

2e zwangerschap: schatting 3450gr met 38 weken, geboren met 3550gr met 37+6

3e zwangerschap: schatting 3500gr met 38 weken, geboren met 3515gr met 37+5

mum2be2, Mammavantwee, Dogpaw en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Vaasje

Je krijgt in het ziekenhuis meestal netbroekjes die zitten ook in het kraampakket. Ik vind ze veel fijner dan gewoon ondergoed.

En inderdaad wat ik al voorbij zag komen, slippers! Handig voor als je naar toilet moet of gaat douchen. Ik was ze uiteraard weer vergeten maar zijn ze komen brengen toen.

Sorry als iemand het al gezegd heeft. Ik lees vaak de laatste berichten even bij.

Spectre en Vaasje vinden dit leuk.
  4. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    zeker een badjas. Ik waggelde heel charmant de gang op naar het toilet in zon netbroekje met zon gigainlegger er in en kwam andere mensen (visite voorandere dames) tegen op de gang toen had ik wel ff een euhm tsja momentje. Heb mn man toen gebeld of hij smiddag badjas mee wou nemen

Spectre vindt dit leuk.
  5. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @Maev

Oh wauw, dat is toch een fijne relatie! Zo zijn mijn man en ik ook. Wij zijn het vrijwel altijd snel met elkaar eens en dat maakt het nog wel lastiger betreft het verhaal rond een naam verzinnen.

@spannendetijden haha wat een geweldig verhaal hoe jullie aan de namen van de kinderen komen. Wel lekker discussie, geen ruzie. Fijn zeg!

hier morgen weer op controle. Heb sinds deze week vaker last van trillende handen en zeer slecht slapen. Dus morgen kan gelijk mijn bloeddruk even worden opgemeten, misschien word ik dan wat geruster :)

mum2be2 en Maev vinden dit leuk.
  6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.802
    7.442
    113
    Vrouw
    Ohja, zo'n netbroekje zit inderdaad fijn. Volgens mij heb ik die best lang gedragen. Ook boxers van mijn man die eerste periode ;)

Mijn oudste werd 2 dagen voor hij geboren werd op 2600 gram geschat en met 3 kg geboren. Denk dat het gewoon erg ligt aan waar het gewicht zit en hoe de verhoudingen zijn, of het klopt of niet. Een baby is net een mens :p

@Sado, bij jou wel bijzonder dat de metingen bijna exact gelijk waren aan het geboortegewicht!

Mama to B, mum2be2 en Maev vinden dit leuk.
  7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Groeiechos zeggen ook niet altijd alles. Heb deze keer extra echos gehad door weinig vruchtwater en daar was de eerste keer beentjes op p25, tweede keer p36 en de laatste keer op p85 ofzo.. maar heb er meer vertrouwen in dan in dat gevoel van de vk. De eerste zou volgens de vk een "bescheiden baby" worden..

8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb een toilet op de kamer :roflmao:

En bezoek mag nu ook niet :roflmao:

Friezin87 vindt dit leuk.
  9. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Hier zou de jongste met de 20wk echo een grote knul worden :roflmao: :rolleyes:

Dogpaw vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik ben wel heel benieuwd hoe de bevalling deze keer gaat verlopen..
    Bij de 1e ben ik net voor middernacht bevallen, moesten toen nog nachtje blijven dus ook vervoerd in rolstoel en netbroekje en ziekenhuis outfit over de gang naar een andere kamer. Die eerste paar uur na de bevalling zijn in een waas aan me voorbij gegaan, maar dat kan ik nog wel herinneren:roflmao:lekker charmant ja, gelukkig was het 's nachts dus niet veel mensen op de gang gezien.

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Haha wie weet zou hij dat zijn geweest na 40wk:rolleyes:

Ben je medisch? Sorry hou t allemaal niet meer bij:oops:
    Ik ben bij de oudste (medisch) in de nacht bevallen en mocht op de kamer blijven tot ik naar huis mocht rond 9u s ochtends. De jongste ben ik bevallen om 0.31 :thumup:, uiteindelijk medisch maar ging er poliklinisch heen, en mochy rond 0300 weer naar huis.

