Jaa echt waar lekker ook met die hechtingen hahah. Ik weet ook niet meer precies hoe het allemaal gegaan is, zat nog steeds in m'n eigen bubbel, alles ging langs me heen.. maar in rolstoel naar een andere kamer, was wel schuin tegenover, dus enkel de gang oversteken maar vond het achteraf ook best raar. Heb die nacht ook niks geslapen, van de adrenaline denk ik. 2 jaar terug is de hele kraamafdeling verbouwd dus ben daarom wel benieuwd hoe het nu zal gaan. Ruimere kamers en iedere kamer heeft een eigen badkamer nu.
Ik hoop opzich op een beetje vergelijkbare bevalling deze keer als bij mijn eerste, behalve het gedeelte nadat ze eruit was Ik had hoge bloeddruk, voor controle naar ziekenhuis want de verloskundige vond dat ik me aanstelde. Eenmaal in het ziekenhuis 155/110 bloeddruk. 37+5 was ik toen. Gynaecoloog zei je moet blijven, we gaan je inleiden. door het hele gedoe tijdens mijn zwangerschap, veel stress etc etc raakte ik in paniek want naar mijn idee kon mijn hond niet zonder me en ik had geen vlucht koffer mee, paniek dus hahah. Ik mocht naar huis om nog 1 nacht thuis te slapen en volgende dag 07:30 ballon geplaatst. Mijn man was telkens bij me alleen kreeg ook geen eten en die ging dus doodleuk pizza eten iets verderop De gynaecoloog kwam en zei nou het kan nog wel 3 dagen duren hoor dus je man kan morgen gewoon aan het werk. Om 22:00 u is hij naar huis gegaan om de volgende ochtend 06;00 u te gaan werken. Om 08:30 verloor ik de ballon en om 09:00 u kreeg ik opwekkers want ik had 4cm ontsluiting. Om 11;00 u zei de gynaecoloog, nou, ze komt vandaag wel denk ik! En ik was echt nog in de veronderstelling dat het morgen ofzo pas allemaal zou gebeuren Dus ik belde mijn man en die was om 12:00 u in het ziekenhuis. uiteindelijk om 15;00 u ruggenprik want ik kreeg weeënstormen. Om 19:00 u 10 cm maar nog geen persdrang. 20:00 u mocht ik gaan persen, 21:36 u onze dochter geboren. 21:40 u lag ik al onder narcose, bleek dat ze met haar schouder vast lag, en door de laatste paar keer persen is de baarmoeder gescheurd waardoor alles onder het bloed zat. In 5 min 2 liter bloed verloren. ik had het niet in de gaten, ik was zo duf, ik weet alleen nog dat ze over de gang met mijn bed gingen rennen. uiteindelijk zag ik mijn man en dochter rond 00:30 u de volgende dag. Mijn man was behoorlijk aangedaan, ze waren blijkbaar vergeten te vertellen wat ze nou precies gingen doen. Hij zat toen ik terug kwam op de kamer daar in de stoel met blote borst en onze dochter bij hem die al was aangekleed, en zelfs al een flesje had gehad. 2 u later was mijn dochter aan het stikken. Ze lag naast mijn bed en ik sliep en hoorde haar gorgelen. Ik heb haar toen uit het bedje gegrepen en half op de kop gehouden. Ze spuugde allemaal oud, zwart bloed uit. Ze zat er helemaal onder, en ik ook en het bed etc. 2 dagen later mochten we naar huis met de voorwaarde dat ik in bed bleef want mijn bloeddruk was nog niet onder controle en in combinatie met het bloedverlies kon ik niet eens staan. 5 dagen heeft mijn dochter nog oud bloed gespuugd. Heb wiegje kunnen we niet meer gebruiken en alle lakentjes en dekentjes ook niet. Ze deed met spugen dus ook niet haar hoofd opzij dus ik heb veel angst gehad en haar iedere keer op haar zij gelegd of op mijn buik. Nou dit was mijn bevallingsverhaal
@Dogpaw jeetje wat een verhaal geen fijne ervaring. Ik hoop dat het deze keer allemaal goed mag verlopen.. heb je zelf ook angst voor de bevalling nu of dat niet?
Ik heb veel angst gehad om opnieuw zwanger te worden puur om dat laatste stukje van mijn verhaal. Maar de gynaecoloog gaf mij groen licht en zei als het je überhaupt lukt om weer zwanger te worden ivm de cystes, dan durf ik je we te verzekeren dat je niet weer hetzelfde krijgt. We grijpen op tijd in. Ik vertrouw er nu op dat het goed gaat en als ze zien dat het weer zo gaat als de vorige keer, dat er wordt ingegrepen. Ik sta ook goed onder controle en ze luisteren ook echt naar me.
Jeetje @Dogpaw wat een verhaal ook! Mag je nu wel weer vaginaal bevallen dan? Hopelijk deze keer niet zo'n nasleep dan. Over dat te slapen leggen veranderen de adviezen ook telkens trouwens. Bij de oudste van nu 8 jaar moest ik hem juist op zijn zij leggen was het advies. Bij de middelste van 2,5 jaar was het advies juist weer op zijn rug leggen. Maar die had ademhalingsproblemen, dus kon helemaal niet ademen op zijn rug. Dus die ging al snel op zijn buik, maar dat mocht natuurlijk al helemaal niet geadviseerd worden. Terwijl mijn moeder ons toen we jong waren juist op onze buik moest leggen.... onze jongste was na de bevalling misselijk, dus die legde ik mooi ook op zijn zij.
Wow wat raar. Mijn man heeft bij alle drie de bevallingen regelmatig drinken aangeboden gekregen en kreeg alle maaltijden die ik ook kreeg (ook als ikzelf niet kon of niet wilde eten). Alleen tussendoortjes moesten we zelf verzorgen, hoewel hij wel bijv. cup-a-soup kon krijgen.
alles is goed hersteld dus het mag wel weer. Ja die adviezen veranderen zo vaak! Ik denk nu wel makkelijker hoor. Doen wat goed voelt
Volgens mij heeft het ziekenhuis waar ik nu heen wil hetzelfde beleid als die waar ik van R bevallen ben. Stond op de website.
Wat afschuwelijk @Dogpaw ik kan me je angst goed voorstellen. Gelukkig komen zulke dingen dan ook weet niet zo heel vaak voor, dus de kans dat het nu heel anders en veel fijner gaat is natuurlijk wel groot.
@Starfire precies! Daar ga ik maar vanuit. Ik verheug me trouwens enorm op het eten na de bevalling. Hebben jullie dat ook?? ik weet al precies wat ik wil een groot bord carpaccio en een Italiaanse bol met verse roomkaas en zalm.
Ik kan er gelukkig goed over praten, dar scheelt al een heel stuk. En als ik nu naar mijn dochter kijk denk ik: al die angsten en zie wat voor lief en knap kind ik heb. En wijs hahah
Gelukkig, dat scheelt wel met verwerken! En het zal je nu zeker beter afgaan (Kan haast niet slechter ), ik gun je zeker een goede bevalling.
Ha broodje filet en rosbief. Voor avondeten een carpaccio en een medium biefstuk met een glas (of 2..) rode wijn
Zeker! Salade met biefstukpuntjes. Broodje filet american en idd de carpaccio... water loopt me nu al in de mond... moet helaas nog ff wachten