De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik zet er niks op :) we zetten alleen (net als bij de eerste) iets van ff bellen voor je langs wil komen in een rijmpje of iets, maar niets over Corona vind zonde van het kaartje!

    en wij doen in de kraamweek wss alleen naaste familie en pas echt later meer kraamvisite. Lekker rustig
     
  2. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wat een leuk clubje zo! Er is veel geschreven zeg!

    Wat de controles betreft: in t begin veel echo’s gehad, ivm dat ik in het POP protocol van het zkh zit. 8 juni laatste controle bij de VK en dan ga ik volledig over naar het zkh, heb dan in de middag daar n afspraak. Vorige wk ook bij de gyn geweest om het over de bevalling te hebben (vanwege eerdere spoed ks bij mijn tweeling) en toen ook nog een groei echo gehad. Al met al mag ik dus niet klagen. Zat alleen een lange tijd tussen de 20 wkn echo en de volgende controle, ivm Corona.

    Geboortekaartje: wij zetten er ook niet iets over Corona op. Alleen iets standaards in de trant van vooraf bellen/appen.
     
  3. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb destijds met 10 weken een pakket gekocht dat ik elke 4 weken een echo/controle/foto's krijg :) omdat ik zo vreselijk bang was dat het fout zou gaan ivm mijn rare cycli/hormonen/pcos/insulineresistentie..
    Heb gelukkig al mijn afspraken tot nu toe gehad en dinsdag weer. Vorige keer met mondkapje dus zal nu nog wel zo zijn maar is prima. Als ik haar maar kan bewonderen. Is ook gewoon fijn zoveel controles vind ik. Ben nu niet meer zo bang hoor, maar pakket is toch betaald dus ja, he.

    Qua kaartje weet ik nog niet hoe en wat. We versturen er ook niet zoveel denk ik, alleen de naaste familie en wat vrienden denk. De rest gewoon een appje als ik er aan toe ben. Ik krijg ook wel eens een appje dat een baby 3 weken geleden geboren is, prima hoor.

    Ik hoop wel HEEL erg dat mijn schoonouders en schoonzus + aanhang niet allemaal tegelijk op de stoep staan... want dan zijn we gelijk met 11 man + kat thuis in ons kleine appartement, weet niet of ik dat trek.. schoonzus heeft 4 kids en een man dus ja die komen sowieso al met zn 6'en waarschijnlijk, hoop dat ze dat op de een of andere manier iets of wat verspreid kunnen doen. Die kinderen zijn ook verschrikkelijk druk en mijn schoonzus blijft heel graag zo lang mogelijk hangen.. wat ik ook erg vervelend vind, maar ja, mijn vriend kijkt heel erg naar haar op dus vind het moeilijk om daar NU al wat van te zeggen. Dus ik wacht wel even af tot ze er is en hoe ik me voel en hoe we het dan gaan plannen. Ze moeten ook nog 2 uur rijden dus ze zullen ook niet 1 uurtje blijven...
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  4. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Och @duitshollandsmeisje dat is zo herkenbaar! Veel familie van mijn man woont ook aan de andere kant van het land en die bleven met Q ook zo lang hangen.. ik ben zelf op gegeven moment met baby naar bed gegaan :roflmao: ik zeg maken jullie het maar gezellig, ik ga liggen! Gelukkig begrepen ze dat wel en is mijn man nog met ze op pad geweest etc en hebben ze er een dagje van gemaakt. Miss is dat een optie?

    Je kan ook met je kraamhulp een codewoord afspreken :D Dat bood die van mij aan. Die stuurde mij dan met baby naar bed als ik aan m’n oor krabte ofzo. :roflmao: maar ik bedenk me net dat ze dat natuurlijk niet hebben in Duitsland. Ik heb het wel gehad (woonde in dld toen de eerste kwam, nu in NL) maar ik woonde 500 meter de grens over en kreeg wel kraamhulp en ben in NL bevallen.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  5. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Wij zetten niks over corona op het kaartje. Iedereen belt of appt voor een afspraak en dan informeren we ze dat we alleen raamvisite doen.

