De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NienkeB, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ohh wat fijn toch lekker met de babykamer bezig, heerlijk vind ik dat :D

2. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ohjee dat klinkt niet zo fijn. Zou idd woensdag even bespreken wat de mogelijkheden zijn!

3. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Volgens mij is mijn lichaam gewoon kapot :roflmao::roflmao: vannacht echt heftige weeen gehad.. om de 5.5 minuut kwam het, hield 1.40 aan. Dus ik dacht jaaaaa het begint nu echt.. dus na een uur kwam het om de 5 minuten.. sta ik op om man wakker te maken want ik lag op de bank en de Vk te bellen en poef, weg weeen. Ik snap er echt helemaal niks van.. ik heb alleen weeen als ik plat op m’n rug lig, zodra ik ga zitten of staan verdwijnen ze o_O en dit keer waren het volgens mij echt ontsluitingsweeen want moest ze echt wegpuffen deed goed zeer.. kan er niks over vinden of dit nog steeds onder voorweeen valt of dat mijn lichaam gek doet of het gewoon zelf niet goed kan ofzo :confused: Met de eerste ben ik ingeleid en is alles met weeenopwekkers gegaan omdat ik zelf geen weeen kreeg, dus heb ook geen vergelijkingsmateriaal

4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Hier 0 ervaring, is het iets dat je met de vk kan bespreken? Of dit normaal is? Ik zou gek worden van onzekerheid. Knap dat je het al zolang volhoudt, of hoort dit erbij, voor dames met ervaring?

Sterkte!!! Die spanning steeds..

NienkeB vindt dit leuk.
  5. Rosea

Rosea Actief lid

16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend.. volgens mij is het wel heel goed mogelijk dat weeen voor een tijd weer stoppen en dat het daarna weer verdergaat. Maar zou het idd met de verloskundige bespreken als ik jou was!

NienkeB vindt dit leuk.
  6. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Hahah dankjewel! Ja ik weet ook niet zo goed of ik hiervoor moet bellen.. ik ben niet zo van het “bellen voor niets” :roflmao:

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.395
    1.854
    113
    Vrouw
    @NienkeB wat een gedoe..maar hopelijk gaat het dan mega snel als het 1 dezer dagen doorzet, je moest toch haast al flink wat cm hebben?

8. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ligt je baby straks ineens in je bed "oh was toch echt" :roflmao::o:

Tuttebelleke, NienkeB en Thirza78 vinden dit leuk.
  9. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Gelukkig weet ik waar ik op moet letten. Het is enkel dat ik destijds gewoon 7 maanden hoofdpijn had, waardoor het dus niet opviel. Enkel het sterretjes zien. Het is nu ook niet constant, vandaar dat ik eerst wat afwachtend was. Geen band gevoel, niet ziek ed gelukkig. Maar goed, toen ging het ook binnen 3 dagen van 'iets hoger dan gebruikelijk' naar 'spoedkeizersnede op maandag ochtend':confused:. Gelukkig waren de controles gisterenavond goed en mag ik morgen weer. Dan gaan we idd bespreken hoe verder.

NienkeB vindt dit leuk.
  10. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Haha ja heb ik ook hoor, die drempel is superhoog.. :|

NienkeB vindt dit leuk.
  11. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Pffff, nachten achtereen weeën lijkt me echt niet tof. Wanneer mag je op controle? Misschien dat ze qua ontsluiting toch iets gedaan hebben?

12. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Even een praktisch vraagje. Hebben jullie de flesjes en speentjes al uitgekookt? Kan misschien nu al, maar aan de andere kant ook zo gedaan. En moet je flesjes zelf meenemen naar het ziekenhuis? Neem wel melkpoeder mee in de vluchttas die we gaan geven.

13. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wij nemen niets mee (bv), maar mss even handig om aan het ziekenhuis te vragen welke kv zij in huis hebben? Flesjes kunnen volgens mij best al worden uitgekookt als je ze erna schoon en droog bewaard :)

14. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker bellen.
    De vlos zei gisteren nog dat je moet bellen als je weeën om de 5 minuten komen.
    Dus je had dan al gebeld moeten hebben @NienkeB

Heel veel sterkte!

NienkeB vindt dit leuk.
  15. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Toevallig volg ik nu online een cursus BV vanuit de kraamzorg georganiseerd en die zeggen dat als je ze nu uitkomt dat je dat vlak voor de bevalling het weer moet doen.

Maar de mevrouw die de cursus geeft is wel een beetje hardcore borstvoeding hoor. o_O

16. Rosea

Rosea Actief lid

16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Wat voor flesjes hebben jullie gekocht? Ik wil graag bv geven, weet niet zo goed wat goede flessen zijn dus als jullie tips hebben...

17. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Heel internet is hardcore borstvoeding.. als ik een artikel over flesvoeding lees staat er onder iedere alinea: maar borstvoeding is het allerbeste wat je je kindje kan geven. Ik wil geen discussie aanwakkeren verder, maar volgens mij is het beste wat je je kindje kan geven een ontspannen mama. Met fles of bv. Daargelaten dat de beste voeding uit de borst komt, dat geloof ik heus wel.

Thanks in ieder geval, had al zo’n vermoeden dat het dan daarna nog een keer moet. Dan wacht ik gewoon nog even. :|

NienkeB, Thirza78 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  18. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Ik heb flesjes van Difrax.. volgens mij is het nog per kindje verschillend, sommige weigeren gewoon een bepaalde fles haha. Dus zou niet teveel kopen van 1 merk of soort..

19. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Mijn hebamme heeft me aangeraden nog helemaal niks te kopen van flesjes of voeding.. want ik wil ook BV geven, ze zei kijk eerst maar of dat lukt, anders kan je vriend altijd nog wat gaan halen. Plus de eerste paar dagen moet ik toch in het zkh blijven en ze schijnen je daar heel goed te begeleiden/helpen bij het aanleggen enzo.. dus ik wacht even af :)

NienkeB, Beausecret en Thirza78 vinden dit leuk.
  20. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!
    En kv is echt wel van uitstekende kwaliteit tegenwoordig. @Beausecret

NienkeB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina