De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja vreselijk, in m’n leven nog maar 1 keer eerder antibiotica gehad en dan nu 3 keer in hele korte tijd. Bah. maar goede tip, ga het direct aanschaffen.. kan wel icm kuur toch of heeft het nu niet zoveel zin?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dat weet ik niet zeker, ik had toen zelf gewacht tot ab kuur voorbij was, leek me logischer en beter qua effect.
     
  3. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Probiotica (bijvoorbeeld actimel, yukult werkt minder) kun je het best tegelijk met de kuur beginnen. Zo kun je soms zelfs voorkomen dat er maag-darmklachten ontstaan en anders zijn de klachten veelal milder.

    Onlangs hadden wij een co- assistente in onze praktijk die onderzoeken had vergeleken voor de opleiding. Dit bleek het meest effectief.
     
    Thirza78, vlinderCN en NienkeB vinden dit leuk.
  4. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Zit al vanaf 22:30 in de weeën :) maar het is wel nog voorwerk.. geen ontsluitingsweeën want ze zijn heel mild en komen zo rond de 8 min nu, maar wel fijn dat er íets gebeurd.

    net ff geslapen en ga maar weer verder tukken, denk niet dat het al op korte termijn doorzet :D
     
    Loesje1988, Jaetje85, Liana84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh goed om te weten!!
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend, ben beetje jaloers ;) hier gebeurt echt 0,0..het is zo rustig. Ook de voetreflex van vanmiddag lijkt deze x niks gedaan te hebben :(
    Met hoeveel was jij ook alweer van je dochter bevallen?
     
  7. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Och dat snap ik heel goed! Dat wachten is echt vervelend.. wat jammer dat er niks gebeurd door de voetreflex :(

    jaa met Quinn ben ik ingeleid toen ik 40.6 weken was en is met 41.2 geboren!

    het is nu nog hetzelfde als vannacht. Niet weggezakt maar het wordt ook niet meer, heb er nog een hard hoofd in :roflmao:
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Heb je wel kunnen slapen? Ik kon toen met die voorweeën echt 2 dgn geen oog dicht doen, moest ze wel wegpuffen.
     
  9. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, alles helemaal prima met de kleine. Bij mij wat bekkenklachten, maar goed, dat hoort er een beetje bij. En ook ik kijk uit naar medio augustus.... #duurtlang

    Beterschap! En goed idee van de probiotica bij de ab @Beausecret ik doe dat ook altijd. Anders worden mijn darmen van binnen zo schraal ofzo.

    Zo, gisteren voor het eerst last van harde buiken. En die kwamen dan ook meteen goed. Gelukkig hielden ze op nadat ik ging liggen.
    En 's nachts heb ik een drietal losse 'weeën' gehad'. Heel zacht en echt niet ernstig of pijnlijk, maar wel dat ik dacht: okay, dus dat bedoelen ze de hele tijd. Ook hier gaan we dus langzaam naar een andere fase toe. Zo blij dat ik al met verlof ben. Dit weekend zal ik dan toch maar alvast de vluchtkoffer gaan inpakken.

    @vlinderCN en @NienkeB jullie maken het wel spannend hoor. Ik leef mee!
    @1Hanneke hoe gaat het met jou?

     
    Beausecret vindt dit leuk.
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dat is al vlot ook om weeën mee te maken. Op harde buiken en menstruatie krampen na heb ik dochter en nu ook niks van dat gehad tot dik 39weken... ik verwacht nu eigenlijk ook dat het nog zeker week tot 10 dgn duurt omdat ik ik 4 dagen vooruit ben gezet wat echt onmogelijk is. Dadelijk weer lekker strippen in zknhs en kijken of alles nog goed uitziet. Hoop dat ze gewoon weer akkoord gaan met nog week aankijken...

    Jij nu met verlof?! Zo heerlijk, en idd vluchttas klaar, dat geeft rust is mijn ervaring. Alhoewel er bij mij nog dingen bijmoeten die ik nu gewoon nodig heb (kamerjas bv) maar dat heb ik op briefje geschreven allemaal.
     