    We hebben besloten alleen ouders en schoonouders binnen te ontvangen.
     
    NienkeB, Thirza78 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  6. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Heerlijk dat er weer lekker gekletst wordt hier. Gezellig!
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  7. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Hier net zo.
    Laten jullie ze wel de baby vasthouden?
    Ik twijfel zo wat slim is
     
  8. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Emm27 nee geen baby vasthouden helaas...
     
  9. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Wat is dit zeg!!! Volg ik dit topic krijg ik nog steeds geen meldingen o_O
    Gelukkig zag k hem net weer passeren op de voorpagina..


    Maar goed. Gisteren had een een zwangerschapshoot. Was heel leuk en zijn mooie foto's geworden :D met het mooie weer werd het ook een fotoshoot buiten!
    Vandaag 36 weken. Binnen paar weken hebben we onze kleine vriend in de armen. Zin in!!
     
    Tan89, NienkeB, duitshollandsmeisje en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een week of 6, denk dat ik er nu nog niet veel over kan zeggen. Als ik nu zou bevallen zou ik het niet doen op mijn ouders na misschien omdat die toch nergens komen of iemand zien (70) . Ik laat het afhangen van hoeveel besmettingen/zknhsopnames en doden tzt.
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik zet niks over corona op het kaartje. Alleen naaste familie mag langskomen en buiten mijn ouders en overgroot opa en oma om pas naar de kraanweek. Twijfel evt mondkapjes aan te schaffen bij de dirk. Zodat ze als ze de baby bekijken een mondkapje op kunnen doen en dan verder onder de overkapping hun beschuit met muisjes kunnen eten.


    Sturen ook alleen de kaartjes naar echt belangrijke mensen/familie.

    Mensen die na de geboorte bij onze zoon niet kwamen kunnen we nu ook van de lijst strepen.

    Verder deze zwangerschap veel controles gehad ivm medische en natuurlijk dat het via icsi tot stand gekomen is. Uit eindelijk vanaf 20 weken elke 3 weken een bmh meeting en groei echo. En nu dan met 33 weken de laatste groei echo gehad. Nu kijken ze wel steeds hoe hij lig en naar het hartje ipv met de dopler het hartje te luisteren heb vanaf vorige week elke week een echo. Dus a.s dinsdag weer.
     
  12. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    @Emm27 ook hier niet vasthouden en op afstand. Ook directe familie in eerste instantie.
    Kraambezoek al zeker niet te dichtbij. Hoop op een mooie zomer en dat we ze veelal buiten kunnen ontvangen.
     
  13. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook echt geen raamvisite. Baby slaapt gewoon in bed. Ga haar echt niet uit bed halen om aan mensen te laten kijken. Zo voelen apen zich in de dierentuin waarschijnlijk ook bedenk ik me nu
     
    NienkeB, Loesje1988 en vlinderCN vinden dit leuk.
  14. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ook als er over 8 weken nauwelijks besmettingen meer zijn?
     
  16. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik mijn ouders en schoonouders de baby laat vasthouden. Weet niet of ze dat zelf ook willen, dat zien we dan wel. Alle vier hebben weinig tot geen sociaal contact. Maar ik vind het wel spannend.
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  17. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Sowieso geen raambezoek.
    Eerste week zal niemand anders komen als dichte familie zoals onze ouders en zussen/zwagers.
    Op het kaartje zullen we ook geen bijzonderheden over corona gaan zetten. Alleen de normale tekst met bel even van te voren,iets in die strekking
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Degene die weinig kaartjes sturen, wat is weinig? Wij zitten aan 75, doen wel alle ooms en tantes (zijn al 18 adressen), ouders en zussen, vrienden, wat collegae en bv ook huisarts (heeft veel voor me gedaan) en vk enzo
     
  19. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik heb er een 65 tal
     
  20. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik wil in eerste instantie alleen naaste familie en een paar beste vriendinnen. Alleen als ze geen klachten hebben. Over de kleine vasthouden ben ik nog niet helemaal uit, zie ik tzt wel.
     

Deel Deze Pagina