Hahaha ja het is echt irritant hè? ohhh ze willen me niet inleiden hoor! Juist dat het natuurlijk begint maar omdat ik met de eerste met 41.1 nog steeds potdicht zat en dus een horror van een inleiding gehad heb, ben ik nu beetje bang dat dat weer gaat gebeuren. Dus ze proberen me juist te helpen en tips en tricks te geven voor natuurlijke bevalling te starten
Ah oke! Ik start morgen ook met de voetreflex (38.1) en begonen met ananashart..getver..verder tich proberen flink te blijven lopen ook al doet het zeer. Sex zou ook helpen maar wil mn vriend niet meer (psychisch dingetje bij hem en denk wel meer mannen) en eerlijk gezegd voelt het ook allemaal te raar en niet prettig down under en ben ik zoo moe. Ik wordt over 1 week gestript mits er al iets van ontsluiting is. Heb je nog meer tips?
Tonic drinken, seks inderdaad met zaadlozing (sperma bevat hormonen die de bevalling zouden kunnen opwekken), trappen lopen,... Heb al vanalles geprobeerd en het heeft geresulteerd in de slijmprop verliezen.. helaas blijft het hierbij meh sowieso word ik dinsdag ingeleid
Alles oke hier? Ik kan sinds 2 nachten weer slapen (4/5u wat voor mij normaal is deze zwangerschap), volgens mij doet de warmte mij goed..ben echt koukleum en zwanger nog paar graden kouder Dus ga i.i.g. voor de 40wk, zie het niet zitten om volgende week al in te leiden met 39. Vanochtend de voetreflex gehad..sowieso heerlijk maar merk nog niks, misschien klein beetje menstruatie gevoel.
Owww wilde net vragen hoe het gegaan is! Ben benieuwd of het nog wat gaat doen! Heb je nog een tweede afspraak of eentje? En een beetje menstruatiegevoel is meer dan geen menstruatiegevoel
Haha ja wie weet.. jazeker ga volgende week nog keer 39.1 en dan met 39.5 nog laatste keer evt. Ze zegt ook dat als de baby niet klaar is het natuurlijk niet gebeurd maar bij 85% vd vrouwen zou het de boel in gang zetten..geen idee of dat echt onderzocht is. Ik vind het sowieso erg fijn
85% klinkt iig heel veel!! Door dat percentage krijg ik wel hoop het hoeft niet meteen volgende week, als het maar wel natuurlijk begint hahaha
Klinkt goed hoor allemaal, thee, seks en voetmassages. Maar even serieus, ik hoop voor jullie dat het werkt en de bevalling op de natuurlijke manier zal beginnen! Hebben jullie eigenlijk speciale bevalwensen of hulpmiddelen geregeld? Zelf denk ik aan een thuisbevalling met zo'n opblaasbare baarkruk waar je ook mee onder de douche mag om de weeën op te vangen. En ik wil ademhalingsoefeningen gaan oefenen (hypnobirthing idee) maar dat stel ik steeds uit.
Hier lees ik ook het boek + de cds van Mongan over hypnobirthing. Dat geeft wel een ander soort zelfvertrouwen. Verder doe ik al jaren yoga dus qua denken en oefeningen sluit dat wel op elkaar aan. En die voetmassage klinkt ook heel goed dus dat ga ik als het in ons stadje gegeven wordt ook zeker boeken. Ik heb een TENS apparaat te leen gekregen van een oud klasgenootje. En als ik in week 36 nog niet bevallen ben (wat ik hoop) dan koop ik een Epino Delphine plus. Verder vind ik thuis bevallen iets te spannend, maar ons ziekenhuis heeft van die geboortekamers (bevallen met de vlos, maar met noodapparatuur in de kast) en daar hoop ik wel op. Oh ja, over de barkruk, bij zwangerfit zeiden ze daar voorzichtig mee te zijn omdat de zwaartekracht dan ook erg meewerkt en de bevalling dan wel te snel kan gaan, met scheuren tot gevolg. Dus dat het met name een oplossing kan zijn als je bevalling al heel lang duurt. Maar dat als hij gewoon verloopt het misschien niet het gepaste middel is. Verder weet ik het ook niet hoor, en aangezien ik het niet weet wil ik je ook niet afschrikken, maar ik dacht ik deel toch deze info even.
Jaa ik heb de eerste keer een cursus gedaan en dacht nu “is niet nodig” maar nu we naar het einde gaan denk ik wel van “shit: hoe werkt het wegpuffen ook alweer” even kijken of ik ergens online nog wat filmpjes kan vinden