Spectre vindt dit leuk.
  12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier beide keren overdag bevallen, 1e was om 12.10 u maar ben ik liggend vervoerd naar de afdeling vanwege teveel bloedverlies, 2e om 12.18u en ben ik met de rolstoel verplaatst nadat ik gedouched had op mijn gemak en al 3,5 uur op de kinderarts had gewacht. Die kwam uiteindelijk precies toen ze ons alsnog eerst wilde verplaatsen. Beide keren een medische bevalling, zorgverzekeraar gaat nu uit van een medische bevalling maar ik hoop stiekem op een bevalling met de eigen vk en dezelfde dag naar huis.
    Hier hebben we overigens een badkamer met wc in de kamer, was bij het oude zkh ook. Nu zijn de kamers alleen ruimer begreep ik.

Spectre vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik ging poliklinisch heen, maar werd medisch ivm uitdrijving wat niet wilde vorderen dus m'n zoontje is toen gehaald dmv vacuümpomp. Vandaar dat we nog moesten blijven, volgende dag rond 11 uur naar huis gegaan.

Lies1611 vindt dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Bij ons ziekenhuis is de kraamafdeling verbouwd 2 jaar terug. Nu hebben ook alle verloskamers een eigen badkamer, dat is dan wel fijn. Weet niet of er ook een toilet zit.
    Ik hoop deze keer weer met eigen vk te kunnen bevallen.. zou wel graag pijnstilling willen als ik weer zulke heftige rugweeën krijg, maar zodra het medisch wordt, neemt de vk van het ziekenhuis het over en dat wil ik eigenlijk ook weer niet.. Bij de 1e is eigen vk wel gewoon gebleven ondanks dat het medisch werd.

15. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Oeee wat ik ook meehad,.. geld voor mn rolstoel!
    en ik had wel iets te snacken voor manlief mee die kreeg namelijk geen eten en had na tijd wel trek

ik moest bij de eerste 2dagen blijven. Kleine was heel beroerd na de lange bevalling (en ik gebroken!)
    Bij de andere 2 stond ik met 3a4uurtjes na bevalling weer buiten

hier zijn de bevalkamers prive maar wc en douche niet. Ook bad om in te kunnen tijdens bevalling om weeen op te vangen is er maar 1 van (heel lastig als t druk is en er net andere dame ligt)
    En volgens mij zijn er maar 1 of 2 prive “slaapkamers” rest zijn gezamenlijk

16. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh die netbroekjes heb ik in gewoond toen ik bij de middelste 2 weken in het ziekenhuis lag. Met van die grote verbanden erin tegen het constante vruchtwaterverlies.
    Maar nu met de keizersnede vond ik ze vreselijk zitten! Je kan natuurlijk door de pijn niet makkelijk verschuiven, dus ik lag veel in 1 positie. Ik had de afdruk van dat net volledig in mijn billen staan :rolleyes:. Zo niet comfortabel! Na de eerste keer douchen heb ik direct mijn eigen katoenen oversized onderbroeken aangetrokken, zo veel fijner!
    Ik ben met alle 3 met medische indicatie in hetzelfde ziekenhuis bevallen. Bij oudste 1 nacht moeten blijven omdat hij geel zag en zijn temperatuur niet goed kon houden. Bij de middelste na de bevalling nog 2 nachten moeten blijven omdat hij geel zag, zijn temperatuur niet goed kon houden en zijn glucose heel laag was. Nu bij de jongste 2 nachten moeten blijven vanwege de keizersnede. Alle kamers daar hebben een eigen badkamer met douche en toilet. Wist niet dat er nog ziekenhuizen zijn waar dat niet zo is en je dus over de gang moet om naar het toilet te gaan :oops:.

17. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Papa's mogen wel toch. De mannen van andere dames kwam ik dus tegen op de gang schaamde me dood hahahaha

Spectre vindt dit leuk.
  18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Haha ja klopt! Ik ga gelukkig met bed en al over de gang. Kan me ook niet herinneren dat ik met de jongste zo'n netbroekje aan had maar dat kan ook komen omdat ik weinig herinner van de eerste dagen haha

19. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Serieus?

Ik ben bij de 1e 's ochtends bevallen. Maar moest ook nog 24u blijven. Maar ik ben dus in bed met baby vervoerd. En dus ook gewoon onder de dekens.

Kwamen ze met een schoon bed op de verloskamer waar ik dan in over moest stappen

20. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb 20 euro contant in een portemonnee in de vluchtkoffer gedaan. Briefje van 10 en 10 euro aan muntgeld. Oa voor de rolstoel eventueel, maar mijn vriend kon alleen avondeten krijgen tegen betaling.

Deel Deze Pagina