  11. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hier wel aardige nacht gehad gelukkig. Vaak wakker maar niet voor heel lang. Voorweeën lijken nogal afhankelijk van hoe druk de baby is, vannacht was ze erg rustig.
    Straks komt vriendin eten langs brengen, erg lief aangezien ik niet meer lang genoeg kan staan om te koken! Mijn man wel, maarja die moet nu eigenlijk alles in huis en met de kinderen al doen, naast zijn werk, dus erg fijn dat koken even niet hoeft.
    Maandag komt vk aan huis controle doen en hopelijk als het nu wel lukt strippen. Heel fijn dat ze hier wil komen, ik durf autorijden niet meer aan en maandag gaat de straat voor ons huis open dus zou erg ver moeten lopen naar de auto...
     
    NienkeB en Thirza78 vinden dit leuk.
  12. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wat spannend voor veel meiden al! Ik hoop dat het lange wachten jullie snel beloond word:) en al die voor weeën zijn ook geen pretje erg vermoeiend denk ik zo.

    Ik slaap al weken slecht bah vind het niet zo leuk meer kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik 8 uur achtereen heb geslapen.
    Heb ook best een dikke buik vanwege teveel vruchtwater en ons meisje is wat groter dan gemiddeld (ben ik helemaal niet gewend, de andere twee waren te klein en de ander gemiddeld)
    Zat gisteren mijn buik foto van 30 weken te bekijken en dan had ik er gisteren eentje gemaakt met 33 weken, woow dacht ik wat een verschil. Maar goed ik hoop dat het nu niet meer zo hard groeit:p

    Heb ook last van rugpijn net onder mijn schouderbladen een zeurend / trekkend gevoel is dat voor iemand herkenbaar?

    heel veel succes meiden ik blijf jullie in de gaten houden:)
     
    NienkeB en Thirza78 vinden dit leuk.
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ah wat fijn die vriendin en vk! Goed dat je zo verzorgd wordt, je hebt al pittige tijd genoeg..
    Wij wonen hier nog niet zo lang dus ken nog weinig mensen in de buurt en familie woont net iets te ver voor even bezoekje/hulp, dat mis ik nu wel.
     
  14. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Hier gebeurt er ook nog vrij weinig. Van de week wel 2 keer een beetje gerommel, maar dat stopte al vrij snel weer. Volgens mij vindt meneer t wel best daar binnen. Dinsdag weer naar de Gyn voor controle. Ben benieuwd of meneer nu wel ingedaald is en of er al iets van ontsluiting is.
     
    Beausecret en NienkeB vinden dit leuk.
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nou word toch wel wat positiever van de vk in het ziekenhuis, 2cm inmiddels en helemaal verstreken en verweekt, dus het vordert i.i.g. wel elke paar dagen. Ctg en echo ook nog super dus wachten het af tot volgende week woensdag. Ze zei dat strippen wel binnen dag iets doet of helemaal niet en dan woensdag weer poging.
    Moet zeggen dat het strippen soort van went :roflmao: ging nu stuk makkelijker ook.
    Vind het wel een raar idee dat zij nu al het hoofdje van ons kindje heeft gevoeldo_O
     
    Jaetje85, Thirza78, Liana84 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    O
    Ohh dat is superlief dat ze eten komt brengen! Hopelijk werkt het strippen maandag


    Och vervelend he dat slechte slapen.. en wat grappig dat deze zo veel groter is dan :eek:
    Ow kijk eens wat fijn! Toch weer een cm erbij! Hopelijk doet het strippen iets :D duim voor je
     
    vlinderCN, Beausecret en Rosy90 vinden dit leuk.
  17. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @NienkeB
    Haha ja zou dit soms een reus zijn?:p
     
    NienkeB en vlinderCN vinden dit leuk.
  18. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Rommelt hier af en aan :roflmao: net weer twee
    Uurtjes om de 7 minuten.. nu is het weer weg. Ik wordt er niet wijs van :rolleyes:
     
    Annie82 en Rosy90 vinden dit leuk.
  19. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wat spannend!! Ik hoop dat het doorzet :)
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Kun je niet gestript worden? Denk dat het bij jou meer gaat doen dan bij mij :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina