De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Hahaha ja het is echt irritant hè? :D

ohhh ze willen me niet inleiden hoor! Juist dat het natuurlijk begint :) maar omdat ik met de eerste met 41.1 nog steeds potdicht zat en dus een horror van een inleiding gehad heb, ben ik nu beetje bang dat dat weer gaat gebeuren. Dus ze proberen me juist te helpen en tips en tricks te geven voor natuurlijke bevalling te starten :roflmao:

2. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Hahaha dat zou fijn zijn

3. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Hopelijk doet het alsnog wat!

4. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Vrees ervoor :rolleyes:

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.854
    113
    Vrouw
    Ah oke! Ik start morgen ook met de voetreflex (38.1) en begonen met ananashart..getver..verder tich proberen flink te blijven lopen ook al doet het zeer. Sex zou ook helpen maar wil mn vriend niet meer (psychisch dingetje bij hem en denk wel meer mannen:|) en eerlijk gezegd voelt het ook allemaal te raar en niet prettig down under en ben ik zoo moe. Ik wordt over 1 week gestript mits er al iets van ontsluiting is.
    Heb je nog meer tips?

6. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Tonic drinken, seks inderdaad met zaadlozing (sperma bevat hormonen die de bevalling zouden kunnen opwekken), trappen lopen,...
    Heb al vanalles geprobeerd en het heeft geresulteerd in de slijmprop verliezen.. helaas blijft het hierbij meh :rolleyes: sowieso word ik dinsdag ingeleid

vlinderCN vindt dit leuk.
  7. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Vrouwenmantelthee schijnt ook te helpen toch?

8. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Niet dat je met deze temperaturen zin hebt in thee hahahaha :D

duitshollandsmeisje en vlinderCN vinden dit leuk.
  9. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ohh ben heel benieuwd wat de voetreflex bij jou gaat doen!!

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ja dat kan ik ook wel goed snappen. Te laag is inderdaad ook niet fijn!

Thirza78 vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.854
    113
    Vrouw
    Alles oke hier? Ik kan sinds 2 nachten weer slapen (4/5u wat voor mij normaal is deze zwangerschap), volgens mij doet de warmte mij goed..ben echt koukleum en zwanger nog paar graden kouder:rolleyes:
    Dus ga i.i.g. voor de 40wk, zie het niet zitten om volgende week al in te leiden met 39.
    Vanochtend de voetreflex gehad..sowieso heerlijk:D maar merk nog niks, misschien klein beetje menstruatie gevoel.

Thirza78 en NienkeB vinden dit leuk.
  12. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Owww wilde net vragen hoe het gegaan is! Ben benieuwd of het nog wat gaat doen! Heb je nog een tweede afspraak of eentje? En een beetje menstruatiegevoel is meer dan geen menstruatiegevoel :roflmao:

Thirza78 vindt dit leuk.
  13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.854
    113
    Vrouw
    Haha ja wie weet.. jazeker ga volgende week nog keer 39.1 en dan met 39.5 nog laatste keer evt. Ze zegt ook dat als de baby niet klaar is het natuurlijk niet gebeurd maar bij 85% vd vrouwen zou het de boel in gang zetten..geen idee of dat echt onderzocht is. Ik vind het sowieso erg fijn

NienkeB vindt dit leuk.
  14. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    85% klinkt iig heel veel!! Door dat percentage krijg ik wel hoop :) het hoeft niet meteen volgende week, als het maar wel natuurlijk begint hahaha

15. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik heb ook maar een pak vrouwenmantelthee gehaald :roflmao: gaan we ook woensdag mee starten

Jaetje85, Amoxiclav, Liana84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Je gaat los vanaf 1 juli:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Jaetje85, NienkeB en Amoxiclav vinden dit leuk.
  17. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ahahah ik wil weer kunnen lopen :|

Amoxiclav, Thirza78 en Liana84 vinden dit leuk.
  18. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Klinkt goed hoor allemaal, thee, seks en voetmassages. :thumup: :D

Maar even serieus, ik hoop voor jullie dat het werkt en de bevalling op de natuurlijke manier zal beginnen!

Hebben jullie eigenlijk speciale bevalwensen of hulpmiddelen geregeld?

Zelf denk ik aan een thuisbevalling met zo'n opblaasbare baarkruk waar je ook mee onder de douche mag om de weeën op te vangen. En ik wil ademhalingsoefeningen gaan oefenen (hypnobirthing idee) maar dat stel ik steeds uit. :rolleyes:

NienkeB vindt dit leuk.
  19. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hier lees ik ook het boek + de cds van Mongan over hypnobirthing. Dat geeft wel een ander soort zelfvertrouwen. Verder doe ik al jaren yoga dus qua denken en oefeningen sluit dat wel op elkaar aan. En die voetmassage klinkt ook heel goed dus dat ga ik als het in ons stadje gegeven wordt ook zeker boeken.

Ik heb een TENS apparaat te leen gekregen van een oud klasgenootje. En als ik in week 36 nog niet bevallen ben (wat ik hoop) dan koop ik een Epino Delphine plus.

Verder vind ik thuis bevallen iets te spannend, maar ons ziekenhuis heeft van die geboortekamers (bevallen met de vlos, maar met noodapparatuur in de kast) en daar hoop ik wel op.

Oh ja, over de barkruk, bij zwangerfit zeiden ze daar voorzichtig mee te zijn omdat de zwaartekracht dan ook erg meewerkt en de bevalling dan wel te snel kan gaan, met scheuren tot gevolg. Dus dat het met name een oplossing kan zijn als je bevalling al heel lang duurt.
    Maar dat als hij gewoon verloopt het misschien niet het gepaste middel is. Verder weet ik het ook niet hoor, en aangezien ik het niet weet wil ik je ook niet afschrikken, maar ik dacht ik deel toch deze info even.

Jaetje85 en NienkeB vinden dit leuk.
  20. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Jaa ik heb de eerste keer een cursus gedaan en dacht nu “is niet nodig” maar nu we naar het einde gaan denk ik wel van “shit: hoe werkt het wegpuffen ook alweer”

even kijken of ik ergens online nog wat filmpjes kan vinden :roflmao:

Jaetje85 en Thirza78 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina