De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Ik had een nachtjapon aan, was ook heel fijn. Was ook nog niet heel koud in oktober. Maar inderdaad een badjas kan ook. Al had ik (net als iemand ook schreef ) een badkamer op de kamer, hoefde de kamer in principe niet af. :) Het gelukkig vaak allemaal maar voor even.

Fijn he, dat je straks gewoon lekker weer alles kunt eten!
    Ik had trouwens direct na de bevalling ontzettend behoefte aan frisdrank, drink ik normaal nooit.

Ik ben wakker geworden voor een voeding, maar kreeg ineens zo heftig dorst! Zit nu beneden te drinken. En omgekleed, halve shirt nat van de voeding.

Dogpaw en Friezin87 vinden dit leuk.
  2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wbt eten,

Ik neem filet American mee naar het ziekenhuis, laat man gerookte zalm halen en zodra we thuis zijn wordt er sushi besteld :roflmao:

Dogpaw, mum2be2, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Ik heb echt niks wat ik per se wil eten of drinken na de bevalling. :roflmao: Het enige wat ik deze zwangerschap niet 'mag' en toch heel lekker vind zijn energydrankjes, maar af en toe neem ik daar 1 van, net als dropjes. Ik kan geen rauw vlees eten door een overgevoelig maag/darmstelsel. Verder is er weinig aan die verboden etenswaren die ik lust. :p Dat scheelt.

Dogpaw, JupitR, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Ik heb echt de meest vreselijke dromen sinds de geboorte. Herkent iemand dat ?

Zoals dat ik droom dat ik m'n baby dood aan tref bah

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Hè wat naar :(
    Ik heb dat de eerste weken na de bevalling gehad bij de 1e.. ook zulke dromen, dat hij bij ons in bed lag en onder de dekens was gekomen (terwijl hij gewoon in z'n bedje lag te slapen) dan werd ik in paniek wakker en onder de dekens aan t zoeken, tot ik besefte dat het een nachtmerrie was... ik was de eerste weken ook nog extreem moe, mss dat het daardoor kwam.

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klinkt herkenbaar, van de 1e weet ik het niet meer, maar van de 2e weet ik dat zowel ik als mijn man het had. Mijn man heeft op een gegeven moment het hele bed overhoop gegooid omdat hij de baby kwijt was die lekker doorsliep in haar wiegje naast ons.

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.805
    7.446
    113
    Vrouw
    Haha, hier net zo. Ik eet überhaupt geen rauw vlees meer sinds ik weet hoe een toxoplasmose besmetting verloopt. En wijn en alcohol en kazen hou ik niet in het bijzonder van. Kijk er wel naar uit dat koffie niet meer stinkt :rolleyes:

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.805
    7.446
    113
    Vrouw
    @Dogpaw, Wat heftig zeg na jouw bevalling. Voor je man moet het ook erg beangstigend zijn geweest. Ga je nu in hetzelfde ziekenhuis bevallen? Klinkt alsof de communicatie richting je man wel beter had gekund.

Ik had de light versie van jouw verhaal, ook veel bloedverlies na de bevalling, maar niet zo bizar snel als bij jou. Gelukkig dat je in het ziekenhuis was zeg! Maar mijn man vond het ook beangstigend, dat je vrouw zo weggereden wordt. En dan was bij ons de spoed niet zo hoog als bij jou. Goed dat je er goed over kunt praten :)

Dogpaw vindt dit leuk.
  9. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Haha leuk al die plannetjes betreft eten. Ik moest een bevallen schrijven en het eerste wat erin staat:

- ruggenprik
    - carpaccio :roflmao:

nachtmerries, had ik bij de eerste ook zoveel. Enorm levendig en dan was ik ook aan het zoeken onder de dekens:$

@JupitR ik ga inderdaad in hetzelfde ziekenhuis bevallen. Maar ik begin nu al medisch natuurlijk ipv zo op het laatste moment en in mijn dossier staat het met grote letters.

Dat snap ik wel inderdaad dat je man het ook zo beangstigend vond. Het is niet niks een bevalling!

Ik hoop dat we hier allemaal een fijne bevalling hebben. En dat we snel mogen genieten van onze kindjes in deze toch wel vreemde tijd.

Spectre, JupitR en Vaasje vinden dit leuk.
  10. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Oef ja! Die nachtmerries herken ik zeker! Dat vond ik bij de eerste denk ik toch wel een van de overweldigenste dingen de eerste weken. De zorgen, de angst. De ongekende liefde die je ineens voelde en dus de angst dat er iets erg kon en zou gebeuren. Denk ook ergens een soort van verwerking in je slaap.

Spectre vindt dit leuk.
  11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nachtmerries herken ik idd ook wel, vooral bij de eerste heb ik ze gehad! Levensecht ook brrr...

Ik heb straks een telefonisch consult met de anesthesist, ben benieuwd! Straks het ziekenhuis bellen of er plek is om vanavond te komen slapen en dan maandag weer naar de gynaecoloog.

Gisteren is m'n bed op klossen gezet, ik moet nu echt in bed klimmen :eek: vanmiddag maar even bij m'n schoonouders een opstapje lenen zodat ik niet hoef te klimmen haha

Spectre, Burb1988, Dogpaw en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ik zit in de wachtkamer bij de gynaecoloog. Heb een mondkapje uit mijn tas gehaald, zit in een plastic hoesje. Ik denk dat mijn parfum heeft gelekt ofzo :roflmao: ik zit dus heeeerlijk mijn eigen parfum in te ademen. Geen nieuwe mee helaas. Zometeen hier maar 1 vragen.

Spectre, Mammavantwee, Yesera en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier vanmorgen voor de eerste keer gestript en alsnog akkoord gekregen om thuis te bevallen.
    Normaal doen ze het echt pas vanaf 40 weken maar ze laten mij sowieso niet over de 40 weken lopen. Nu afwachten wat het doet en of de weeën doorzetten.

JupitR, Mama to B, Dogpaw en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Oh fijn hopelijk werkt het.

Maev vindt dit leuk.
  15. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Mijn lichaam trekt het momenteel steeds slechter...ik heb het de laatste dagen steeds benauwder en slapen gaat niet meer...heb gisteren temazepam gekregen van de vk...en Dinsdag weer een afspraak...dan gaan we de inleiding inplannen voor eind komende week.
    Bloeddruk word ook hoger. Word Dinsdag gestript. Maar hopelijk komt ze dit weekend uit zichzelf.

Ze zei het zelf ook...tis goed geweest zo...ben dan over de 40 weken en word dan met 40.1of 40.2 ingeleid.

JupitR, Mama to B, Dogpaw en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Spannend!

Maev vindt dit leuk.
  17. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hopelijk begint het eerder voor je!

18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hopelijk komt ze alsnog spontaan dit weekend.

19. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

@Maev Fijn dat ze zo meedenken, hopelijk zet het door :)!

@Burb1988 de laatste loodjes wegen echt echt zwaarst, zeker als je dan ook niet meer slaapt en zo benauwd ben. Hopelijk komt ze vanzelf nog van het weekend!

20. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Spannend! Ik ga voor je duimen ! :thumup:

Deel Deze Pagina